LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bel-me-niet-register.
Bel-me-niet-register.
Het ging een hele tijd goed tot vorige week. Werd ik weer 2x gebeld voor een aansmeerabonnement. Als ik ergens van baal dan is het dat wel.
Ik zeg dan netjes dat ik niet gebeld wil worden door hun. Dan zeggen ze dat ik waarschijnlijk een of andere enquete heb ingevuld op de pc. Het enige wat ik eigenlijk invul is die van het Radar-testpanel en 1 van de gemeente Almelo hier.
Ik neem toch aan dat met die enquete het Bel-me-niet-register niet weer teniet wordt gedaan??
Wie weet hier meer van?
Ik zeg dan netjes dat ik niet gebeld wil worden door hun. Dan zeggen ze dat ik waarschijnlijk een of andere enquete heb ingevuld op de pc. Het enige wat ik eigenlijk invul is die van het Radar-testpanel en 1 van de gemeente Almelo hier.
Ik neem toch aan dat met die enquete het Bel-me-niet-register niet weer teniet wordt gedaan??
Wie weet hier meer van?
Re: Bel-me-niet-register.
Dat blijft (bel me niet)3 jaar geldig,je moet het telkens verlengen.
En sommige bedrijven bellen ,via een ander.
Ik heb ooit eens iets bij Neckermann bestelt.
Werd gebeld door een energie leverancier,omdat ik "klant " was bij Neckermann hadden ze een aanbieding voor mij.
Zei ik sta in het bel me niet register.
Jaah,maar als klant van Neckermann bent mogen we u bellen.
Zo omzeilen ze het ook.
En sommige bedrijven bellen ,via een ander.
Ik heb ooit eens iets bij Neckermann bestelt.
Werd gebeld door een energie leverancier,omdat ik "klant " was bij Neckermann hadden ze een aanbieding voor mij.
Zei ik sta in het bel me niet register.
Jaah,maar als klant van Neckermann bent mogen we u bellen.
Zo omzeilen ze het ook.
Als ik het goed begrijp Snepke, heeft het op die manier dus helemaal niks om hakken!?
Eigenlijk niet.
Is het niet zo dat ze je dan alsnog niet mogen bellen? Bel me niet is bel me niet lijkt mij?
Als je jouw telefoonnummer registreert bij een webwinkel, wil nog niet zeggen dat andere bedrijven je zomaar mogen bellen.
Lees de voorwaarden maar eens na van Neckermann en wat daar staat over persoonsgegevens. Ze mogen die in feite helemaal niet zomaar vrijgeven volgens mij. Zeker niet aan een energieleverancier.
Daarnaast is het vanuit de energieleverancier een leugentje voor eigen bestwil, want het verhaal dat ze je mogen bellen omdat je klant bent bij Neckermann is onzin. De energieleverancier staat namelijk los van Neckermann en opereert compleet op eigen houtje.
Als je jouw telefoonnummer registreert bij een webwinkel, wil nog niet zeggen dat andere bedrijven je zomaar mogen bellen.
Lees de voorwaarden maar eens na van Neckermann en wat daar staat over persoonsgegevens. Ze mogen die in feite helemaal niet zomaar vrijgeven volgens mij. Zeker niet aan een energieleverancier.
Daarnaast is het vanuit de energieleverancier een leugentje voor eigen bestwil, want het verhaal dat ze je mogen bellen omdat je klant bent bij Neckermann is onzin. De energieleverancier staat namelijk los van Neckermann en opereert compleet op eigen houtje.
-
Maar door het invullen van 1 of ander formulier kan er wel voor zorgen dat je weer weken lastig word gevallen
meestal staat er in de voorwaarden indien u akkoord gaat met deze voorwaarden en kans wilt maken op deze prijs geeft u ook toestemming dat u gebeld word door de sponsoren van deze vragen lijst
hier door heb je expliciet toestemming gegeven om je te mogen bellen en hoeven hun het bel meniet register niet te raadplegen
helaas zo is de Nederlandse wet
de bedrijven moeten bij lukraak bellen wel het BMNR raadplegen en als jij toestemming heb gegeven hoeven ze dat niet
meestal staat er in de voorwaarden indien u akkoord gaat met deze voorwaarden en kans wilt maken op deze prijs geeft u ook toestemming dat u gebeld word door de sponsoren van deze vragen lijst
hier door heb je expliciet toestemming gegeven om je te mogen bellen en hoeven hun het bel meniet register niet te raadplegen
helaas zo is de Nederlandse wet
de bedrijven moeten bij lukraak bellen wel het BMNR raadplegen en als jij toestemming heb gegeven hoeven ze dat niet
Vaak staat daar in dat je toestemming geeft dat je persoonsgegevens worden doorgegeven aan derden.
Het is overigens wel zo dat die "derden" het belmeniet register moeten raadplegen om te controleren of ze je wel mogen bellen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je letterlijk toestemming geeft dat sponsors je mogen bellen. Als dat er inderdaad wel in staat, lijkt me het logisch dat je gebeld mag worden.
Het is overigens wel zo dat die "derden" het belmeniet register moeten raadplegen om te controleren of ze je wel mogen bellen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat je letterlijk toestemming geeft dat sponsors je mogen bellen. Als dat er inderdaad wel in staat, lijkt me het logisch dat je gebeld mag worden.
ik vind het wel grappig dat elke keer als ik gebeld wordt door Vodafone (ben daar klant, dus vind het best logies en ook goed, want soms hebben ze wat te melden) dat ik dan elke keer automatische wordt doorverbonden met het bel-me-niet register. Ook al hebben ze mijn nummer omdat ik klant ben en geef ik zelf aan het prima te vinden gebeld te worden.
-
@daan-1978
het staat er bij de meeste expliciet in dus mogen ze je bellen
Nederlanders lezen meestal de voorwaarden niet om dat ze die prijs willen winnen
wij hebben dat met een medewerker gehad die had een enquete ingevuld en wij werden een tijd gebeld
na overleg met de juristen eens gekeken of het mocht
bleek dit zo te zijn
de (ex)medewerker had via het akkoord gaan met de voorwaarden toestemming gegeven om gebeld te worden
het staat er bij de meeste expliciet in dus mogen ze je bellen
Nederlanders lezen meestal de voorwaarden niet om dat ze die prijs willen winnen
wij hebben dat met een medewerker gehad die had een enquete ingevuld en wij werden een tijd gebeld
na overleg met de juristen eens gekeken of het mocht
bleek dit zo te zijn
de (ex)medewerker had via het akkoord gaan met de voorwaarden toestemming gegeven om gebeld te worden
En toch zijn er bedrijven die via een ander bellen.
Als je "klant" bent bij Readers Digest wordt je ook regelmatig door zo'n energie boer gebeld ,dat ze een aanbieding voor je hebben omdat je klant bent bij readers digest
Terwijl je in het bel me niet register staat.
Het lijkt erop dat ze toch de boel omzeilen
Als je "klant" bent bij Readers Digest wordt je ook regelmatig door zo'n energie boer gebeld ,dat ze een aanbieding voor je hebben omdat je klant bent bij readers digest
Terwijl je in het bel me niet register staat.
Het lijkt erop dat ze toch de boel omzeilen
Verlengen is niet meer nodig, eenmaal aangemeld blijft onbeperkt geldig.Dat blijft (bel me niet)3 jaar geldig,je moet het telkens verlengen.
Alleen bedrijven of instellingen welke je ooit toestemming hebt gegeven, of welke je op een of andere manier benaderd hebt, en/of waarbij je klant (geweest) bent mogen bellen.
Vorige week een mailtje gehad,om het te verlengen.agro schreef:Verlengen is niet meer nodig, eenmaal aangemeld blijft onbeperkt geldig.Dat blijft (bel me niet)3 jaar geldig,je moet het telkens verlengen.
Mijn moeder een week daarvoor.
Ik weet niet of het daaraan ligt,maar wij (moeder,ik)waren al aangemeld bij (toen) het info-filter.
Ik heb jaaaren plezier gehad van mijn aanmelding bij het Infofilter. Ik werd zelden of nooit gebeld.
Sinds ik me heb aangemeld bij het Belmeniet register ben ik nog nooit zoveel gebeld met allerlei 'ellende'
Ik heb nummerherkenning op mijn telefoon en neem nu maar niet meer op als de afzender ONBEKEND is EN het rond etenstijd is.
Hoe lossen anderen dit op ?
Sinds ik me heb aangemeld bij het Belmeniet register ben ik nog nooit zoveel gebeld met allerlei 'ellende'
Ik heb nummerherkenning op mijn telefoon en neem nu maar niet meer op als de afzender ONBEKEND is EN het rond etenstijd is.
Hoe lossen anderen dit op ?
klopt bij voornoemde bedrijven kun je dan aangeven: bel me niet meeragro schreef:Verlengen is niet meer nodig, eenmaal aangemeld blijft onbeperkt geldig.Dat blijft (bel me niet)3 jaar geldig,je moet het telkens verlengen.
Alleen bedrijven of instellingen welke je ooit toestemming hebt gegeven, of welke je op een of andere manier benaderd hebt, en/of waarbij je klant (geweest) bent mogen bellen.
Ik ben niet aangemeld bij het bel-me-niet-register, maar ik heb alleen een mobiel nummer en heb nooit met dit telefoonnummer in de telefoongids gestaan. Daarnaast geef ik het nummer nooit aan bedrijven of instanties. Als ik iets bestel op internet en er staat een verplicht telefoonnummerveld op het in te vullen webformulier, geef ik altijd een niet-bestaand nummer op. Zo'n bedrijf hoeft immers alleen maar je adresgegevens te hebben. Als er iets aan de hand is met de bestelling, kunnen ze me vervolgens altijd nog mailen.
nou jij zet de firma,s op het verkeerde been,je mail adres geven levert meer spam op dan een enkele onnodig telefoontjeKulp schreef:Ik ben niet aangemeld bij het bel-me-niet-register, maar ik heb alleen een mobiel nummer en heb nooit met dit telefoonnummer in de telefoongids gestaan. Daarnaast geef ik het nummer nooit aan bedrijven of instanties. Als ik iets bestel op internet en er staat een verplicht telefoonnummerveld op het in te vullen webformulier, geef ik altijd een niet-bestaand nummer op. Zo'n bedrijf hoeft immers alleen maar je adresgegevens te hebben. Als er iets aan de hand is met de bestelling, kunnen ze me vervolgens altijd nog mailen.
Je bedoelt dat je een ander nummer dan dat van jezelf opgeeft.Kulp schreef:... geef ik altijd een niet-bestaand nummer op.
Hoe weet je dat het niet bestaat?
Ik krijg ook continu telefoontjes voor een of andere doos die zo nodig mijn nummer voor elke leningsite moet opgeven die ze tegenkomt.
Hele dag word ik op mijn werktelefoon gebeld door bedrijven, echt zo super irritant en ook asociaal.
vandaag werd ik gebeld door kpn voor een actie. ik sta met mijn nummer op het bel me niet register, maar nu zei die medewerker dat als ik klant ben van KPN dat ze mij gewoon mogen bellen, klopt dat?
Yep,dat mogen ze.cindyanne76 schreef:vandaag werd ik gebeld door kpn voor een actie. ik sta met mijn nummer op het bel me niet register, maar nu zei die medewerker dat als ik klant ben van KPN dat ze mij gewoon mogen bellen, klopt dat?