Pagina 1 van 1

online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 11 jul 2011 11:43
door bigjeff
hallo, ook ik ben helaas overgestapt naar online.
ik werd eigenlijk overgehaald, omdat ik een gratis laptop erbij kreeg.
nou wat betreft "gratis" moet ik wel elke maand € 14.99 betalen voor een service pakket van de laptop, wat mij nooit verteld is. dus € 14.99 x 24 maanden is z`on € 360.00 voor een laptop met een waarde van € 350.00.
ook ben ik al ongeveer 5 maanden bezig om de "servicedesk" ervan te overtuigen dat mijn wifi het niet doet.
ik heb een aantal laptops in huis en ik kan met elke laptop op ieder draadloos netwerk inloggen, behalve op die van mijzelf.
ik heb meerdere keren contact gehad en ik krijg dan steeds dezelfde antwoorden.
meneer wij zien dat uw wifi in orde is, vind ik knap dat ze dat kunnen zien vanuit hun kantoor, ik geloof niet dat mijn signaal zo sterk is dat zij wel op mijn draadloze netwerk kunnen. en als tweede antwoord. u moet maar een monteur inschakelen, op eigen kosten, en die moet eerst maar eens vaststellen dat het daadwerkelijk niet werkt. deze monteur moet dit dan d.m.v. een uitgebreid dossier aan online rapporteren en dan zullen ze overwegen om eventueel een nieuw modem toe te sturen. dit is toch ronduit belachelijk, ik bedoel ik betaal notabene € 4.00 per maand extra voor een draadloos modem wat het dus niet doet. hoezo een goede service!!!

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 16:16
door oppie11
Je hebt er destijds zelf voor gekozen om een abonnement af te sluiten. Door maandelijks een hoger bedrag te betalen voor de deal met de laptop. Het is te vergelijken met een mobiel telefonie abonnement met een "gratis" toestel. Indien je geen laptop had gewild of een lager maandbedrag had je destijds een andere keuze moeten maken.

Wat betreft je wifi problemen zou ik eens contact met ze opnemen, telefonisch of via het contact formulier op de website. Zet duidelijk in het verhaal wat er precies niet lukt, wat je zelf al gedaan hebt en dat je er hulp bij nodig hebt. Het lijkt me sterk dat wanneer alle PCs / Laptop in je huis niet op de wifi komen het aan al die PCs zou liggen. Doen 3 het wel en de 4de niet dan is het natuurlijk een ander verhaal. Je kan ook proberen om het kanaal aan te passen via de modempagina. Meer technische informatie kun je vinden op het "Online gebruikers forum", simpel te googlen.

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 17:12
door bigjeff
aan de hand van je antwoord zou ik bijna zeggen dat je een medewerker bent van online, die reageren ook zo, en wat betreft het contact met online, je wil niet weten hoevaak en vooral ook hoelang ik telefoon contact heb gehad en dat voor zo`n € 0.10 cent per minuut, dat ik meer de indruk heb dat ze het nummer als melk koe gebruiken dan voor de service die ze behoren te geven.
en laat ik nou per toeval ook nog eens gebeld zijn door online vandaag, met het antwoord, maak een afspraak met "gideon" en betaal de rekening, en als dan blijkt dat het wel onze fout is dan betalen we het wel terug. echt hoor, wat een service!!!!!!

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 17:26
door hobby1
dan zullen ze overwegen om eventueel een nieuw modem toe te sturen.
Welk typ modem heeft U?
Hoeveel cijfers of letters heeft U WEP (code)?

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 20:02
door oppie11
Als je nou aangeeft wel modem je hebt en of je hem bijv al gereset hebt ja of nee. Of het eerst wel heeft gewerkt ja / nee of je misschien iets hebt aangepast aan de instellingen dan kan ik je inhoudelijk ook beter proberen te adviseren.

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 21:53
door bigjeff
het modem wat ik heb is een thomson tg712, en wat betreft de instellingen, ik heb niks aan het ding veranderd ik gebruik dus gewoon de fabrieks instellingen met een wep key van 10 cijfers en letters en heb het modem al meerdere keren een reset gegeven en een tijdje zonder stroom gezet en ja het heeft inderdaad in het begin gewerkt.
ik vind het zeer attent van je dat je de moeite wil nemen om me te helpen, alleen denk ik dat er weinig te helpen valt bij een defect modem.

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 22:56
door karremaar
en een tijdje zonder stroom gezet
Als u zonder stroom zit dan is er een stroomstoring daar kan online niets aandoen.

In zo'n geval moet u uw energiebedrijf bellen lijkt mij.

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 23:02
door bigjeff
volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel.
er wordt door de "service desk" gevraagd om het modem ongeveer 10 minuten zonder stroom te zetten en dan weer aan te sluiten om te kijken of dit het probleem op te lossen.

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 12 jul 2011 23:33
door hobby1
bigjeff schreef:het modem wat ik heb is een thomson tg712, en wat betreft de instellingen, ik heb niks aan het ding veranderd ik gebruik dus gewoon de fabrieks instellingen met een wep key van 10 cijfers en letters en heb het modem al meerdere keren een reset gegeven en een tijdje zonder stroom gezet en ja het heeft inderdaad in het begin gewerkt.
ik vind het zeer attent van je dat je de moeite wil nemen om me te helpen, alleen denk ik dat er weinig te helpen valt bij een defect modem.
Ook geprobeerd de WEP key opnieuw in te geven?

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 13 jul 2011 10:07
door oppie11
Dat is vreemd inderdaad. Paar tips:

-Reset via het kleine verzonken reset knopje aan de achterkant (10 sec indrukken), mits je dat nog niet gedaan hebt
-Verbind 1 laptop met een kabel en ga naar http://192.168.1.254 Vervolgens naar Thuisnetwerk en klik op het blauwe WLAN Thomson XXXX gedeelte Klik rechtsboven op configureren.
Pas daar vervolgens:

-het SSID (netwerknaam) aan
-Zet kanaalselectie op automatisch en kies daar bijvoorbeeld kanaal 11.
-Klik op toepassen onderin

Herhaal de kanaalselectie stap indien het nog steeds niet lukt. Zoals geopperd door anderen kan je op die pagina ook de beveiliging uitzetten om te controleren of het daar aan ligt. Van WPA naar WEP of andersom is ook een optie. Let wel op dat de sleutel hoofdlettergevoelig is die je in moet voeren om verbinding te maken vanaf je PCs.

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 19 jul 2011 23:05
door devious
..en als je dan toch op de modempagina bent:
pas je WPA/WPA2 ( da's een mixmatch-modus en niet echt handig op XP's ) aan naar WPA en verander de key in een leuke, voor jezelf makkelijk te onthouden, sleutel. Onderin staat er dan vast wel iets van "toepassen"..klikken..pagina sluiten ( ALT+F4 ) kale-babel eruit en na een minuut even op zoek naar je eigen netwerknaam. Voor Vista-machines is het handiger om eerst via het |Netwerkcentrum>draadloze netwerken beheren> ALLE netwerken verwijderen>reboot Vista > start>verbinding maken> draadloosnetwerk:je eigen SSID/netwerknaam>je eigen bedachte sleutel ingeven en voila..

allemaal dingen die je provider idd niet voor je kan doen. Het is namelijk je eigen gebruik, in je eigen domein en dus voor je eigen verantwoording.
Maar slaat je WiFi-gateway de instellingen niet op of krijg je stelselmatig "time-out bij opdracht" dan is het modem qua WiFi aan vervanging toe. En volgens mij knippert er dan op die TG een lampje rood, of knippert-ie ( ik dacht de WPS-knop, maar kan ernaast zitten )

Re: online slechte service en grote oplichters

Geplaatst: 20 jul 2011 16:50
door bigjeff
ik heb alle hierboven beschreven mogelijke oplossingen al geprobeerd maar niets helpt. ik heb er nu maar een draadloos routertje bij gehangen, en dat werkt wel. jammer dat ze bij online zo gemakkelijk hun klanten op kosten jagen. zo gauw als ik kan naar een andere aanbieder.