LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minisetje direct al defect -Saturn bleek zeer coulant!

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
rocknieuws

Minisetje direct al defect -Saturn bleek zeer coulant!

Ongelezen bericht door rocknieuws »

Hallo,

Afgelopen vrijdag heb ik met mijn ouders een audio-mini-setje van JVC gekocht bij de Saturn in Groningen. Nu blijkt bij thuiskomst dat het audiosetje een aantal mankementen heeft. Zo is 1 ledje in het display defect en kunnen er slechts 9 van de (beloofde) 20 voorkeurzenders worden vastgelegd. Wij zijn dus duidelijk niet tevreden met het product en willen ruilen met een goed product

Op het bonnetje staat dat er binnen 14 dagen geruild mag worden mits het product in de originele verpakking zit. Aan die voorwaarden voldoen wij.

Wat zijn de wettelijke bepalingen in deze? Mag/kan de verkoper (Saturn in dit geval) moeilijk doen?

Graag jullie advies. Bedankt alvast.
Laatst gewijzigd door rocknieuws op 01 aug 2011 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Re: Minisetje direct al defect -Saturn bleek zeer coulant!

Ongelezen bericht door ciske »

Ben je al terug geweest dan? Je mag binnen 14 dagen ruilen dus ik zou zeggen meteen naar die winkel terug.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ligt eraan waarvoor je wilt ruilen.
Als je wilt ruilen voor dezelfde dan kun je zeggen dat deze defect is.

Als je een andere wilt moet je dat verzwijgen maar als ze het ontdekken ben je de pisang.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Dat er maar 9 voorkeurzenders kunnen worden opgeslagen, lijkt me geen defect, maar eerder een verkeerde (begrepen) specificatie. Omruilen voor een ander exemplaar met het gelijke typenummer helpt dan niet echt.

Het is niet duidelijk of deze specifcatie verkeerd is opgesteld of dat TS deze verkeerd heeft begrepen. Ruilen mag echter sowieso , maar in het eerste geval heeft TS ook recht op geld retour.

Ik ben ervanuit gegaan dat een kapot Ledlampje wel door de leverancier gerepareerd kan worden.

((P/J)uristen onder ons , van wie ik de namen niet zal noemen, zullen betogen dat eigenlijk TS nu recht heeft op precies dit apparaat, maar dan wel met 20 beloofde voorkeurzenders. Dit lijkt me echter een onmogelijke opgave, zodat mijn inziens TS met ruilen of geld retour genoegen zal moeten nemen)
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 01 aug 2011 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Als je een andere wilt moet je dat verzwijgen maar als ze het ontdekken ben je de pisang.

ik zou niet weten waarom TS hierover moet liegen , hij/zij kan dat toch gewoon vertellen , er zijn wel meer met een foutje.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ciske schreef:

ik zou niet weten waarom TS hierover moet liegen , hij/zij kan dat toch gewoon vertellen , er zijn wel meer met een foutje.

Inderdaad nogal een zeer vreemd advies van sephora30 aan TS. Waarom verzwijgen dat er een ledje stuk is ???
Als Saturn vraagt waarom retour komt, wat doe je dan? Gewoon je mond houden ofzo ???

Betreffende de voorkeurzenders, zou het kunnen dat 20 misschien wel mogelijk is maar via een combinatie van knoppen / toesten ?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leo The Emperor schreef:Dat er maar 9 voorkeurzenders kunnen worden opgeslagen, lijkt me geen defect, maar eerder een verkeerde (begrepen) specificatie. Omruilen voor een ander exemplaar met het gelijke typenummer helpt dan niet echt.
Dat er volgens TS slechts 9 ipv 20 zenders kunnen worden opgeslagen lijkt me eerder het gevolg van een onduidelijke user interface en dito gebruiksaanwijzing. Geen defect aan het apparaat.

Men zal wel een niet zo voor de hand liggende manier hebben verzonnen om zenders 10...20 in te moeten voeren, zodat het lijkt dat alleen 1...9 werken.

sephora30

Ciske en Teun, even goed mijn bericht lezen aub.

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Zonder dollen Ts pleurt hier een vraag neer terwijl hij nog niet eens weet wat de uitkomst van de verkoper is, reageerders slaan meteen aan het speculeren over wat er zou kunnen gebeuren. Setje is allang omgeruild, als dat niet zo was had de reactie hier al gestaan, gevalletje schreeuwen voor je geslagen wordt.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

ronald g schreef:Zonder dollen Ts pleurt hier een vraag neer terwijl hij nog niet eens weet wat de uitkomst van de verkoper is, reageerders slaan meteen aan het speculeren over wat er zou kunnen gebeuren. Setje is allang omgeruild, als dat niet zo was had de reactie hier al gestaan, gevalletje schreeuwen voor je geslagen wordt.
Tjonge jonge...Ts vraagt om raad VOORDAT hij terug gaat naar de winkel.
Mag dat soms niet? :twisted: :twisted:

De post is van vandaag, maar ronald g weet het al zeker> er is al omgeruild...!
Want? anders had Ts dat al lang gepost....een aanname die op boosaardigheid berust.

Je bent zelf een gevalletje schreeuwlelijk. 8)

ciske

ronald g schreef:Zonder dollen Ts pleurt hier een vraag neer terwijl hij nog niet eens weet wat de uitkomst van de verkoper is, reageerders slaan meteen aan het speculeren over wat er zou kunnen gebeuren. Setje is allang omgeruild, als dat niet zo was had de reactie hier al gestaan, gevalletje schreeuwen voor je geslagen wordt.

ik vind het eerlijk gezegd ook niet netjes van TS hij/zij had pas horen te zetten als die al geweest was en hij/zij niet verder wist wat te doen.

ciske

seconds-out schreef:
De post is van vandaag, maar ronald g weet het al zeker> er is al omgeruild...!
Want? anders had Ts dat al lang gepost....een aanname die op boosaardigheid berust.

Je bent zelf een gevalletje schreeuwlelijk. 8)

de post is om 7.06 uur geplaats tis nou middag.

Teunbosseman
Contacteer:

sephora30 schreef:Ciske en Teun, even goed mijn bericht lezen aub.

En wat zou er beter gelezen moeten worden? Heb het nu meerdere keren gelezen en zie geen verbetering komen......dus.....light me up.

ciske

Teunbosseman schreef:
sephora30 schreef:Ciske en Teun, even goed mijn bericht lezen aub.

En wat zou er beter gelezen moeten worden? Heb het nu meerdere keren gelezen en zie geen verbetering komen......dus.....light me up.
:lol: mij lukt het ook niet.

sephora30

Nou komtie dannnnn :mrgreen:

Ligt eraan waarvoor je wilt ruilen.
Als je wilt ruilen voor dezelfde dan kun je zeggen dat deze defect is.

Dusssssssss; wil ts ruilen voor dezelfde maar dan een ander exemplaar, offffff wil ts graag een hele andere.

Als ts nl zegt dat hij defect is dan is de winkel gerechtigd om hem te repareren.

Wil ts liever een heel ander model, dan zou dat kunnen omdat je mag ruilen binnen 14 dagen, maar dan moet hij/zij liegen. En dat laatste is geen tip of aanbeveling, maar de enige optie.

Snappeevous?

ciske

Wil ts liever een heel ander model, dan zou dat kunnen omdat je mag ruilen binnen 14 dagen, maar dan moet hij/zij liegen. En dat laatste is geen tip of aanbeveling, maar de enige optie.
niet mee eens, liegen hoort niet.

sephora30

:roll: :roll:

Teunbosseman
Contacteer:

ciske schreef:
niet mee eens, liegen hoort niet.

Precies !! En daarbij, ik ga er even vanuit dat Saturn hetzelfde werkt als bij MediaMarkt.
Men vraagt om je gegevens......tuurlijk kun je vals opgeven.

Maar vindt het geen goede zaak om TS te adviseren om maar te liegen.

Als deze gewoon netjes zegt dat bij het in gebruik stellen geconstateerd is dat een ledje het niet doet.......ben je klaar.

Daarbij meen ik mij te heugen dat als een aankoop binnen xxx tijd kapot is / gaat de koper ervan uit kan gaan dat dit al was VOORDAT de aankoop werd gedaan.....de beruchte maandagmorgen modellen....en je deze kan omruilen zonder al te veel (roep) toeters en bellen.

rocknieuws

Ongelezen bericht door rocknieuws »

Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor het reageren en het advies. Ik wist niet precies wat mijn rechten waren als consument, vandaar de vraag. Niets mis mee dacht ik. Zeker voor het geval men moeilijk zou doen. Het is gewoon handiger te weten waar je recht op hebt en dat men je niet met een kluitje in het riet kan sturen.

Het minisetje is inmiddels geruild. Saturn deed niet moeilijk. De meneer van de audioafdeling moest ik nog wel uitleggen waar het kapotte ledje nou zat op het apparaat - waar anders dan het display ;-). Op elektronicagebied weet ik gelukkig redelijk veel.

Het apparaat had (als ie goed had gewerkt) wel 20 voorkeursstations gehad. Zowel in Saturn zelf als in de gebruiksaanwijzing als de informatie op de site van de fabrikant (JVC) zelf was er sprake van 20 voorkeursstations. Dit had ik dus niet (zoals hierboven geopperd) verkeerd begrepen.

Alle lof aan Saturn voor de soepele service. We hebben gewoon een nieuw setje uit kunnen kiezen. En die doet het prima!

Nogmaals bedankt voor het advies.

ciske

Zie ronald g had gelijk.

@TS fijn dat het toch gelukt is , volgende keer voor je iemand op een forum gooit , eerst zelf proberen.

Gesloten