Pagina 1 van 1

Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Geplaatst: 05 aug 2011 13:16
door Melbuuln
We hebben ons in April ingeschreven voor glasvezel abonnement van Lijbrandt.
Op 2 mei van Lijbrandt een brief geschreven dat ze inschrijving hebben ontvangen.
Op 6 mei hebben ze een brief gestuurd met de mededeling dat ze toch afzien van Glasvezel.

Een paar gebeld met de helpdesk met de vraag of we ook een bevestiging daarvan kunnen krijgen.
Steeds werd er gezegd dat de voorinschrijving niet definitief is.

Vandaag kregen we een brief van Lijbandt met de melding dat we ons hebben ingeschreven met een contractduur van minimaal 12 maanden.
Op de inschrijfformulier staat helemaal niets van een contractduur !
Er wordt ook verwezen naar de algemene voorwaarden maar die hebben we nooit gekregen.
Het vinkje voor de akkoord gaan van de algemene voorwaarden hebben we niet aangevinkt want dat is al gedaan door Lijbrandt.

Vandaag weer een brief gestuurd naar Lijbrandt met de mededeling had we binnen de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd ons hebben gedacht en meteen hebben gereageerd.

Kunnen we nog meer doen om onder deze wurg-contract uit te komen ?

Re: Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Geplaatst: 06 aug 2011 19:09
door Henri42
Melbuuln schreef:We hebben ons in April ingeschreven voor glasvezel abonnement van Lijbrandt.
Op 2 mei van Lijbrandt een brief geschreven dat ze inschrijving hebben ontvangen.
Op 6 mei hebben ze een brief gestuurd met de mededeling dat ze toch afzien van Glasvezel.

Een paar gebeld met de helpdesk met de vraag of we ook een bevestiging daarvan kunnen krijgen.
Steeds werd er gezegd dat de voorinschrijving niet definitief is.

Vandaag kregen we een brief van Lijbandt met de melding dat we ons hebben ingeschreven met een contractduur van minimaal 12 maanden.
Op de inschrijfformulier staat helemaal niets van een contractduur !
Er wordt ook verwezen naar de algemene voorwaarden maar die hebben we nooit gekregen.
Het vinkje voor de akkoord gaan van de algemene voorwaarden hebben we niet aangevinkt want dat is al gedaan door Lijbrandt.

Vandaag weer een brief gestuurd naar Lijbrandt met de mededeling had we binnen de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd ons hebben gedacht en meteen hebben gereageerd.

Kunnen we nog meer doen om onder deze wurg-contract uit te komen ?
wat is een wurg contract ?

Re: Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Geplaatst: 06 aug 2011 19:28
door MAXIEM
Henri42

.......als barbertje hangt.......en naar lucht hapt :roll:

Maxiem.

Re: Voorinschrijving glasvezel is verplichte abonnement !

Geplaatst: 06 aug 2011 20:47
door Melbuuln
Henri42 schreef:wat is een wurg contract ?
Een `wurgcontract` is een contract met daarin voor een der contractspartijen zeer nadelige contractsvoorwaarden. Meestal is er sprake van ongelijkwaardige machtsverhoudingen tussen de partijen, waardoor de sterkere partij, die de contractsvoorwaarden opstelt, de zwakkere partij zijn wil kan opleggen...

Wurg contract of niet , Lijbrandt moet zich wel houden aan de wettelijke 7 werkdagen bedenktijd.
We willen daar nu onder uit komen door te zeggen dat in hun systeem niets bekend is.