Pagina 1 van 1
NS Klacht
Geplaatst: 11 jul 2011 11:19
door kweettniet
De NS gaat op 'mijn' vaste traject (Dordrecht-Breda) omvangrijke werkzaamheden verrichten. Een week lang moet ik daardoor een uur langer (heen en terug dus twee uur langer) reizen.
In mijn situatie kan dat niet: Ik heb 's ochtends thuis zorgverplichtingen en kan ook niet te laat op mijn werk komen. Ik moet dus een auto regelen om toch op tijd op mijn werk te zjin.
Nu mijn punt: Ik betaal 260 op maandbasis aan de NS, maar krijg voor dit drama geen cent terug. Ik betaal dus voor de trein waarvan ik geen gebruik kan maken en krijg zelfs de extra kosten voor de auto niet vergoed.
De regel van de NS is: Als werkzaamheden vooraf zijn aangekondigd krijgt niemand zijn geld terug.
Aan de telefoon word ik hoogst klantonvriendelijk te woord gestaan.
Re: NS Klacht
Geplaatst: 11 jul 2011 12:32
door zwanenbloem
De voorwaarden zijn u dus duidelijk. Blijkbaar wilt u een vergoeding van de NS, terwijl de vergoeding in dit geval volgens hun voorwaarden is uitgesloten.
Door die omvangrijke werkzaamheden zal het vervoer in de toekomst op hetzelfde peil of beter worden. Het is gewoon noodzakelijk dat er regelmatig werkzaamheden worden uitgevoerd.
Wat wilt u nu van de NS? Dat zij voor u een uitzondering maken omdat het u zoveel geld kost. Dat lijkt me niet reeel.
Re: NS Klacht
Geplaatst: 11 jul 2011 13:21
door kweettniet
Ik wil inderdaad een vergoeding en zie niet in waarom dat niet reëel is.
Ik betaal nu (fors) voor een product waarvan ik geen gebruik kan maken.
Dat dit volgens de voorwaarden van de NS normaal is, wil m.i. niet zeggen dat het ook werkelijk normaal is.
Re: NS Klacht
Geplaatst: 11 jul 2011 13:29
door bianca82
wil niet zeuren.. maar zijn er al niet maanden zware vertragingen op dat traject door onderhoudswerkzaamheden?
op een gegeven moment werkt onderhoud niet meer en moet de boel vervangen worden heel rot voor u dat snap ik wel.. maar helaas wel noodzakelijk hopelijk heeft u na deze periode veel minder last van storingen en vertragingen...
wat ik dan wel jammer vind is dat u klaagt over onklantvriendelijkheid van de klantenservice maar dat u niet zegt hoe en wat. misschien wel handig om dat te melden zodat we daar ook eventueel op kunnen reageren.
Re: NS Klacht
Geplaatst: 11 jul 2011 14:03
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR
Re: NS Klacht
Geplaatst: 11 jul 2011 14:20
door Bob Schurkjens
Ik zou na de komende week van ongemak in elk geval alle keren dat je wél recht hebt op schadevergoeding, deze ook gaan claimen. Zij krijg je uiteindelijk toch nog wat genoegdoening. Zie
http://www.leerwiki.nl/Wanneer_geld_ter ... traging_NS
http://www.ns.nl/werktrajecten/
Als je een NS abo hebt kun je dat allemaal online regelen via "Mijn NS" als het goed is. En heb je de afgelopen 3 maanden vertragingen had van minimaal 30 minuten, dan kun je die ook nog declareren.
http://www.ns.nl/reizigers/service/bij- ... vertraging
Re: NS Klacht
Geplaatst: 11 jul 2011 23:25
door roko72
Wat naar alle waarschijnlijkheid niet gaat lukken:
Geen vergoeding door de NS
U krijgt geen vergoeding van de NS, als de NS vooraf heeft aangekondigd dat u te maken zou krijgen met een langere reistijd en dus vertraging zou oplopen. U zou dat van te voren kunnen weten via de meldingen van de NS op internet, via de tv of op teletekst. Ook wordt niet uitbetaald bij overmacht, of wanneer u werd vervoerd door andere vervoerders, zoals bijvoorbeeld Arriva en Syntus
Volgens mij is het redelijk ruim van te voren aangekondigd.
Gewoon met de auto gaan.
Het rijk pleegt regelmatig onderhoud aan de wegen.
Word je dan ook gecompenseerd door géén houderschapbelasting te betalen?
Word de brandstof goedkoper?
Krijgt u vergoeding omdat u in de file heeft gestaan??
Ik zou zeggen:
Succes!