LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reintegratie met psychische problemen.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Else123

Reintegratie met psychische problemen.

Ongelezen bericht door Else123 »

Hallo allemaal,

Ik heb advies nodig en hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds kort heb ik helaas een uitkering moeten aanvragen omdat ik niet kan werken. De redenen hiervoor: ik heb 2 diagnoses van psychisch aard. Voor de ene ben ik uitbehandeld, voor de andere niet.
De andere diagnose betreft ADHD. Niet zo erg zou je denken, maar dat is het wel. Ik heb 2 opleidingen gevolgd waarmee ik niet kan werken. MBO en HBO (recentelijk). Tijdens stages en betaald werk ging het steeds mis. Ontslagen, buiten de boot vallen, depressief, etc.

Wat is er nu aan de hand? Ik heb aangegeven bij het CWI wat de problemen zijn en dat ik eerst aan mezelf moet werken nu en mijn ADHD mbv mijn psych. Doe ik dat niet, dan wordt mijn laatste beetje zelfvertrouwen ook nog de grond ingestampt.

Echter, het CWI heeft me doorverwezen naar een reintegratietraject. Zij zouden mij aan baan helpen. Ze zouden kijken naar wat bij mij past en vooral wat ik kan. Klopt dit wel? Gaan ze mij echt helpen aan baan waar ik niet ontslagen word? Krijg ik dan ook een baan wat ik zelf prettig vind?

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Leo The Emperor

Re: Reintegratie met psychische problemen.

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Echter, het CWI heeft me doorverwezen naar een reintegratietraject. Zij zouden mij aan baan helpen. Ze zouden kijken naar wat bij mij past en vooral wat ik kan. Klopt dit wel? Gaan ze mij echt helpen aan baan waar ik niet ontslagen word? Krijg ik dan ook een baan wat ik zelf prettig vind?
Dit klopt wel.

Het is belangrijk dat jezelf bij het CWI aangeeft van welke situaties je gestresst wordt en waneer je juist goed kan werken.

Of je niet ontslagen wordt en of dat je het prettig vindt kan natuurlijk nooit gegarandeerd worden. Uiteindelijk ligt dat aan jezelf.

Gesloten