| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] openstaand saldo bij inkasso unie, maar wel betaald......!!!
-
renske1970
openstaand saldo bij inkasso unie, maar wel betaald......!!!
Even een vraagje.
Vorige week kreeg ik van inkasso unie een brief dat ik nog een openstaand saldo zou hebben van 8,56.
Het totaal bedrag was 57,50 wat inmiddels al in maart is voldaan.
De acceptgiro die er toen bijgevoegd was, stond ook het bedrag van 57,50.
Nu staat er in deze brief: Bij een totale incassovordering van 66,06 resulteerd dit in een restschuld van 8,56.
Ik heb de acceptgiro van toendertijd nog bewaard en daar staat toch echt het bedrag van 57,50 op wat ik gewoon betaald heb.
Mag een incasso bureau na 4 maanden zomaar een brief sturen dat ik een restschuld zou hebben, terwijl dat in de brief van maart en acceptgiro niet vermeld stond.
Snap niet zo goed waar dit over gaat!
En ik wil best die 8,56 betalen, maar dan wil ik wel weten of ze er ook daadwerkelijk recht op hebben.
Vr. Gr Renske
Vorige week kreeg ik van inkasso unie een brief dat ik nog een openstaand saldo zou hebben van 8,56.
Het totaal bedrag was 57,50 wat inmiddels al in maart is voldaan.
De acceptgiro die er toen bijgevoegd was, stond ook het bedrag van 57,50.
Nu staat er in deze brief: Bij een totale incassovordering van 66,06 resulteerd dit in een restschuld van 8,56.
Ik heb de acceptgiro van toendertijd nog bewaard en daar staat toch echt het bedrag van 57,50 op wat ik gewoon betaald heb.
Mag een incasso bureau na 4 maanden zomaar een brief sturen dat ik een restschuld zou hebben, terwijl dat in de brief van maart en acceptgiro niet vermeld stond.
Snap niet zo goed waar dit over gaat!
En ik wil best die 8,56 betalen, maar dan wil ik wel weten of ze er ook daadwerkelijk recht op hebben.
Vr. Gr Renske
Re: openstaand saldo bij inkasso unie, maar wel betaald......!!!
Schriftelijk contact opnemen via mail en (gewone) post.
Brief + acceptgiro van mrt scannen en mailen en vragen hoe het zit.
Het kan niet zo zijn dat het bedrag van €57,50 de berekende incasso kosten zijn? En dat het de bedoeling was dat daar die €8,56 nog bij kwam? Of was €57,50 inclusief?
Jij hebt destijds een flink bedrag betaald voor een schuld van €8,56.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50
Brief + acceptgiro van mrt scannen en mailen en vragen hoe het zit.
Het kan niet zo zijn dat het bedrag van €57,50 de berekende incasso kosten zijn? En dat het de bedoeling was dat daar die €8,56 nog bij kwam? Of was €57,50 inclusief?
Jij hebt destijds een flink bedrag betaald voor een schuld van €8,56.
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50
-
renske1970
Re: openstaand saldo bij inkasso unie, maar wel betaald......!!!
Het bedrag was in totaal 57,50. Lidmaatschap ANWB, was iets van 51 euro, maar door dat ik telkens die rekening vergeten was, werd het 57,50 en was het uit handen gegeven aan inkasso unie, en die stuurde dus de brief dat ik binnen zoveel dagen 57,50 moest betalen, wat ik toen gelijk betaald heb. Nu krijg ik bijna 4 maanden later een brief over een restschuld van 8,56, terwijl dat in de vorige brief niet was vermeld dat er bovenop de 57,50 nog een bedrag van 8,56 moest betaald worden. Op de acceptgiro staat ook gewoon 57,50, en die is betaald.
Zal wel een brief sturen met de kopie's erbij, en vragen waar dit vandaan komt.
Gr renske
Zal wel een brief sturen met de kopie's erbij, en vragen waar dit vandaan komt.
Gr renske