Na diverse problemen met mijn Cisco 8455 maar eens gegoogled op het apparaat.
ALLE problemen met het apparaat genoemd in de diverse fora/forums heb ik dus ook.
Na aanschaf in november 2009 ontelbare keren gereset (van het stroom afhalen), fabrieksinstellingen terug zetten, kabels vervangen, versterker ertussen, en weet ik wat al niet geadviseerd door Ziggo, is het gisteravond dan eindelijk echt afgelopen met het apparaat.
Na weer een reset poging (en natuurlijk mijn favoriete programma WEER gemist) bleef het beeld nu continu op zwart afgewisseld met sneeuw en krakende boxen.
Wat ben ik blij dat het onding nu echt overleden is zeg.
Vandaag wederom gebeld met Ziggo, en na een waslijst aan keuzemenu's en daarna koffie zetten en brood eten in afwachting van een medewerker, weer de standaard vragen beantwoord.
Ik mag hem op de post doen en ze gaan ernaar kijken.
Beste technische dienst van Ziggo. Bij binnenkomst van het apparaat, gooi deze aub direct in de container en lever mij een betrouwbaar ding. Wanneer ik weer hetzelfde apparaat retour krijg ben ik geneigd, wanneer dezelfde problemen weer zullen komen, deze persoonlijk bij u te komen brengen. mogelijk dat bij overhandiging het apparaat dan even airborn wordt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo's Cisco 8455 en 8485 DRAMA APPARAAT
Ziggo's Cisco 8455 en 8485 DRAMA APPARAAT
Laatst gewijzigd door Mossel01 op 28 jul 2011 13:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Ziggo's Cisco 8455 en 8485 DRAMA APPARAAT
Waarom ga je dan goochelen ? Toveren werkt veel beter.Mossel01 schreef:Na diverse problemen met mijn Sisco 8455 maar eens gegoocheld op het apparaat.
Leuk grapje op zich
Wou dat ik kon toveren, kon ik het apparaat misschien wel werkend krijgen.
Wou dat ik kon toveren, kon ik het apparaat misschien wel werkend krijgen.
Laat ik voorop stellen, dat ik zeer tevreden ben met het internet van Ziggo, maar hier laat Ziggo zich weer van haar slechtste kant zien.
Eind juli kreeg ik een aanbod voor een interactieve ontvanger (als vaste klant voor de dubbele prijs t.o.v. nieuwe klanten), een paar weken later, "wegens overweldigende vraag", reeds uitverkocht. Ziggo-aanbieding
In de folder en op de website was geen enkele informatie te vinden over welke apparaat het ging, noch over de specificaties ervan. Ter geruststelling stond er bij, dat het model kon afwijken van het afgebeelde apparaat. Door eerdere ervaring wijs geworden, besloot ik het apparaat niet te bestellen en dat bleek een zeer goede beslissing.
Bij de aanbieding voor interactieve tv blijkt het dus om de Cisco 8485DVB te gaan. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=101648
Een energievreter, die in standby ongeveer evenveel energie verbruikt als in vol bedrijf (zou de harde schijf dan dag en nacht door blijven draaien?). De extra aansluitingen zijn verwijderd. Uiterst primitieve teletekst-functie en ga zo maar door.
Kieskeurig1
Kieskeurig2
Mijn eerdere ervaring?
Ik kreeg de gratix Humax IR-FOX C. Er zit niet veel op, dus het enige dat ze er nog van konden wegslopen is de display, zodat je niet eens kunt zien op welke zender hij staat. Een AB met een idiote indeling, die omrolt als je op een knopje drukt. Een teletekst-functie uit de jaren 60, zonder geheugen en zonder bladerfunctie voor sub-pagina's. Geen HD, natuurlijk. De software is een nachtmerrie. Je kunt zelfs niet overschakelen via de favorieten/eigen zenderlijsten, omdat deze uitgeschakeld zijn.
Er zit wel een patroon in het beleid van Ziggo.
Ze kopen een restpartij oude troep op. Ze kleden het apparaat nog eens extra uit, zodat de functionaliteit verder beperkt wordt. Ondersteuning van de fabrikant wordt uitgesloten, zodat je als klant volLEDIG bent aangewezen op de beroemde Ziggo-service. Er wordt even wat software in elkaar geflanst door de bestaande software wat aan te passen. Update van software komt in het woordenboek van Ziggo niet voor.
Hier dus een déjà vu ervaring.
En dan die bekrompen houding van de fabrikanten. Ze lijken hun standaard-modellen te willen beschermen, door de provider-modellen uit te kleden. Op deze manier bereiken ze het tegendeel. Slechte reclame.
De verantwoordelijken bij Ziggo zouden zich diep moeten schamen, maar dat doen zij niet. Zij zijn veel te blij met hun vette bonussen.
Eind juli kreeg ik een aanbod voor een interactieve ontvanger (als vaste klant voor de dubbele prijs t.o.v. nieuwe klanten), een paar weken later, "wegens overweldigende vraag", reeds uitverkocht. Ziggo-aanbieding
In de folder en op de website was geen enkele informatie te vinden over welke apparaat het ging, noch over de specificaties ervan. Ter geruststelling stond er bij, dat het model kon afwijken van het afgebeelde apparaat. Door eerdere ervaring wijs geworden, besloot ik het apparaat niet te bestellen en dat bleek een zeer goede beslissing.
Bij de aanbieding voor interactieve tv blijkt het dus om de Cisco 8485DVB te gaan. http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&t=101648
Een energievreter, die in standby ongeveer evenveel energie verbruikt als in vol bedrijf (zou de harde schijf dan dag en nacht door blijven draaien?). De extra aansluitingen zijn verwijderd. Uiterst primitieve teletekst-functie en ga zo maar door.
Kieskeurig1
Kieskeurig2
Mijn eerdere ervaring?
Ik kreeg de gratix Humax IR-FOX C. Er zit niet veel op, dus het enige dat ze er nog van konden wegslopen is de display, zodat je niet eens kunt zien op welke zender hij staat. Een AB met een idiote indeling, die omrolt als je op een knopje drukt. Een teletekst-functie uit de jaren 60, zonder geheugen en zonder bladerfunctie voor sub-pagina's. Geen HD, natuurlijk. De software is een nachtmerrie. Je kunt zelfs niet overschakelen via de favorieten/eigen zenderlijsten, omdat deze uitgeschakeld zijn.
Er zit wel een patroon in het beleid van Ziggo.
Ze kopen een restpartij oude troep op. Ze kleden het apparaat nog eens extra uit, zodat de functionaliteit verder beperkt wordt. Ondersteuning van de fabrikant wordt uitgesloten, zodat je als klant volLEDIG bent aangewezen op de beroemde Ziggo-service. Er wordt even wat software in elkaar geflanst door de bestaande software wat aan te passen. Update van software komt in het woordenboek van Ziggo niet voor.
Hier dus een déjà vu ervaring.
En dan die bekrompen houding van de fabrikanten. Ze lijken hun standaard-modellen te willen beschermen, door de provider-modellen uit te kleden. Op deze manier bereiken ze het tegendeel. Slechte reclame.
De verantwoordelijken bij Ziggo zouden zich diep moeten schamen, maar dat doen zij niet. Zij zijn veel te blij met hun vette bonussen.