KPN "draadloze" televisie (via glasvezel)
Geplaatst: 23 jul 2011 22:15
KPN is samen met Glashart in ons postcodegebied (1019, Amsterdam) druk doende glasvezel verder uit te rollen. In april dit jaar overgestapt van UPC naar KPN met de diensten digitale televisie, internet en telefonie.
Wij kozen voor "draadloze" televisie; in de meterkast wordt het televisiesignaal geüpload op het electranet en een speciale stekker bij de tv filtert dit signaal vervolgens uit het net en zet het via lankabel op het digitale televisiekastje.
De eerste maanden ging dit erg goed, signaal was goed en alles werkte. Na een maand begonnen de problemen echter. In eerste instantie begon het signaal te haperen (elke vijf minuten) en na verloop van tijd was er totaal geen ontvangst meer. Als dit gebeurde, hielp het in sommige gevallen om de ontvangers (op de stopcontacten) te resetten, of opnieuw te synchroniseren (hiervoor dienen ontvangers naast elkaar op een stekkerdoos gereset te worden, een heel gedoe dus). De problemen werden echter steeds erger en op een gegeven moment waren wij vijf keer op een avond opnieuw aan het synchroniseren.
Uiteraard meerdere keren met KPN gebeld, kregen de volgende reacties;
"tja, dat gebeurt nou eenmaal na verloop van tijd"
"u moet hem gewoon even opnieuw synchroniseren" (vijf keer per avond..)
"als er meer gebruikers in uw wijk zijn, stoort dat het signaal"
"misschien is er iets mis met uw stroom"
Wij vielen van verbazing in verbazing. Vijf keer synchroniseren op een avond vindt men bij KPN normaal.. Tja, want er zijn meerdere gebruikers in uw wijk, dat stoort het signaal. Biedt het product dan niet aan, als het niet werkt met meerdere gebruikers! Bij de laatste reactie kon ik niet anders dan weemoedig lachen, hoe ging dat reclamespotje ook alweer over 'bedorven stroom'? Ik heb het stopcontact geroken, volgens mij is mijn stroom nog goed...
KPN bood uiteindelijk aan een monteur te sturen. Deze belde ons op maar zijn voorstel voor een afspraak schikte niet. We zouden terug gebeld worden. De volgende dag ontving ik een sms van KPN dat de klacht opgelost en afgemeld was... Zeer bijzonder, daar ondertussen ook vanavond weer eens aan het synchroniseren ben. Ik zit al 15 minuten te wachten tot ik weer een signaal heb, dus de voortekens zijn niet goed..
Graag verneem ik of iemand anders hier ook ervaringen mee heeft en wellicht een oplossing weet, of een contactpersoon bij KPN die ons verder kan helpen dan de callcentre mutsen (excuses hiervoor, maar ik kan het niet anders benoemen op dit moment).
Na drie maanden gebruik kan ik op dit moment echter volmondig iedereen aanraden niet over te stappen naar dit product van KPN. Het werkt van geen kant en de geboden service is, tja, totaal geen service.... Bij UPC (in dit geval wellicht de best of two evils) had ik in ieder geval een signaal, dat ik daar na lang wachten uitgescholden wordt bij de klantenservice moeten we dan maar op de koop toenemen.
Graag uw reacties!
Wij kozen voor "draadloze" televisie; in de meterkast wordt het televisiesignaal geüpload op het electranet en een speciale stekker bij de tv filtert dit signaal vervolgens uit het net en zet het via lankabel op het digitale televisiekastje.
De eerste maanden ging dit erg goed, signaal was goed en alles werkte. Na een maand begonnen de problemen echter. In eerste instantie begon het signaal te haperen (elke vijf minuten) en na verloop van tijd was er totaal geen ontvangst meer. Als dit gebeurde, hielp het in sommige gevallen om de ontvangers (op de stopcontacten) te resetten, of opnieuw te synchroniseren (hiervoor dienen ontvangers naast elkaar op een stekkerdoos gereset te worden, een heel gedoe dus). De problemen werden echter steeds erger en op een gegeven moment waren wij vijf keer op een avond opnieuw aan het synchroniseren.
Uiteraard meerdere keren met KPN gebeld, kregen de volgende reacties;
"tja, dat gebeurt nou eenmaal na verloop van tijd"
"u moet hem gewoon even opnieuw synchroniseren" (vijf keer per avond..)
"als er meer gebruikers in uw wijk zijn, stoort dat het signaal"
"misschien is er iets mis met uw stroom"
Wij vielen van verbazing in verbazing. Vijf keer synchroniseren op een avond vindt men bij KPN normaal.. Tja, want er zijn meerdere gebruikers in uw wijk, dat stoort het signaal. Biedt het product dan niet aan, als het niet werkt met meerdere gebruikers! Bij de laatste reactie kon ik niet anders dan weemoedig lachen, hoe ging dat reclamespotje ook alweer over 'bedorven stroom'? Ik heb het stopcontact geroken, volgens mij is mijn stroom nog goed...
KPN bood uiteindelijk aan een monteur te sturen. Deze belde ons op maar zijn voorstel voor een afspraak schikte niet. We zouden terug gebeld worden. De volgende dag ontving ik een sms van KPN dat de klacht opgelost en afgemeld was... Zeer bijzonder, daar ondertussen ook vanavond weer eens aan het synchroniseren ben. Ik zit al 15 minuten te wachten tot ik weer een signaal heb, dus de voortekens zijn niet goed..
Graag verneem ik of iemand anders hier ook ervaringen mee heeft en wellicht een oplossing weet, of een contactpersoon bij KPN die ons verder kan helpen dan de callcentre mutsen (excuses hiervoor, maar ik kan het niet anders benoemen op dit moment).
Na drie maanden gebruik kan ik op dit moment echter volmondig iedereen aanraden niet over te stappen naar dit product van KPN. Het werkt van geen kant en de geboden service is, tja, totaal geen service.... Bij UPC (in dit geval wellicht de best of two evils) had ik in ieder geval een signaal, dat ik daar na lang wachten uitgescholden wordt bij de klantenservice moeten we dan maar op de koop toenemen.
Graag uw reacties!