ABN AMRO doet maandenlang over stopzetten woekerhypotheek
Geplaatst: 20 jul 2011 19:08
Geachte dames, heren,
Eind april hebben we een nieuwe hypotheek afgesloten. Onze oude hypotheek wil echter maar niet van ons af! Het gaat om een beleggingsverzekering bij de ABN AMRO. Bij het aflossen van die hypotheek hebben tussenpersoon en notaris gedacht dat de beleggingsverzekering automatisch ook zou stoppen.
"Het kan twee maanden duren voor de opbrengst van die beleggingen vrijkomt", zei de tussenpersoon.
Na twee maanden hadden we nog niets vernomen van ABN AMRO. Wel betaalden we al twee maanden de kosten van de oude beleggingsverzekering en de nieuwe hypotheek.
Toen bleek dat er niets was opgezegd.
"Maar een aangetekende brief is genoeg", was het zonnige antwoord bij de klantenservice van de ABN AMRO. We zouden volgens interne regels bij de bank binnen tien werkdagen antwoord krijgen en binnen nog eens tien werkdagen het geld op onze rekening hebben.
Nou, niet echt. Inmiddels zijn we alweer twe weken verder en krijgen een brief 'betreffende een aanvraag of wijziging', waarin wordt aangekondigd dat we over dertig dagen een inhoudelijke reactie krijgen.
En verder maar gewoon betalen.
Overigens: de opzet van de nieuwe hypotheek is dat er de eerste twee jaar een extra premie van €800 per maand betaald wordt. Dat geld komt uit de opbrengsten van de oude hypotheek. U begrijpt...dat moet ik nu al maandenlang ook betalen. Een nieuwe hypotheek, de kosten van de oude beleggingsverzekering en die €800 per maand. Dat is bij elkaar meer dan ik verdien.
Ik hoop dus echt op een tip waarmee ik dit sneller kan laten lopen...
Vriendelijke groeten!
Eind april hebben we een nieuwe hypotheek afgesloten. Onze oude hypotheek wil echter maar niet van ons af! Het gaat om een beleggingsverzekering bij de ABN AMRO. Bij het aflossen van die hypotheek hebben tussenpersoon en notaris gedacht dat de beleggingsverzekering automatisch ook zou stoppen.
"Het kan twee maanden duren voor de opbrengst van die beleggingen vrijkomt", zei de tussenpersoon.
Na twee maanden hadden we nog niets vernomen van ABN AMRO. Wel betaalden we al twee maanden de kosten van de oude beleggingsverzekering en de nieuwe hypotheek.
Toen bleek dat er niets was opgezegd.
"Maar een aangetekende brief is genoeg", was het zonnige antwoord bij de klantenservice van de ABN AMRO. We zouden volgens interne regels bij de bank binnen tien werkdagen antwoord krijgen en binnen nog eens tien werkdagen het geld op onze rekening hebben.
Nou, niet echt. Inmiddels zijn we alweer twe weken verder en krijgen een brief 'betreffende een aanvraag of wijziging', waarin wordt aangekondigd dat we over dertig dagen een inhoudelijke reactie krijgen.
En verder maar gewoon betalen.
Overigens: de opzet van de nieuwe hypotheek is dat er de eerste twee jaar een extra premie van €800 per maand betaald wordt. Dat geld komt uit de opbrengsten van de oude hypotheek. U begrijpt...dat moet ik nu al maandenlang ook betalen. Een nieuwe hypotheek, de kosten van de oude beleggingsverzekering en die €800 per maand. Dat is bij elkaar meer dan ik verdien.
Ik hoop dus echt op een tip waarmee ik dit sneller kan laten lopen...
Vriendelijke groeten!