LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo vs Canal Digitaal

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
superpetertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2011 12:36

Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door superpetertje »

Omdat Ziggo het een en ander gaat veranderen, ben ik aan het overwegen om over te stappen naar iets anders. Mijn oog is gevallen op Canal Digitaal...

Mijn vraag is nu of dit eigenlijk wel een goed (en wellicht goedkoper) alternatief is.

Ik heb geprobeerd om e.e.a. via internet terug te vinden maar ik loop vast. Over Ziggo zijn hele lijsten met klachten en slechte ervaringen voorbij zien komen, over Canal digitaal vind ik niet veel, op een enkele ervaring na.

Zijn er hier mensen die mij meer kunnen vertellen over Canal Digitaal in het dagelijks gebruik? Zo ja, hoe zit het met de schotel en de ontvanger? Is het verstandig deze bij Canal te "lenen" of kan ik dit beter zelf aanschaffen? Is dit voordeliger?

Of is het verstandiger om gewoon de Ziggo decoder aan te schaffen en de Ziggo oplichterij maar gewoon te accepteren?

Is de vergelijking tussen Ziggo en Canal Digitaal, qua zenderaanbod en prijs, wel een goede?

Wie kan me goed op weg helpen?

Gr.

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door lammi »

Begrijp ik goed dat je nog analoog kijkt of.....?

superpetertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2011 12:36

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door superpetertje »

Ja klopt ja.. Lekker ouderwets he! :wink:

Ik vraag me af waar ik goed aan doe... Als ik zo de forums nakijk en de sites van de verschillende aanbieders bekijk dan kom ik tot de conclusie dat het allemaal niet ideaal is!

Maarja, je moet toch iets he...

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door snepke »

Niet aan Canal Digitaal beginnen,
Lees het forum maar eens goed(televisie).

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door lammi »

Weet je wat het is, overal zijn klachten over, of het nu ziggo is of canal digitaal. Ik krijg straks(vanaf 1 september) het standaard pakket van ziggo en daar ben ik dan ook tevreden over maar voor een ander kan dat reden zijn om op tezeggen. Heb genoeg mensen hier in de buurt die canaal digitaal hebben en daar zeer tevreden over zijn. Natuurlijk veel zenders maar ik heb zo wat van ik kan toch maar een zender kijken, snap je? Een voordeel bij ziggo is dat je per maand kunt opzeggen terwijl bij Canaal Digitaal je er 2 jaar aan vast zit, ook als je naar 2 maanden zegt dat het je niet bevalt. Voordeel Canaal Digitaal versus ziggo is natuurlijk veel meer zenders. Aan jou de keus. Succes.

superpetertje
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2011 12:36

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door superpetertje »

Bedankt voor de reacties!

Ik heb net nog even goed gegoogled en ik kom nu toch echt meer ellende tegen t.o.v. gisteren... Ben ik even blij dat ik dit nog even heb gedaan!

Het is inderdaad zo dat iedere provider wel zijn voor en nadelen heeft. Ik weet het niet, Ziggo lijkt qua verbinding en stabiliteit wel betrouwbaarder! Ook het feit dat je maandelijks kunt opzeggen is een pre. Het zenderaanbod daarintegen valt tegen, of je moet al bereid zijn om de hoofdprijs te betalen.

Ik denk dat ik maar wacht op een provider die met het, overigens zo toepasbaar volgens mij, kiezen van zenders komt. Waarom moet ik betalen voor iets wat ik niet wil en niet kijk? ik wil eigenlijk mijn eigen zenderpakket samen kunnen stellen! Dacht dat ik met een schotel zo al een heel eind zou komen, helaas blijkt dit ook niet zo te zijn...

Zijn er ook andere opties met een schotel? Kan ik om CD heen?

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

volgens mij heb je bij Ziggo altijd een jaarcontract en daarna pas per maand opzegbaar

lammi
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jul 2008 16:07

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door lammi »

Nee bij Ziggo kun je per maand opzeggen. Bij UPC zit je wel vast aan een jaar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door kweenie »

Het hangt ook af van wat je belangrijk vindt en welke zenders je graag wil hebben.

Met CD zit je sowieso aan andere/nieuwe apparatuur vast. Als je toch nieuwe apparatuur moet, misschien dat de investering in een digitale ontvanger voor de kabel dan een stuk lager is en je misschien wel de zenders geeft die je nu mist? In het standaard digitale pakket van Ziggo zitten immers meer zenders dan in het analoge pakket. Juist de zenders die je al kent (en die de laatst tijd van de analoge kabel verdwenen zijn) zitten nog wel in het digitale pakket. En dan hoef je niets extra te betalen, behalve eenmalig een ontvanger van een paar tientjes.

Bijkomend voordeel is dat je voor een eventuele tweede TV nog gewoon de analoge TV hebt.

Alternatieven naast kabel en CD zijn trouwens digitenne of (interactieve) TV via je internetprovider (bv. KPN).

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door agro »

Zijn er ook andere opties met een schotel? Kan ik om CD heen?
Je kan een abonnement nemen op tvvlaanderen, moet je wel een Belgisch adres hebben, (postbus is voldoende) en een Bankrekening bij een Belgische bank.
Heb wel een adresje welke dit volkomen legaal voor je kan verzorgen.
Voor zenderaanbod abonnements vormen en andere info zie: http://www.tvvlaanderen.be
Een alternatief is ook nog het goedkoopste abonnement van CD nemen i.c.m. een abonnement op tvvlaanderen.
Heb je meerdere tv's waarop je wil ontvangen zijn er diverse mogelijkheden en alternatieven van abonnement en decoders.

Als je een eigen schotelinstallatie koopt heb je alleen het eerste jaar een jaarcontract en kan je hierna per maand opzeggen, alleen als je een installatie van CD krijgt is dit i.c.m. met een 2 jarig abonnement.
Wijzig je na het aflopen van het eerste abonnementscontract, het zenderpakket gaat opnieuw een jaarcontract is, maar dat is bij alle providers zo.

succes.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

let wel even op bij ziggo staat er op de site:

Als je het abonnement bent aangegaan via een specifieke aanbieding dan blijft de overeengekomen abonnementsduur (meestal 1 jaar) van toepassing. Je kunt je abonnement dan voor het eerst opzeggen tegen het einde van de (minimale) abonnementsduur. Ook hierbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Creatura »

Ik kijk al jaren via de satelliet (o.a. via Canal Digitaal) en ben daar uitermate tevreden over. Met CD zelf heb ik (afgezien van de maandelijkse betalingen) nauwelijks contact, de enkele keer dat ik contact heb gehad (wijziging abonnement) verliep vlekkeloos.

Ik heb geen last van grote monopolisten zoals UPC/Ziggo, of met de slechte kwaliteit van Digitenne (geen HD-ontvangst). Daarnaast bied de satelliet mij meer TV-kanalen dan al die kabelboeren kunnen geven, en de meeste zijn nog gratis ook (zoals de engelse BBC en ITV)

Afgezien van de enkele klachten die je hier leest over CD denk ik dat je beter af bent met een schoteltje dan met die toeters en bellen van kabelboeren/Digitenne.
En tegenwoordig blijven satellieten langer hangen dan zendmasten blijven staan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Creatura »

superpetertje schreef:Zijn er ook andere opties met een schotel? Kan ik om CD heen?
Ja die zijn er, maar daar is dit forum niet voor. Zoek dan naar een satellietforum, en verdiep je in linux-ontvangers. Dan gaat er letterlijk een wereld voor je open :D

marc-paul
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2012 20:08

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door marc-paul »

Ik heb sinds kort Internet via CD maar dat valt steeds weg. De tv uitzendingen via CD W7 zijn prima dat had ik daarvoor ook, maar dat internet is echt knudde

drevil360nl
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2010 14:24
Locatie: Heerlen

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door drevil360nl »

Ik ben anderhalf geleden van Ziggo naar CD overgestapt met tv, internet en bellen. Ik ben zeer tevreden. De beeldkwaliteit en het zenderaanbod zijn stukken beter. In cijfers is de internetverbinding slechter, maar in de praktijk merk je hier weinig van.

CD is overigens een stuk voordeliger dan Ziggo, die maandelijks hun pakketten verder uitkleden.....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben zeer tevreden. De beeldkwaliteit en het zenderaanbod zijn stukken beter.
Ik gok en ben bang dat je dan digitale CD appels met analoge Ziggo peren aan het vergelijken bent.

jack56
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2012 13:27

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door jack56 »

Ik ben ook blij dat ik ben overgestapt van Ziggo naar CD.
Veeel goedkoper, alle zenders in perfecte HD kwaliteit. Tig meer zenders, o.a. BVN die de beste dingen van de publieke omroep herhaalt.
Ik kan het ieder aanbevelen, en nee, ik heb geen aandelen cd :o :?

Anti Canal DIgitaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2013 16:53

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Anti Canal DIgitaal »

Begin AUB niet aan canal digitaal, er staat je zoveel ellende te wachten!!!

Zie alle klachten op https://www.klacht.nl/canaldigitaal/

Canal Digitaal zet de klachten gewoon opgelost terwijl ze dus helemaal niet opgelost zijn.

Ik ben van hun afhankelijk heb geen andere mogelijkheid tv te ontvangen en ik zal de dag prijzen dat dat wel kan!

Gewaarschuwd mens telt voor 2!!

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Rim69 »

Een mens een jaar later pas gewaarschuwd telt voor 0!!!

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo vs Canal Digitaal

Ongelezen bericht door Wubo »

zit al jaren bij ziggo en interactief, scherp en kleurvol als een tiet!

bin dar al joarn bloit mit

Gesloten