Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Moneyman

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die zijn er gelukkig gewoon nog, WA.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gewoon te koop in de winkel. De ronde uitvoering heten overigens rondo’s.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:G ... detail.jpg

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Van die dingen, ja!
( Jawel, mijn naam is genoemd )

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch apart dat ik ze zolang niet gezien heb. Of ik kijk in het verkeerde koekschap, dat kan ook.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij bv de grootstgrutter zitten ze gewoon in het huismerkassortiment, 6 stuks voor € 1,25. "Met echte roomboter." Met voldoende koffie zijn ze goed weg te spoelen.

witte angora

Die van het huismerk vond ik toch al nooit te pruimen. Maar daar kom ik eigenlijk niet zoveel. Lidl en Aldi hebben dat natuurlijk niet, van de Deka en de Dirk kan ik het me niet herinneren. En misschien toch, maar daar kreeg ik dan spontaan maagpijn van. Die heb ik al in geen jaren meer gehad.

Sja, en wat is 'met echte roomboter'. 95% margarine en 5% roomboter is ook nog steeds 'met echte roomboter', om wat te noemen.

Erthanax

Een beetje warme bakker maakt ze nog gewoon zelf. Dan hebben ze zo'n lekker stevige, bijna krokante onderkant en een vulling van amandelspijs. Nom nom nom. Dan liever geen koffie om ze weg te spoelen!

Bij de grootstgrutter lijkt er toch weinig ander vet dan roomboter verwerkt te zijn. Er zit nog wel plantaardige olie in, maar dat is in ieder geval minder dan 15%, en dat kan ook in de "banketbakkersspijsvulling" zitten:
Ingrediënten: suiker, tarwebloem, sojaboon, 15% roomboter, dextrose, rijstmeel, glucose-fructosestroop, amandel, scharreleigeel, sojabloem, plantaardige olie (palm, kokos, raap), natuurlijke aroma's, zout, water, emulgator (sojalecithine [E322]), rijsmiddel (difosfaat [E450], natriumcarbonaat [E500]), abrikozenpit, stabilisator (sorbitol [E420]), weipoeder, citroenschil, gemodificeerd aardappelzetmeel, zuurteregelaar (citroenzuur [E330]), kleurstof (caroteen [E160a]).

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
11 mar 2021 23:13
Bij Heel Holland Bakt waren kano's een technische opdracht.
En dan aan komen met een hoop hout en spijkers. 'huh, we gingen toch een kano maken?'

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
11 mar 2021 23:38
Een beetje warme bakker maakt ze nog gewoon zelf. Dan hebben ze zo'n lekker stevige, bijna krokante onderkant en een vulling van amandelspijs. Nom nom nom. Dan liever geen koffie om ze weg te spoelen!
Maak me gek.... (en dik...) :D

witte angora

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

10 duizenden stemmen zijn nu ongeldig doordat 70 plussers de verkeerde paperassen in de verkeerde enveloppen hebben gestopt en gepost. Ongelooflijk jammer!
En het is toch zooo simpel. De bijgeleverde instructie is toch helder en klip en klaar :roll:?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
12 mar 2021 12:34
10 duizenden stemmen zijn nu ongeldig doordat 70 plussers de verkeerde paperassen in de verkeerde enveloppen hebben gestopt en gepost. Ongelooflijk jammer!
En het is toch zooo simpel. De bijgeleverde instructie is toch helder en klip en klaar :roll:?
Ik hoorde dat het te ingewikkeld is gemaakt, je moet er echt even voor gaan zitten om uit te vogelen hoe en wat.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zal wel aan mij liggen, maar er is helemaal niets ingewikkelds aan.
Een heldere instructie mét plaatjes.😊

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor de steuntrekkers onder ons heb je de lowbudgetversie. De zogenaamde "bijstandkano" gebakken door Aviateur:

https://www.google.com/search?q=kano+av ... e&ie=UTF-8

Een door de overheid goedgekeurde versnapering.

Zij die financieel ruimer in hun vel zitten, halen bij de plaatselijke banketbakker de versie met 100% amandelspijs en roomboter.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik heb als inwoner van Duitsland ook per post gestemd, echt een stukje van de cake

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Revoked schreef:
11 mar 2021 21:41
Niks onsmakelijks aan. Ik had het gevoel ook. En ook nog eens een korte stevige ontzettend heftige pijn. Alsof mijn linkerarm er af gerukt werd. Schijnt ook normaal te zijn.
Ik ook, maar dat kwam dan omdat ze met een camera mijn blaas inspecteerden, en daardoor raakt het hele rioolstelsel behoorlijk geïrriteerd kan ik inmiddels uit ervaring zeggen. Ik was wel een van de weinige klanten die het aanbod om mee te kijken op een secundaire monitor, accepteerde. :lol:

witte angora

juliomariner schreef:
12 mar 2021 12:45
Ik heb als inwoner van Duitsland ook per post gestemd, echt een stukje van de cake
Maar ja, niet iedereen houdt van cake.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

sjohie schreef:. Ik was wel een van de weinige klanten die het aanbod om mee te kijken op een secundaire monitor, accepteerde. :lol:
Ben je ook zo'n zeikerd? Ik ook !
Verder vond ik de colonoscopie ook geweldig: ik blijk de contrast pap ruim vier meter te kunnen lanceren met alleen de kracht van mijn endeldarm.. :lol:

Erthanax

Er lopen nu twee interessante discussies door elkaar. Kano's van een vliegenier, pap die gelanceerd wordt: het forum bewijst, met of zonder soep, maar mooi weer eens zijn waarde.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vergeet de stembiljetten per post niet.gisteravond, geloof ik, lieten ze nog zie op tv hoe het niet moet door Jan Terlouw.

Kan je geen Nederlands lezen en ook nog blind, dan is het inderdaad lastig dat stemmen per post.

Maar ik hoorde dat veel fouten door de vingers gezien zullen worden.

Plaats reactie