Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Kwestie van smaak, of het nu in een nachtclub is of op een strand, en een kwestie van hoe lekker je zelf in je vel zit. ;)

Stukje uit een manuscript van mij, wat het probleem treft (hoop ik)
Tijdens de eerste pauze gebeurt van alles tegelijk. Ronja, Diana en Falko hebben uit het niets alle meiden uit zijn klas om zich heen. Wanneer meisjes als een parade langskomen, dan willen ze iets. Falko’s aantekeningen en huiswerk zijn het doel van de aanvoersters. Ach, als ze er gelukkig van worden, dan neemt hij morgen alles mee. Zodra ze weer onder elkaar zijn, hebben Ronja en Diana een lachbui. „Jij merkt ook niets. Ze waren net met je aan het flirten.“
Oh. Was dat flirten? Falko zat zich alleen te ergeren aan de bewegende wenkbrauwen, knipperende oogleden, verleidelijke stemmen en de vele handbewegingen. Bovendien heeft hij er een hekel aan, wanneer hij iemand niet in de ogen kan kijken, omdat de borsten vlak voor zijn gezicht hangen. Falko voelt zich veel beter, wanneer vrouwen een normale afstand aanhouden en niet te veel van zichzelf laten zien. Ineens is hij absoluut voorstander van hoofddoeken, slobbertruien of desnoods een niqaab.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een nachtclub is geen vaartochtje op de gracht, maar dan nog, dan moeten die hangenden dat ook zelf weten.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

EVEN LEKKER ZEUREN 🤗
ik merk dat ik het eea goed zat begin te worden én zwaarmoedig.
Zolang de halve wereld zich nog steeds aan geen één maatregel houdt of net doet alsof Covid19 niet bestaat , er nog steeds teveel reisbewegingen zijn , Afrika nu pas begint met vaccineren en denken pas in 2023 klaar te zijn ( :o ) de halve wereld ook nog niet is ingeënt etc , het gedonder met vaccins en de vaccinatiestrategie , zie ik het erg somber in.
En wie weet .....tegen de tijd dat velen wel zijn ingeënt en/of er immuniteit is , muteert dit smerige virus wel weer en zijn we dan weer terug bij af ?
Ik mis mijn vrienden , ik mis de hugs , de vrijheid , het lekker zonder zorgen de lente en de zomer in gaan , ik wil hierover niet meer piekeren en ik wil geen onzekerheden meer etc etc.
Ik weet één ding zeker: ik wil niet komen te overlijden.
Vul maar in.....om depressief van te worden 😔 .

Verder zal ik niet zeuren , maar wilde dit ff spuien in de huiskamer 🤭

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap je, moederslink. Het wordt overal inderdaad steeds drukker, en steeds meer mensen doen of er niks aan de hand is. De enige remedie is: tel je zegeningen, doe wat je wilt, maar zoek niet de drukte op. Zo fiets ik er tot nu toe redelijk goed doorheen.

Er zijn in ieder geval weer wat dingen mogelijk waardoor mogelijkheden geschapen worden; van de week bij 'een' bouwmarkt wat staaltjes behang meegenomen, en zowaar, voor de woonkamer weet ik wat ik wil. Nog even afwachten wanneer er een aanbieding is, en tot die tijd de laatste stukjes schilderen. En uiteraard het balkon afmaken.

Van de week had ik het er met buren over: het lijkt wel of ik sinds Corona veel meer geld overhoudt. Lijkt niet alleen zo; is zo. Ik spaar niet alleen per maand 37 euro voor de trein uit, maar ook zo'n 5 of 6 bekers koffie per weekend van zo'n 2 euro per stuk. Ga maar na wat dat scheelt. En met dat geld kan ik nu dus andere dingen doen. Zoals dat balkon opknappen. Een geschikt vloerkleed bijvoorbeeld kost tussen de 65 en 100 euro. Dat kan er nu dus prima uit. Of, wat ik van de week heb gedaan: de deurgreepjes in de keuken vervangen. Voor een paar tientjes ziet het er veel beter uit. En daar wordt ik dan weer blij van.

moederslink

Dat is fijn, WA 👍👍!
Ik ben wat ouder had al geen extreem druk leventje (meer ) , maar toch .
Het steeds opletten, zorgen dat je geen risico loopt , dus erg voorzichtig blijven , het nog niet ingeënt zijn en ook : wat gaat het vaccin doen en krijg ik wel binnen de tijd de 2 noodzakelijke prikken?
En wat gaan de varianten doen ?
De besmettingen lopen op , er overlijden nog steeds ( te) veel mensen.
Hoe dan ook, we zitten er nu ruim een jaar in en er is in mijn ogen nog teveel onzekerheid en het " vrije" eind is dus nog lang niet in zicht.

witte angora

Snap ik, moederslink. Je ben op een leeftijd gekomen dat het lichaam toch wat kwetsbaarder wordt. Wat een 20- of 30-jarige zich kan veroorloven gaat niet meer zo makkelijk. Mensen worden naarmate ze ouder worden voorzichtiger; dat is niet alleen met Corona, dat is in veel facetten van het leven zo. Van nature beginnen er al beperkingen op te treden. En dan komt dit er boven op, waardoor er ineens veel meer noodgedwongen beperkingen op je af komen. Juist om te voorkomen dat je besmet wordt door degenen die geen beperkingen meer lijken te kennen.

Lang geleden zei ik al eens: 'de vrijheid van de een wordt begrensd door de vrijheid van een ander'. Juist doordat mensen 'hun' vrijheid aan het terug pakken zijn wordt de vrijheid van anderen verder beperkt. Daar heb ik ook geen oplossing voor. Jawel, 'de prik'. Hopen dat je gauw aan de beurt bent.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
19 mar 2021 21:50
Jij bent gewoon mensvriendelijk, schipper ;)

Edit: dankzij een link in een ander topic naar het AD kwam ik bij een ander bericht uit en van daar uit weer bij deze tweet: https://twitter.com/SylvanaBIJ1/status/ ... 6382143488 => stukje naar onderen scrollen en daar hebben we de bewuste tweet, die inderdaad thuishoort in de categorie: Niets tegen homo's, maar ... 'Als je met strings door bilnaad en glitters op kruis door gracht vaart WIL je niet geaccepteerd worden. Maar goed, da's mijn mening. #GayPride'
Dit heeft ze op 3 augustus 2013 om 11:49 de wereld ingeslingerd en is een mooi voorbeeld van schijntolerantie.
En niet veel later, was het "het grote demoniseren is begonnen" vanuit de BBB. En zoals de naam, en hun uitingen, toch echt wel doen vermoeden, staan zij óók voor een specifieke groep in de samenleving, waar ze in de uitzending bij Jinek, Sylvana Simons ook van beschuldigde.

Voor een nog niet helemaal droog achter de oren politicus, heeft ze het (mild-rechtste) in een slachtofferrol kruipen bij wat tegenwind, wel erg vlot onder de knie.

PS, ze woont hier in de stad, en is geen boer, dus die trekker waar ze mee aankwam bij de 2e kamer, hoe bedoel je trouwens een statement tbv een specifieke groep Nederlanders, was niks meer dan een gepland fotomomentje. :wink:

Ik hoop dat ze wat grip krijgt op het omgaan met andersdenkenden, want daar zal ze echt mee te maken gaan krijgen, nu ze zo op het politieke podium is gekozen. Als eenmansfractie overal maar tégen zijn, zie ik hun valide boodschap, niet echt veel verder brengen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

sjohie schreef:
22 mar 2021 11:07

En niet veel later, was het "het grote demoniseren is begonnen" vanuit de BBB. En zoals de naam, en hun uitingen, toch echt wel doen vermoeden, staan zij óók voor een specifieke groep in de samenleving,

Voor een nog niet helemaal droog achter de oren politicus, heeft ze het (mild-rechtste) in een slachtofferrol kruipen bij wat tegenwind, wel erg vlot onder de knie.

PS, ze woont hier in de stad, en is geen boer, dus die trekker waar ze mee aankwam bij de 2e kamer, hoe bedoel je trouwens een statement tbv een specifieke groep Nederlanders, was niks meer dan een gepland fotomomentje. :wink:

Ik hoop dat ze wat grip krijgt op het omgaan met andersdenkenden, want daar zal ze echt mee te maken gaan krijgen, nu ze zo op het politieke podium is gekozen. Als eenmansfractie overal maar tégen zijn, zie ik hun valide boodschap, niet echt veel verder brengen.
Denkelijk zal Nederland weinig horen van Mw, van de Plas, die overigens in de rug gesteund wordt door Femke die graag boerin wilde worden (BZV), maar wat haar niet gelukt is.
Aan de andere kant moet je niet gek opkijken als het dezelfde kant op gaat als bijv. de PvdD en dat is toch inmiddels een serieuze club geworden.

Jablan
Contacteer:

Wij zien de zomer ook met angst en beven tegemoet. Al die Corona-vluchtelingen rond de Middellandse Zee ... Nee, nee, dat kan niet. Daar moet streng tegen worden opgetreden. Direct terugsturen aan de grens! Papieren en telefoons afpakken! Niks geen sobere opvang met zwembad, airco, ligstoelen, warm water en maaltijden aan het buffet afhalen. Het moet opvang in de regio worden, in eigen land! Ons is verteld, dat Nederland heel veel zandstranden heeft. Plek genoeg voor een tentje om in te slapen! Dat is pas goede vluchtelingenopvang!

sjohie

scontra schreef:
22 mar 2021 11:43
sjohie schreef:
22 mar 2021 11:07

En niet veel later, was het "het grote demoniseren is begonnen" vanuit de BBB. En zoals de naam, en hun uitingen, toch echt wel doen vermoeden, staan zij óók voor een specifieke groep in de samenleving,

Denkelijk zal Nederland weinig horen van Mw, van de Plas, die overigens in de rug gesteund wordt door Femke die graag boerin wilde worden (BZV), maar wat haar niet gelukt is.
Aan de andere kant moet je niet gek opkijken als het dezelfde kant op gaat als bijv. de PvdD en dat is toch inmiddels een serieuze club geworden.
Die BBB, is overigens net als FvD, voorstander van het oprichten van een kliklijn tegen onderwijzers, die de overheidsrichtlijnen niet volgen. Ze hebben uiteraard ook wel wat ideeën voor betere lesstof, tot en met plannen mbt verplichte lesonderwerpen over boeren, voedsel, en zo nog wat dingen.

Jablan
Contacteer:

Het taalgebruik in dat 'verkiezingsprogramma' ademt aardig wat complotdenken. Woorden als 'deugers' wijzen richting extreem-rechts, niet mild-rechts. Populismemeter slaat alarm.

sjohie

Jablan schreef:
22 mar 2021 13:13
Het taalgebruik in dat 'verkiezingsprogramma' ademt aardig wat complotdenken. Woorden als 'deugers' wijzen richting extreem-rechts, niet mild-rechts. Populismemeter slaat alarm.
Het is tenminste een erg wij vs zij verhaal bij de BBB, persoonlijk denk ik dat "de" oplossing voor ons stikstofprobleem, ergens in het midden van de driehoek BBB, GL en VVD ligt, en dan is het rapport van Remkes een goede stap in de richting.

Die stelt voor, dat itt hoe het nu gaat, dat de overheid bijvoorbeeld stopt met het zelf willen certificeren van stalsystemen of -afzuigingen, want dat kost vele jaren, en helpt ondernemerschap niet echt vooruit. Die oppert om samen met de branche targets af te spreken, en een rudimentaire vorm van tussentijds toetsen, maar dat zij samen met bijvoorbeeld ontwikkelaars van die stalsystemen, zelf bedenken hóe ze daar komen. Kolfje naar de hand van de VVD.

Dan is er de BBB, die terecht oa aanstipt dat de hele keten ook hapert. Nederlanders geven als EU burgers gemiddeld het minste uit aan hun dagelijks eten, en de groothandels en supers in het midden, faciliteren dat ook teveel, in het kader van de almachtige omzet. Dat moet ook anders.

GL heeft een punt met het wezenlijk anders gaan doen, en daaronder valt ook een proportionele bijdrage van de agrarische sector, en dan vooral de veehouderij onder. Die zijn met ~43%, de grootste sector die bijdraagt aan de stikstofdepositie (vooral die ammoniak uit koeienkonten), dus veestapel moet écht serieus kleiner. De helft van onze melk, en ons vlees, gaat naar het buitenland, dus daar is ruimte voor, zonder de plak kaas op brood of de bal gehakt bij de boontjes, van Henk en Ingrid af te pakken.

Maar dat is dan weer iets wat de BBB niet wil horen, dat zijn net de rokers van een jaar of 10 geleden, "samen komen we er wel uit, zolang ik maar kan blijven roken/boeren zoals ik wil".

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Eng clubje zeg, dat Boeren Bevrijdings Front. Ik vind Nederland sowieso steeds enger worden. Baudet met zijn 8 zetels. JA21 met een "fris" rechts geluid...

Daar is Wilders een "rooie rakker" bij.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 22 mar 2021 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Het zal ook de nodige reuring en oponthoud geven in de Kamer, want iedereen , ook die "grootmuilen" willen hun zegje vast en zeker gaan doen.
Tja, dát is dus democratie🤥.

sjohie

Bob Schurkjens schreef:
22 mar 2021 15:03
Eng clubje zeg, dat Boeren Bevrijdings Front. Ik vind Nederland sowieso steeds enger worden. Baudet met zijn 8 zetels. JA21 met een "fris" rechts geluid...

Daar is Wilders een "rooie rakker" bij.
Als je het islam gedeelte van de PVV stript, is het een verrassend linkse partij in veel van hun ideeën.

Overigens is Wilders wel goed ingefluisterd door zijn advocaat, dus niet meer inhakken op moslims, maar op de islam. Dan is het geen discriminatie, want hij valt geen individuen aan, maar het feit dat alle moslims aanhanger van de islam zijn, maakt dat hij dus gewoon doorgaat met hún wegzetten en regelrecht discrimineert.

Jablan
Contacteer:

sjohie schreef:
22 mar 2021 14:50
persoonlijk denk ik dat "de" oplossing voor ons stikstofprobleem, ergens in het midden van de driehoek BBB, GL en VVD ligt, en dan is het rapport van Remkes een goede stap in de richting.
Bedankt voor de verdere uitleg/samenvatting van dat rapport plus je overzichtelijke vergelijking van de standpunten.
Voor mij is het een lastig onderwerp, omdat ik eerst moet terugschakelen naar de NL-opvattingen over platteland, agrarische sector, natuur. Alles is hier op postzegelformaat ;) Paar kleine kanttekeningen bij je verhaal.

Bij de BBB miste ik het inzicht, dat andere EU-landbouwsubsidies essentieel zijn voor veranderingen in de sector. Veel van wat de Nederlandse politieke partijen willen, vraagt samenwerking met de andere EU-lidstaten.
Cijfers zeggen niet alles. Bij de export zit een deel import. Varkensvlees naar Italië, komt terug als gerookte ham. Levend vee naar Duitsland, komt terug als broodbeleg.

Wij zien andere oorzaken voor de lage voedselprijzen in Nederland:
- dichtbevolkt, daarmee korte transportafstanden = lage distributiekosten.
- te snel geproduceerd voedsel, wat vooral naar water smaakt, maar niet naar wat het zou moeten zijn = lage kwaliteit.
Bob Schurkjens schreef:
22 mar 2021 15:03
Eng clubje zeg, dat Boeren Bevrijdings Front. Ik vind Nederland sowieso steeds enger worden. Baudet met zijn 8 zetels. JA21 met een "fris" rechts geluid... Daar is Wilders een "rooie rakker" bij.
Eng of niet - veel erger is wat die volksvertegenwoordigers doen. De PVV zit in de meeste Kamercommissies en valt daar op met nul inbreng of totale afwezigheid. Hoe noem je dat? Wel geld vangen, maar er niets voor doen?
Lijkt mij wat voor de volgende verkiezingen: niet alleen het stemgedrag analyseren, maar ook de actieve bijdrage van de gekozenen.

zonder de plak kaas op brood of de bal gehakt bij de boontjes, van Henk en Ingrid af te pakken.
Henk en Ingrid zijn gescheiden en geëmigreerd, want dat was de snelste route om te trouwen met hun nieuwe liefdes Natascha en Azizi.

witte angora

Jablan schreef:
22 mar 2021 20:18
- te snel geproduceerd voedsel, wat vooral naar water smaakt, maar niet naar wat het zou moeten zijn = lage kwaliteit.
Inderdaad. Vanmiddag een gepaneerd kipschnitzeltje gehaald bij een Turkse toko, om eens te proberen. Aardig aan de prijs (ik denk iets van 1,40-1,50), maar wat een verschil met de kipsnotzeltjes van de bekende supers.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook die Turk koopt zijn kip in Nederland. En bij de Nederlandse supers heb je ook verschil in kwaliteit.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
20 mar 2021 21:00
EVEN LEKKER ZEUREN 🤗
ik merk dat ik het eea goed zat begin te worden én zwaarmoedig.
Deze had ik zaterdag al gelezen, maar aangezien ik toen zelf echt een baaldag had, reageerde ik er maar even niet op, want dat had het alleen maar erger gemaakt. Ik heb ze de laatste tijd helaas steeds vaker en merk dat iedereen om me heen er steeds slechter aan toe is, zeker mijn vaste stapmaten.

Wat ik vooral merk ik is dat de highs steeds moeilijker te bereiken zijn en zeldzamer worden, terwijl de lows sneller komen en zich makkelijker opvolgen. Dat vertaalt zich in nog meer drank, terwijl ik normaal al redelijk overmatig drink, als ik aan het drinken ben. Maar ook andere grenzen worden gewoon opgerekt, drugs worden wat eerder gebruikt en [deel bericht door moderator verwijderd: respectloos]

Zaterdagmiddag werd ik dus wakker en besefte ik me dat ineens heel erg goed. Vrijdagavond een feestje, meid (eentje die ik al lang ken en waar ik normaal gesproken niets mee zou doen, maar ja, ze was de enige vrijgezel op het feestje en we hebben beiden behoeftes) mee naar huis, wat mdma erin en door tot een uur of 8. De avond was eigenlijk na 2 uur vooral een blur, omdat ik eigenlijk mijn grenzen weer eens aan het oprekken was.

Ik merkte dat ik eigenlijk te weinig plezier beleef aan de veel te degelijke avondjes met steeds dezelfde mensen en ik daarom steeds meer mijn grenzen moet opzoeken en meer andere mensen ga opzoeken. Normaal sprak ik op een avondje stappen makkelijk een man of 30, nu is dat op een avondje hooguit 10 (op een enkele uitzondering) en dat zijn bijna iedere keer dezelfde mensen en je hebt elkaar eigenlijk niets nieuws meer te vertellen. Verhalen zijn het afgelopen jaar al 50x uitgekauwd, daar is de lol ook vanaf.

Nee, ik merk echt dat ik er behoefte aan heb om mijn sociaal leven weer te gaan verbreden. Zo doordeweeks gaat dat wel, dan ben je toch aan het werk en ben je er niet zo mee bezig, maar als het weekend is en je eigenlijk behoefte hebt aan de leuke dingen zoals een avond stappen en de voetbalclub, dan ga je dat echt merken.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2021 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht door moderator verwijderd: respectloos

moederslink

Ik begrijp wat je zegt , Nijogeth, maar pas op dat je niet doorslaat! :!:
Dan ga je ook nog een hekel aan je gedrag en dus aan jezelf en dus aan je zelfrespect krijgen :!:
Dan kukel je heel rap in een neerwaartse spiraal naar beneden en ben je veel verder van huis. :!:

Ik hou mij vast aan vriendinnen die me kaartjes en lieve appjes sturen én bellen.
Mijn leven nu loopt op een ander gebied ook niet bepaald erg prettig.

Jij hebt je werk nog, dat is fijn, ik werk niet meer dus dan zijn de dagen erg saai op zich .
Maar gelukkig leven we in Nederland, we kunnen hier eten en drinken , het huis is warm en we hebben gezondheidszorg én worden ingeënt ( als je dat wilt ).

Ga wat vaker de natuur in joh , sjouw een eind met een goede kameraad en zoek het niet in ' chicks ' en (te) veel drinken .
Zomaar.....goed bedoeld hoor.🤔

Plaats reactie