LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon komt weer afspraak niet na

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Briks

Nuon komt weer afspraak niet na

Ongelezen bericht door Briks »

was ik weer met weer hetzelfde probleem.
heb ik een betalingsregeling met Nuon gemaakt over de eind nota, nog duidelijk gevraagd of ik dan niet weer in de zelfde ellende terecht kom als de laatste keer, werd mij verzekerd dat dit niet het geval zou zijn, dan maar met angst en beven afwachten of dat werkelijk zo is. NEE dus...

op de 1e zou het X bedrag er afgehaald moeten worden automatisch. heb ik dat bedrag er op staan en heel de dag in de zenuwen gelopen elk half uur op de bank gekeken maar nee hoor word niks door Nuon geint. nu is het 4 juli en nog steeds niks eraf. ik loop nu stijf van de zenuwen dag en nacht door mijn huis want als iemand anders er tussen komt kan ik het niet aanvullen dit is al wat ik heb. snap Nuon dat nu niet!!!!

krijg ik notabene een +_ een week voor de betreffende datum een sms van hun (!) 'of ik er voor wil zorgen dat op de 1e van de maand het geld op de bank staat' de brutaliteit... hoe halen ze het in hun hoofd om mij een sms te sturen daarover. stelletje arrogante, omhoog gevallen zwamneuzen!!
of dat de hele betalingsregeling al niet in mijn hoofd gegrift zit.
daar hoef ik echt niet op zo`n bedreigende, persoonlijke manier op gewezen worden. mijn telefoon gebruik ik om zelf uit te maken met wie ik sms en van wie ik het wil ontvangen en niet van 1 of ander bedrijf waar je niet naar terug kan sms'en.
ondanks dat ze dus zelf donders goed weten dat het op de 1e eraf moet, word er gewoon niks gedaan. tis schandelijk. laat die sms maar weg want jullie houden je toch niet aan je eigen afspraak.

en... als jullie het dan zo 'goed' bedoelen doe het dan in de trant van

"hier heeft u van ons vast het kenmerk nr voor het geval wij het niet op die dag er afgehaald hebben zodat u dat bij deze zelf kan doen" m.v.g.

kijk dat is niet bedreigend, niet frustrerend maar super aardig daarmee loopt u dan dik dik dik op uw concurrenten voor.
maar helaas zulke knappe koppen lopen er niet bij uw bedrijf alleen maar 'bedreigende lucht' zakken.

ik heb op 1 juli gelijk een mail gestuurd dat ze tot maandagmiddag de tijd krijgen om te boeken word er niks afgehaald door Nuon dan hebben ze pech. mijn zenuwen hebben het langzamerhand begeven. mijn bloeddruk is nog steeds [na de laatste confrontatie met Nuon] 210/140 als ik op dit moment gemeten zou worden denk ik dat dokter zegt direct naar zkh u staat op ontploffen.

snapt Nuon nu niet dat je je inkomen tot op de laatste cent al verdeeld hebt wie, wat, wanneer krijgt, en bij 'Godsgratie' hou ik dan nog wat [en dat is een stuk minder dan wat de nibud zegt] over om de maand mee door te komen. dus staat het afgesproken bedrag er op de 1e op..... maar dan moeten de blaaskaken het er wel op die dag afhalen. er hoef maar een ander bedrijf tussen te komen en het geld is weg en dat kan ik met geen mogelijkheid aanvullen want dat heb ik niet.

tis toch ook van de gekke, als wij niet op tijd betalen krijgen we een boete, en tegenwoordig nog hoger, maar de grote heren mogen maar aan dollen met ons?? eigenlijk moesten wij dat ook eens bij die bedrijven kunnen doen
"niet op tijd geint....? nou dat kost u € 25,00... maar dat zijn ze rap om de banken op de juiste tijd in te lichten.!!
want de fout ligt weer bij hun, zij hebben de touwtjes in handen en wij mogen dansen...

gr briks
zooooooo moe.
nog tot 12 uur de zenuwen en dan ga ik mij slaap inhalen.
Laatst gewijzigd door Briks op 04 jul 2011 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Briks

Re: Nuon komt weer afspraak niet na

nog steeds niks geint door Nuon. wel een ander bedrijf die vanmorgen vroeg er wat afgehaald heeft, dat was gelukkig zo weinig dat ik dat, ten koste van van mijn eigen budget, bij kon leggen. maar als er nog iemand er wat afhaalt dan is de hele zaak verloren. ik heb voor me zelf nu nog 15,00€ en daar mag ik de maand mee rond komen. sorry Nuon, ik heb mijn best gedaan en me aan de afspraak gehouden, ik wil hoe dan ook voorkomen dat het geld wat voor jullie bestemd is naar een ander gaat. dus zet ik het nu veilig weg.

ik weet dat daar wel weer gevolgen aan verbonden zitten, dat ik de schuld krijg dat jullie niet hebben kunnen afboeken, en dat daarom de bet. reg. afgebroken word. maar u moet het eens van mij kant bekijken. ik kan de stress niet meer aan om nog langer te wachten in de hoop dat jullie afboeken voordat een ander het doet en ik dan dus echt het geld niet meer heb voor jullie en daardoor in de schulden kom.

al deze ellende had mij en jullie bespaard kunnen worden als jullie een echte EIND nota hadden gemaakt en niet opgesplitst in 2 delen. dan had ik nog maar 50,00 €
erbij hoeven leggen en die had ik dan direct kunnen betalen. dan was dit helemaal niet ter spraken geweest.

nu duurt dit hele grapje nog tot 1 nov, en als het zo doorgaat en zoals ik al verwacht had dan hoop ik dat ik de kerst nog haal en nog liever dat ik die thuis kan vieren.
u word bedankt...

gr briks

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

maak het geld zelf dan gewoon over naar de nuon.
klantnummer erbij en als verder commentaar 'betalingsregeling juli 2011 '.

dan heb jij je verplichting nagekomen en kunnen ze je niets maken.

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Briks schreef:op de 1e zou het X bedrag er afgehaald moeten worden automatisch. heb ik dat bedrag er op staan en heel de dag in de zenuwen gelopen elk half uur op de bank gekeken maar nee hoor word niks door Nuon geint. nu is het 4 juli en nog steeds niks eraf. ik loop nu stijf van de zenuwen dag en nacht door mijn huis want als iemand anders er tussen komt kan ik het niet aanvullen dit is al wat ik heb
Je kunt ook een 2e rekening openen waar je het geld voor Nuon op zet.
Je hoeft dan niet meer bang te zijn dat een andere schuldeiser het eraf haalt.

Briks

heb ik ook aan zitten denken Toxopeus,, de vorige keer, maar toen dacht ik ach het is bijna over. tja niet dus.... komen ze na weken nog een keer met een eind nota. pfffff kon blijkbaar niet ineens. hadden ze het gewoon kunnen verrekenen.

of dat er mensen zijn die alles apart hebben gas/ stroom dan 2 aparte netbeheerders. dat doet toch geen hond? maar Nuon is nu eenmaal heel laks. ze mogen een voorbeeld nemen aan eneco omdat de overstap nog al dramatisch verlopen is [en nog bezig] wat bij niemand gebeurt is voor mij normaal. heb ik wel van eneco een dik pak chocolade gekregen in de letters 'excuses voor het ongemak' en daarbij 15,00€ aan bloemenbonnen. kijk dat is nu eens klantvriendelijk.

ze hebben helemaal niks van de vorige keer geleerd, en de arrogantie om je dan wel te sms`en maar daar zelf gewoon maling aan te hebben. dat maak me dan ook nog is zo woedend
ik pleit voor een sms-me-niet registratie, als die nog niet bestond zou ik hem graag opzetten.

gr briks

ps; ik neem het even in overweging, want ik weet niet hoelang het duurt voordat die operationeel is en of het ook voor een korte tijd mogelijk is. want wat heb ik aan 2 rekeningen krijg je weer heel veel gedonder met de soos.

Briks

renegade66
dat kan nu juist niet je MOET een kenmerknr hebben. de bank pakt je opdracht niet dat is zo ingesteld door Nuon. heb ik nu al zo vaak gezegd. dat is nu zo kl*** van Nuon. heb ik ook aan de telefoon gevraagd toen ik die bet.reg. regelde. "stel dat jullie toch niet op die datum afhalen, kan ik dan toch overmaken maar dan met een willekeurig kenmerknr?" nee dat kon niet want dan werd het terug gestort omdat de pc dat niet kon verwerken. het systeem weet dan niet waarvoor het is en zo dus ook dat heeft helaas geen zin.

Toxopeus
een nieuw bankrek. openen kost €3,75 dat heb ik dus niet, komt bij dat ik dan weer extra kosten heb voor pasje/betalingsverkeer ed. waarom zou ik trouwens extra kosten maken als HUN zich niet aan de afspraak houden??
als een klant dat bij hun doet staat er meteen een boeten tegenover met van alle kanten bedreigingen.
is het nu zooo moeilijk om in hun eigen adm. het tijdstip te wijzigen zodat die opdracht eerder naar mijn bank gaat?

je word er zooooo moedeloos van en het ergste is dat ik door hun in de schulden kom, het geld ligt klaar, maar kan niet weg. als ik het weghaal ben ik [volgens hun] ingebreken, dan vervalt de hele afspraak en ben ik dus dik de pisang.
als alles gewoon loopt zo als ze mij SCHRIFTELIJK [en asociaal per sms] belooft hebben dan heb ik daar geen extra problemen mee. hoef k nu niet in de zenuwen te zitten, want het is er nog steeds niet af...... zucht.
ieder bedrijf kan het.....!!! waarom hun dan niet?

gr briks

Briks

en toen had ik nog maar € 7,85 om de maand mee door te komen.

Medewerkers van Nuon, doe nu toch eens wat!!!!!!!!

anders ga ik er zelf wat van gebruiken, koffie, suiker, brood [nog 5 sneetjes] melk,kaas, allemaal op en aardappelen,groente [luxe produkten bij mij]
ik wil vanavond graag ook nog wat eten, ik eet maar 1 x op een dag dus.....
DOE wat, anders is het echt weg!!!

gr Briks

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Gewoon overmaken. Dat hun systeem het niet snapt is niet jouw probleem.

Of contant bij een Nuon kantoor betalen.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Zo, dat was even een bericht vol zelfmedelijden en financiële problemen.

Blij dat ik elk jaar nog na de eindafrekening netjes binnen 2 weken zo ongeveer 350 euro op mijn rekening krijg terug gestort.
En ja, je kunt beter elke maand iets teveel betalen zodat je elk jaar iets terug krijgt.
Het feit dat je bij moet betalen, duidt op een verkeerde afstemming maandgebruik.

Maar wees nu eerlijk. Je legt nu de schuld van JOUW financiële problemen bij de NUON? Begrijp ik dat nu goed?
Kennelijk is er toch iets fout gegaan bij jezelf waardoor deze financiële problemen zijn veroorzaakt. Daar kan de NUON volgens mij niks aan doen.
Jij hebt verbruikt en jij moet betalen. Wanneer ze het van de bank afschrijven zou niet moeten uitmaken. Je hoort immers je zaken goed voor elkaar te hebben.

Just my 2 cents.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Daar zit ook weer wat in. Als het geld er gewoon staat, kan NUON probleemloos afboeken.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

Toxopeus schreef: Je kunt ook een 2e rekening openen waar je het geld voor Nuon op zet.
Je hoeft dan niet meer bang te zijn dat een andere schuldeiser het eraf haalt.
ja dat is een goed idee.
TS zit toch wel in de financiele problemen, er is volgens mij gewoon niet genoeg geld om de maand door te komen..
Toch sterkte..geldproblemen kunnen mensen heel veel stress opleveren..

renegade66

ik weet niet welke bank jij hebt, maar wij betalen elke maand aan de NUON en gebruiken ook geen kenmerknummer.

wij gebruiken gewoon klantnummer, postcode en huisnummer, en wij hebben nooit iets teruggestort gekregen.

Briks

Daan_1978
ik heb ruim voldoende p/m betaald, heb het zelf halve wegen het jaar nogmaals omhoog gebracht, als ik uit gegaan was van hun schatting dan zat ik nu echt met een dikke schuld van weet ik veel hoeveel.
komt bij dat dit hele probleem niet aan de orde zou zijn geweest als ze netjes de hele eind afrekening verrekend hadden.

helaas kan je uit de eind nota`s geen wijs worden, tenminste ik niet maar als ik die grof weg uitreken snap ik er niks van. gas verbruik +_ 23, - en stroom +_ 46,- p/m. betaal 80,- p/m koste netbeheer zit daarbij in. en de andere betaal ik zelf. zou je zo op het oog zeggen dat je overhoud...... toch?????

Fiesiekus
tuur lijk joh, gewoon ff contant brengen, 200 km van mijn woonplaats. A waarmee en B hoe duur denk je dat de benz/diesel kost?? en een stom zinnig kaartje voor obv??
nee daar heb ik dan wel geld voor?? om een dag tochtje te maken?? ja gezellig

ik kan me gelukkig prijzen dat er zo wel een meer mensen lopen alleen nu word het wel heel erg openbaar gemaakt. koffie is met 1,19 duurder geworden, brood ook bijna met 1,00 en dan neem ik alleen nog maar het hoogst noodzakelijke en goedkoopste, brood met kaas, en ook die is flink gestegen. alles is explosief gestegen, zelfs de werkende mens loopt te klagen alleen die hebben het tenminste die voelen die druk niet zo erg als ik. en ik ga maar 1 x p/m boodschappen doen juist om geen extra onnodige dingen te kopen.

renegade66
stuur mij dan even een pbje hoe jij dat doet dan? want via mijn bank lukt het niet om hem zonder kenmerk weg te sturen. zet je dan klnr pc en hsnr achter elkaar in dat kenmerk vakje??
nog even wat ter aanvulling; nu ik geen klant meer bij hun ben, kan ik geen eens inloggen op hun site [?] hoe ik het ook probeer, ook vroeger zulke pogingen gedaan, mijn bank weigert dat.

en dan nog wat Daan_1978
ik leg in zover de schuld bij nuon dat zij de afspraak niet na komen.... en dan ook nog een week van te voren je sms`en daarover. nee dat klopt niet sorry hoor als ik zeur maar zo staan de zaken. we hebben een schriftelijke overeenkomst IK moet me er aan houden maar HUN ook... dat is MIJN standpunt.

zullen we het is omdraaien? als ik niet op tijd betaal?? wat staat er dan voor boeten op en wat voor vele dreigementen??

seconds-out
bedankt dat er hier nog iemand een beetje medeleven toont.
ik ben niet zielig dit is gewoon de harde waarheid, ik kom net rond met mijn inkomen en dat nog steeds zonder ergens een schuld, vind ik toch een prestatie opzich.

gr Briks

Toxopeus

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Briks schreef:DOE wat, anders is het echt weg!!!
Het bedrag kan ieder moment geïncasseerd worden, het is niet verstandig om het nu zelf over te maken.
De kans is groot dat je dan en geen geld meer hebt en de betalingsregeling komt te vervallen.
De zaak wordt dan overgedragen aan een incassobureau, dat kun je beter voorkomen.
klik

renegade66

Bedrag (euro) 250,00 Af
Rekening XXXXXXX - X naam rekeninghouder X
Tegenrekening 661000 - NUON CCC REG NRD-HOLLAND ALKMAAR
Datum 18-05-2011
Mutatiesoort Internetbankieren
Naam / Omschrijving
Mededelingen NUON CCC REG NRD-HOLLAND ALKMAAR
klantnr 21xxxxxx
op deze manier wordt het overgemaakt via ING, en altijd zonder problemen.
elke bank via internetbankieren kan geld naar een rekening overmaken zonder dat je een kenmerk hoeft in te vullen.

gewoon kenmerk overslaan en bij mededeling klantnummer invullen.
dit moet voldoende zijn.
Laatst gewijzigd door renegade66 op 05 jul 2011 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Briks

bedankt renegade66,
zal het even noteren voor de volgende maand, als de bet.reg nog niet vervallen is tenminste.

Toxopeus
zo zat ik ook al de hele tijd te denken, het zal er zo wel af zijn. maar nog steeds niks. helaas is het nu misschien wel te laat een ander was ze voor. net na het laatste bericht wat ik hier typte vanmiddag. en toen storte ik in.....
tja heb ze echt toch dringend gewaarschuwd 2 mails geschreven.... hier berichten geplaatst.. in de hoop dat.

1 ding is nu zeker ik ben nu een stuk rustiger, ik hoef niks meer in de gaten te houden of te bewaken. nu dat ik over die klap heen ben, vind ik het heel erg maar niks meer aan te doen, zooooo mijn best gedaan.

gr briks

Daan_1978

Ik begreep niet uit je eerste bericht dat je geen schulden had ofzo, maar als je dan zo krap moet leven doe je toch ook iets fout?
Gezien je het over de werkende mens hebt, ga ik ervan uit dat je geen werk hebt.
Gezien dat zo is, ga ik ervan uit dat je niet "kunt" werken.
Als je wel "kunt" werken, stop dan maar met klagen en zoek eerst maar eens een baan.

Als je niet kunt werken, dan heb ik niks gezegd, maar begin wel benieuwd te worden naar jouw situatie, want het kan maar zo zijn dat je een aantal maatschappelijke vergoedingen misloopt. Misschien daar eens controle op uitvoeren dan?

Briks

sorry daan, maar ik vind dat jij nog al bekropen denkt, moet je perse mensen in een hokje plaatsen of moet er een etiket op staan?

A- ik klaag niet, ik stel hier een feit vast; 'dat een groot bedrijf, in dit geval Nuon, zich blijkbaar niet aan zijn eigen afspraken hoeft te houden'.
B- eens in de zoveel tijd kan je nu eenmaal ff goed in de **** zitten, en mag ik me dan even hier uiten? tenslotte is dit een site waar veel goede mensen zitten die je tips kunnen geven.

ook niet op de hoogte dat er heel veel kleine middenstanders en klein bedrijven [bv`s] bijna over de kop gaan? dat ze nog net het hoofd boven water kunnen houden en proberen hun personeel uit de ww proberen te houden?

of zo als ik hoop het bedrijf wakker kan schudden? heel veel bedrijven vinden het niet echt plezierig als ze hier te kijk gezet worden.
ik zou het niet willen....

maar ga jij maar weer lekker terug naar je cel in de gevangenis en dan hoef je je alleen maar druk te maken over hoeveel wasknijpers je vandaag in elkaar mag zetten. ja mag want in Nederland moet niks.
zo ook dat je gebruik mag maken van al de middelen die de overheid in het leven heeft geroepen om aan extraatjes te komen. die MAG je gebruiken.

als je daar nu te trots voor bent en je het op eigen kracht wil doen? zo dat het extra geld naar echte schrijnende gevallen kan gaan.
ik denk dat het je dan alleen maar siert om niet gelijk naar de overheid te lopen. tenslotte is het allemaal belastinggeld, die iedereen betaald met of zonder uitkering.

gr Briks

Daan_1978

Ik denk niet bekropen. Ik probeer alleen mee te denken, ook al was mijn eerste bericht in dit topic misschien wat met de pijlen gericht.
Kun je bijvoorbeeld uitleggen in wat voor situatie je jezelf bevind?

Leef je van een uitkering? Zo ja, wat is de reden hiervan?
Is het WW of bijstand? Kun je er iets aan doen en probeer je dit ook?

Kijk, mensen kunnen in een WW of bijstand zitten met een bepaalde reden, maar er zijn er helaas ook meer dan genoeg wie het gewoon vertikken om werk te vinden en er gewoon te luit voor zijn, maar wel het hardste lopen schreeuwen.
En nee, hiermee plaats ik jou niet in "dat" specifieke hokje, vandaar nu ook mijn vraag naar jouw situatie.

Hetgeen je in dit topic doet is hard roepen, zonder begrip voor jouw situatie op te wekken door deze uit te leggen.
Tot nu toe zie ik alleen een verwijt naar de NUON, terwijl het hoe dan ook kosten zijn welke betaald moeten worden en welke dus in feite gewoon in orde hadden moeten zijn.
Buiten het feit dat ze zich niet aan jullie afspraak houden, had het geld er simpelweg moeten zijn.

Ook heb ik nog geen bedragen gezien om hoeveel het hier gaat. Dus ergens roep je hard, maar zonder echte informatie.
Dan ben ik al snel ( misschien te snel ) een persoon wie denkt van oh, daar heb je er weer zo 1.
Het kan dus zijn dat ik daar compleet naast zit/zat, maar dan zou een beetje uitleg op zijn plek zijn.

En om iemand nu vanwege een ( misschien ) verkeerde conclusie naar een cel te sturen? :mrgreen: Thnx.

Briks

vind je die vragen nu niet een beetje erg overdreven??

ik ga op een openbare site niet mijn hele hebben en houwen uitleggen??

komt bij dat als ik, zo als jij denkt, [?] een uitkering of lager zou hebben je dan pas ECHT zielig gaat doen, want dan ga je de schuld leggen bij de desbetreffende uitkering die je krijgt en daar [blijkbaar] niet mee rond kan komen. dan roep je pas echt medelijden op.. en de enigste reaktie die je dan krijgt... is wat jij nu doet, ... 'niet zeuren maar ga werken!!`
en ook dat zou ik weer een zielig antwoord vinden. maar goed ik ben misschien wat gevoeliger, [oeps, wat prijs gegeven]

je weet wat de vraag is en die is relevant.
hoe mijn situatie is en hoe mijn leven er uit ziet, doen niet ter zake.

ik zal er voor nog meer duidelijkheid een vraag aan toevoegen misschien dat je hersencellen die dan wel begrijpen.

Waarom hoeft een groot bedrijf zich niet aan zijn eigen regels te houden??? want hun stellen de eis dat er op die bewuste datum er geld van je bank getrokken word en de hoeveelheid daarvan.

ik als [niet zijnde klant nu] heeft daar weinig tegen in te brengen.
ik ben daarmee akkoord gegaan en had op die datum geld voor ze gereserveerd.
dat hun het er dan niet afhalen... ? is, vind ik nu eigenlijk hun probleem.
maar helaas zijn hun groot en ik ben in hun ogen maar een vervelende mug.
dus hun mogen je blijkbaar wel bedreigen en manipuleren en wij moeten dat maar slikken.
en daar ben ik het dus niet mee eens.
wij[de duizenden klanten van nuon] zouden eigenlijk ook eens een vuist moeten maken tegen deze praktijken van die grote bedrijven. dan worden we ook 1 groot bedrijf en geen individuen. maar helaas durven een hoop mensen dat niet en gaan dan maar mee met de stroom, en dat is zielig want wij hebben ook rechten en kunnen ook macht uit oefenen.

voor de rest zal ik je nog een tip geven, lees nog eens het vorige bericht door en lees dan tussen de regels....

als je, zoals je aan geeft, [als ik het goed begrijp] mij beter wil leren kennen, zit je hier op de verkeerde site. dit is geen datetingssite dacht ik zo. :wink:

gr Briks
Laatst gewijzigd door Briks op 05 jul 2011 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten