LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1 jaar te laat met oplevering! ten einde raad! HELPPPPP!!!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
marhwie81

1 jaar te laat met oplevering! ten einde raad! HELPPPPP!!!

Ongelezen bericht door marhwie81 »

Wij hebben een kluswoning gekocht. In maart 2010 is de aannemer met een grote verbouwing begonnen. De aannemer zou in 60 werkdagen klaar zijn met de verbouwing. Ergens eind mei dus.
Door dat we de hypotheek/verbouwingskosten moesten ophogen, is de bouw vanaf 22 mei stil gelegd. Per 1 okt was alles rond en kon de aannemer aan de alsg. Hij had ondertussen een andere klus aangenomen. Maar was vastbesloten om onze klus in november op te pakken. Div beloftes werden gedaan en onze vertrouwen werd steed ingewonnen. Helaas! Het is nu 7 juli 2011 en mijn huis is niet af. Heb mijn rechtsbijstandsverzekerinf ingeschakeld div telefoontjes van ons en de verzekeraar worden niet opgenomen door de aannemer. Ben het spuugzat. Wil verder met een andere aannemer. Hoe kan ik het huige contract ontbinden en verder gaan met een nieuwe aannemer??

dhc

Re: 1 jaar te laat met oplevering! ten einde raad! HELPPPPP!!!

Ongelezen bericht door dhc »

Weelicht is het raadzaam even contact op te nemen met de vereniging "Eigen huis".
Hier zitten ook deskundigen die je kunnen adviseren wat te doen. Ik denk zelf dat het uitdraait op een sommatie aan de aannemer alsnog binnen de gestelde termijn de klus te klaren. Bij niet nakomen van deze vordering kunt U waarschijnlijk de klus aan een ander uitbesteden en extra kosten claimen bij de nalatige aannemer.
Is het trouwens een 'erkende" aannemer of ...een marktplaatsklusser?

marhwie81

Ongelezen bericht door marhwie81 »

wij hebben via onze rechtsbijstandsverzekering een sommatie verstuurd naar de aannemer waarin staat dat hij het werk alsnog binnen 30 dagen moest opleveren. hij heeft zicht niet aan deze termijn gehouden. nu zijn we continu aan het bellen,maar hij geeft geen gehoor. en als hij dan wel de telefoon beantwoord geeft hij aan dat hij bezig is met de woning. terwijl dat niet zo is. hij houd ons aan het lijntje. we hebben het hier over een eenmanszaak.

ik ben nu aan het kijken voor een ander aannemer, maar de biedingen zijn erg hoog. ik zou mijn hypotheek weer moeten ophogen.dat zie ik liever niet zitten..

wat moet ik nu doen???
hoe krijg ik mijn huidige aannemer aan het werk????

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

marhwie81

Heb je deze fraaie "aannemer" een voorschot betaald?

Maxiem.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

@marhwie81:

Ik neem aan dat je de brief hebt gelezen die je rechtsbijstand heeft verstuurd? Daarin staat waarschijnlijk dat hij binnen termijn X het werk moet opleveren. Er zal ook instaan dat bij niet nakomen van deze opdracht het werk aan "derden" zal worden uitbesteed en kosten op hem worden verhaald.
Het lijkt me beter contact op te nemen met je verzekeraar ipv hier je wanhopige vragen te stellen.

Gesloten