Pagina 1 van 2

Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 12 jul 2011 11:40
door Callcenter
Hallo,

Ik heb een achternaam die niet veel voorkomt en ik wil hier eigenlijk niet mee opnemen. Ze zeggen hier op het callcenter dat ik hiertoe verplicht ben maar dit geloof ik eigenlijk niet. Klanten kunnen mij makkelijk vinden op internet en ik wil hier niet door in de problemen komen.

Kan het callcenter waar ik werk mij verplichten om mij met mijn eigen naam en achternaam op te laten nemen? (Ik werk dus inbound)

Bedankt!

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 12 jul 2011 11:57
door Pareltje31
echt verplichten niet maar ik ben leidinggevend op een klantenservice en ik wil ook dat iedereen met zijn achternaam opneemt. Het klinkt voor de degene die belt gewoon anders is mijn mening

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 12 jul 2011 12:23
door trudy81
Hai,

ik snap het wel, maar als ik bel of gebeld wordt wil ik ook weten met wie ik gesproken heb. Stel je wilt een keer reclameren en je kunt niet weten met wie je gesproken hebt.
Daarnaast, als ik zou vragen met wie ik sprak en die persoon zei "zeg ik niet" of gaf een valse naam zou ik ernstig betwijfelen of ik wel met dit bedrijf te maken zou willen hebben

Trudy

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 12 jul 2011 17:37
door ciske
Ik wil altijd een naam weten , lijkt mij ook normaal als de naam genoemd wordt.

Net als Trudy al zegt, het is een beetje raar als iemand je naam vraagt en jij wilt die niet geven.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 06:06
door morundo
Als ze zeggen dat jij verplicht bent,wat me heel logisch lijkt bij een callcenter,dan doe je dit,zo niet zoek een andere werk.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 10:54
door Guardian72
Callcenter schreef: Klanten kunnen mij makkelijk vinden op internet en ik wil hier niet door in de problemen komen.
Simpele oplossing:
verkoop geen leugens, en lever service.

Helaas, bij veel callcenters is dat laatste nogal moeilijk.

Zowiezo - indien je toezeggingen doet, en het gebeurt niet, moet de klant kunnen refereren naar een gesprek met jou.

Als je toevallig 'john' zou heten - en er werken er 4 - is dat natuurlijk lastig.
Dus, vandaar - die eis is terecht - en zoals de vorige reactie al stelt - als dat een probleem is, om welke reden dan ook, zou ik een andere baan zoeken.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 11:48
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 11:53
door ciske
Dus ik begrijp je probleem wel, al is natuurlijk het standpunt van het center ook te begrijpen. Je wil toch weten met wie je spreekt.

dat weet je van te voren toch bij een callcenter dat je je naam moet noemen?

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 11:57
door Pareltje31
pindakaaspotje ben het helemaal met je eens, sommige mensen denken dat de hele wereld om hun draait

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 13:25
door Guardian72
Pindakaaspotje schreef:
Guardian72 schreef: Simpele oplossing:
verkoop geen leugens, en lever service.
wel heel erg kort door de bocht.

Dus ik begrijp je probleem wel, al is natuurlijk het standpunt van het center ook te begrijpen. Je wil toch weten met wie je spreekt.
Ik snap ook wel dat je mensen hebt die nooit tevreden zijn.
Echter, juist in dit forum lees je vaak dat callcenterfiguren uitspraken doen of toezeggingen doen die later niet nagekomen worden - en ik denk in dit geval even uit het oogpunt van de klant - en niet van het callcenter.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 13:54
door Chocomelk
En juist daar ligt het probleem Guardian72, als ik zo'n callcenter-miep
aan de foon krijg vraag ik ook naar zijn of haar naam, niet meer dan normaal dat ze die geven.
Wil je dat niet....dan werk je op het verkeerde adres ben ik van mening.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 15:10
door kuklos
Guardian72 schreef:Simpele oplossing:
verkoop geen leugens, en lever service.

Helaas, bij veel callcenters is dat laatste nogal moeilijk.
Kort door de bocht en zo incorrect als maar mogelijk is.
Een call center fungeert veelal als muur om de klant buiten te houden. Het echte werk gebeurt niet in het call center maar binnen het bedrijf zelf. Het call center kan klachten aannemen, vragen beantwoorden, maar uiteindelijk zullen de andere afdelingen van het bedrijf het werk moeten doen.
Je kan wel het call center van bijvoorbeeld een kabelbedrijf bellen, maar het call center sluit geen klanten aan, dat doet een andere afdeling, het call center bevat geen monteurs die kastjes repareren etc. Bij een verzekeraar neemt het call center geen beslissingen over wat wel en niet wordt uitgekeerd.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 17:52
door zwanenbloem
Bij een callcenter maakt het voor mij niet uit of de persoon achter de telefoon de juiste naam noemt. Of de angst van 'callcenter' terecht is of niet doet hier niet ter zake.
Als deze persoon een alias wil gebruiken lijkt het mij geen probleem. Wel zal zijn leidinggevende en zijn collega's moeten weten welke alias hij/ zij gebruikt i.p.v. zijn eigen naam. Dan kan de klant als er klachten zijn over de service melden met wie er eerder is gesproken. Dat moet herleidbaar zijn.
Als de alias eenmaal is afgesproken dan zit de persoon er wel aan vast tijdens het werk. Het niet na komen van afspraken of slecht geleverde service is in veel gevallen niet de schuld van de callcentermedewerker. Het callcenter is alleen maar ingehuurd door een ander bedrijf om telefoontjes af te handelen.
Wel raad ik aan om een alias-achternaam te nemen die heel veel voorkomt om geen andere mensen tot last te zijn met ongebruikelijke achternamen.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 20:56
door trudy81
Wel zal zijn leidinggevende en zijn collega's moeten weten welke alias hij/ zij gebruikt i.p.v. zijn eigen naam. Dan kan de klant als er klachten zijn over de service melden met wie er eerder is gesproken. Dat moet herleidbaar zijn.
Als u ooit echt benadeeld zou worden en een zaak zou aangaan hebt u dan wel echt een probleem.

Trudy

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 21:34
door Emmy75
trudy81 schreef:
Wel zal zijn leidinggevende en zijn collega's moeten weten welke alias hij/ zij gebruikt i.p.v. zijn eigen naam. Dan kan de klant als er klachten zijn over de service melden met wie er eerder is gesproken. Dat moet herleidbaar zijn.
Als u ooit echt benadeeld zou worden en een zaak zou aangaan hebt u dan wel echt een probleem.

Trudy
Ach dat is ook zo als iemand wel zijn echte naam gebruikt in een callcenter. Het wordt al gauw een wellus/nietus spelletje over wat wel en niet is gezegd. Toon maar eens aan wat mondeling is toegezegd als het gesprek niet is opgenomen.

Om op het onderwerp te reageren. Ik wil persoonlijk ook altijd weten met wie ik gesproken heb zodat ik bij navraag kan vermelden dat ik op die en die dag met persoon x heb gesproken of daar direct naar vragen als het een complex geval is. Dat praat wel zo makkelijk.

Ik ga echt geen medewerker googlen en zoeken wat ik daar allemaal over kan vinden. Tevens zou ik niet een medewerker gaan stalken als ik een probleem met een bedrijf hebt. Dit is voor mij een zakelijk geschil en geen persoonlijk geschil. Of je leidinggevende dit kan verplichten, weet ik eventjes niet. Maarja als dit hun beleid is (welke ik me goed kan voorstellen) kunnen ze er wel voor zorgen dat je of een andere functie krijgt welke je niet leuk vind of zelfs op andere wijze proberen je "weg te pesten" of het eerstvolgende contract niet verlengen. Ergens vind ik wel dat dit bij een dergelijke functie hoort. Als het je niet zint, is het misschien beter ander soort werk te gaan zoeken of ervoor zorgen dat je moeilijker te vinden bent op het web.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 21:41
door kuklos
Emmy75 schreef:Ik ga echt geen medewerker googlen en zoeken wat ik daar allemaal over kan vinden. Tevens zou ik niet een medewerker gaan stalken als ik een probleem met een bedrijf hebt. Dit is voor mij een zakelijk geschil en geen persoonlijk geschil.
Jij niet, maar andere mensen zullen dit helaas wel gaan doen. ik snap het punt van de TS dan ook wel.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 21:49
door Emmy75
kuklos schreef: Jij niet, maar andere mensen zullen dit helaas wel gaan doen. ik snap het punt van de TS dan ook wel.
Oja, maar ik snap het punt van TS ook wel. Ik denk echter wel dat dit de minderheid zal zijn.. Maarja 1tje is al genoeg om er behoorlijk last van te hebben.

Het probleem is dat een werkgever het je wettelijk gezien misschien niet kan verplichten (dat weet ik overigens niet). Maar een werkgever kan wel zeggen dat dit beleid is en als je je daaraan niet conformeert, is het al gauw einde oefening met het werk. Resultaat blijft of linksom of rechtsom dus hetzelfde als werkgever dit eist.

Dan is het voor TS raadzamer om niet te makkelijk gevonden kunnen worden op het web. Of misschien is het opnemen met een 2de doopnaam en juiste achternaam al voldoende.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 22:25
door karremaar
Wij gebruiken bij ons allemaal een schuilnaam is veel makkelijker.

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 13 jul 2011 22:50
door Chocomelk
karremaar schreef:Wij gebruiken bij ons allemaal een schuilnaam is veel makkelijker.
Je houdt de mensen dus al voor de gek zodra je opneemt of belt. :shock:

Re: Naam en toenaam Callcenter?

Geplaatst: 14 jul 2011 00:09
door karremaar
Neen dat is puur om de persoon van de organisatie te beschermen.
Iedereen heeft recht op privacy. Niemand weet jouw echte naam op dit forum
maar iedereen weet wie Chocomelk is.