Opel , maandag auto van vrijdag de 13de -10-06
Geplaatst: 26 jul 2011 08:43
Onze auto is van 13 oktober 2006, vrijdag de 13de. Dus dat belooft al niet veel goeds. En ja, na een paar maanden was er alleen heel vreemd op beide achterkanten roest plekjes.Deze zijn overgespoten en dus viel het onder de garantie. We zijn nu bijna 5 jaar verder en hebben alleen maar problemen.
Vanaf het begin hebben we gezegd dat er iets met de versnellings bak was. Een paar keer met een monteur meegereden.Er is niks, nieuwigheid, werd er gezegd.We zijn toen ook een keer voor een second opinion naar een andere
Opel dealer geweest en die vertelde er is iets met de 2de versnelling.Die constateerde het wel. Maar onze dealer heeft gekeken en kan niks vinden.
De auto was aan de binnenkant nat, de automatten waren steeds nat en de airco deed niet wat hij moest doen. De lekkage zou door de airco komen.
De auto kraakte vanaf het begin, je schaamt je rot alsof je met een sloper rond rijdt. Euvel is nog steeds niet verholpen en iemand van de Opel zegt, een Opel kraakt niet.
Als je voor een stoplicht stond en wilde optrekken , hield hij in en was net of de auto dook.
De auto trok steeds naar een kant. Met gevolg aan een kant voor was de band steeds versleten. Niet fijn rijden op de snelweg , hij zocht de vangrail op.
Maar dat was niet alles , aan die kant zaten ook de rem vast, dus nieuwe remmen.
De opel heeft een nieuwe stabilisatiestang geplaatst.
De zijdeur kon niet kon niet goed sluiten, alleen met een harde ruk.Deze moet gewoon geruisloos kunnen glijden.
De bestuurdersstoel ,als je erop zit is het alsof je scheef zit.
Nu zijn we weer terug gegaan omdat, u raad het al de bak niet goed is.Weer de 2de versnelling en een heel raar geluid.
Helaas hebben we alle klachten altijd telefonisch gedaan of mondeling. Toch zou ik iedereen aanraden om iedere klacht schriftelijk te doen.
We hebben ook contact met de Opel gehad over het kraken en de versnellingsbak. Ook de geschiedenis van de auto verteld.Helaas niks meer aan te doen , vertelde de Opel.De auto viel buiten de garantie. Hij was 2 jaar en 2 maanden oud. Dus aan de Opel hadden we ook niks.
Ik ga er toch vanuit als je een nieuwe bus aanschaft dat hij langer dan 2 jaar probleemloos moet kunnen rijden.
Nu het volgende , wij weer terug naar de dealer. Ze kunnen niks over de klachten van de bak vinden of eerder gezegd, er staan geen spannende dingen in de historie van de auto.
Niet spannend, hierboven maar een paar dingen vermeld die niet goed waren. Dus een echte maandag auto die we kregen hebben op vrijdag de 13de.
Hoe verder, we laten de auto maar even staan.We durven niet met de auto te rijden. We waren van plan om na 5 jaar een nieuwe bus aan te schaffen, maar we moeten ons echt eens goed achter de oren krabben of het wel weer een Opel Vivare word.
Wie heeft dit ook meegemaakt? We hebben de nodige kosten gehad en wat kost een nieuwe bak? We hebben contact opgenomen met de dealer, helaas nog geen antwoord gehad.
Vanaf het begin hebben we gezegd dat er iets met de versnellings bak was. Een paar keer met een monteur meegereden.Er is niks, nieuwigheid, werd er gezegd.We zijn toen ook een keer voor een second opinion naar een andere
Opel dealer geweest en die vertelde er is iets met de 2de versnelling.Die constateerde het wel. Maar onze dealer heeft gekeken en kan niks vinden.
De auto was aan de binnenkant nat, de automatten waren steeds nat en de airco deed niet wat hij moest doen. De lekkage zou door de airco komen.
De auto kraakte vanaf het begin, je schaamt je rot alsof je met een sloper rond rijdt. Euvel is nog steeds niet verholpen en iemand van de Opel zegt, een Opel kraakt niet.
Als je voor een stoplicht stond en wilde optrekken , hield hij in en was net of de auto dook.
De auto trok steeds naar een kant. Met gevolg aan een kant voor was de band steeds versleten. Niet fijn rijden op de snelweg , hij zocht de vangrail op.
Maar dat was niet alles , aan die kant zaten ook de rem vast, dus nieuwe remmen.
De opel heeft een nieuwe stabilisatiestang geplaatst.
De zijdeur kon niet kon niet goed sluiten, alleen met een harde ruk.Deze moet gewoon geruisloos kunnen glijden.
De bestuurdersstoel ,als je erop zit is het alsof je scheef zit.
Nu zijn we weer terug gegaan omdat, u raad het al de bak niet goed is.Weer de 2de versnelling en een heel raar geluid.
Helaas hebben we alle klachten altijd telefonisch gedaan of mondeling. Toch zou ik iedereen aanraden om iedere klacht schriftelijk te doen.
We hebben ook contact met de Opel gehad over het kraken en de versnellingsbak. Ook de geschiedenis van de auto verteld.Helaas niks meer aan te doen , vertelde de Opel.De auto viel buiten de garantie. Hij was 2 jaar en 2 maanden oud. Dus aan de Opel hadden we ook niks.
Ik ga er toch vanuit als je een nieuwe bus aanschaft dat hij langer dan 2 jaar probleemloos moet kunnen rijden.
Nu het volgende , wij weer terug naar de dealer. Ze kunnen niks over de klachten van de bak vinden of eerder gezegd, er staan geen spannende dingen in de historie van de auto.
Niet spannend, hierboven maar een paar dingen vermeld die niet goed waren. Dus een echte maandag auto die we kregen hebben op vrijdag de 13de.
Hoe verder, we laten de auto maar even staan.We durven niet met de auto te rijden. We waren van plan om na 5 jaar een nieuwe bus aan te schaffen, maar we moeten ons echt eens goed achter de oren krabben of het wel weer een Opel Vivare word.
Wie heeft dit ook meegemaakt? We hebben de nodige kosten gehad en wat kost een nieuwe bak? We hebben contact opgenomen met de dealer, helaas nog geen antwoord gehad.