Pagina 1 van 3

Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 02 aug 2011 21:30
door abcdefghijklmnop
Per 29 maart had ik mijn abonnement opgezegd. Telefonisch, want zo wordt dat van je gevraagd op hun website. April, mei en juni heeft KPN gewoon abonnementskosten afgeschreven. Begin juli heb ik gebeld naar 1200. De medewerker keek in het systeem en bevestigde dat ik mijn abonnement heb opgezegd. Onterecht afgeschreven bedragen zouden gecrediteerd worden. Vol verwachting keek ik eind juli op mijn rekeningafschrift. Niets gecrediteerd, wel weer afgeschreven. Nu stuurde ik een email met mijn klacht. Antwoord: 'in ons systeem is niets bekend van een abonnement opzegging'. Gebeld naar 1200 en die gaven hetzelfde verhaal. Ze wilden me wel doorverbinden om mijn abonnement 'alsnog' op te zeggen. Dat heb ik geweigerd, want dan zou ik instemmen dat ik nog niet heb opgezegd, en zou ik waarschijnlijk ook eind augustus nog een afschrijving kunnen verwachten. In plaats daarvan heb ik mijn rekening voor KPN geblokkeerd. Dat heb ik ze ook laten weten.

Mensen met vergelijkbare ervaringen? Ik vind het slecht dat je niet schriftelijk kan opzeggen. Zo heb je geen poot om op te staan. Mijn advies is om, indien mogelijk, alle gesprekken met KPN op te nemen. Dat blijkt helaas nodig te zijn.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 02 aug 2011 23:49
door Teunbosseman
Vorige week opgestapt van HI naar KPN en alles netjes per brief bevestigd gekregen.....sterker nog.....ik heb een dure gsm gekregen en ik mag na 1 maand al naar het laagste abo verlagen omdat ik "vaste" klant ben gebleven.

Ik heb ook gebeld naar HI omdat dit vermeld stond maar had mijzelf voorbereid en nogmaals...alles per brief thuis gekregen.

Lullig gezegd, maar zo zij het.....goede les om volgende keer alles per brief te laten bevestigen.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 02 aug 2011 23:52
door FHV
Tja.. herkenbaar. Ik heb ook opgezegd, dat is wel goed gegaan, maar het bedrag wat ik terug moet krijgen, wat ik teveel heb betaald, heb ik nog nooit terug gekregen. Nu gaat het maar om 1 euro, dus als ik er achter aan ga bellen, kost mij dat nog meer waarschijnlijk. Maar het zou eens andersom moeten zijn.. dan had ik de deurwaarder denk ik al op de stoep gehad.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 03 aug 2011 14:52
door abcdefghijklmnop
@Teunbosseman: Inderdaad een goede les. Ik moet het allemaal nog een beetje leren. Wel is het zo dat je afhankelijk bent van KPN of ze je een schriftelijke bevestiging sturen of niet. En dat ze meer servicegericht zijn naar klanten die verlengen dan naar klanten die beeindigen lijkt me vanzelfsprekend (hoewel niet terecht).

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 03 aug 2011 15:04
door Teunbosseman
abcdefghijklmnop schreef:@Teunbosseman: Inderdaad een goede les. Ik moet het allemaal nog een beetje leren. Wel is het zo dat je afhankelijk bent van KPN of ze je een schriftelijke bevestiging sturen of niet. En dat ze meer servicegericht zijn naar klanten die verlengen dan naar klanten die beeindigen lijkt me vanzelfsprekend (hoewel niet terecht).

Ach, ik ben ook door schade en schande wijzer geworden :mrgreen:

Hoe bedoel afhankelijk ? Ik vraag normaliter om een bevestiging per mail of brief maar deze keer waren zij mij voor door te zeggen dat per brief bevestigd zou worden.

In eerste instantie wilde ik beeindigen en naar Telfort gaan ivm beter aanbod ( ook KPN maar dat terzijde ), daarna is KPN gaan checken en kwam met huidige voorstel.

Normaliter als ik bij HI was gebleven had ik 59 euri moeten betalen voor een verlenging van 2 jaar. Nu nieuw abo voor 1 jaar en gratis GSM.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 03 aug 2011 19:29
door LeoZ
@Teunbosseman::

Ja, dat het bij u wel goed gegaan is, is logisch... overgestapt van Hi naar Kpn, betreft hier geen 1 zijdige opzegging, maar van Hi naar Kpn... én Hi is kpn!

Dus de vergelijking gaat hier niet op.

Ten slotte: HI (kpn) wil (eist) dat een abo telefonisch opgezegd wordt, en dan vertelt met later doodleuk dat er niets opgezegd is, ze denken daar "er is toch geen bewijs van"... dan kan de klant weer maanden lang betalen... en betalen.

De klant is GEEN koning in Telecom-land (geldt ook voor de andere providers!)

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 03 aug 2011 20:43
door Teunbosseman
LeoZ schreef:@Teunbosseman::

Ja, dat het bij u wel goed gegaan is, is logisch... overgestapt van Hi naar Kpn, betreft hier geen 1 zijdige opzegging, maar van Hi naar Kpn... én Hi is kpn!

Dus de vergelijking gaat hier niet op.

Ten slotte: HI (kpn) wil (eist) dat een abo telefonisch opgezegd wordt, en dan vertelt met later doodleuk dat er niets opgezegd is, ze denken daar "er is toch geen bewijs van"... dan kan de klant weer maanden lang betalen... en betalen.

De klant is GEEN koning in Telecom-land (geldt ook voor de andere providers!)
@Leoz
Zo logisch is dat niet hoor.....ken er wel een paar welke zelfs binnen dit eigen netwerk tegen foutieve zaken aan zijn gelopen. Daarbij zijn het verschillende bedrijven binnen dezelfde organisatie dus wel degelijk een juiste vergelijking.

Voor het opzeggen van het abo is verzocht om te bellen ( uiteraard met de gedachte om je over te halen ) maar je kan wel degelijk ook per brief opzeggen, alleen wordt dit niet met veel poeha vermeld.....dan valt er ook niks meer over te halen.

De klant is tegenwoordig bijna nergens meer koning ook al gedraagd deze zich daarnaar......ik ben tevreden hoe het gesprek is gegaan en heb er een leuke deal aan over gehouden.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 03 aug 2011 21:14
door abcdefghijklmnop
Teunbosseman schreef:Voor het opzeggen van het abo is verzocht om te bellen ( uiteraard met de gedachte om je over te halen ) maar je kan wel degelijk ook per brief opzeggen, alleen wordt dit niet met veel poeha vermeld.....dan valt er ook niks meer over te halen.
Sterker nog; het wordt helemaal niet vermeld.

Hier de link naar informatie over opzeggen: https://www.hi.nl/Klantenservice/Veelge ... faqid=1458
De klant is tegenwoordig bijna nergens meer koning ook al gedraagd deze zich daarnaar......
Ik hoef echt niet als een koning gekieteld en verwend te worden. Maar als ik mijn abonnement opzeg conform de stappen die worden voorgeschreven dan mag ik verwachten dat die opzegging wordt doorgevoerd. Ook bij een eenvoudige burger als ik.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 03 aug 2011 22:23
door Teunbosseman
abcdefghijklmnop schreef:Sterker nog; het wordt helemaal niet vermeld.

Hier de link naar informatie over opzeggen: https://www.hi.nl/Klantenservice/Veelge ... faqid=1458

En hier de link hoe het wel kan.
http://www.opzeggen.nu/mobiele-telecom/hi

http://www.abonnementenopzeggen.nl/pagi ... Kpn_hi_25/


[
abcdefghijklmnop schreef:Ik hoef echt niet als een koning gekieteld en verwend te worden. Maar als ik mijn abonnement opzeg conform de stappen die worden voorgeschreven dan mag ik verwachten dat die opzegging wordt doorgevoerd. Ook bij een eenvoudige burger als ik.

Ind mag je dat verwachten, daarom wederom.....hopelijk een goede les om een volgende keer om een bevestiging per brief/ email te vragen?

S6 verder !

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 04 aug 2011 09:46
door abcdefghijklmnop
De linken die jij opgeeft zijn niet van Hi / KPN zelf. Ik vind het zelfs dubieuze sites, want als je akkoord gaat met de verzending van de opzegging dan moet je meteen verplicht akkoord gaan met het ontvangen van hun nieuwsbrief. Onder 'schriftelijk opzeggen' versta ik 'het aanschrijven van Hi / KPN zelf op hun postadres'. Maar Hi geeft geen mogelijkheden om contact te krijgen met de klantenservice via schriftelijk contact. Alleen telefoon en 'email' is mogelijk: http://www.hi.nl/contact.htm. En dan zet ik 'email' tussen haakjes omdat het een contactoptie via hun website zelf betreft waarbij je hier dus ook geen 'sent email' als bewijs van opzegging hebt. Je ontvangt ook geen verzendbevestiging. Dat weet ik omdat ik op deze manier al eens contact heb gezocht.

Hi / KPN geeft wel een postadres op voor zakelijke contacten. Misschien dat een schriftelijke opzegging naar dat adres ook gewoon rechtsgeldig is, ook al geeft Hi / KPN die optie zelf niet.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 04 aug 2011 10:29
door Teunbosseman
abcdefghijklmnop schreef:De linken die jij opgeeft zijn niet van Hi / KPN zelf. Ik vind het zelfs dubieuze sites, want als je akkoord gaat met de verzending van de opzegging dan moet je meteen verplicht akkoord gaan met het ontvangen van hun nieuwsbrief. Onder 'schriftelijk opzeggen' versta ik 'het aanschrijven van Hi / KPN zelf op hun postadres'. Maar Hi geeft geen mogelijkheden om contact te krijgen met de klantenservice via schriftelijk contact. Alleen telefoon en 'email' is mogelijk: http://www.hi.nl/contact.htm. En dan zet ik 'email' tussen haakjes omdat het een contactoptie via hun website zelf betreft waarbij je hier dus ook geen 'sent email' als bewijs van opzegging hebt. Je ontvangt ook geen verzendbevestiging. Dat weet ik omdat ik op deze manier al eens contact heb gezocht.

Hi / KPN geeft wel een postadres op voor zakelijke contacten. Misschien dat een schriftelijke opzegging naar dat adres ook gewoon rechtsgeldig is, ook al geeft Hi / KPN die optie zelf niet.

Dat weet ik zelf ook wel dat ze niet van Hi of KPN zijn. Zo zijn er nog tig van dit soort sites ( ook van de consumentenbond maar dan moet je lid zijn ) welke dit soort standaard brieven verzorgen.

Dubieus?? Waar baseer je dat op ? Heb er ooit 1 gebruikt voor opzeggen loterij en gebruikte hier een hotmail adres voor.
Ja, je krijgt niets voor niets he......daarom een hotmail voor al die bedrijven met nieuwsbrieven.

Nou meen ik mij tevens te herinneren dat opzeggen dezelfde mogelijkheid moet geven als aangaan van een abo?
Als jij schriftelijk bent aangegaan dan zou je ook schriftelijk moeten kunnen opzeggen.

Nogmaals, ik heb alles netjes per brief thuis gekregen.....denk dat jij helaas tussen wal en schip bent gevallen.

Hoop dat wordt opgelost voor je.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 04 aug 2011 10:52
door HTCHenk007
Hier nog een mooie opzegbrief generator!

http://www.belkostenwijzer.nl/opzegbrie ... opzegbrief

MVG,

Henk

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 04 aug 2011 13:04
door Jolijn
TS. Kun je in je beloverzicht zien of je nr 1200 hebt gebeld?

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 08 aug 2011 16:16
door abcdefghijklmnop
Jolijn schreef:TS. Kun je in je beloverzicht zien of je nr 1200 hebt gebeld?
Slim. Ik kan niet inloggen op de site. Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit heb geregistreerd. Maar ik ontvang ook geen beloverzichten meer. Dat was vroeger wel het geval. Dat is dan ook weer zo dubbel. Ik ga nog eens doorzoeken of ik niet alsnog in zal kunnen loggen.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 08 aug 2011 16:23
door lostlovey
Ook al krijg je een schriftelijke bevestiging, dan nog is het geen garantie dat je van ze af bent en dat ze niets meer afschrijven. Ik heb het aan de hand gehad met KPN, was wel vaste telefonie. Bij mij was ook de enige oplossing een blokkade door de bank laten instellen en toen was het klusje pas geklaard.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 21 sep 2011 13:58
door abcdefghijklmnop
Jolijn schreef:TS. Kun je in je beloverzicht zien of je nr 1200 hebt gebeld?
Inmiddels heb ik een gesprek met een KPN-meisje opgenomen waarin zij bevestigt dat ik op 29 maart heb gebeld in verband met abonnementsbeeindiging en overstappen. Helaas is zij van mening dat ik belde om dit als voornemen aan KPN mede te delen, zonder dat ik daadwerkelijk de intentie gehad zou hebben om ook écht het abonnement te beeindigen.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 21 sep 2011 14:24
door pipiladderkous
abcdefghijklmnop schreef:
Jolijn schreef:TS. Kun je in je beloverzicht zien of je nr 1200 hebt gebeld?
Inmiddels heb ik een gesprek met een KPN-meisje opgenomen waarin zij bevestigt dat ik op 29 maart heb gebeld in verband met abonnementsbeeindiging en overstappen. Helaas is zij van mening dat ik belde om dit als voornemen aan KPN mede te delen, zonder dat ik daadwerkelijk de intentie gehad zou hebben om ook écht het abonnement te beeindigen.
KPN :roll: :twisted: niet betalen werkt het snelste! Ik had wel opzeggings bevestiging gekregen op papier maar toch gewoon af blijven schrijven. Ik heb het toen terug geboekt, kreeg daarna twee kookboeken kado :o . Daarna belden ze me nog of ik toch geen interactieve tv meer wilde. Ik heb ze uitgelegd dat ik nooit meer wat wilde van KPN, begint aardig te lukken. Dit was nl al de derde keer dat ze mijn abonnement niet beindigden, heb zelfs een jaar een dubbele internet verbinding gehad waarvan ik de kosten nooit terug gehad heb.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 21 sep 2011 14:26
door pipiladderkous
Zover ik weet is het trouwens wel verboden een gesprek op te nemen zonder het mee te delen, dus misschien even oppassen.

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 21 sep 2011 14:31
door Emmy75
pipiladderkous schreef:Zover ik weet is het trouwens wel verboden een gesprek op te nemen zonder het mee te delen, dus misschien even oppassen.
Nope, niet als men zelf deelnemer is aan het gesprek.

Uit een ander topic:
alfatrion schreef:
iusmentis.com schreef:Opnemen van gesprekken
Naast algemene regels over het aftappen van datacommunicatie kent de wet ook speciale regels over het aftappen, afluisteren of opnemen van gesprekken tussen mensen. Met een "gesprek" bedoelt de wet expliciet niet datacommunicatie; daarvoor is immers bovengenoemd artikel 139c al toegevoegd.

Het afluisteren en opnemen van gesprekken van anderen kan op vele manieren. Bekende voorbeelden zijn richtmicrofoons, verborgen dictafoons, keyloggers of het opvangen van elektromagnetische signalen van computerschermen uit de buurt. Om te bepalen of afluisteren of opnemen strafbaar is, richt de wet zich echter vooral op het karakter van het gesprek.

Opnemen van gesprekken in besloten omgeving
Iemand die geen deelnemer is aan een gesprek in een woning, besloten lokaal of erf, mag dit niet opnemen. Hierop staat zes maanden cel of een boete van 16.750 euro (art. 139a lid 1).

Het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer valt hier niet onder, tenzij er gebruik wordt gemaakt van een hulpmiddel zoals een keylogger of software op de computer in de woning in kwestie (art. 139a lid 2). Het inbreken op een mailserver om zo iemands e-mailconversaties te lezen, valt dus niet onder "opnemen van gesprekken". Het is wel computervredebreuk en aftappen van datacommunicatie.

Heimelijk opnemen van gesprekken
Gesprekken die buiten een woning worden gevoerd, mogen ook niet heimelijk worden opgenomen door een derde (art. 139b lid 1). Wie bijvoorbeeld stiekem in de bus een gesprek van twee andere passagiers opneemt, pleegt dus een strafbaar feit. Maar als het in alle openbaarheid gebeurt, is opnemen van gesprekken geen probleem. Een bedrijf mag dus gesprekken tussen klanten en medewerkers opnemen, wanneer dit bij het begin van het gesprek wordt vermeld.

Ook hier geldt dat het opnemen van gegevens die worden verwerkt of overgedragen per computer hier niet onder valt (art. 139b lid 2). Het gaat wederom om zaken als afluisteren van een gesprek met een parabolische richtmicrofoon of het stiekem installeren van een opname-apparaat bij de deelnemers.

Opnemen van eigen gesprekken
De deelnemers aan een gesprek mogen dus wel zelf hun gesprekken opnemen (ook wanneer ze dat niet met de andere partij besproken hebben). Ze mogen ook een ander dit laten opnemen. Dan is die ander uiteraard niet strafbaar.

Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen - ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo'n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).

Zo'n opname mag niet zomaar gepubliceerd worden. De andere partij zal waarschijnlijk niet verwacht hebben dat het gesprek opgenomen werd. Er moet een goede reden zijn om diens privacy-belang opzij te zetten. Een voorbeeld is gebruik van de opname als bewijs van bedreiging.

http://www.iusmentis.com/beveiliging/ha ... gesprekken

Re: Hi / KPN weigert abonnementsopzegging

Geplaatst: 21 sep 2011 17:58
door mzuri
abcdefghijklmnop schreef:
Jolijn schreef:TS. Kun je in je beloverzicht zien of je nr 1200 hebt gebeld?
Inmiddels heb ik een gesprek met een KPN-meisje opgenomen waarin zij bevestigt dat ik op 29 maart heb gebeld in verband met abonnementsbeeindiging en overstappen. Helaas is zij van mening dat ik belde om dit als voornemen aan KPN mede te delen, zonder dat ik daadwerkelijk de intentie gehad zou hebben om ook écht het abonnement te beeindigen.
Die truuk schijnt gebruikt te worden :-\ , heb het vandaag nog ergens hier op het forum gelezen.