T-mobile coulance regeling ivm slecht bereik
Geplaatst: 06 aug 2011 00:22
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden een abonnement afgesloten bij T-mobile, inclusief iPhone. Geen probleem tot ik een jaar geleden 2 straten verderop verhuisde. In mijn oude huis overal volop bereik en hier: zo goed als niks! Ik woon in een grote stad, maar ik kan als ik thuis ben alleen internetten via mijn wifi en gesprekken worden (als ze al binnenkomen) in zeker 50% van de gevallen(hele conservatieve schatting) na korte tijd afgebroken. En niet alleen binnen, ook in de achtertuin heb ik geen bereik. In het jaar na mijn verhuizing meerdere keren geklaagd (telefonisch en schriftelijk), nieuwe sim-kaarten geprobeerd, telefoon laten repareren, andere telefoon, niks helpt. Ook anderen met T-mobile hebben bij mij geen bereik, alle andere netwerken wel. Ik kan thuis alleen gebruik maken van Skype, Ping, dat soort dingen. Gevolg: al meer als 150 euro aan ongebruikt beltegoed verzameld. Ik zou het graag opmaken, maar het kan niet!
Nu heb ik T-mobile dan eindelijk zover dat ze akkoord zijn gegaan met een coulance-regeling: 20% korting of ontbinding van mijn contract, omdat ze toegeven dat bij mij het bereik inderdaad heel slecht is. Uiteraard koos ik voor ontbinding, want wat heb je aan korting op iets wat je niet gebruikt? Toen werd mij echter verteld dat ik dan kon kiezen om het toestel terug te sturen of 100 euro te betalen om het te mogen houden.
Nu weiger ik echter absoluut om nog eens 100 euro extra bij te betalen, bovenop de 150 euro aan beltegoed die ik dan dus ook kwijt ga raken maar door hun schuld niet kon gebruiken. Maar als ik het toestel terug stuur ben ik de 150 euro ook kwijt, plus het bedrag wat ik in principe al heb afbetaald de afgelopen 1,5 jaar voor het toestel, en dan krijgt T-mobile dus een prima toestel terug wat ze ongetwijfeld refurbishen en aan een volgend slachtoffer slijten.
De klachtenservice kon mij niet vertellen hoeveel er dan per maand aan het toestel werd afgelost of van welk startbedrag ze uitgingen bij het berekenen van de 100 euro die ik ze nog moet betalen om het toestel te mogen houden. Ik heb voorgesteld dat ze die 100 euro dan maar van mijn beltegoed aftrekken, maar dat 'stond natuurlijk volkomen los van elkaar'.
Waarna de meneer van de klachtenservice mij doodleuk doorverbond met een collega die opnam met 'ik hoorde dat u uw contract wilde laten ontbinden? Wilt u uw toestel dan afbetalen of terugsturen?' Terugverbinden met de klachtenservice kon daarna natuurlijk niet meer, en opnieuw bellen had ook al geen zin, zo vertelde deze mevrouw...ik denk dat ik die 150 euro maar op ga maken door de hele dag de klachtenservice te bellen...als ik achter hun telefoonnr kan komen...
Het lijkt erop dat de goedkoopste optie voor mij is om gewoon mijn contract uit te zitten, en in de tussntijd maar hopen dat er thuis geen brand uitbreekt ofzo...maar ja, als ik dan aan het eind van de straat eindelijk bereik heb en de brandweer kan bellen sta ik in ieder geval vast op veilige afstand....
Ik denk dat ik maar eens aan mijn rechtsbijstandverzekering ga vragen wat zij ervan denken..
Nu heb ik T-mobile dan eindelijk zover dat ze akkoord zijn gegaan met een coulance-regeling: 20% korting of ontbinding van mijn contract, omdat ze toegeven dat bij mij het bereik inderdaad heel slecht is. Uiteraard koos ik voor ontbinding, want wat heb je aan korting op iets wat je niet gebruikt? Toen werd mij echter verteld dat ik dan kon kiezen om het toestel terug te sturen of 100 euro te betalen om het te mogen houden.
Nu weiger ik echter absoluut om nog eens 100 euro extra bij te betalen, bovenop de 150 euro aan beltegoed die ik dan dus ook kwijt ga raken maar door hun schuld niet kon gebruiken. Maar als ik het toestel terug stuur ben ik de 150 euro ook kwijt, plus het bedrag wat ik in principe al heb afbetaald de afgelopen 1,5 jaar voor het toestel, en dan krijgt T-mobile dus een prima toestel terug wat ze ongetwijfeld refurbishen en aan een volgend slachtoffer slijten.
De klachtenservice kon mij niet vertellen hoeveel er dan per maand aan het toestel werd afgelost of van welk startbedrag ze uitgingen bij het berekenen van de 100 euro die ik ze nog moet betalen om het toestel te mogen houden. Ik heb voorgesteld dat ze die 100 euro dan maar van mijn beltegoed aftrekken, maar dat 'stond natuurlijk volkomen los van elkaar'.
Waarna de meneer van de klachtenservice mij doodleuk doorverbond met een collega die opnam met 'ik hoorde dat u uw contract wilde laten ontbinden? Wilt u uw toestel dan afbetalen of terugsturen?' Terugverbinden met de klachtenservice kon daarna natuurlijk niet meer, en opnieuw bellen had ook al geen zin, zo vertelde deze mevrouw...ik denk dat ik die 150 euro maar op ga maken door de hele dag de klachtenservice te bellen...als ik achter hun telefoonnr kan komen...
Het lijkt erop dat de goedkoopste optie voor mij is om gewoon mijn contract uit te zitten, en in de tussntijd maar hopen dat er thuis geen brand uitbreekt ofzo...maar ja, als ik dan aan het eind van de straat eindelijk bereik heb en de brandweer kan bellen sta ik in ieder geval vast op veilige afstand....
Ik denk dat ik maar eens aan mijn rechtsbijstandverzekering ga vragen wat zij ervan denken..