OV chipkaart raakt je aanvraag kwijt.
Geplaatst: 14 jul 2011 16:06
In juni 2011 heeft Connexxion een actie gehad waarbij je een persoonlijke chipkaart kon laten maken voor een gereduceerd tarief. Van deze actie heb ik gebruik gemaakt, maar na betaling is OV Chipkaart onze (mij en mijn dochter) aanvraag kwijtgeraakt. Na de betaling zouden wij binnen 2 weken onze kaarten ontvangen. Dit is niet gebeurd.
Op 7 juli heb ik gebeld met de klantenservice van Connexxion. Zij meldden dat de aanvraag helemaal via OV Chipkaart gaat. Dus ik heb OV chipkaart gebeld. Daar werd in eerste instantie gezegd dat er geen aanvragen door mij zijn ingediend op 18 juni. Dat sprak ik meteen tegen en wist betaalbewijzen te overleggen. De desbetreffende callcenter medewerkster heeft toen verder gezocht en zei dat ze wel een aanvraag van mijn dochter kon vinden en de mijne kwijt waren. Ik moest maar opnieuw aanvragen voor €7,50 en de €1,50 zou teruggestort worden. Hier was ik het niet mee eens. De callcenter medewerkster is hierop na gaan vragen bij een andere afdeling wat nu te doen en zei vervolgens dat ik binnen 3 werkdagen zou worden teruggebeld door een andere afdeling om zo de aanvraag alsnog in orde te maken.
Vandaag, 14 juli, heb ik zelf de klantenservice OV chipkaart weer gebeld. Ik heb mijn verhaal weer gedaan en ook mijn ongenoegen geuit dat ik niet ben teruggebeld binnen 3 werkdagen en mijn dochter haar OV chipkaart nog niet heb ontvangen/ De medewerkster vertelde mij dat er op 8 juli een verzoek tot terugbetaling is uitgegaan op mijn verzoek. Maar dat is helemaal niet wat ik heb gevraagd. Ik wil gewoon 2 OV chipkaarten. De medewerkster zei dat ik dan maar een nieuwe aanvraag moest doen, want ze hebben geen aanvraag van ons ontvangen. Toen ik zei dat die van dochter vorige week nog wel ontvangen was, zei ze dat die ook onvindbaar was. Ik moest maar contact opnemen met Connexxion als ik het niet hier mee eens was. Ik was het hier niet mee eens en vroeg naar een leidinggevende. Daarop kreeg ik als antwoord dat ik dat kon vergeten en maar een klacht moest sturen. Zo werkt het nou eenmaal.
Ik vind dit echt schandalig. Omdat OV chipkaart mijn aanvraag kwijt is, worden wij gestraft. Is dat het nieuwe beleid van OV Nederland? Ik heb meteen gebeld met Connexxion. Die hebben mij verzocht een klacht in te dienen bij OV Chipkaart en een kopie van de brief naar ROVER en Connexion te sturen. Deze procedure is totaal niet klantvriendelijk en eigenlijk gewoonweg hufterig.
Mijn klacht is inmiddels via de site van Connexxion, Rover en OV Chipkaart ingestuurt.
Op 7 juli heb ik gebeld met de klantenservice van Connexxion. Zij meldden dat de aanvraag helemaal via OV Chipkaart gaat. Dus ik heb OV chipkaart gebeld. Daar werd in eerste instantie gezegd dat er geen aanvragen door mij zijn ingediend op 18 juni. Dat sprak ik meteen tegen en wist betaalbewijzen te overleggen. De desbetreffende callcenter medewerkster heeft toen verder gezocht en zei dat ze wel een aanvraag van mijn dochter kon vinden en de mijne kwijt waren. Ik moest maar opnieuw aanvragen voor €7,50 en de €1,50 zou teruggestort worden. Hier was ik het niet mee eens. De callcenter medewerkster is hierop na gaan vragen bij een andere afdeling wat nu te doen en zei vervolgens dat ik binnen 3 werkdagen zou worden teruggebeld door een andere afdeling om zo de aanvraag alsnog in orde te maken.
Vandaag, 14 juli, heb ik zelf de klantenservice OV chipkaart weer gebeld. Ik heb mijn verhaal weer gedaan en ook mijn ongenoegen geuit dat ik niet ben teruggebeld binnen 3 werkdagen en mijn dochter haar OV chipkaart nog niet heb ontvangen/ De medewerkster vertelde mij dat er op 8 juli een verzoek tot terugbetaling is uitgegaan op mijn verzoek. Maar dat is helemaal niet wat ik heb gevraagd. Ik wil gewoon 2 OV chipkaarten. De medewerkster zei dat ik dan maar een nieuwe aanvraag moest doen, want ze hebben geen aanvraag van ons ontvangen. Toen ik zei dat die van dochter vorige week nog wel ontvangen was, zei ze dat die ook onvindbaar was. Ik moest maar contact opnemen met Connexxion als ik het niet hier mee eens was. Ik was het hier niet mee eens en vroeg naar een leidinggevende. Daarop kreeg ik als antwoord dat ik dat kon vergeten en maar een klacht moest sturen. Zo werkt het nou eenmaal.
Ik vind dit echt schandalig. Omdat OV chipkaart mijn aanvraag kwijt is, worden wij gestraft. Is dat het nieuwe beleid van OV Nederland? Ik heb meteen gebeld met Connexxion. Die hebben mij verzocht een klacht in te dienen bij OV Chipkaart en een kopie van de brief naar ROVER en Connexion te sturen. Deze procedure is totaal niet klantvriendelijk en eigenlijk gewoonweg hufterig.
Mijn klacht is inmiddels via de site van Connexxion, Rover en OV Chipkaart ingestuurt.