LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

seconds-out ....... Je hebt helemaal en volkomen gelijk met al je beweringen !!!!

Het wordt ze zeker te warm onder de voeten en gaan daarom dus zelf ook maar even op dit forum hun naam proberen goed te praten.

Maar... HELAAS....dit lukt ze hier in ieder geval niet !
Ze hebben al te veel schade aangericht door deze aktie, in ieder geval bij mij en ik denk bij vele anderen.
Mijn advies aan iedereen.... weghalen die polissen daar !

EN dat ze nu opeens bezig zijn met de toegang tot de polismap zonder de akkoordgeving, is mosterd na de maaltijd.
Volgens de Hema berichten ben ik al geen klant meer van die club.

Sorry Hema. Jullie hadden de lekkerste worsten, totdat er zo nodig een kunstmatig product hiervoor in de plaats moest komen. En zeg nou niet dat dit niet zo is, want het is wel degelijk waar !!
En nu een slecht lopende verzekeringstak !

Wat ik in voorgaande post al zei, ga doen waar je goed in bent en blijf bij de eigen Hema producten, maar laat de rest voor wat het is !

Trouwens ook raar dat de Hema hier een e-mail adres zet voor als ik vragen heb, maar na de niet akkoord verklaring, mag ik helemaal geen kontakt met de Hema opnemen. Ben het trouwens ook niet meer van plan hoor !

MAXIEM

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Frankjj01

De Hema is de Hema niet meer sinds de Amerikanen daar de baas zijn. Ik kom alleen nog bij de Hema om gebruik te maken van het toilet. Wie niet horen wil, moet maar voelen.

Maxiem.

Marja_55
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jul 2011 08:58

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Marja_55 »

Als ik het goed gelezen heb, gaat Hema nu juist een splitsing aanbrengen tussen de toegang tot de persoonlijke polismap en de afgifte van een automatische incasso. Concreet: Je hoeft dus NIET eerst een machtiging af te geven voor je in je polismap komt. Dat is dus goed nieuws.

Tegen de tijd dat mijn verzekering weer betaald moet worden heb ik dan de keus. Of ik machtig Hema tot inning van de premie, of ik stap over naar een andere verzekering.

Ik snap dat het misschien even duurt voordat Hema dit in computertechnisch opzicht voor elkaar heeft. Dus over twee weken probeer ik weer in mijn polismap te komen ZONDER eerst een machtiging af te geven.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Marja_55 schreef:Ik snap dat het misschien even duurt voordat Hema dit in computertechnisch opzicht voor elkaar heeft.
Vandaag kwam ik ook tot de ontdekking dat verder gaan naar een dossier zonder een machtiging af te geven niet werkt.
Ik heb een hekel aan maandelijkse afboekingen omdat ik alles administreer.
Om het aantal mutaties te beperken betaal ik dus liever per jaar.

Maar goed, in geval van nood kan ik de machtiging digitaal verstrekken, om 'm vervolgens weer in te trekken. :idea: :mrgreen:

Ik ga toch maar vast op zoek naar een andere verzekeraar, want ik hou helemaal niet van dit soort dwingelandij.

Mrsbolan
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:57

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Mrsbolan »

Oke die splitsing komt er dus, maar daarmee kom je uiteindelijk toch niet onder die machtiging vandaan, want dit gaat toch de enige manier worden waarop je (straks) kan betalen bij HEMA. Kortom, het enige dat iedereen kan doen is z'n verzekering opheffen, maar ja wat dan? Ik heb hier een bromfietsverzekering lopen voor ongeveer 70 euro all in, die krijg ik nergens voor dat geld!!

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

bolan kijk en bereken is op de fbto site en de ing

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Mrsbolan schreef:Oke die splitsing komt er dus, maar daarmee kom je uiteindelijk toch niet onder die machtiging vandaan, want dit gaat toch de enige manier worden waarop je (straks) kan betalen bij HEMA. Kortom, het enige dat iedereen kan doen is z'n verzekering opheffen, maar ja wat dan? Ik heb hier een bromfietsverzekering lopen voor ongeveer 70 euro all in, die krijg ik nergens voor dat geld!!

Ik heb er 1 voor 45 euro per jaar, zal ff opzoeken bij wie. Reeds 3 a 4 jaar zit ik er.

ING vindt ik nogal duur met verzekeringen. Gisteren geweest voor wat anders, dame vroeg of ze een berekening mocht maken voor autoverzekering....dat mocht en kwam uit op 58 euro p/mnd all incl.......is 696 per jaar. Toevallig had ik mn rekening gekregen van zelfdoen.nl voormalig proteq.........helaas bijna 9% duurder geworden, betaalde in 2010 --> 375 euro all risk en nu 408 euro.....bijna 300 !!!! euro verschil met ING.

ING dame zei dat ze dan ook ging overstappen want zelfs met haar korting zat ze nog te hoog.

Mrsbolan
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:57

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Mrsbolan »

inekevanvliet schreef:bolan kijk en bereken is op de fbto site en de ing
Ik kan op beide sites geen bromfietsverzekeringen vinden. :?:

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

mrs bolan je hebt gelijk dat is er van af
ook het kruitvat heeft ie niet meer
wat raar

dan is er deze verzekering nog
kan je alles invullen en dan krijg je de gegevens van de goedkoopste verzekeringen voor een brommer:
http://bromfietsverzekering.nl/

Mrsbolan
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:57

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Mrsbolan »

Hmmmm dat zijn wel erg dure. Ik betaal 70 euro voor WA+casco bij HEMA. Elders betaal je meer dan 200 euro. Dan is de keuze niet zo moeilijk....

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door berend12 »

De Hema werkt samen met Inshared van Achmea.
Een bromfietsverzekering kan je ook afsluiten bij Unive of je kan een offerte vragen bij een tussenpersoon.
http://www.unive.nl/bromfietsverzekering

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Mrsbolan schreef:Hmmmm dat zijn wel erg dure. Ik betaal 70 euro voor WA+casco bij HEMA. Elders betaal je meer dan 200 euro. Dan is de keuze niet zo moeilijk....

Nee inderdaad geen moeilijke keuze hoor. Lees vooral deze topic niet en laat je lekker goedkoop belazeren door de Hema !
Geweldige keuze !!!

alfatrion
Berichten: 21933
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door alfatrion »

hemaverzekeringen schreef:Voor nog af te sluiten verzekeringen en verlengingen van lopende verzekeringen geldt dat de premie alleen nog met automatische incasso kan worden betaald. Dat scheelt enorm veel administratief werk en voorkomt fouten.
Door het afgegeven van een automatische incasso kan de consument juist niet voorkomen dat er foute betalingen worden gedaan en het levert hem juist meer administratief werk op, omdat hij de handelingen van verkoper achteraf moet controleren en eventueel recht zetten.

Met een automatische incasso geeft de klant de verkoper het recht om in zijn naam rechtshandelingen te verrichten. Deze is dan kennelijk dan ook nog eens onherroepelijk. Hiermee wordt in significante mate het balans tussen de rechten en plichten van partijen afgeweken in het nadeel van de consument. Het is dan ook niet verwonderlijk dat een dergelijke voorwaarde op de grijze lijst is geplaatst en daarmee vermoedelijk onredelijk bezwarend.

De kantonrechter in Haarlem heeft geoordeeld, op grond van het zelfde wetsartikel, dat het ook onredelijk bezwarend is om op straffe van een kostenopslag consumenten feitelijk te dwingen tot het afgeven van een machtiging tot automatische afschrijving. http://jure.nl/BJ4855

Los hiervan is het natuurlijk behoorlijk klantonvriendelijk dat klanten op deze manier de controle over de eigen betalingen verliezen.

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Frankjj01 schreef: Ik dien dus akkoord te gaan met deze automatische incasso om verzekerd te zijn bij de Hema.

Nou, dit vind ik eigenlijk echt te zot voor woorden.
Volgens mij mag dit ook helemaal niet. Ik meen dat elk bedrijf een alternatieve betalingswijze moet aanbieden. Tenminste, dat was wel altijd zo. Dit was volgens mij wettelijk geregeld.
alfatrion: Dat is volgens mij wat ik bedoelde in mijn post, zie quote van mezelf.
Bedankt voor het opzoeken ! Is dus duidelijk.

Mrsbolan
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:57

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Mrsbolan »

Frankjj01 schreef:
Mrsbolan schreef:Hmmmm dat zijn wel erg dure. Ik betaal 70 euro voor WA+casco bij HEMA. Elders betaal je meer dan 200 euro. Dan is de keuze niet zo moeilijk....

Nee inderdaad geen moeilijke keuze hoor. Lees vooral deze topic niet en laat je lekker goedkoop belazeren door de Hema !
Geweldige keuze !!!

Ik heb een bijstandsuitkering (en moet verplicht 32 uur werken voor mijn 800 euro en ik zal toch vervoer moeten hebben om daar te komen aangezien ik niet met het OV kan/durf!). Ik zal dus moeten kiezen voor de goedkoopste optie, al zal dat dan niet de beste zijn! Wie zegt trouwens dat ze je belazeren? Het gaat hier over het instemmen met een machtiging, en dat ga ik uiteraard nog steeds niet doen!

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Nou, Vandaag even kontakt opgenomen met AON. Maar jer raad het al..... ik ben daaar dus geen klant !! Terwijl de Hema had vermeld dat mijn polissen daar zouden blijven.

Inshared proberen te bellen, maar daar kan je telefonisch alleen kontakt krijgen met de nooddienst. Lekker zo'n bedrijf waarbij je alleen via mail kan kontakten.
Wel een aardige dame bij de nooddienst, die zal een memo sturen naar een collega om te kijken of ik daar dan wel klant ben. Zal wel heel raar zijn als dat zo is, want ik heb dus geen akkoord verklaring gegeven om mijn polissen daar verder te laten lopen.

En de Hema maar mailen dat ik daar geen klant meer ben !

Wat een ongelofelijke puinzooi is het dus !! Dank je wel Hema !!
Bij wie ben ik dus nu verzekerd ???? Ik heb wel polissen betaald !!

Trouwens ook wel vreemd, de AON is volledig van de Hema en die halen dus daar zelf de portefeuille weg. Heel bijzonder !!!

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Martijn T »

"Trouwens ook wel vreemd, de AON is volledig van de Hema en die halen dus daar zelf de portefeuille weg. Heel bijzonder !!!"

Hoe kom je daarbij??
AON is een grote "beurs"tussenpersoon/makelaar. Is helemaal van zichzelf en investeerders. HEMA heeft nwe risicodrager gezocht en gevonden in Inshared (Achmea) Misschien moest dat wel van AON ivm schadeverloop.

Is niet vreemd hoor dat wisselen:
Kruidvat verkocht eerst polissen van Proteq (reaal) deze zegde de samenwerking zelf op, dat doen ze niet als het fantastisch gaat qua schade en inkomsten, daarna Ohra (Delta Llloyd dus) daarna Delta Lloyd zelf en nu weer van Aegon.
Grote wijzigingen dus van 2006/2011...

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Marja_55 schreef:Als ik het goed gelezen heb, gaat Hema nu juist een splitsing aanbrengen tussen de toegang tot de persoonlijke polismap en de afgifte van een automatische incasso. Concreet: Je hoeft dus NIET eerst een machtiging af te geven voor je in je polismap komt. Dat is dus goed nieuws.
Weet iemand toevallig of dit al gerealiseerd is?

Frankjj01
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 aug 2010 23:32

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Frankjj01 »

Martijn T schreef:"Trouwens ook wel vreemd, de AON is volledig van de Hema en die halen dus daar zelf de portefeuille weg. Heel bijzonder !!!"

Hoe kom je daarbij??
AON is een grote "beurs"tussenpersoon/makelaar. Is helemaal van zichzelf en investeerders.
Helaas heb je geen gelijk. Ik heb de Aon zelf gesproken. Die zijn namelijk een soort administratiekantoor van de Hema en....... geheel eigendom van de Hema !!!! Kijk maar naar het adres. Ze zitten in hetzelfde kantoor !

Ik heb ondertussen de Hema een mailtje gestuurd, dat ik met de royeringen akkoord ben gegaan. Die hadden ze namelijk per email gestuurd. Natuurlijk ook een grote fout van hun, want ze hadden die niet moeten royeren omdat ik niet akkoord ben gegaan met de wijzigingen. De polissen van de Aon hadden in stand moeten blijven. Tevens wederom in de mail gemeld dat ik dus niet akkoord gegaan ben. Ik beschouw het dan ook dat mijn verzekeringen beeindigd zijn per 1 juli 2011. Tevens de vermelding dat de gelden van de onbenutte periodes van de premies terugbetaald moeten worden.

Ondertussen hoor ik geheel niets van de Hemain verband met meerdere mails die ik heb gestuurd.
Ook Inshared laat taal noch teken horen. Duister hoor om zo met klanten om te gaan !

Op aanraden van mijn nieuwe verzekerings adviseur ga ik de hele gang van zaken melden aan de AFM. Zoals dit loopt kan het niet echt door de beugel, of zoals hij het zei.. het verdient beslist niet de schoonheidsprijs.

->Tis weer bijzonder; nee, dat zullen ze nog wel niet doen. Ze wachten eerst een bepaalde termijn af. Zijn er ondertussen wel weer mensen die ze dit kunnen opdringen, omdat je gewoon niet meer bij je eigen gegevens kunt.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: HEMA weer in ( of uit ) de bocht !

Ongelezen bericht door Emcede »

Frankjj01 schreef:
Martijn T schreef:"Trouwens ook wel vreemd, de AON is volledig van de Hema en die halen dus daar zelf de portefeuille weg. Heel bijzonder !!!"

Hoe kom je daarbij??
AON is een grote "beurs"tussenpersoon/makelaar. Is helemaal van zichzelf en investeerders.
Helaas heb je geen gelijk. Ik heb de Aon zelf gesproken. Die zijn namelijk een soort administratiekantoor van de Hema en....... geheel eigendom van de Hema !!!! Kijk maar naar het adres. Ze zitten in hetzelfde kantoor !
Sorry hoor, maar dit klopt niet! AON is één van de grootste beursmakelaars (assuradeuren) in Nederland. Zij voeren/voerden de polissen van Hema Verzekeringen uit. AON is geen onderdeel van Hema en andersom ook niet.
(Nee, ik heb geen banden met AON maar ben wél bekend in de verzekeringswereld).

Gesloten