misleiding door Liebregts Kappers in combinatie met Groupon
Geplaatst: 18 jul 2011 20:40
Hallo,
Ik heb op 18 mei 2011 een voucher gekocht bij Groupon voor "wassen, knippen, high- of lowlights en stylen bij Liebregts Kappers Intercoiffure". Nu is m'n vrouw op 9 juli naar Liebregts kappers geweest met deze voucher van Groupon. Het vreemde is nu dat ze na afloop ineens 10 euro moest betalen. Ze vond dit wel vreemd, maar heeft dat toch gedaan.
Liegregts Kappers heeft echter niets extra's gedaan t.o.v. wat op de voucher stond. Bij navraag bleek, dat de 10 euro extra was vanwege de lengte van het haar (als het over de schouders valt, moest je bijbetalen).
Deze beperkende voorwaarde was niet bekend op het moment dat ik de voucher heb besteld en staat ook niet op de voucher. Toen ik dit aan de eigenaar van de zaak vroeg, gaf hij aan dat het een fout van Groupon is; zij hadden deze voorwaarde toe moeten voegen. Maar dit is niet gedaan. Nu heeft de kapper zelf achteraf op z'n website deze voorwaarde toegevoegd, maar dat kan natuurlijk niet als de voucher al gekocht is.
Toen mijn vrouw de zaak binnenkwam is haar niets verteld over deze beperkende voorwaarde; toen ze klaar waren moest er ineens 10 euro betaald worden.
Ik probeer nu de 10 euro terug te krijgen.
Bij Groupon wijzen ze naar de kapper; daar moet ik mijn geld terugvragen. De kapper wijst naar Groupon; zij hadden de extra voorwaarde op de voucher moeten zetten.
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen in deze situatie:
- bij wie moet ik het geld terugvragen
- welke stappen kan ik nemen
- zijn er meer mensen die tegen dit zelfde probleem zijn aangelopen?
Alvast bedankt.
Ik heb op 18 mei 2011 een voucher gekocht bij Groupon voor "wassen, knippen, high- of lowlights en stylen bij Liebregts Kappers Intercoiffure". Nu is m'n vrouw op 9 juli naar Liebregts kappers geweest met deze voucher van Groupon. Het vreemde is nu dat ze na afloop ineens 10 euro moest betalen. Ze vond dit wel vreemd, maar heeft dat toch gedaan.
Liegregts Kappers heeft echter niets extra's gedaan t.o.v. wat op de voucher stond. Bij navraag bleek, dat de 10 euro extra was vanwege de lengte van het haar (als het over de schouders valt, moest je bijbetalen).
Deze beperkende voorwaarde was niet bekend op het moment dat ik de voucher heb besteld en staat ook niet op de voucher. Toen ik dit aan de eigenaar van de zaak vroeg, gaf hij aan dat het een fout van Groupon is; zij hadden deze voorwaarde toe moeten voegen. Maar dit is niet gedaan. Nu heeft de kapper zelf achteraf op z'n website deze voorwaarde toegevoegd, maar dat kan natuurlijk niet als de voucher al gekocht is.
Toen mijn vrouw de zaak binnenkwam is haar niets verteld over deze beperkende voorwaarde; toen ze klaar waren moest er ineens 10 euro betaald worden.
Ik probeer nu de 10 euro terug te krijgen.
Bij Groupon wijzen ze naar de kapper; daar moet ik mijn geld terugvragen. De kapper wijst naar Groupon; zij hadden de extra voorwaarde op de voucher moeten zetten.
Mijn vraag is nu wat ik het beste kan doen in deze situatie:
- bij wie moet ik het geld terugvragen
- welke stappen kan ik nemen
- zijn er meer mensen die tegen dit zelfde probleem zijn aangelopen?
Alvast bedankt.