Sinds april 2002 betrek ik groene stroom via COGAS. Door je aan te melden via United Consumers krijg je korting.
Ik betaal trouw mijn maandelijkse voorschotten, maar COGAS kan geen eindrekeningen verstrekken. Zowel in 2002 als in 2003 heb ik er niet een ontvangen. De computer kan het (nog) niet aan was het antwoord van COGAS in september 2002 en wederom hetzelfde antwoord in augustus 2003.
Ik vind dit onbegrijpelijk en een wanprestatie van de eerste orde.
Inmiddels heeft iemand van United Cosumers me eind augustus gebeld (in reactie op mijn boze brief) en me verzekerd dat ik in ieder geval in september de eindafrekening(en) zou krijgen....maar niet dus.
Ik wil zo snel mogelijk van COGAS af, het liefst nog vandaag.
Zijn er meer mensen met dezelfde ervaringen met COGAS?
svdveen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] COGAS & United Consumers
Re: COGAS & United Consumers
Probeer zo snel mogelijk op te zeggen.
Aangetekend en al.
Jouw verhaal is ons verhaal (zie elders in het forum) en Cogas maakt er een puinhoop van.
Zorg WEL dat je een andere aanbieder hebt en vraag een bewijs van switchinvoering aan je netbeheerder.
Aangetekend en al.
Jouw verhaal is ons verhaal (zie elders in het forum) en Cogas maakt er een puinhoop van.
Zorg WEL dat je een andere aanbieder hebt en vraag een bewijs van switchinvoering aan je netbeheerder.
Hallo,
Hier nog zo iemand.
Wij hebben een contract met Cogas (via UnitedConsumers) sinds mei 2002.
In januari dit jaar de afrekening van NUON.
Omdat ik dacht dat je één jaar "lid" moest zijn verwachte ik niet eerder dan juni iets te horen.
Niet meer aan gedacht, tot ik begin van deze maand de brief van Cogas weer tegen kwam bij onze papieren.
Na 2 emails hebben we zaterdag de afrekening ontvangen die loopt van mei 2002 tot 8 januari 2003.
9 maanden te laat dus.
"Gefeliciteerd, u krijgt 60 Euro van ons
"En wilt u even € 672 en centen bijbetalen ....... "
Een deel daarvan, iets meer dan € 350 , is Groen-compensatie te betalen aan Cogas.
Met daaroverheen nog even 19% BTW.
Ik dacht het toch niet .
UnitesConsumrs heeft, zwart op wit beloofd, dat we tegen de zelfde maandelijkse lasten groene stroom krijgen.
Met 1 ct per KWH korting.
Het is wel typisch, sinds we stroom van Cogas krijgen is ons verbruik met een kwart (= 25%) gestegen !!!
Heb zaterdagmiddag nog gebeld met UnitedConsumers.
De meneer daar vond het ook vreemd dat er bij moest worden betaald en beloofde om vandaag (maandag 13 okt.) kontakt te zoeken met Cogas.
En te zorgen dat zij ons vandaag bellen.
Dus niet ......
In diezelfde brief staat dat ze die € 672 en centen over een week automatisch van onze rekening afschrijven ....
Mooi niet dus, daar zorgen wij wel voor.
Al moet ik daarvoor even stevig in het rood gaan staan.
Tevens in die brief.
Uw nieuwe maandbedrag per november : € 135,00
OOk niet mee eens.
Voor dat bedrag krijg ik bij de NUON: gas, wat, licht en warmte.
Dat alles voor die ene prijs.
En niet alleen electra bij Cogas.
Ik ben zeer kwaad. En nu ik deze reactie zie, nog kwader.
Ik zal ook even gaan kijken bij de Consumentenbond.
Hier is het laatste woord duidelijk nog niet over gesproken.
Sorry vopor de typefouten, maar ik wordt steeds bozer en bozer .....
Annelies (uit Leiden)
Hier nog zo iemand.
Wij hebben een contract met Cogas (via UnitedConsumers) sinds mei 2002.
In januari dit jaar de afrekening van NUON.
Omdat ik dacht dat je één jaar "lid" moest zijn verwachte ik niet eerder dan juni iets te horen.
Niet meer aan gedacht, tot ik begin van deze maand de brief van Cogas weer tegen kwam bij onze papieren.
Na 2 emails hebben we zaterdag de afrekening ontvangen die loopt van mei 2002 tot 8 januari 2003.
9 maanden te laat dus.
"Gefeliciteerd, u krijgt 60 Euro van ons
"En wilt u even € 672 en centen bijbetalen ....... "
Een deel daarvan, iets meer dan € 350 , is Groen-compensatie te betalen aan Cogas.
Met daaroverheen nog even 19% BTW.
Ik dacht het toch niet .
UnitesConsumrs heeft, zwart op wit beloofd, dat we tegen de zelfde maandelijkse lasten groene stroom krijgen.
Met 1 ct per KWH korting.
Het is wel typisch, sinds we stroom van Cogas krijgen is ons verbruik met een kwart (= 25%) gestegen !!!
Heb zaterdagmiddag nog gebeld met UnitedConsumers.
De meneer daar vond het ook vreemd dat er bij moest worden betaald en beloofde om vandaag (maandag 13 okt.) kontakt te zoeken met Cogas.
En te zorgen dat zij ons vandaag bellen.
Dus niet ......
In diezelfde brief staat dat ze die € 672 en centen over een week automatisch van onze rekening afschrijven ....
Mooi niet dus, daar zorgen wij wel voor.
Al moet ik daarvoor even stevig in het rood gaan staan.
Tevens in die brief.
Uw nieuwe maandbedrag per november : € 135,00
OOk niet mee eens.
Voor dat bedrag krijg ik bij de NUON: gas, wat, licht en warmte.
Dat alles voor die ene prijs.
En niet alleen electra bij Cogas.
Ik ben zeer kwaad. En nu ik deze reactie zie, nog kwader.
Ik zal ook even gaan kijken bij de Consumentenbond.
Hier is het laatste woord duidelijk nog niet over gesproken.
Sorry vopor de typefouten, maar ik wordt steeds bozer en bozer .....
Annelies (uit Leiden)
Hallo,
Ik ben sinds april 2002 klant bij Cogas via united Consumers. Ik snap de reacties die ik lees niet. Ik ben zeer tevreden over de service en klantvriendelijkheid van dit bedrijf. Ze doen er alles aan om de eventuele problemen op te lossen of om vragen te beantwoorden. Dankjewel.
Ik ben sinds april 2002 klant bij Cogas via united Consumers. Ik snap de reacties die ik lees niet. Ik ben zeer tevreden over de service en klantvriendelijkheid van dit bedrijf. Ze doen er alles aan om de eventuele problemen op te lossen of om vragen te beantwoorden. Dankjewel.
Zelfde slechte ervaring (zie eindafrekening elders op dit forum).
Ook ik maak gebruik van Cogas via UC.
De jaarafrekening liet inderdaad lang op zich wachten. Echter na 1 mail aan UC ontving ik binnen twee weken deze afrekening.
Ze hadden direct zelf aan de Nuon de opgenomen meterstanden opgevraagd. Geen enkel probleem met Cogas dus !
De jaarafrekening liet inderdaad lang op zich wachten. Echter na 1 mail aan UC ontving ik binnen twee weken deze afrekening.
Ze hadden direct zelf aan de Nuon de opgenomen meterstanden opgevraagd. Geen enkel probleem met Cogas dus !
Ook ik heb sedert anderhalfjaar groene stroom via U C bij cogas.Maar wat blijkt nu dat zowel cogas als NRE de transportkosten afhouden na een bericht hierover is men nog steeds bezig met onderling overleg hierover,met als resultaat al weken niets meer.Ik weet dat er meerdere mensen zijn die dit dubbel betaald hebben want dat hebben ze zelf geschreven graag een bericht hierover zodat we met meerdere hierover kunnen declareren.
Met Cogas via United Consumers heb ik al 1/2 jaar uitstekende ervaringen
en het betreft hier echte groene stroom in plaats van geïmporteerde atoomstroom uit het buitenland, het wordt namelijk opgewekt door verbranding van afval van het Fryske Gea, de Friese natuurclub
en het betreft hier echte groene stroom in plaats van geïmporteerde atoomstroom uit het buitenland, het wordt namelijk opgewekt door verbranding van afval van het Fryske Gea, de Friese natuurclub