| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoschadebedrijf wil BTW van schadebedrag op klant verhalen
Autoschadebedrijf wil BTW van schadebedrag op klant verhalen
Een aantal weken geleden hebben wij met onze auto een aanrijding gehad met een paaltje. Gevolg hiervan is dat de zijkant van onze auto voor +/- € 2100,- beschadigd was. De auto is Allrisk verzekerd dus wij hebben de verzekering gebeld en deze heeft ons doorverwezen naar een autoschadehersteller. De auto is daar netjes gerepareerd en het bedrijf heeft dit rechtstreeks met de verzekeraar afgehandeld..... dachten wij. Na ongeveer twee weken kregen wij een brief van de verzekeraar dat het volledige schadebedrag is overgemaakt aan het schadebedrijf.
Tot onze verbazing kregen wij deze week een factuur van het schadebedrijf met de mededeling dat de verzekeraar het schadebedrag exclusief BTW heeft betaald en dat we het BTW bedrag (+/- € 350,-) zelf maar even binnen 8 dagen aan het schadebedrijf moeten overmaken.
Het kan toch niet zo zijn dat als je schade rijd en goed verzekerd bent de klant zelf de BTW moet betalen? Waar ben je dan nog voor verzekerd?
Dit lijkt mij een poging van het schadebedrijf om extra te incasseren. Graag zou ik reacties van mensen ontvangen die dit eerder hebben meegemaakt of die weten hoe dit juridisch geregeld is.
Tot onze verbazing kregen wij deze week een factuur van het schadebedrijf met de mededeling dat de verzekeraar het schadebedrag exclusief BTW heeft betaald en dat we het BTW bedrag (+/- € 350,-) zelf maar even binnen 8 dagen aan het schadebedrijf moeten overmaken.
Het kan toch niet zo zijn dat als je schade rijd en goed verzekerd bent de klant zelf de BTW moet betalen? Waar ben je dan nog voor verzekerd?
Dit lijkt mij een poging van het schadebedrijf om extra te incasseren. Graag zou ik reacties van mensen ontvangen die dit eerder hebben meegemaakt of die weten hoe dit juridisch geregeld is.
-
Leo The Emperor
Re: Autoschadebedrijf wil BTW van schadebedrag op klant verhalen
Bij een particulier verzekerde auto is dit natuurlijk niet van toepassing.Het kan toch niet zo zijn dat als je schade rijd en goed verzekerd bent de klant zelf de BTW moet betalen? Waar ben je dan nog voor verzekerd?
Mocht dit gebeurd zijn dan is er overduidelijk iets verkeerd gegaan bij de verzekeringsmaatschappij
Bij een bedrijfsauto waarvoor de betaalde BTW kan worden afgetrokken als voorbelasting gebeurt dit wel vaker. Op zich kost het jullie ook niks want de BTW krijg je terug van de belastingdienst
Het gaat hier om een particulier verzekerde auto.
Mocht de verzekeraar iets fout hebben gedaan dan denk ik dat het schadebedrijf dit met de verkeraar moet opnemen en niet de klant een factuur moet sturen. De slogan is: Wij handelen de schade snel en vakkundig voor u af bij uw verzekeringsmaatschappij.
Mocht de verzekeraar iets fout hebben gedaan dan denk ik dat het schadebedrijf dit met de verkeraar moet opnemen en niet de klant een factuur moet sturen. De slogan is: Wij handelen de schade snel en vakkundig voor u af bij uw verzekeringsmaatschappij.
-
Leo The Emperor
Klopt,
ik zou daarom aan het schadebedrijf melden dat het hier om een particuliere verzekering gaat, waar bij jullie geen mogelijkheid hebben om de btw terug te vragen. Vraag het schadebedrijf daarom om de bij de verzekeraar ook de btw in rekening te brengen.
Mocht hij dit niet willen dan kun je de btw- rekening zelf doorsturen met de een korte toelichting daarbij
ik zou daarom aan het schadebedrijf melden dat het hier om een particuliere verzekering gaat, waar bij jullie geen mogelijkheid hebben om de btw terug te vragen. Vraag het schadebedrijf daarom om de bij de verzekeraar ook de btw in rekening te brengen.
Mocht hij dit niet willen dan kun je de btw- rekening zelf doorsturen met de een korte toelichting daarbij