Huiskamer
Re: Huiskamer
Jammer, ik zou ik graag veel positieve situaties zien, maar in mijn wereld ken ik alleen maar de trieste gevallen en ik leef in een ruime wereld.
Is ook geen moment opname, moet dit ook wel op de lange termijn zien.
Is ook geen moment opname, moet dit ook wel op de lange termijn zien.
Yup. Het is niet meer dan een eerste antwoord op de vraag waarom dit jochie aan komt lopen, want dat was voor ons het grootste raadsel.
Voor de rest is hij leuk gezelschap: vrolijk, nieuwsgierig, aan alle kanten netjes opgevoed, neemt zoon plus ander bezoek mee naar de speeltuin om te voetballen. Kan zijn (stief)vader nog zo graag willen, dat hij met jongens van eigen leeftijd speelt, maar als hij zich zo goed en veilig voelt, is het prima.
-
Ach, ik voetbalde ook altijd met de oudere jongens uit de buurt. De buurt waar ik tot mijn 7e woonde, daar voetbalde ik met jongens tot 6 jaar ouder. Er werden altijd gelijke teams gemaakt en ik leerde wel om tegen een stootje te kunnen.
Maar Jablan heeft het over een jochie, ik ga er dan maar vanuit dat hij onder de tien is en zoon lijkt mij een puber van een jaar of 16. Ik weet het, aannames. En dan met zoon en ander bezoek, hoe oud is dat bezoek, naar de speeltuin?
Maar dat die vader graag heeft dat hij met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt, lijkt me compleet logisch. En dat mag die vader zeker willen.
Maar dat die vader graag heeft dat hij met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt, lijkt me compleet logisch. En dat mag die vader zeker willen.
De realiteit van het leven is toch niet verzonnen?
Misschien kijk ik om de oogkleppen heen.
Alle “grote mensen” willen zo graag voor de kinderen de EIGEN beste oplossing die in hun leven past.
Van kijk eens hoe goed wij het doen.
Hoe moeilijk is het om in die kinderhoofdjes te kijken die uiteindelijk alleen maar veiligheid en geborgenheid vragen.
Misschien kijk ik om de oogkleppen heen.
Alle “grote mensen” willen zo graag voor de kinderen de EIGEN beste oplossing die in hun leven past.
Van kijk eens hoe goed wij het doen.
Hoe moeilijk is het om in die kinderhoofdjes te kijken die uiteindelijk alleen maar veiligheid en geborgenheid vragen.
Snap ik. Maar ja, wat moet je anders? Er zijn hier 's middags nauwelijks andere kinderen buiten, die worden massaal binnen gehouden en dat al een jaar lang. Buitenschoolse opvang ligt ook stil.witte angora schreef: ↑25 mar 2021 17:46Ik krijg hier toch een beetje een raar gevoel bij, sorry hoor.
Tot nu toe hebben we alleen zijn moeder gesproken, ook duidelijk gemaakt dat het bij ons een mannenwereld is, wat ze al doorhad en zij wil gewoon weten waar hij uithangt, liever bij ons dan bij sommigen van zijn school - haar woorden.
Je aannames kloppen.Lady1234 schreef: ↑25 mar 2021 18:44Maar Jablan heeft het over een jochie, ik ga er dan maar vanuit dat hij onder de tien is en zoon lijkt mij een puber van een jaar of 16. Ik weet het, aannames. En dan met zoon en ander bezoek, hoe oud is dat bezoek, naar de speeltuin? Maar dat die vader graag heeft dat hij met kinderen van zijn eigen leeftijd speelt, lijkt me compleet logisch. En dat mag die vader zeker willen.
Speeltuin: Speeltoestellen voor de kleintjes, trapveldje, basketbalkorf, bankjes voor de oma's en opa's (en 's avonds voor pubers). Skeelers/Skaters hebben ernaast een ingericht parcours.
Dit jochie is heel charmant en overtuigend, dus als hij wil voetballen met de anderen, dan gaan ze voetballen Als ze moe en tevreden terug komen, is het goed. Liever buiten wat energie kwijtraken dan binnen op squla of spelletjes.nl zitten.
Waar woord.
-
Jij moet in ieder geval niks, het is niet jouw kind. Wat me in ieder geval tegen de borst stuit is hoe je de vader neerzet. Alsof jullie iets over dat jong te beslissen hebben en de vader niks te vertellen heeft.
Dat is hier dan toch wel anders. Zie ze zowel voor als achter spelen/ chillen. Maar goed, dan kan ook met de cultuur te maken hebben.Er zijn hier 's middags nauwelijks andere kinderen buiten, die worden massaal binnen gehouden en dat al een jaar lang. Buitenschoolse opvang ligt ook stil.
Dat kan ik wel begrijpen denk ik. De kinderen op mijn eigen galerij (twee adressen) zijn rustige, lieve kinderen. Beiden hebben geen vriendjes/vriendinnetjes in de buurt. Als ik er een paar had zou het geen enkel probleem zijn als ze bij elkaar over de vloer komen. Maar wat er beneden woont? Twee stuks van nog geen 10, plus de hele dag vriendjes over de vloer en niks als klachten van buren. En de ouders? 'Nee hoor, zo zijn onze kinderen niet'.zij wil gewoon weten waar hij uithangt, liever bij ons dan bij sommigen van zijn school - haar woorden.
Op zich snap ik dat wel, maar ik wist vroeger niet beter. Leeftijd deed me weinig, als ik maar kon voetballen. Ik weet nog dat ik in de eerste klas van het gymnasium uit de les werd gezet. Toen ik door de gang liep zag ik een groepje voetballen, waren 6e klassers. Ik liep er gewoon heen en zei dat ik mee wilde doen. Ze waren vooral verbaasd dat zo'n jochie dat vroeg, maar ik mocht gewoon meedoen. Die gasten groeten me vervolgens iedere keer als ik ze tegen kwam op de gang.
Volgens mij ga je pas echt later op leeftijd letten. Natuurlijk zijn er wel andere interesses, maar op het vlak waar je dezelfde interesses hebt, daarin kun je gewoon samen optrekken. Vanaf een jaar of 18-25 heb je dan vaak zo'n periode dat je tussen kinderen en oudjes zit, maar op een gegeven kom je er ook achter dat je het best wel kan vinden met die collega van 40 of 50+ en dat die misschien toch niet zo oud van geest is.
Jablan
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Je hebt vaders en vaders. De stiefvader werkt momenteel thuis en heeft het voor elkaar gekregen, dat het jochie bang voor straf (huisarrest) van hem is en daarom thuis niet vertelt waar hij rondzwerft of met wie hij speelt. Als dezelfde man graag wil, dat zijn stiefzoon met kinderen van de eigen leeftijd speelt, dan is dat aan hem om voor elkaar te krijgen. Wij dealen met de situatie en proberen er het beste van te maken.witte angora schreef: ↑25 mar 2021 20:56Jij moet in ieder geval niks, het is niet jouw kind. Wat me in ieder geval tegen de borst stuit is hoe je de vader neerzet. Alsof jullie iets over dat jong te beslissen hebben en de vader niks te vertellen heeft.
Voorbeeldje. In de keuken klimt hij op het aanrecht. De één reageert met 'Nee, niet doen.' De ander reageert met 'Zo, jij bent lenig.' En zoon zeg niets, want op het aanrecht hoeft de kleine niet omhoog te kijken, hebben ze oogcontact. Pas nadat ze uitgepraat zijn, wijst zoon naar een stoel. 'Als jij daar gaat zitten, dan kan ik hier je eten klaarmaken.'
-
Dus jij leert hem dat het oké is om dingen voor ouders te verzwijgen? En hoe wil je voor de vader verzwijgen dat hij bij jullie eet?
.
Ooit wel eens gehoord van 'onttrekking aan het ouderlijk gezag'?
.
Ooit wel eens gehoord van 'onttrekking aan het ouderlijk gezag'?
Laatst gewijzigd door witte angora op 25 mar 2021 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
En toch loopt u kans zich in een wespennest te steken, dus wees voorzichtig. Val zeker die stiefvader niet af tegen dat kind, krijg je een loyaliteitsconflict waar niemand bij gebast is.
Nee, wij vertellen hem eerlijk te zijn en tegenover zijn moeder is dat hopelijk gelukt. We melden haar wanneer hij komt en gaat en laten hem dat ook zien. Ondanks een uitnodiging hebben we de vader/stiefvader nog niet gezien. Qua eten en drinken: als hij honger heeft, dan krijgt hij wat. Hij is actief, iets te licht voor zijn lengte, krijgt thuis tot zeven keer per dag iets te eten en hier kiest hij geen snoep, maar fruit, geen koekjes, maar een boterham.witte angora schreef: ↑25 mar 2021 21:49Dus jij leert hem dat het oké is om dingen voor ouders te verzwijgen? En hoe wil je voor de vader verzwijgen dat hij bij jullie eet?
We luisteren en zwijgen, laten hem babbelen. Het loyaliteitsconflict bestaat al met gescheiden ouders en hun nieuwe partners.
Absoluut, maar daar is hier geen sprake van. Ooit wel eens gehoord van Jeugdzorg? Wij wel.witte angora schreef: ↑25 mar 2021 21:49Ooit wel eens gehoord van 'onttrekking aan het ouderlijk gezag'?
Het klinkt misschien raar, maar u hebt uw jongen al “gered” van zijn ouders, denkt u dat u deze jongen ook moet redden?
-
Dat is dus het gevoel dat ik ook heb, Lady. Alles wordt onder een vergrootglas gelegd, tot zijn gewicht aan toe. Zijn gebit is ook al eens ter sprake gekomen, en nu ook zijn eetgewoontes. Ik vind dit niet normaal, sorry.
Lowieze
vindt dit leuk
Ik niet. Jablan vertelt vrijwel altijd met veel detail over zijn eigen leven. Details die een ander waarschijnlijk niet opvallen of die een ander niet zou opnoemen. Op mij komt het over als iemand die het beste met dat jochie voor heeft, vandaar ook de openheid naar zijn moeder.
Jablan
en scharrelschipper
vinden dit leuk
-
Laat ik het zo zeggen: als ik die (stief)vader was, was mijn zoon vandaag voor de laatste keer daar geweest.
Gelukkig wordt het warmer en zullen er meer kinderen van zijn leeftijd buiten zijn. Lijkt me gezonder.
Had je dat kind dan opgesloten of had je ergens een blik vrienden vandaan gehaald? Want ik vraag me wel af hoe je dat had opgelost.witte angora schreef: ↑25 mar 2021 22:52Laat ik het zo zeggen: als ik die (stief)vader was, was mijn zoon vandaag voor de laatste keer daar geweest.
@nijogeth
U hebt waarschijnlijk geen kinderen, maar ik ben het in deze kwestie volkomen met WA eens. En de ouders zijn thuis, dus zo moeilijk is het niet om toezicht te houden.
U hebt waarschijnlijk geen kinderen, maar ik ben het in deze kwestie volkomen met WA eens. En de ouders zijn thuis, dus zo moeilijk is het niet om toezicht te houden.