LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Antoinetta68 schreef:
mglashouwer schreef:Mensen de website is nog steeds te bereiken hoor. Hopelijk valt het mee en gaat het leveren gewoon door...

De site is echt uit de lucht hoor !!!!!!!
Mijn excuses je hebt gelijk. Mijn geschiedenis even verwijderd in Explorer ;)

Donnie10
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Donnie10 »

@ Klant Directmeubel

Bizon Wonen is telefonisch niet bereikbaar. Krijg zo een vervelend piepend geluid als ik het nummer draai wat erop duidt dat de lijn is afgesneden....

Jij als pogingen ondernomen elders?

Gr.
Quinc

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door crazyme »

sjoegel schreef:Mensen, mensen, het betreft hier een bedrijf in liquidatie. Hoeveel service wil je ? Ga rap een boedelbak huren en haal wat er te halen valt. Gezien het zwijgen van meubelmarkt is het nu heel snel afgelopen.
http://www.troostwijkauctions.com/nl/me ... /01-13829/

Dan ben je ws met je boedelbak mooi een paar weken te laat......
Startdatum:
11-02-2011 vanaf 14:00 CET
Sluitingsdatum:
21-02-2011 vanaf 19:00 CET

kippetje85
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2011 11:25

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door kippetje85 »

Bank besteld in Augustus vorig jaar, zou geleverd worden in week 48, laatste brief zei dat hij zou komen in week 10, nu niets meer te achterhalen...

Vandaag gebeld met Belastingdienst medewerker die er meer informatie over zou hebben; doorgestuurd naar Mammoet die weer hebben gezegd daar helemaal niet meer informatie over te hebben. Vervolgens gebeld met Hoogland (na informatie van deze site te hebben gelezen) en die kunnen ons ook niet verder helpen. Zij zeggen (net als Mammoet) los te staan van Meubelmarkten, zeggen ons wel te willen helpen (mensen met een Meubelmarkten bon die langskomen willen ze met een fikse korting verder helpen), maar kunnen verder geen informatie geven over lopende orders of hoe en wat met het bedrijf.

Het enige bericht dat ik constant krijg is dat wij kunnen fluiten naar de bank en onze aanbetaling. Zolang Meubelmarkten niet failliet is verklaard is er geen curator en kun je dus nergens terecht met vragen en evt aanbetalingen. In de wandelgangen van de bedrijven horen ze wel dat het bedrijf zeer waarschijnlijk snel failliet verklaard gaat worden, maar ik houd maar op met hopen denk ik...

Een ander telefoonnummer of email adres waar we informatie zouden kunnen halen heb ik dus helaas ook niet. Ik kan alleen zeggen dat alles dat ik bel mij absoluut niet verder kan helpen...

helaas..............

Klant Directmeubel
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 10:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Klant Directmeubel »

Hetzelfde hier. Ik ben heel vriendelijk te woord gestaan (Hoogland), maar kon geen informatie krijgen over mijn order noch contactgegevens van waar ik dit wel kan opvragen. Ik duim met jullie allemaal mee op een goede afloop...

kippetje85
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2011 11:25

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door kippetje85 »

Wij hebben de zaak overigens aangemeld bij de rechtsbijstand, zij gaan het onderzoeken, maar daar heb je sowieso een eigen risico van 100euro dat je dus al niet terug krijgt....

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

kippetje85 schreef:Wij hebben de zaak overigens aangemeld bij de rechtsbijstand, zij gaan het onderzoeken, maar daar heb je sowieso een eigen risico van 100euro dat je dus al niet terug krijgt....

Mijn aanbetaling is opgenomen bij de curator via de rechtsbijstandsverzekering waar ik geen eigen risico heb. Meer kan ik niet meer doen. Ik heb gelukkig een leenbank van ze die verkoop ik wel op MP als is het 100 euro wat ik ervoor terug krijg. De bank is ook nog beschadigd die ze hadden meegegeven.

Klant Directmeubel
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 10:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Klant Directmeubel »

Antoinetta68 schreef:Mijn aanbetaling is opgenomen bij de curator via de rechtsbijstandsverzekering waar ik geen eigen risico heb. Meer kan ik niet meer doen. Ik heb gelukkig een leenbank van ze die verkoop ik wel op MP als is het 100 euro wat ik ervoor terug krijg. De bank is ook nog beschadigd die ze hadden meegegeven.
Dat ga ik ook maar doen. De medewerker van HL wist mij trouwens te vertellen dat er helemaal niets meer geleverd zal worden door MM omdat ze verwachten binnen twee weken failliet verklaard te zullen zijn. Bovendien zouden er ook geen banken meer binnen gekomen zijn uit China, dus ik hoefde er niet op te rekenen dat ik mijn bank nog zou zien. Jullie ook banken gekocht die daar vandaan moesten komen? En degene die deze of vorige week wel hun bank hebben opgehaald (als jullie dit forum nog lezen); kwam je bank daar vandaan?

mvdswaluw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:41

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mvdswaluw »

De website is weer online... Jammer genoeg geen nieuwe update.

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

Klant Directmeubel schreef:
Antoinetta68 schreef:Mijn aanbetaling is opgenomen bij de curator via de rechtsbijstandsverzekering waar ik geen eigen risico heb. Meer kan ik niet meer doen. Ik heb gelukkig een leenbank van ze die verkoop ik wel op MP als is het 100 euro wat ik ervoor terug krijg. De bank is ook nog beschadigd die ze hadden meegegeven.
Dat ga ik ook maar doen. De medewerker van HL wist mij trouwens te vertellen dat er helemaal niets meer geleverd zal worden door MM omdat ze verwachten binnen twee weken failliet verklaard te zullen zijn. Bovendien zouden er ook geen banken meer binnen gekomen zijn uit China, dus ik hoefde er niet op te rekenen dat ik mijn bank nog zou zien. Jullie ook banken gekocht die daar vandaan moesten komen? En degene die deze of vorige week wel hun bank hebben opgehaald (als jullie dit forum nog lezen); kwam je bank daar vandaan?
Niet om bijdehand te doen maar al hun meubels kwamen uit China !!!!
Dat kon je trouwens ook zien bij de veilingen.

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Iets bekend over het standpunt van het CBW? Indien failliet, kunnen we dan aanspraak maken op de aanbetaling? Kunnen we deze dan besteden bij een andere meubelboer?

Klant Directmeubel
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 10:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Klant Directmeubel »

Antoinetta68 schreef:
Klant Directmeubel schreef:
Antoinetta68 schreef:Mijn aanbetaling is opgenomen bij de curator via de rechtsbijstandsverzekering waar ik geen eigen risico heb. Meer kan ik niet meer doen. Ik heb gelukkig een leenbank van ze die verkoop ik wel op MP als is het 100 euro wat ik ervoor terug krijg. De bank is ook nog beschadigd die ze hadden meegegeven.
Dat ga ik ook maar doen. De medewerker van HL wist mij trouwens te vertellen dat er helemaal niets meer geleverd zal worden door MM omdat ze verwachten binnen twee weken failliet verklaard te zullen zijn. Bovendien zouden er ook geen banken meer binnen gekomen zijn uit China, dus ik hoefde er niet op te rekenen dat ik mijn bank nog zou zien. Jullie ook banken gekocht die daar vandaan moesten komen? En degene die deze of vorige week wel hun bank hebben opgehaald (als jullie dit forum nog lezen); kwam je bank daar vandaan?
Niet om bijdehand te doen maar al hun meubels kwamen uit China !!!!
Dat kon je trouwens ook zien bij de veilingen.
Oh! Haha, dat wist ik niet. Dacht namelijk op dit forum ergens tegengekomen te zijn dat er misschien ook wat uit België kwam, misschien verkeerd gelezen. Maar dan kan ik die medewerker van HL ook niet serieus nemen, die bracht het dus alsof specifiek een aantal typen uit China komt. Oh, en dezelfde bank die zij verkopen zou van betere kwaliteit zijn en uit NL komen................... Zucht.

@ mglashouwer: mij is verteld dat zodra op de cbw site het faillissement staat vermeld, dat je je dan bij de curator kunt melden en diegene voor je gaat kijken of er mogelijkheden zijn. Misschien het ontvangen van je order (mits deze dus ergens te vinden is), of (een deel van) je aanbetaling bij een andere cbw-erkend bedrijf laten verrekenen. Maar dat hangt ook weer af van het KvK nr van het filiaal waar je hebt gekocht, en of deze lid is van cbw. Dat schijnt per winkel te verschillen...

mvdswaluw
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 apr 2009 15:41

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mvdswaluw »

De curator van Meubitrans/Meubelmarkten is ook niet zo snel... In zijn laatste verslag valt het volgende te lezen.
Het volgend verslag zal worden ingediend op 28 januari 2011.
Maar er is nog geen volgend verslag te vinden... En dat terwijl de firma Troostwijk al vollop spullen van Dhr Lans aan het veilen is.

http://www.troostwijkauctions.com -> Meubelmarkten Montfoort (2x), Meubelmarkten Zevenaar en Direct Meubel De Meern (2x)

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Volgens de CBW site:

1. Ik heb iets gekocht en een aanbetaling gedaan. In de tussentijd is de ondernemer failliet gegaan. Wat nu?
Als de winkel waar u uw aanschaf hebt gedaan, een CBW-erkende winkel is, bent u uw aanbetaling (met een maximum van 25% of 15%) niet kwijt. Bij een andere CBW-erkende winkel kunt u een nieuwe aankoop doen waarbij uw eerdere aanbetaling wordt verrekend.
Was de winkel niet aangesloten bij de CBW dan kunt u het beste contact opnemen met een rechtsbijstandverzekeraar, een bureau voor rechtshulp of de Consumentenbond (tel: 070-4454545).


Ik snap dan niet wat ik met een curator zou moeten. Zij zijn aangesloten bij het CBW, dus ik heb hier recht op. Het CBW zal een lachertje zijn als ze zich niet aan hun eigen regels houden. Of zie ik dit nu verkeerd? Wat ik wel onduidelijk vindt is dat ze 25% OF 15% zeggen...wanneer in welk geval welk percentage?

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

mglashouwer schreef:Volgens de CBW site:

1. Ik heb iets gekocht en een aanbetaling gedaan. In de tussentijd is de ondernemer failliet gegaan. Wat nu?
Als de winkel waar u uw aanschaf hebt gedaan, een CBW-erkende winkel is, bent u uw aanbetaling (met een maximum van 25% of 15%) niet kwijt. Bij een andere CBW-erkende winkel kunt u een nieuwe aankoop doen waarbij uw eerdere aanbetaling wordt verrekend.
Was de winkel niet aangesloten bij de CBW dan kunt u het beste contact opnemen met een rechtsbijstandverzekeraar, een bureau voor rechtshulp of de Consumentenbond (tel: 070-4454545).


Ik snap dan niet wat ik met een curator zou moeten. Zij zijn aangesloten bij het CBW, dus ik heb hier recht op. Het CBW zal een lachertje zijn als ze zich niet aan hun eigen regels houden. Of zie ik dit nu verkeerd? Wat ik wel onduidelijk vindt is dat ze 25% OF 15% zeggen...wanneer in welk geval welk percentage?

Directmeubel in de Meern was niet aangesloten en volgens mijn advocaat de andere winkels ook niet.

Donnie10
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mar 2011 09:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Donnie10 »

Gezien het feit dat het CBW op haar eigen site aangeeft dat de firma's

•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Montfoort met Kvk-nummer 50919105
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Beverwijk met Kvk-nummer 50918117
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Zevenaar met Kvk-nummer 50918796

sinds 15 oktober CBW erkend zijn, kan er denk ik worden vastgesteld dat deze bedrijven idd CBW erkend zijn. Waarom zou het CBW anders, van bedrijven die niet CBW erkend zijn info plaatsen op de eigen website??

Klant Directmeubel
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 mar 2011 10:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Klant Directmeubel »

Ik vind het ook een onduidelijk gebeuren. Ik heb in de Meern gekocht, maar op mijn bon staat Beverwijk vermeld. Ondanks dat er een cbw-erkend sticker op de deur zat, kocht ik mijn bank voor de 15de (08-10), dus vrees dat ik buiten de boot val... Nu er weer verder geveild wordt vraag ik me toch sterk af of de meubels die de laatste weken binnen hadden moeten komen niet ook daar tussen staan - als ze überhaupt gekomen zijn.

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

Klant Directmeubel schreef:Ik vind het ook een onduidelijk gebeuren. Ik heb in de Meern gekocht, maar op mijn bon staat Beverwijk vermeld. Ondanks dat er een cbw-erkend sticker op de deur zat, kocht ik mijn bank voor de 15de (08-10), dus vrees dat ik buiten de boot val... Nu er weer verder geveild wordt vraag ik me toch sterk af of de meubels die de laatste weken binnen hadden moeten komen niet ook daar tussen staan - als ze überhaupt gekomen zijn.


Ik heb het cbw gesproken en ze kunnen nergens een link krijgen met Meubelmarkten.

Het CBW heeft mij gevraagd voor de mensen die een orderbon hebben waar Meubelmarkten op staat en toch gekocht hebben bij Directmeubel te Meern om deze te mailen naar [email protected]

Meld je aub zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Met name de mensen die blijven geloven dat het nog goed komt.

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

Donnie10 schreef:Gezien het feit dat het CBW op haar eigen site aangeeft dat de firma's

•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Montfoort met Kvk-nummer 50919105
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Beverwijk met Kvk-nummer 50918117
•MM Montfoort BV/Meubelmarkten Zevenaar met Kvk-nummer 50918796

sinds 15 oktober CBW erkend zijn, kan er denk ik worden vastgesteld dat deze bedrijven idd CBW erkend zijn. Waarom zou het CBW anders, van bedrijven die niet CBW erkend zijn info plaatsen op de eigen website??
Klopt helemaal wat je zegt maar heb je al zelf gebeld met het CBW dat heb ik zojuist wel gedaan. Deze winkels zijn overgegaan in Bizonwonen, Mammoet en Hoogland. Ook met deze bedrijven zit het niet in de haak.

Directmeubel in de Meern kunnen ze bij het cbw niet vinden men heeft gevraagd of mensen hun orderbon willen mailen die daar gekocht hebben. [email protected]

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

Antoinetta68 schreef:
Klant Directmeubel schreef:Ik vind het ook een onduidelijk gebeuren. Ik heb in de Meern gekocht, maar op mijn bon staat Beverwijk vermeld. Ondanks dat er een cbw-erkend sticker op de deur zat, kocht ik mijn bank voor de 15de (08-10), dus vrees dat ik buiten de boot val... Nu er weer verder geveild wordt vraag ik me toch sterk af of de meubels die de laatste weken binnen hadden moeten komen niet ook daar tussen staan - als ze überhaupt gekomen zijn.


Ik heb het cbw gesproken en ze kunnen nergens een link krijgen met Meubelmarkten.

Het CBW heeft mij gevraagd voor de mensen die een orderbon hebben waar Meubelmarkten op staat en toch gekocht hebben bij Directmeubel te Meern om deze te mailen naar [email protected]

Meld je aub zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Met name de mensen die blijven geloven dat het nog goed komt.

Gesloten