Pagina 1 van 1
Citroen Picasso - defect contactslot
Geplaatst: 02 okt 2003 16:20
door R.Lemmens
Zijn er meer mensen die, net als ik afgelopen augustus, een defect contactslot in de (3-jaar oude) Picasso kregen waardoor de auto niet meer kon rijden? Zo ja, kregen die mensen van Citroen ook te horen dat dit buiten de garantie valt? Mijns inziens is een contactslot een zo essentieel onderdeel van de auto dat hiervoor de wet op de product-aansprakelijkheid geldt, of dat nou in de garantiebewoordingen staat of niet.
Re: Citroen Picasso - defect contactslot
Geplaatst: 18 aug 2004 22:43
door anjaatje1
Hallo,
Ik reageer hierop omdat wij ook een defect contacslot hadden!!
Ben 'blij' te lezen dat iemand hetzelfde meegemaakt heeft.
Wij helaas op vakantie waardoor we 6 dagen de auto kwijt waren.
In Frankrijk, vertelden ze ons dat dit een veel vaker voorkomend probleem was.
Ik heb een brief verstuurd naar Citroen Nederland en die geven aan dat ik het maar moet verhalen op de garantie bij de verkoper van de auto.Belachelijke servive voor zo'n miljardenbedrijf.
Belachelijk, Citroen levert een produkt af en inderdaad, dat was het dan.
Net wat je zelf schrijft, het zo'n essentieel onderdeel dat zeker jaren en jaren mee zou moeten gaan, dat je niet kunt verwachten dat dit na 3 of vier jaar uit elkaar valt van ellende. Dan staat ons nog wat te wachten, als we de auto zo lang houden...
Ben jij nog meer mensen tegengekomen die dezelfde problemen hebben gehad?
Groetjes voor nu,
Anja.
Re: Citroen Picasso - defect contactslot
Geplaatst: 19 aug 2004 09:48
door Gast
Een slot en een sleutel kan slijten. Tis wel snel, 3 jaar! Verwacht maar niet teveel van Citroen NL.....
Re: Citroen Picasso - defect contactslot
Geplaatst: 29 nov 2006 20:40
door browny
hallo mede Citroen gebruikers,
Ook ik was dit jaar de klos met het contactslot. Twee dagen voor vertrek naar Luxenburg, onderdeel niet te krijgen, kreeg te horen dat dit een kwaal was en dat er een een GEMODIFICEERD onderdeel in zou komen omdat de Airco (stoomvoorziening) via het contactslot loopt. Dit was dan ook de oorzaak van het probleem. De auto van mij is van 2002. Ik heb dan ook citroen nl aangeschreven en kreeg vandaag de onderstaande brief (waar ik niet blij van werd) De kosten van zo rond de € 300 is dan ook voor eigen rekening.
citaat brief importeur
Geachte heer Bruin,
Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 11-44265.
Wij betreuren het te vernemen dat u bent geconfronteerd met een defect aan uw Citroen Xsara Picasso. Hoewel elke Citroen met dusdanige grote zorg is ontworpen en gefabriceerd dat bij onderhoud, volgens het onderhoudsboekje, de kans op mankementen tot een minimum wordt beperkt komen er helaas wel eens technische storingen voor zoals hetgeen waar u mee bent geconfronteerd.
Ten tijde van de eerste aflevering van uw auto, in maart 2002, was uw auto voorzien van een contractuele garantieperiode van 2 jaar. Binnen de contractuele fabrieksgarantieperiode is het risico van reparatie en de daarmee gepaard gaande kosten voor de producent, daarna gaat dit risico over naar de eigenaar van de auto. Voor die gevallen die net buiten de contractuele garantieperiode plaatsvinden, en waarmee de kosten het totale exploitatiebeeld ernstig nadelig benvloeden, kent Citroen Nederland een zogenoemde coulance regeling.
De officiele Citroendealer is gemachtigd om te bepalen of een bepaalde reparatie al dan niet voor een coulance aanvraag bij Citroen Nederland in aanmerking komt.
Om voor coulance in aanmerking te komen dient de auto onderhouden te zijn door een Citroen Erkende Reparateur en dient de reparatie ook te zijn uitgevoerd door een bedrijf welke behoort tot onze organisatie. Zoals wij reeds gemeld hebben kunnen wij u niet tegemoetkomen inzake deze reparatie.
Met vriendelijke groet,
Melissa van Grondelle
Citroën Klantenservice