LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jablan
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
21 dec 2020 09:49
Vanuit economisch motief kunnen ze beter sluiten. Hun omzet wordt steeds minder en komen ze sneller in aanmerking voor staatssteun.
Hangt helemaal van het type winkel af. Is het een franchisenemer zonder personeel, dan is er niet veel staatssteun. Heeft de ondernemer wel personeel, dan ziet het er iets beter uit. Maar in beide gevallen blijf je zitten op een deel van de kosten.
16again schreef:
20 dec 2020 23:25
Geen idee welke gequote tekst je bedoelt. Het zojuist gequote stuk van Jablan gaat over de toestand van patienten NADAT ze de IC hebben verlaten, dat ligt juist buiten de horizon van IC arts.
Eigenlijk bedoelde ik allebei. Frontberichten was vanaf de werkvloer in de zorg, EenVandaag volgde/volgt een meneer tijdens en na het ziekenhuisverblijf.

De mutaties. We zitten in de laatste weken van het jaar, er is weinig ander nieuws en dan krijgen dit soort berichten veel meer zendtijd dan in gewone nieuwsweken. Waarbij die uit Zuid-Afrika wel erg opvalt, want voor de rest is er heel weinig gemeld over Afrika in Coronatijden.

Het echte nieuws is, dat verschillende kantons in Zwitserland de skigebieden sluiten. :wink:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat van die skigebieden had ik nog niet meegekregen. Een beetje googelen levert dit op:

https://skiinformatie.nl/liveblog-coron ... ntersport/

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
21 dec 2020 09:27

Hier bij de AH stond bij de ingang duidelijk aangegeven dat men vroeg ivm de doorstroom bij de zelfscanunits, om bij grote hoeveelheden boodschappen een handscanner te gebruiken, of via de normale kassa's te gaan. Want een hele kar zelf bij zo'n punt nog scannen, houdt de boel best op. Je voelt 'm al aankomen, zaterdagmorgen, hele families die lopen te kutviolen met een volle kar boodschappen, niks afgewogen op de GFT afdeling, en een lel van een rij wachtenden er achter. SM stond er bij, en heeft het ze nogmaals uitgelegd, maar tjeessus wat wonen er een stel mafklappers in dit land.
Bij de supermarkten hier mogen geen hele families naar binnen. Eén persoon per gezin, de rest mag buiten de winkel wachten. En afwegen op de groente- en fruitafdeling kan al lang niet meer bij AH, dat wordt pas bij de kassa gedaan.

witte angora

Het mag nergens, dat hele families naar binnen gaan. Maar het wordt gewoon gedaan. Van de week ging ik achter een vrouw bij de kassa staan, wordt ik weggestuurd, want haar man kwam er met een eigen karretje net aanlopen. En denk je nu echt dat dit de enigen zijn? Zo schiet het inderdaad aardig op met het tegengaan van dit virus. Over mafklappers gesproken.

Zet je oogkleppen eens af en kijk naar wat er echt gebeurt in dit land.

witte angora

Tijdje terug bij de Ikea. Het beleid was: maximaal 2 personen die bij elkaar horen. Staan er twee vriendinnen met een kind. Die mochten dus niet zomaar doorlopen, maar: 'ik mag u met uw kind afzonderlijk toelaten, en ik mag uw vriendin afzonderlijk toelaten, en wat er in de winkel gebeurt, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor'. Een groter probleem was de ene mevrouw met twee kleine kinderen, die kwam er dus niet in.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
21 dec 2020 09:49
mh73 schreef:
21 dec 2020 08:21
Ik denk niet dat een Bruna de hele winkel leeg wil halen om een paar weken voor een paar centen pakketpunt te zijn. Om maar niet te spreken van een Action. Waar moeten ze de zooi laten? Niet realistisch.
Vanuit economisch motief kunnen ze beter sluiten. Hun omzet wordt steeds minder en komen ze sneller in aanmerking voor staatssteun.
Als dat de redenatie zou zijn, zouden ze net zo goed open kunnen zijn. Alles wat omzet genereert valt weg, want ze verkopen geen 1e levensbehoeftes. Die pakketpunten leveren niet zoveel op, daar zit het omzetverlies niet wat ze voor oa die NOW regeling in aanmerking zou doen komen.

Maar goed, dat zou lijken op wat solidariteit met de supermarkten waar het al druk zat is, zonder de rijen bij de balies voor die pakketten, dus dat doen we vooral niet.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
21 dec 2020 10:19
sjohie schreef:
21 dec 2020 09:27

Hier bij de AH stond bij de ingang duidelijk aangegeven dat men vroeg ivm de doorstroom bij de zelfscanunits, om bij grote hoeveelheden boodschappen een handscanner te gebruiken, of via de normale kassa's te gaan. Want een hele kar zelf bij zo'n punt nog scannen, houdt de boel best op. Je voelt 'm al aankomen, zaterdagmorgen, hele families die lopen te kutviolen met een volle kar boodschappen, niks afgewogen op de GFT afdeling, en een lel van een rij wachtenden er achter. SM stond er bij, en heeft het ze nogmaals uitgelegd, maar tjeessus wat wonen er een stel mafklappers in dit land.
Bij de supermarkten hier mogen geen hele families naar binnen. Eén persoon per gezin, de rest mag buiten de winkel wachten. En afwegen op de groente- en fruitafdeling kan al lang niet meer bij AH, dat wordt pas bij de kassa gedaan.
Als je zelf scant met zo'n handscanner heb je een barcode nodig voor producten die per kg afgerekend worden, losse sperziebonen bijvoorbeeld, en die krijg je bij een losse weegschaal op de GFT afdeling. Diezelfde barcode heb je nodig als je via zo'n zelfscankassa af wil rekenen. En als je dat niet doet op de GFT afdeling waar die weegschalen staan, maar er achter komt als je bij zo'n zelfscan unit staat, moet je weer terug tegen de stroom wachtenden in, etc etc.

Als je langs de traditionele kassa gaat, wordt het inderdaad ter plekke gewogen voor je.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
21 dec 2020 09:57
Jose2501 schreef:
21 dec 2020 09:54
Is dat ooit anders geweest? Eerst jezelf proberen te redden in een bedreigende situatie? Is een natuurlijke reactie die bij mens en dier en het leven hoort volgens mij.
Klopt. Maar nu zie je juist het tegenovergestelde: de mens die koste wat het kost zichzelf naar de kl*te probeert te helpen.
Als je jezelf naar de kl*te wil helpen, is het niet dragen van mondkapje een weinig effectieve methode.
Ik zie eerder een andere inschatting van risicos, of afweging daarvan. Die natuurlijk wel verkeerd kan uitpakken.

En zitten er ook mafklappers onder zorgpersoneel zelf??
https://www.ad.nl/binnenland/weerstand- ... ~a16c0f8a/

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Is een zorgmedewerker die zichzelf niet wil laten inenten een mafklapper?
Ze halen al maanden de kastanjes uit het vuur, maar als er over hun salarissen moet worden gestemd rent de politiek de zaal uit. Wel kan er veel geld naar een vliegtuig maatschappij gedeeltelijk in buitenlandse handen.
Maar dan mogen ze wel in 1 x als proefkonijn komen opdraven en zich als eerste laten vaccineren .
Zou eerst de regeringsleiders en ouderen vaccineren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
21 dec 2020 13:43
Moneyman schreef:
Jose2501 schreef:
21 dec 2020 09:54
Is dat ooit anders geweest? Eerst jezelf proberen te redden in een bedreigende situatie? Is een natuurlijke reactie die bij mens en dier en het leven hoort volgens mij.
Klopt. Maar nu zie je juist het tegenovergestelde: de mens die koste wat het kost zichzelf naar de kl*te probeert te helpen.
Als je jezelf naar de kl*te wil helpen, is het niet dragen van mondkapje een weinig effectieve methode.
Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik word een beetje moe van het me tegen jou steeds moeten verdedigen op uitspraken die ik uberhaupt niet heb gedaan, dus daar ga ik geen energie in steken.
Lowieze schreef:
En afwegen op de groente- en fruitafdeling kan al lang niet meer bij AH, dat wordt pas bij de kassa gedaan.
Onjuist. Ik weeg alles als sinds jaar en dag zelf - en doe dat nog steeds.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
21 dec 2020 14:05

Zou eerst de regeringsleiders vaccineren.
Precies en mensen uit de zorg "mafklappers" noemen is het laagste wat je kan doen. Die staan altijd klaar om die idioten die zich niet aan de regels houden toch te helpen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
21 dec 2020 14:35
16again schreef:
21 dec 2020 13:43
Moneyman schreef:
Dat heb ik dan ook niet gezegd. Ik word een beetje moe van het me tegen jou steeds moeten verdedigen op uitspraken die ik uberhaupt niet heb gedaan, dus daar ga ik geen energie in steken.
Lowieze schreef:
En afwegen op de groente- en fruitafdeling kan al lang niet meer bij AH, dat wordt pas bij de kassa gedaan.
Onjuist. Ik weeg alles als sinds jaar en dag zelf - en doe dat nog steeds.
Er mist in dat statement een stukje als ‘ bij ons ‘ of ‘kan ik al lang niet meer’

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
21 dec 2020 14:37
Er mist in dat statement een stukje als ‘ bij ons ‘ of ‘kan ik al lang niet meer’
Precies daarom is dat generieke statement onjuist.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
21 dec 2020 14:37
sake1987 schreef:
21 dec 2020 14:05

Zou eerst de regeringsleiders vaccineren.
Precies en mensen uit de zorg "mafklappers" noemen is het laagste wat je kan doen. Die staan altijd klaar om die idioten die zich niet aan de regels houden toch te helpen.
Er werd overigens niet gezegd dat zorgmedewerkers mafklappers zijn.
De vraag werd gesteld :wink:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die vraag moet iemand maar eens stellen vlak voordat een infuus wordt geprikt of een coronatest wordt afgenomen met zo'n wattenpook :mrgreen:

witte angora

Even visualiseren: 'bent u een mafklapper?'

Dan heb je nog wel even wat uit te leggen ja. :lol:

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
21 dec 2020 11:06

Zet je oogkleppen eens af en kijk naar wat er echt gebeurt in dit land.

Vreemd dorp woon jij , hier in de stad is het precies zoals Lowieze zegt...... 1 naar binnen de rest wacht buiten.

Hoezo oogkleppen??

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
21 dec 2020 16:53
Die vraag moet iemand maar eens stellen vlak voordat een infuus wordt geprikt of een coronatest wordt afgenomen met zo'n wattenpook :mrgreen:
De vraag werd hier gesteld, omdat een fors deel van de zorgmedewerkers (voorlopig) niet gevaccineerd wil worden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou hier bij de Jumbo is een soort wasstraat neergezet :D , je duwt je kar tussen een rek en dan vallen er wat druppels op de handgreep ( mag geen naam hebben :lol: ), je handen stop je in 2 plastic buizen en dan valt er ook 1.5 druppel op iedere hand, als je geluk hebt .
Enfin , het wordt wel gebruikt.
In de winkel zelf was het heerlijk rustig , de grootste drukte was kennelijk voorbij. Mazzel dus.
Toch wel fantastisch dat alles volop verkrijgbaar is hè ? Heerlijk.
Ondanks alle virussen kunnen we eten, drinken, slapen en zitten we warm.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
21 dec 2020 20:45
Nou hier bij de Jumbo is een soort wasstraat neergezet :D , je duwt je kar tussen een rek en dan vallen er wat druppels op de handgreep ( mag geen naam hebben :lol: ), je handen stop je in 2 plastic buizen en dan valt er ook 1.5 druppel op iedere hand, als je geluk hebt .
Enfin , het wordt wel gebruikt.
In de winkel zelf was het heerlijk rustig , de grootste drukte was kennelijk voorbij. Mazzel dus.
Toch wel fantastisch dat alles volop verkrijgbaar is hè ? Heerlijk.
Ondanks alle virussen kunnen we eten, drinken, slapen en zitten we warm.
Was zaterdag in de supermarkt alleen om een krant te kopen,en men wilde mij een kar mee laten nemen.
Idioot,ook zonder kar weet ik wel wat 1,5 mtr.afstand is.
En die zooi op de handvaten is niet best voor je vel.
Bovendien scheelt het een kar "schoonmaken".

Gesloten