Tefal kookboek Actifry
Geplaatst: 04 aug 2011 14:07
Ik heb laatst via een webwinkel een Tefal Actifry gekocht. Die webwinkel koopt in het buitenland in, zodat het beloofde kookboekje behorende bij de Actifry ook niet in het Nederlands kwam, maar in het Duits.
In eerste instantie heb ik de webwinkel gevraagd om dit boekje om te ruilen voor een NL versie. Dit kon niet. Toen heb ik met Tefal gebeld. Ook zij kunnen NIET het boekje omruilen. Ze verwijzen mij naar de webwinkel en ontkenden zelfs maar iets met hun eigen product te maken te hebben, omdat ik het via een webwinkel heb gekocht. De heer die ik aan de telefoon kreeg raakte zelfs geïrriteerd omdat ik toch even wilde weten hoe het komt dat een apparaat waar met koeienletters TEFAL op staat, TEFAL toch niets mee te maken wil hebben.
TEFAL kon mij ook niet vertellen wie de uitgever is. Nou zit ik dus met 'Eine kulinarische Gourmet-Reise um die Welt' waar ik niks aan heb.
Hoe kan het zijn dat zowel de webwinkel als TEFAL geen verantwoordelijkheid nemen voor dit product en niet met een oplossing komen? De enige oplossing die beide bedrijven bieden is een link naar een website. Maar ik kook echt liever niet met een laptop in de keuken.
Is hier een oplossing voor? Stelt TEFAL voor dat ik op cursus Duits ga? Of dat ik hun website helemaal uitprint?
In eerste instantie heb ik de webwinkel gevraagd om dit boekje om te ruilen voor een NL versie. Dit kon niet. Toen heb ik met Tefal gebeld. Ook zij kunnen NIET het boekje omruilen. Ze verwijzen mij naar de webwinkel en ontkenden zelfs maar iets met hun eigen product te maken te hebben, omdat ik het via een webwinkel heb gekocht. De heer die ik aan de telefoon kreeg raakte zelfs geïrriteerd omdat ik toch even wilde weten hoe het komt dat een apparaat waar met koeienletters TEFAL op staat, TEFAL toch niets mee te maken wil hebben.
TEFAL kon mij ook niet vertellen wie de uitgever is. Nou zit ik dus met 'Eine kulinarische Gourmet-Reise um die Welt' waar ik niks aan heb.
Hoe kan het zijn dat zowel de webwinkel als TEFAL geen verantwoordelijkheid nemen voor dit product en niet met een oplossing komen? De enige oplossing die beide bedrijven bieden is een link naar een website. Maar ik kook echt liever niet met een laptop in de keuken.
Is hier een oplossing voor? Stelt TEFAL voor dat ik op cursus Duits ga? Of dat ik hun website helemaal uitprint?