Pagina 1 van 1

super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 06 aug 2011 09:31
door michael755
Hoi allemaal,

Bij deze wil ik jullie laten weten hoe SLECHT de service is van elctrolux, electrolux doet de service voor oa electrolux aeg zanussi en nordland.

3,5 jaar geleden begon ik aan mijn eerste wasmachine, een nordland. We hebben voor deze nordland gekozen omdat hij maar 400 euro was en wij net op ons zelf gingen dus de kosten dan ook een beetje laag moesten houden.
De verkoper verzerde ons dat nordland goede apparaten waren, wij kende het merk namelijk nog niet.

1,5 jaar later werkte de machine niet meer. De monteur was lang gekomen en vertelde ons dat deze niet meer gemaakt kon worden. wij hebben een week later een nieuwe wasmachine mogen uitkiezen. de verkoper adviseerde ons weer een nordland, voorheen werd de machine in italie gemaakt en nu in duitsland. De machine zou in de zelfde fabriek worden gemaakt als bosch en aeg. waarop wij 100 euro hebben bijbetaald en de machine a 499 hebben gekocht. Deze machine is ons goed bevallen en was ook zeker een stuk beter dan de vorige nordland.

1,5 maand geleden ging de machine stuk, de machine was toen 2 jaar 1 maand en een paar dagen oud. Ik wilde dus dat de machine kostenloos gemaakt zou worden omdat de kwaliteid van nordland gewoon super slecht is. de gemiddelde levens duur is nu 1 jaar en 10 maanden van de wasmachines. De gemidelde verwaching van een wasmachine mag je op 5 a 6 jaar houden neem ik aan. Het is namelijk geen miele die 15 jaar mee gaat.

Na veel bellen met electrolux ben ik niet verder gekomen. ik moet de kosten zelf betalen. wel tegen een maximaal tarief. dit maximale tarief is 250 euro. De lagers zijn versleten en de complete rubberset moet vernieuwd worden. Volgens de monteur van electrolux is dit normaal. hij komt machines tegen waar het binnen een jaar moet gebeuren!!!!!

rechtsbijstand kan niks doen omdat it`s aansprakelijk is voor het goed functioneren van de wasmachine en niet nordland of electrolux. En aangezien it`s niet meer bestaat zit ik met een kapote wasmachine a 499 euro deze kan gemaakt worden voor 250 euro en heb aan onderzoeks kosten 25 euro moeten betalen.

electrolux voelt zich niet verantwoordelijk voor de rotzooi die nordland 2x aan mij verkocht heeft.

Hierna voor mij geen electrolux AEG zanussi of welk merk ook daarmee te maken heeft!

De koude douche mag naar electrolux, maar toch liever de vriezende douche met heel veel hagelstenen.

Iemand misscien ideeen?

Groetjes michael

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 06 aug 2011 10:13
door Leo The Emperor
Een hele grove richtlijn die ik zelf altijd hanteer is: Elke 100 euro is 1 jaar verwachte levensduur.

(Ik weet het . Het is niet conform de wet op de consumentenkoop , en er zullen ook wel uitzonderingen zijn, maar het is wel handig om je verwachtingen op simpele wijze te managen)

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 06 aug 2011 11:18
door michael755
Hoi Leo.

Dan komen we nog steeds op 5 jaar toch?

Groetjes

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 06 aug 2011 11:28
door Leo The Emperor
michael755 schreef:Hoi Leo.
Dan komen we nog steeds op 5 jaar toch?
Groetjes
Ja klopt. Ik heb ook niet gemeend te zeggen dat je geen recht zou hebben op garantie. Echter It's is pleite dus dan houdt het een heel eind op.

Het is meer bedoeld voor je nieuwe wasmachine ... :)

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 06 aug 2011 11:32
door alfatrion
Tja, de verkoper is failliet en van een kale kip kun je niet plukken. De fabrikant heeft met jou geen overeenkomst en is daarom in rechte niet aansprakelijk te houden. Uitzondering hierop is de productenaansprakelijkheid, maar geld voor letselschade of schade aan andere producten. Bij het laatste geld een minimum van vijf honderd euro.

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 10 aug 2011 16:23
door Electrolux Nederland
Beste Michael,

Dit is een vervelende situatie. Electrolux Home Products (Nederland) B.V. wil graag in contact met u komen om dit onderwerp met u te bespreken. Is het voor u mogelijk om contact met de afdeling Consumentenbelangen van Electrolux op te nemen?

Met vriendeljke groet,
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 10 aug 2011 17:41
door MAXIEM
Electrolux Nederland

Je bent behoorlijk stompzinnig bezig als je aan damage control doet!!!

Maxiem.

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 12 aug 2011 12:34
door Electrolux Nederland
Beste Michael755,

We vinden het fijn dat u contact met ons heeft opgenomen.
Uit uw gegevens blijkt dat er nog geen professioneel servicebezoek door één van onze technici aan uw wasmachine heeft plaatsgevonden.
Aangezien Electrolux Service nog niet in de gelegenheid is gesteld om ter plaatse een diagnose aan uw wasmachine te stellen en een prijsopgave te maken, is het voor ons nog te vroeg om een conclusie te trekken.
Indien u het appreciëert kunt u een diagnosebezoek voor € 25,- aanvragen via onze servicedienst.

Met vriendeljke groet,
Electrolux Home Products (Nederland) B.V.

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 12 aug 2011 13:18
door michael755
Dat is onzin! Er is een uur een monteur langs geweest!!!! Vorige week! Heb de bon thuis liggen!!!
Ik heb jullie al twee keer gebeld (inmiddels drie keer!!) maar krijg niet de juiste persoon aan de telefoon. Dus ik heb contact met jullie opgenomen maar nog niemand aan de telefoon gehad!!!!
Ik kan blijven bellen. Maar dat heeft dus geen nut. er liggen 3 terugbel berichtjes op iemands bureau bij jullie met mijn naam en nummer!!!
Jullie vragen of ik wil bellen en dan krijg ik niet de juiste persoon aan de lijn.
Hoezo word ik niet terug gebeld en hoezo proberen jullie in het vorige bericht mij te beschuldigen
Voor leugenaar? Als jullie in de computer hadden gekeken dan hadden jullie dit kunnen zien en bovenaan de pagina in mijn bericht kunnen jullie lezen wat er is gezegd door de monteur die langs is geweest!

Ik heb jullie ook brieven gestuurd en ook een klacht naar et hoofdkantoor in Zweden. Hopen dt ze daar wel wat om hun klanten geven!

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 12 aug 2011 13:37
door Bob Schurkjens
Waar heb je dat apparaat gekocht? Ik ken alleen BCC die Nordland verkoopt en vroeger Its (inmiddels failliet?). Ik zou de leverancier (degene aan wie je hebt betaald) in gebreke stellen en niet de fabrikant.

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 12 aug 2011 13:45
door michael755
Hoi,

Ik heb hem bij it's vandaan.

Maar nordland en electrolux zullen hier heel blij mee zijn.

Dit scheelt ze een hele hoop geld.

Als ze slim waren geweest hadden ze hun service hierop aangepast.
Dat win je klanten mee.

Met deze instelling verliezen ze alleen maar klanten.

Groetjes

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 14 aug 2011 11:53
door gtp
De tegenwoordige wasmachines worden niet op werkende jaren verkocht maar op een aantal wasbeurten, wij hadden ook een nieuwe machine nodig en ons werd dat verteld, er is een merk(welk weet ik niet meer) die gaf 2500 wasbeurten aan en er zit binnen in de machine een teller (kan niet mee geknoeid worden).Deze indicatie (wasbeurten) is vele malen beter als aantal jaren.

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 14 aug 2011 12:08
door Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 15 aug 2011 15:25
door michael755
Vrijdag eindelijk contact gehad met de juiste persoon. Helaas kon deze mevrouw mij niks vertellen en beloofde mij dat ik vandaag (maandag) terug gebeld zou worden.

Ben net gebeld door electrolux en helaas hebben zij het probleem niet kunnen oplossen. Ze kunnen mij 50% korting geven op de reparatie maar voor mij heeft dit geen zin. Geen vertrouwen meer in de producten van electrolux nordland en de hele rotzooi maar vooral het apparaat die ik nu heb staan.

Het is zonde, maar ik kan niet anders dan een 2 jaar oude wasmachine à 500 euro naar het afval inzamelings punt afvoeren.

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 15 aug 2011 23:16
door Bob Schurkjens
Dan gaan ze bij Electrolux kennelijk uit van een verwachte levensduur van 4 jaar. Da's nie veel.

Maar zelfs deze Bosch (gemaakt in Spanje) bakt er weinig van:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/bos ... 61/275395/

Heb zelf een Siemens uit de "E" serie (Siemens=Bosch) gemaakt in Duitsland. Bevalt prima.

Voor een honderdje of 4 incl bezorging een goede wasmachine:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/sie ... 9/#prijzen

Trouwens, mocht je een Zanussi of AEG overwegen: die zijn ook van Electrolux....

Re: super slechte service electrolux betreft nordland wasmachine

Geplaatst: 09 jun 2012 15:02
door christiand
Dit forum topic gevonden via Google...
Probleem met de service van Electrolux stellen zicht niet alleen in Nederland maar ook in België. Zie ons volledige verhaal op http://ervaring-electrolux-service.blogspot.be/