defecte wasmachine, AEG Lavamat 88810 twv 899,-, 4 jr oud
Geplaatst: 04 aug 2011 11:25
Ik zou graag jullie mening over het volgende willen hebben:
14 mei 2007 heb ik een wasmachine, AEG Lavamat 88810 twv 899,- gekocht (ivm meerdere aankopen korting gekregen en 839,- betaald, via internetwinkel)
2wkn terug kreeg mijn machine kuren en kon ik deze niet meer gebruiken, in eerste instantie een monteur van een witgoedbedrijf uit de buurt erbij gehaald.
Hij concludeerde dat de printplaat was doorgebrand en dat de deurslot defect was, reparatiekosten 350,- euro + de helft van de onderzoekskosten, dus kwam er nog 25 euro bij.
Omdat ik dit een slechte zaak vond van een dure AEG machine, heb ik gezegd dat ik eerst hierover ging bellen met AEG.
Ik denk toch dat ik er vanuit mag gaan dat een wasmachine van deze prijsklasse langer mee mag gaan.
Ik heb contact opgenomen met AEG en hoorde dat er geen coulance regeling geldt voor mijn machine.
Als ik een klacht wilde indienen moest het defect door een AEG monteur gecontroleerd zijn.
Mijn max eigen bijdrage zou 320 euro zijn aan de reparatie.
Afspraak gemaakt met AEG monteur, deze kwam afgelopen maandag en die is een 50 min. bezig geweest en rekening kwam op 630 euro, bleek dat er nog meer vervangen moest worden en mijn bijdrage was 346 euro + de onderzoekskosten van het andere bedrijf a 50,-, ben ik dus bijna 400 euro lichter.
Volgens de monteur gaan ze normaal gesproken een jaar of 12 mee en volgens de AEG telefoniste 8 jaar.
En de mijne als ik hem niet had laten maken zou maar 4 jaar gehaald hebben.
Ik zei tegen de monteur dat ik de volgende keer waarschijnlijk geen dure machine meer zou kopen als deze het toch niet langer houdt dan een goedkope.
Waarop hij antwoordde dat een dure machine niet per definitie beter is, maar dat je alleen meer confort koopt.....
Ik wel weer blij dat ik weer kon wassen, gisteren (woensdag), let wel 2 dgn na reparatie, bleek het deurslot al niet meer te werken na de kookwas
ook gaf hij niet het eindsignaal af.
Na het programma op afpompen te zetten kreeg ik de deur weer open.
Zo begonnen de vorige keer de problemen ook.
Dus maar weer AEG gebeld en komende maandag komt er weer een monteur.
Mijn vraag aan jullie is zouden jullie een klacht indienen en geld terug vragen of moet ik het hierbij laten zitten, wat is redelijk?
Bedankt alvast voor jullie aandacht en advies.
14 mei 2007 heb ik een wasmachine, AEG Lavamat 88810 twv 899,- gekocht (ivm meerdere aankopen korting gekregen en 839,- betaald, via internetwinkel)
2wkn terug kreeg mijn machine kuren en kon ik deze niet meer gebruiken, in eerste instantie een monteur van een witgoedbedrijf uit de buurt erbij gehaald.
Hij concludeerde dat de printplaat was doorgebrand en dat de deurslot defect was, reparatiekosten 350,- euro + de helft van de onderzoekskosten, dus kwam er nog 25 euro bij.
Omdat ik dit een slechte zaak vond van een dure AEG machine, heb ik gezegd dat ik eerst hierover ging bellen met AEG.
Ik denk toch dat ik er vanuit mag gaan dat een wasmachine van deze prijsklasse langer mee mag gaan.
Ik heb contact opgenomen met AEG en hoorde dat er geen coulance regeling geldt voor mijn machine.
Als ik een klacht wilde indienen moest het defect door een AEG monteur gecontroleerd zijn.
Mijn max eigen bijdrage zou 320 euro zijn aan de reparatie.
Afspraak gemaakt met AEG monteur, deze kwam afgelopen maandag en die is een 50 min. bezig geweest en rekening kwam op 630 euro, bleek dat er nog meer vervangen moest worden en mijn bijdrage was 346 euro + de onderzoekskosten van het andere bedrijf a 50,-, ben ik dus bijna 400 euro lichter.
Volgens de monteur gaan ze normaal gesproken een jaar of 12 mee en volgens de AEG telefoniste 8 jaar.
En de mijne als ik hem niet had laten maken zou maar 4 jaar gehaald hebben.
Ik zei tegen de monteur dat ik de volgende keer waarschijnlijk geen dure machine meer zou kopen als deze het toch niet langer houdt dan een goedkope.
Waarop hij antwoordde dat een dure machine niet per definitie beter is, maar dat je alleen meer confort koopt.....
Ik wel weer blij dat ik weer kon wassen, gisteren (woensdag), let wel 2 dgn na reparatie, bleek het deurslot al niet meer te werken na de kookwas
ook gaf hij niet het eindsignaal af.
Na het programma op afpompen te zetten kreeg ik de deur weer open.
Zo begonnen de vorige keer de problemen ook.
Dus maar weer AEG gebeld en komende maandag komt er weer een monteur.
Mijn vraag aan jullie is zouden jullie een klacht indienen en geld terug vragen of moet ik het hierbij laten zitten, wat is redelijk?
Bedankt alvast voor jullie aandacht en advies.