Pagina 1 van 2

Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 09 jul 2011 23:08
door gertje1975
Ook ik ben overgestapt van Essent naar Nuon.

Om eerlijk te zijn heb ik er geen goed gevoel bij nu ik veel onderwerpen van Nuon hier lees.

Vanaf 5 juli is Nuon mijn nieuwe leverancier.
Ik kreeg voor 5 juli een brief dat ik binnenkort een email of meterstandenkaart zou ontvangen.
Het is nu 9 juli en ik wacht er nog steeds op.

Ik dacht vanavond: Ik meld me wel aan bij hun op de website.
Dat kon weer niet want mijn 8 CIJFERIG klantnummer bevat LETTERS en als ik diverse combinaties heb geprobeerd ben ik er al wel achter dat het niet kan kloppen.

Waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen?
Bij Essent was het altijd goed en geen gezeur!
Kun je gelijk weer overstappen naar Essent?

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 00:43
door Shine
Het 9 klant nummer met letters is een tijdelijk klantnummer. Gandeweg het proces wordt dit automatisch omgezet naar een vast klantnummer met alleen cijfers. Zodra dit heeft plaatsgevonden kunt u een account aanmaken en inloggen.

Zoveel topics over Nuon, zo zijn er over talloze leveranciers wel de nodige topics. Vooralsnog spannen vooral de NEM gevolgd door Oxxio de kroon wat betreft klachten op dit forum.
Overigens bij menig topic kun je je afvragen of de geuite klacht wel echt een klacht is. Ik zie ook menig topic voorbij komen waarin vooral de klant zelf nalatig is geweest, maar de eigen verantwoordelijkheid liever afschuift op de energieboer.

Al lijkt de indruk anders gewekt te worden... Van de -tig-duizenden switches per jaar (overstappen naar een andere leverancier) gaat het merendeel gewoon goed. Mensen bij wie het goed gaat, dus geen problemen hebben met hun leverancier/switch e.d zullen zich niet snel melden of uitgebreide topics op een of ander forum schrijven. Zo werkt dat trouwens voor alles en niet alleen mbt de energie.

De procedurele periode in de verwerking van een switch neemt altijd ongeveer 2-3 weken tijd in beslag. Dat is bij ieder leverancier het geval. Ze communiceren (lees verwerken) namelijk allemaal op dezelfde wijze.
Uw contract gaat weliswaar op 5 juli in, maar belangrijker is wanneer u zich bij Nuon hebt gemeld voor de overstap. En via welk kanaal hebt u de switch ingediend? Iig, vanaf die datum moet u gaan tellen. Als u volgende week nog geen meterstandenkaart hebt ontvangen is het verstandig om de standen zelf even door te gaan geven. Telefonisch.
Tip: bewaar deze meterstanden goed! Zodat uzelf kunt controleren of ze kloppen en gebruikt zijn bij de slotfactuur van de oude leverancier en de jaarnota (tegen de tijd dat u altijd uw jaarnota krijgt) van uw nieuwe leverancier.

Natuurlijk kunt u weer gelijk overstappen naar Essent echter:
indien u bij Essent bepaalde tijd contracten had en Nuonheeft u de door Essent opgelegde boete vergoed, dan vordert Nuon deze vergoeding terug. U dient namelijk minimaal 1 jaar bij Nuon aangesloten te zijn om deze uitgekeerde opzegvergoeding te mogen behouden. Overigens een voorwaarde die veel leveranciers hanteren m.b.t deze vergoeding.
Als tweede moet u er rekening meer houden dat Nuon u dan een opzegvergoeding, dus boete in rekening gaat brengen. Immers, u dient uw aangegaan contract bij Nuon niet uit.
De hoogte van de boete: https://www.nuon.nl/energie/energieprij ... oeding.jsp
Zoals u kunt zien kan dat behoorlijk in de papieren lopen.

Als ik u zo lees spreekt u uw ongenoegen op dit moment uit gevoed door angst, uw onbekendheid met overstappen en hetgeen u op dit forum leest. Laat u hierdoor niet al te veel beinvloeden. Wilt u zekerheid en uw vragen beantwoord hebben neem dan gewoon even contact op met Nuon. Via mail of telefonisch.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 01:15
door Bergzicht
Hoi Gert,

een paar feiten:
Reputatatie van alle energiebedrijven is slecht.
Reputatatie van alle incassobedrijven is slecht.

Ik raad u aan om alle correspondentie met het energiebedrijf te bewaren en ook een copie daarvan te bewaren en probeer ook een geluidsopname te maken als u praat met de helpdesk.

Ik raad u aan om alle correspondentie met het incassobedrijf te bewaren en ook een copie daarvan te bewaren en probeer ook een geluidsopname te maken als u praat met de helpdesk.

Neem kontakt op met uw advocaat, juridisch loket, buro van rechtshulp.

Uiteindelijk gaat u alle onterechte in rekening gebrachte bedragen weer terug krijgen (na een hoop brieven en telefoontjes en e-mails en advocaat interventie).

Het verval van de samenleving begint bij uw energiebedrijf.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 07:38
door MAXIEM
Bergzicht

Leuk bedacht, maar....................................................................................?

Maxiem.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 08:14
door berend12
Maandag kunt U weer de klantenservice bellen Gertje, het heeft geen zin om het hele weekend te stressen.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 10:52
door ciske
Bij Essent was het altijd goed en geen gezeur
waarom je dan bent overgestapt is mij een raadsel, maar Nuon is niet slecht , zoals hierboven al gezegd bel maandag effe.

mijn ervaring is nooit overstappen , er is overal wel wat.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 19:18
door Fiesiekus
Jaarlijks overstappen, dan incasseer je de instapkorting voor nieuwe klanten. Na één jaar ben je duurder uit als je bij dezelfde blijft, dus tijdig kenbaar maken dat je gaat overstappen. En eis korting bij je nieuwe leverancier.

Mijdt i.i.g NEM/NLEnergie en OXXIO.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 19:46
door ciske
Fiesiekus schreef:Jaarlijks overstappen, dan incasseer je de instapkorting voor nieuwe klanten.
.

jaarlijks overstappen is een hoop gedoe en een hoop ergenis.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 23:03
door Teunbosseman
ciske schreef:
Fiesiekus schreef:Jaarlijks overstappen, dan incasseer je de instapkorting voor nieuwe klanten.
.

jaarlijks overstappen is een hoop gedoe en een hoop ergenis.

Dan doe je het niet goed ! Ben reeds meerdere keren overgestapt en gedoe is het al helemaal niet, of je moet bedoelen dat het uitzoeken wie de goedkoopste is gedoe is...wel dat ene uurtje heb ik er voor over.
Ergenis? Als de overstap niet goed gaat, kun je ind ergenis hebben......veela gaat goed, soms gaat niet goed.

Heb al aardig wat honderdjes verdient, zit nu bij Energie Direct en volgende jaar zien we wel wel weer.

Prima te doen hoor, niks moeilijker dan overstappen met je mobiele abo

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 10 jul 2011 23:26
door renegade66
ik snap niet dat mensen voor een paar tientjes op jaarbasis overstappen naar een ander energiebedrijf.
maar dat is mijn mening.

nuon is zo secht nog niet hoor. bel ze morgen gewoon op en leg de situatie aan de medewerker uit.
dan komt het vast wel goed.

@ fieseus,

je zwetst maar weer wat uit je nek, zoals gewoonlijk.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 00:11
door Fiesiekus
renegade66 schreef:@ fieseus,

je zwetst maar weer wat uit je nek, zoals gewoonlijk.
De stelling "dat ik uit mijn nek zwets, zoals gewoonlijk", werp ik verre van mij, althans ik heb geen reële onderbouwing van deze stelling, en evenmin andere uitlatingen gevonden die deze stelling onderbouwen, laat staan bewijzen.

Naar mijn mening na gedegen onderzoek, bieden veel energie leveranciers kortingen aan indien een klant zich de eerste keer voor afname, aanmeldt.

Dientengevolge kan een aanzienlijke korting op de energierekening betrokken worden, indien een consument de jaarlijkse overstap naar een andere energieleverancier neemt. Hetgeen door Teunbosseman uit praktijkervaring wordt beaamt. Dit voordeel kan oplopen tot meer dan 100€ per kalenderjaar, hetgeen aanzienlijk hoger is dan de door renegada66 gestelde "paar tientjes".

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 00:13
door Shine
ik snap niet dat mensen voor een paar tientjes op jaarbasis overstappen naar een ander energiebedrijf.
maar dat is mijn mening.
Die het kleine niet eert, is het grote...... ;-) En allemaal moeten we toch op de kleintjes letten!
Overigens kan het voordeel soms veel meer zijn dan enkele tientjes. Zeker als het een aanbieding is met een interessant lokkertje waarin een bepaald bedrag uitgekeerd wordt.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 00:18
door Fiesiekus
Shine schreef:
ik snap niet dat mensen voor een paar tientjes op jaarbasis overstappen naar een ander energiebedrijf.
maar dat is mijn mening.
Die het kleine niet eert, is het grote...... ;-) En allemaal moeten we toch op de kleintjes letten!
Overigens kan het voordeel soms veel meer zijn dan enkele tientjes. Zeker als het een aanbieding is met een interessant lokkertje waarin een bepaald bedrag uitgekeerd wordt.
Ook deze uitspraak van "Shine" impliceert dat een jaarlijkse overstap beduidend meer voordeel dan enkele tientjes kan opleveren, zoals ik al eerder meldde.

Derhalve en dientengevolge is de stelling "dat ik zoals gewoonlijk uit mijn nek zwets", nog minder houdbaar en wel zeker zeer onwaarschijnlijk, mede gezien het feit dat de stelling "zoals gewoonlijk" op geen enkele wijze kracht kan worden bijgezet, althans niet door enige andere uitspraken van mij kan worden gestaafd of ondersteund.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 00:22
door Bob Schurkjens
Met een overstap bespaar je makkelijk 250 euro, ongeacht je verbruik. Dus als je 1000 euro per jaar verbruikt, kun je een kwart besparen.

En Renegade zweet uit zijn naad. Als je mensen beschuldigt of iets verwijt moet je met een degelijke onderbouwing komen.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 00:29
door Fiesiekus
Ook de bijdrage en daarin vervatte stelling van "Bob Schurkjens" ondersteunt mijn uitspraak dat een jaarlijkse wisseling, een aanzienlijke besparing op de energierekening kan bewerkstelligen. Derhalve is de uitspraak "dat ik uit mijn nek zwets, zoals gewoonijk" nog minder waarschijnlijk, welhaast zeer onwaarschijnlijk en wellicht gewoon fout te noemen.

Het lijkt me dat Renegade66 gezien de wisseling van argumenten en feiten, een onjuist oordeel aangaande mijn stellingen t.a.v. het jaarlijks wisselen van energieleverancier heeft geuit en evenmin kan aantonen dat dergelijke uitspraken van mij "zoals gewoonlijk" als "zwetsen uit mijn nek" kunnen worden aangemerkt.

Derhalve zou het gepast zijn dat Renegada66 zijn of haar excuses voor deze door hem of haar geuite stelling zou aanbieden, of tenminste de geuite stelling zou terugnemen en als ongepast dan wel onjuist zou beoordelen.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 08:29
door Vattenfall Webcare
Beste Gertje1975,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er bij u enige onduidelijkheid bestaat over de administratieve verwerking van uw overstap naar Nuon.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, wil ik graag voor u uitzoeken wat de status van uw aanmelding bij Nuon is. U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw adresgegevens en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Ute
Nuon Webcare

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 09:22
door ciske
Heb al aardig wat honderdjes verdient, zit nu bij Energie Direct en volgende jaar zien we wel wel weer.
Teunbosseman, nooit dat ik bij die energie maatschappij zou willen , ik ben 1 keer overgestapt nooit meer.

laat mij maar lekker bij Nuon blijven.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 11:36
door Teunbosseman
ciske schreef:
Heb al aardig wat honderdjes verdient, zit nu bij Energie Direct en volgende jaar zien we wel wel weer.
Teunbosseman, nooit dat ik bij die energie maatschappij zou willen , ik ben 1 keer overgestapt nooit meer.

laat mij maar lekker bij Nuon blijven.

Zoals reeds gezegd, ben reeds meerdere keren overgestapt en geen noemenswaardige problemen.
Zolang personen zoals jij bij o.a. Nuon blijven steek ik de premies wel in mn zak welke zij geven hehehehe.

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 11:46
door ciske
Zolang personen zoals jij bij o.a. Nuon blijven steek ik de premies wel in mn zak welke zij geven hehehehe
als je het nodig hebt , prima hoor :wink:

Re: Slecht gevoel bij Nuon

Geplaatst: 11 jul 2011 12:30
door gertje1975
Het was inderdaad een impulsieve reactie van mij om hier te plaatsen.
Heb het vanochtend netjes opgelost met de klantenservice.

Ik klaag niet snel hoor, maar wil wel ff toelichten waarom ik gelijk zo wantrouwend was.

Ik heb hier nog een ander forum onderwerp geopend en dat gaat over een puzzelmagazine, welke mij gewoon belazerd hebben en mij nu hebben opgezadeld met een incassobureau (Editie Enigma).

Ik was erg bang dat dit ook die kant op zou gaan!

Vandaar dat ik nu ook gelijk in zak en as zat en onterecht een topic heb geopend!