Eurodigitaal Heerhugowaard
Geplaatst: 05 jul 2011 21:08
Groots prijkt het reclamebord van Euro Digitaal me tegenmoet in de Bickerstraat.
TOP SERVICE staat er onder andere geschreven in de reclame uiting van Eurodigitaal. Eerder die dag heb ik Eurodigitaal gebeld met het verzoek om een harde schijf voor me om te ruilen. Deze was namelijk gecrasht binnen de geldende garantieperiode van een jaar. Echter, in eerste instantie ving ik bot. Niet alleen werd ik in slecht verstaanbaar nederlands te woord gestaan, de man ging direct in de verdediging en confronteerde me met zijn problemen die hij heeft met de fabrikant. Er zou een contract zijn tussen de ondernemer en fabrikant waaraan hij gebonden was en dat betrekking zou hebben op het omruilen van producten.
Ik kon twee dingen doen: ofwel ik kon de harde schijf bij hem inleveren, waarna Eurodigitaal hem zou versturen naar de fabrikant. Ik kon er ook voor kiezen om de schijf middels een RMA nummer direct aan de fabrikant aan te bieden. Hoe dan ook, hoopjes problemen maar geen echte oplossing.
Persoonlijk ben ik gewend dat een ondernemer, zeker van de grotere computerzaken, volstrekt niet moeilijk doet over het omruilen van een harde schijf. Check het serienummer van de harde schijf op internet via de website van de fabrikant, maak een printje van de garantieperiode en neem je aankoopbewijs mee naar de winkel zodat men kan zien dat het klopt. Helaas niet bij deze ondernemer.
Telefonisch contact met de fabrikant leerde me dat zulke contracten waarover hij sprak niet bestaan. Ik zou gewoon naar de winkel kunnen gaan met het verzoek om de schijf te ruilen. Ik mocht hem natuurlijk ook retour sturen voor een nieuw exemplaar. De fabrikant wees me zelfs nog op de wettelijke verplichting van de winkel om het product gewoon om te ruilen.
De fabrikant zelf weet natuurlijk heel goed dat er schijven stuk gaan en doet in de regel zelf ook niet moeilijk.
Tenslotte toch nog maar even met Eurodigitaal gebeld. Opeens kwam in het gesprek naar voren dat hij de schijven van deze fabrikant niet meer verkoopt. Hij zou wel bereid zijn om eventuele kosten die ik zou maken, te vergoeden.
Omwille van de omruilperiode heb ik ervoor gekozen om de schijf direct naar de fabrikant te sturen en de schijf daar om te ruilen. Via Eurodigitaal zou ik vier a vijf weken moeten wachten, bij de fabrikant twee a drie weken. Aangezien ik begrepen had van Eurodigitaal dat ze eventuele kosten wel wilden vergoeden was ik in de veronderstelling dat de verzendkosten door Eurodigitaal betaald zouden worden. In het pand van Eurodigitiaal bleek echter anders.
Niet alleen weigerde Eurodigitaal de verzendkosten te betalen, toen ik hem wees op zijn wettelijke verplichting die hij niet nagekomen was, werd me te verstaan gegeven dat Eurodigitaal onze telefoongesprekken zou hebben opgenomen. De verkoper gaf onder andere aan dat er camera’s in zijn winkel hangen en dat die het gesprek geregistreerd zouden hebben. Blijkbaar zet Eurodigitaal dus camera toezicht in en nemen zij gesprekken op zonder dat dit gemeld wordt.
Om ruzie te voorkomen ben ik uit de discussie gestapt en ben vertrokken. Ik heb de man wel beloofd dat ik reclame zou maken voor hem. Volgens hem hoefde dat niet, maar ik heb besloten om consumenten toch maar te waarschuwen. Kopen gaat bij Eurodigitaal prima, alleen als je "service" nodig hebt dan zijn er blijkbaar wat beren op de weg... De boodschap lijkt vooral “kom vooral kopen, maar verlang alsjeblieft geen service want dat is te moeilijk”. Waarvan akte.
TOP SERVICE staat er onder andere geschreven in de reclame uiting van Eurodigitaal. Eerder die dag heb ik Eurodigitaal gebeld met het verzoek om een harde schijf voor me om te ruilen. Deze was namelijk gecrasht binnen de geldende garantieperiode van een jaar. Echter, in eerste instantie ving ik bot. Niet alleen werd ik in slecht verstaanbaar nederlands te woord gestaan, de man ging direct in de verdediging en confronteerde me met zijn problemen die hij heeft met de fabrikant. Er zou een contract zijn tussen de ondernemer en fabrikant waaraan hij gebonden was en dat betrekking zou hebben op het omruilen van producten.
Ik kon twee dingen doen: ofwel ik kon de harde schijf bij hem inleveren, waarna Eurodigitaal hem zou versturen naar de fabrikant. Ik kon er ook voor kiezen om de schijf middels een RMA nummer direct aan de fabrikant aan te bieden. Hoe dan ook, hoopjes problemen maar geen echte oplossing.
Persoonlijk ben ik gewend dat een ondernemer, zeker van de grotere computerzaken, volstrekt niet moeilijk doet over het omruilen van een harde schijf. Check het serienummer van de harde schijf op internet via de website van de fabrikant, maak een printje van de garantieperiode en neem je aankoopbewijs mee naar de winkel zodat men kan zien dat het klopt. Helaas niet bij deze ondernemer.
Telefonisch contact met de fabrikant leerde me dat zulke contracten waarover hij sprak niet bestaan. Ik zou gewoon naar de winkel kunnen gaan met het verzoek om de schijf te ruilen. Ik mocht hem natuurlijk ook retour sturen voor een nieuw exemplaar. De fabrikant wees me zelfs nog op de wettelijke verplichting van de winkel om het product gewoon om te ruilen.
De fabrikant zelf weet natuurlijk heel goed dat er schijven stuk gaan en doet in de regel zelf ook niet moeilijk.
Tenslotte toch nog maar even met Eurodigitaal gebeld. Opeens kwam in het gesprek naar voren dat hij de schijven van deze fabrikant niet meer verkoopt. Hij zou wel bereid zijn om eventuele kosten die ik zou maken, te vergoeden.
Omwille van de omruilperiode heb ik ervoor gekozen om de schijf direct naar de fabrikant te sturen en de schijf daar om te ruilen. Via Eurodigitaal zou ik vier a vijf weken moeten wachten, bij de fabrikant twee a drie weken. Aangezien ik begrepen had van Eurodigitaal dat ze eventuele kosten wel wilden vergoeden was ik in de veronderstelling dat de verzendkosten door Eurodigitaal betaald zouden worden. In het pand van Eurodigitiaal bleek echter anders.
Niet alleen weigerde Eurodigitaal de verzendkosten te betalen, toen ik hem wees op zijn wettelijke verplichting die hij niet nagekomen was, werd me te verstaan gegeven dat Eurodigitaal onze telefoongesprekken zou hebben opgenomen. De verkoper gaf onder andere aan dat er camera’s in zijn winkel hangen en dat die het gesprek geregistreerd zouden hebben. Blijkbaar zet Eurodigitaal dus camera toezicht in en nemen zij gesprekken op zonder dat dit gemeld wordt.
Om ruzie te voorkomen ben ik uit de discussie gestapt en ben vertrokken. Ik heb de man wel beloofd dat ik reclame zou maken voor hem. Volgens hem hoefde dat niet, maar ik heb besloten om consumenten toch maar te waarschuwen. Kopen gaat bij Eurodigitaal prima, alleen als je "service" nodig hebt dan zijn er blijkbaar wat beren op de weg... De boodschap lijkt vooral “kom vooral kopen, maar verlang alsjeblieft geen service want dat is te moeilijk”. Waarvan akte.