Ziggo nu standaard digitaal
Geplaatst: 13 jul 2011 16:25
Sinds enkele maanden heb ik digitale TV van Ziggo. Ik betaalde 39,95 voor de decoder en ik wilde graag het pakket kennis en nieuws. Kosten 16,95 plus 3,95 voor het extra digitale pakket.
Tot zover geen probleem. Alles werkte goed.
Nu ineens gaat Ziggo standaard digitaal. Zonder enige toestemming van mij (en dus alle Ziggo klanten) wordt er zomaar besloten dat de drie Duitse zenders plus CNN van het analoge signaal worden verwijderd. Op een van mijn TV's (waar ik juist naar deze kanalen kijk) ben ik dus deze kanalen kwijt.
Daar komt bovenop, dat ik niet meer mijn kleine pakket kan krijgen, maar alleen TV Plus. Ziggo kan mij niet garanderen dat daarin kennis en nieuws volledig is opgenomen, maar ik moet wel 24,95 gaan betalen per maand (was 20,90).
Ik heb Ziggo benaderd en aangegeven dat ik deze gang van zaken niet normaal vind, zeker niet omdat ik een abonnement heb afgesloten en ik vind dat je dat niet zomaar eenzijdig mag veranderen. Volgens Ziggo: " Dit hebben wij zo besloten en als u een klacht heeft dan moet u die op internet kenbaar maken. Er verandert echter niets aan het genomen besluit.". Ik heb gevraagd of ik kan spreken met iemand van het management. Dat was niet mogelijk. Klachten kunnen ingediend worden via internet, anders niet.
Ik zou de redactie van Radar dus willen voorleggen:
1. Kan Ziggo zomaar eenzijdig besluiten om bepaalde zenders uit hun analoge aanbod te verwijderen?
2. Kan Ziggo zomaar ineens een digitaalpakket verwijderen en slechts een duurder aanbod ter vervanging aanbieden?
3. Kan ik nu de decoder die ik bij Ziggo kocht retourneren en mijn geld terug krijgen? Ik wil namelijk nu heel graag weg bij Ziggo.
4. Kan Radar dit voorleggen aan het management van Ziggo. Mij wensen ze niet te woord te staan en diegene die ik bij Ziggo sprak (zie hieronder) weigerde mijn klacht telefonisch op te nemen en intern bij Ziggo voor te leggen.
NB.: Ziggo werd door de consumentenbond als beste provider aangeduid vwb TV. Ziggo gaat nu alles wijzigen, dus deze beoordeling mag Ziggo m.i. niet meer gebruiken. Uiteindelijk is het nieuwe aanbod van Ziggo niet dat wat de consumentenbond heeft onderzocht.
[Bericht aangepast door de moderator i.v.m. het noemen van persoonsgegevens.]
Tot slot: Ben blij geen telefonie van Ziggo te hebben. Stel je voor. Ineens zouden ze kunnen besluiten dat je geen mobiele nummers meer kan bellen. Of...... toch wel....... maar dan moet je veel meer betalen ..... Of ben ik het nu die een rare vergelijking maakt .....?
Tot zover geen probleem. Alles werkte goed.
Nu ineens gaat Ziggo standaard digitaal. Zonder enige toestemming van mij (en dus alle Ziggo klanten) wordt er zomaar besloten dat de drie Duitse zenders plus CNN van het analoge signaal worden verwijderd. Op een van mijn TV's (waar ik juist naar deze kanalen kijk) ben ik dus deze kanalen kwijt.
Daar komt bovenop, dat ik niet meer mijn kleine pakket kan krijgen, maar alleen TV Plus. Ziggo kan mij niet garanderen dat daarin kennis en nieuws volledig is opgenomen, maar ik moet wel 24,95 gaan betalen per maand (was 20,90).
Ik heb Ziggo benaderd en aangegeven dat ik deze gang van zaken niet normaal vind, zeker niet omdat ik een abonnement heb afgesloten en ik vind dat je dat niet zomaar eenzijdig mag veranderen. Volgens Ziggo: " Dit hebben wij zo besloten en als u een klacht heeft dan moet u die op internet kenbaar maken. Er verandert echter niets aan het genomen besluit.". Ik heb gevraagd of ik kan spreken met iemand van het management. Dat was niet mogelijk. Klachten kunnen ingediend worden via internet, anders niet.
Ik zou de redactie van Radar dus willen voorleggen:
1. Kan Ziggo zomaar eenzijdig besluiten om bepaalde zenders uit hun analoge aanbod te verwijderen?
2. Kan Ziggo zomaar ineens een digitaalpakket verwijderen en slechts een duurder aanbod ter vervanging aanbieden?
3. Kan ik nu de decoder die ik bij Ziggo kocht retourneren en mijn geld terug krijgen? Ik wil namelijk nu heel graag weg bij Ziggo.
4. Kan Radar dit voorleggen aan het management van Ziggo. Mij wensen ze niet te woord te staan en diegene die ik bij Ziggo sprak (zie hieronder) weigerde mijn klacht telefonisch op te nemen en intern bij Ziggo voor te leggen.
NB.: Ziggo werd door de consumentenbond als beste provider aangeduid vwb TV. Ziggo gaat nu alles wijzigen, dus deze beoordeling mag Ziggo m.i. niet meer gebruiken. Uiteindelijk is het nieuwe aanbod van Ziggo niet dat wat de consumentenbond heeft onderzocht.
[Bericht aangepast door de moderator i.v.m. het noemen van persoonsgegevens.]
Tot slot: Ben blij geen telefonie van Ziggo te hebben. Stel je voor. Ineens zouden ze kunnen besluiten dat je geen mobiele nummers meer kan bellen. Of...... toch wel....... maar dan moet je veel meer betalen ..... Of ben ik het nu die een rare vergelijking maakt .....?