Huiskamer
Re: Huiskamer
Ben lekker bezig,
Als je echt geïnteresseerd bent in het volgen van de voorraden kan je zoeken “VesselFinder” op internet.
Wel de free laden kan je alle Goederen stromen van Tankers, Container, en alle boten die geregisterd staan in de wereld volgen.
Openen en bij Suez kan je de EVER GIVEN container schip blokkade zien. Kaart en Nieuws voor update
Als je de FILE schepen ziet mag je hopen dat hij snel vlot is.
Best leuk om alles te volgen, kan je als je de naam van het speeltje van WILLY weet volgen, met vliegtuig gaat het niet meer onopgemerkt.
Als je echt geïnteresseerd bent in het volgen van de voorraden kan je zoeken “VesselFinder” op internet.
Wel de free laden kan je alle Goederen stromen van Tankers, Container, en alle boten die geregisterd staan in de wereld volgen.
Openen en bij Suez kan je de EVER GIVEN container schip blokkade zien. Kaart en Nieuws voor update
Best leuk om alles te volgen, kan je als je de naam van het speeltje van WILLY weet volgen, met vliegtuig gaat het niet meer onopgemerkt.
moederslink
vindt dit leuk
Ik zie de klachten over de veel langere duur van de bezorging van rommeltjes uit China al komen.
-
LEUK! Ik kende deze site nog niet. Zo zie je maar, je wordt overal in de gaten gehouden.Smartje schreef: ↑26 mar 2021 23:33Ben lekker bezig,
Ik zag dat dit schip daarvoor vreemde rondjes had gedraaid, "Kappie" wat vh padje af?
-
Daar werd vorige week door een medewerker van de Praxis al over geklaagd. De prijzen per container waren al gestegen van zo'n 1500 naar 5000 euro, en veel dingen werden gewoon niet geleverd.
Iemand hier ook verbaasd over de commotie over het wegpesten van de agent die in Rotterdam zijn collega's aan de schandpaal nagelde?
Ergens snap ik niet dat je van zoiets melding maakt en dan verwacht dat je weer gewoon door kan gaan met werken. Als je ze er op aan had gesproken, dan was het anders geweest. Als je echter jouw directe collega's meldt bij hogerhand, dan kan je toch niet verwachten dat alles nog koek en ei is? Ook al heb je gelijk, je steekt wel iemand een mes in zijn rug.
Ergens snap ik niet dat je van zoiets melding maakt en dan verwacht dat je weer gewoon door kan gaan met werken. Als je ze er op aan had gesproken, dan was het anders geweest. Als je echter jouw directe collega's meldt bij hogerhand, dan kan je toch niet verwachten dat alles nog koek en ei is? Ook al heb je gelijk, je steekt wel iemand een mes in zijn rug.
D34M0N
vindt dit leuk
-
Je meldt racistisch gedrag van collega's bij je leidinggevende. Vervolgens word je weggepest. En dan ben jij iemand die collega's "aan de schandpaal nagelt" en "een mes in de rug steekt"? Knap staaltje victim blaming.
Misschien is de ongelijkwaardige en onveilige werksituatie hier het echte probleem?
Er schijnen nogal wat racisme-issues te spelen bij het korps Rotterdam:
Misschien is de ongelijkwaardige en onveilige werksituatie hier het echte probleem?
Er schijnen nogal wat racisme-issues te spelen bij het korps Rotterdam:
https://www.nrc.nl/nieuws/2021/03/26/kl ... t-a4037479...appjes van agenten waarin burgers met een migratieachtergrond onder meer werden aangeduid als „kankervolk, kutafrikanen en pauperallochtonen” op wie ze willen „schieten”.
moederslink
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
Wanneer je het wél benoemt en aan de kaak stelt , ben je niet goed snik en bestaat het zogenaamd niet.
Wanneer je het wél benoemt en aan de kaak stelt , ben je niet goed snik en bestaat het zogenaamd niet.
-
Voor Nijogeth is racisme "zoiets". Het staat er echt. Daar zakt je broek toch van af?
-
Morgenochtend staat de klok in mijn auto weer goed. Eindelijk. En het mooie is: ik hoef er niets voor te doen. Gaat helemaal vanzelf.
Dat gebeurt toch ook? Je zit in een groepsapp met wat collega's en gaat dingen die in een privé setting gezegd zijn aan de grote klok hangen.Bob Schurkjens schreef: ↑27 mar 2021 13:10Je meldt racistisch gedrag van collega's bij je leidinggevende. Vervolgens word je weggepest. En dan ben jij iemand die collega's "aan de schandpaal nagelt" en "een mes in de rug steekt"? Knap staaltje victim blaming.
Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat als ik iemand zijn gedrag ga lopen melden bij leidinggevende en media, dat deze persoon daar wel blij mee is.
Maar ik ontken niets. Zoals ik al zei, je kan gelijk hebben, maar je wint er niets mee in dit geval.moederslink schreef: ↑27 mar 2021 13:49Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
Die gast had gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en direct overgeplaatst moeten worden.
-
-
Nee ben ik niet met je eens: binnen het (zo geprezen ) dienderskorps zitten rotte appels en ook idd racisten. Dat moet je melden en daar moet binnen het korps paal en perk aan worden gesteld.Nijogeth schreef: ↑27 mar 2021 16:13Maar ik ontken niets. Zoals ik al zei, je kan gelijk hebben, maar je wint er niets mee in dit geval.moederslink schreef: ↑27 mar 2021 13:49Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
Die gast had gewoon tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden en direct overgeplaatst moeten worden.
De klokkenluider uit de situatie halen lost dat grote probleem sowieso dus nooit op.
-
Ja en vannacht heb je de zon onder je voeten.
Maar hoe ga je dat dan doen, terwijl je garandeert dat al die rotte appels de klokkenluider hetzelfde blijven behandelen? Dat gaat toch nooit lukken?moederslink schreef: ↑27 mar 2021 16:38Nee ben ik niet met je eens: binnen het (zo geprezen ) dienderskorps zitten rotte appels en ook idd racisten. Dat moet je melden en daar moet binnen het korps paal en perk aan worden gesteld.Nijogeth schreef: ↑27 mar 2021 16:13Maar ik ontken niets. Zoals ik al zei, je kan gelijk hebben, maar je wint er niets mee in dit geval.moederslink schreef: ↑27 mar 2021 13:49Het ontkennen van racisme is je kop in het zand steken, het bestaat, wereldwijd .
De klokkenluider uit de situatie halen lost dat grote probleem sowieso dus nooit op.
Dan de rotte appels verwijderen.
moederslink
vindt dit leuk
Korpsleiding is hier eindverantwoordelijk en die heeft het laten liggen.
Stap 1: gebruik van whatsapp voor/over het werk verbieden, dit soort besloten groepen zijn alleen een vuilnisbak of ene plek voor roddel en achterklap.
Stap 2: doorpakken met een ontslag op staande voet voor degene met het meest foute gedrag. Dat is op basis van de huidige wetgeving en CAO geen enkel probleem, maar je moet wel durven en dit soort types niet de hand boven het hoofd houden.
Stap 3: de overige groepsleden, inclusief de aanbrenger, overplaatsen naar andere teams. Iedereen uit elkaar trekken.
Stap 4: cultuurshock toepassen - kan via dagcursussen, kan via een extra persoon met handelingsvrijheid - om de blik naar buiten te veranderen en daarna zeker een paar jaar lang erbovenop blijven zitten als korpsleiding.
Ik zie drie oorzaken:
- Veel klanten van de politie hebben een andere achtergrond dan de agenten zelf
- Politie als werkgever is te aantrekkelijk geworden voor extreemrechtse types
- Het rendementsdenken. Politie heeft veel taken, veel gezichten en alles moet geboekt worden en er is weinig ruimte/tijd voor gedragsbeïnvloeding.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
FF nieuw onderwerp bedenken hoor.
O ja, wat is dan de stelling “met boeven vang je boeven”
O ja, wat is dan de stelling “met boeven vang je boeven”
-
Dat is net zoiets als 'met kazen vang je kazen'.