Tuurlijk. Mensen lezen niet en kijken geen plaatjes, en da’s Rutte’s schuld. Wat had hij dán moeten doen, volgens jou?
Huiskamer
Re: Huiskamer
Misschien iedereen bij het handje komen pakken en begeleiden naar het stembureau?
Ja en in Zwitserland pas in deze eeuwwitte angora schreef: ↑15 mar 2021 20:50Dus voor 1919/1922 snapten vrouwen de plaatjes niet, en daarna wel?
Laatst gewijzigd door Jablan op 15 mar 2021 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank voor je advies, heb gelijk even de afvoerstop gecontroleerd.
Nadat die monteur van het ministerie van Financiën was geweest voor controle, begreep ik al niet dat het niveau alleen maar lager werd.
Bij navraag bleek dat hij heeft gehandeld in opdracht van zijn “baas”
Ik ben nu bang dat ik ook in de toekomst, zelfs niet met zwembandjes zal kunnen (geld)zwemmen.
Nadat die monteur van het ministerie van Financiën was geweest voor controle, begreep ik al niet dat het niveau alleen maar lager werd.
Bij navraag bleek dat hij heeft gehandeld in opdracht van zijn “baas”
Ik ben nu bang dat ik ook in de toekomst, zelfs niet met zwembandjes zal kunnen (geld)zwemmen.
-
Nou met 1,3 miljoen laaggeletterden en 250.000 analfabeten in dit land plus dat het nationale IQ kennelijk verder is gedaald ( ) is/ was het e.e.a wel te verwachten .
@ smartje
Van echt geld schijnt men covid te krijgen. Wees dus maar blij.
@moederslink
Voor plaatjes hoef je niet te kunnen lezen.
Van echt geld schijnt men covid te krijgen. Wees dus maar blij.
@moederslink
Voor plaatjes hoef je niet te kunnen lezen.
-
Vroeger deelde ik (in mijn hoedanigheid als secretaris) wel eens mededelingen uit aan verenigingsleden. Strijk en zet speelde zich het volgende af:
- Alsjeblieft.
- Wat is dat?
- Lees maar even.
- [Ziet bedrag staan] Moet ik dat betalen?
- Moet je even verder lezen.
- [Leest niet verder] Maar loop ik achter dan?
- Weet ik niet. Lees het nou gewoon.
En vlug op zoek naar het volgende lid dat ik een briefje moet overhandigen.
- Alsjeblieft.
- Wat is dat?
- Lees maar even.
- [Ziet bedrag staan] Moet ik dat betalen?
- Moet je even verder lezen.
- [Leest niet verder] Maar loop ik achter dan?
- Weet ik niet. Lees het nou gewoon.
En vlug op zoek naar het volgende lid dat ik een briefje moet overhandigen.
moederslink
vindt dit leuk
Nee, nu gebruiken ze gewoon plaatjes om op de knapste lijsttrekker te stemmen, dat weet iedereen toch?witte angora schreef: ↑15 mar 2021 20:50Dus voor 1919/1922 snapten vrouwen de plaatjes niet, en daarna wel?
Begreep het al niet leken zo echt toen ze droog waren.
Dan is het kabinet in groot gevaar, is van mij al veel “echt”geld naar toe gegaan.
Dan is het kabinet in groot gevaar, is van mij al veel “echt”geld naar toe gegaan.
-
Precies. Als je het makkelijke deel al niet snapt, hoe moet je dan een verkiezingsprogramma lezen en analyseren. Maar misschien verklaart dat wel waarom zoveel mensen toch nog PVV of FVD stemmen. Als je een beetje na kunt denken en wat van de geschiedenis weet doe je dat niet.Lady1234 schreef: ↑15 mar 2021 20:28Ik vraag me wel af of als de mensen zelfs die plaatjes niet snappen, ze eigenlijk wel zouden moeten kunnen stemmen.
En waarom niet? Nou ben ik totaal geen fan van Wilders, maar zijn partijprogramma is toch niet zo apart. Dan kun je namelijk de SP bijvoorbeeld ook wel opdoeken, die komen namelijk best wel met elkaar overeen.
En wat betreft FVD, dat is toch ook niet zo'n vreemd partijprogramma? Als Baudet er niet had gezeten en bijvoorbeeld Hiddema de lijsttrekker was, dan hadden zij mijn stem gekregen.
En wat betreft FVD, dat is toch ook niet zo'n vreemd partijprogramma? Als Baudet er niet had gezeten en bijvoorbeeld Hiddema de lijsttrekker was, dan hadden zij mijn stem gekregen.
En als je gelovig bent blijf je gewoon SGP of CU stemmem omdat er anders hel en verdoemenis zwaait. Hoef je dus ook niet bij na te denken. En het voordeel is een extra fokpremie bij het vierde kind.
En we lopen al op elkaars hoofd.
En we lopen al op elkaars hoofd.
sjohie
vindt dit leuk
Niet alleen het poststemmen was moeilijk voor sommige mensen, ook het tellen van deze poststemmen gaf problemen (vanaf 1.40 minuten)
https://youtu.be/MkGbwHIRESA
https://youtu.be/MkGbwHIRESA
Ik heb dat helemaal niet. Het komt op mij altijd over als een man die zichzelf en de hele wereld niet altijd serieus neemt en daardoor goed kan relativeren. Dat missen tegenwoordig heel erg veel mensen.
Lees jij over het tweedracht zaaien heen? Op sociaal vlak is de PVV nog linkser dan de SP, dat is waar. Tegelijk sluiten alle partijen in het rechter spectrum mensen uit en dat is dom, want over een periode van tien jaar gezien, creëren ze een groep, die afhankelijk is en blijft van uitkeringen, omdat deze groep structureel naast de maatschappij wordt gepositioneerd.Nijogeth schreef: ↑16 mar 2021 00:12En waarom niet? Nou ben ik totaal geen fan van Wilders, maar zijn partijprogramma is toch niet zo apart. Dan kun je namelijk de SP bijvoorbeeld ook wel opdoeken, die komen namelijk best wel met elkaar overeen. En wat betreft FVD, dat is toch ook niet zo'n vreemd partijprogramma?
Een ander effect van inmiddels een kleine twintig jaar 'geest uit de fles': mensen keren zich af van Nederland, omdat ze zich niet welkom voelen. Dat is één van de redenen, waarom de economie niet zo hard meer groeit, als zou kunnen (andere landen in de EU betere groeicijfers laten zien).
Als vergelijking: Groot-Brittannië heeft problemen om de productie overeind te houden, want sinds de Brexit verlaten meer en meer mensen het land. Dat zal in Nederland ook gebeuren, wanneer de rechtse partijprogramma's werkelijkheid zouden worden.
Als je weet, hoe weinig mensen geschiedenis als eindexamenvak middelbare school kiezen of hebben gekozen, nog maar te zwijgen van het lerarentekort bij dit vak, hoef je nergens meer over te verbazen.PeterPeters1966 schreef: ↑15 mar 2021 23:05Precies. Als je het makkelijke deel al niet snapt, hoe moet je dan een verkiezingsprogramma lezen en analyseren. Maar misschien verklaart dat wel waarom zoveel mensen toch nog PVV of FVD stemmen. Als je een beetje na kunt denken en wat van de geschiedenis weet doe je dat niet.
Ik weet niet meer welke partij het was, maar die wilden iedereen die het land binnen kwam meteen een werkvergunning geven. En dan mogen ze de eigen boontjes doppen.
-
Waarom is de PVV op sociaal vlak nog linkser dan de SP? Ik waag dat te betwijfelen.
Zelf vind ik het kruisdiagram van Kieskompas onmisbaar. In één oogopslag inzicht in links-rechts en conservatief-progressief:
https://pbs.twimg.com/media/EubrWLdXIAQvbXn.jpg
Zelf vind ik het kruisdiagram van Kieskompas onmisbaar. In één oogopslag inzicht in links-rechts en conservatief-progressief:
https://pbs.twimg.com/media/EubrWLdXIAQvbXn.jpg
Erthanax
vindt dit leuk