Pagina 1 van 1
Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 06 aug 2011 14:45
door Auke38
Op 15 juli heb ik bij Bol.com een Canon 5D markII besteld levertijd 3-5 werkdagen, bij de bestelstatus op internet stond verwachte verzenddatum 22 juli. Op 22 juli kreeg ik een mail dat ze het artikel niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren en dat ze het artikel uiterlijk op 1 augustus kunnen bezorgen. Op 25 juli kreeg ik een mail dat ze het artikel niet konden leveren, maar dat ik het wel kon bestellen bij een partner van hun (€ 250 duurder). Omstreeks 20 juli hebben ze de prijs op hun site wel verhoogd, wat de illusie wekt dat hij wel te leveren is.
Ik vindt het vreemd dat alle andere bedrijven in Nederland volop kunnen leveren en Bol.com opeens niet meer.
Kan Bol.com dit zomaar doen
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 06 aug 2011 15:16
door sephora30
Ja.
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 14 sep 2011 10:13
door Ajeee
Hmmm, ik heb een soortgelijke ervaring met bol.com. Maar in mijn geval ging het om een CD. Ook eerst verschuiving van de lever datum. Toen niet meer te leveren en vervolgens door Bol.com de bestelling geannuleerd omdat deze niet te leveren was.
Enige tijd later werd de CD weer op BOL.com voor een hogere prijs.
Ik heb daarop bol.com gemail en gesteld dat nu de cd weer te leveren was ik deze alsnog voor het oorspronkelijk overeengekomen bedrag wilde ontvangen. Dat is toen ook gebeurd.
Het lijkt mij dat bol op oneigenlijke gronden de overeenkomst heeft ontbonden. De camera is immer wel te leveren. Echter een stuk later. Was deze niet te leveren dan zouden ze deze niet aanbieden.
Succes!
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 04 mar 2013 19:31
door esvanmierlo
Zit wat op bol.com te neuzen en zie daar een Sharp 3D LED tv 70 inch van €2500 afgeprijsd naar €699. Deze televisie meteen besteld en kreeg meteen een bevestiging met een leverdatum. Nu 2 weken later krijg ik mail dat de bestelling geannuleerd is omdat ze het artikel niet kunnen leveren. I hier iets aan te doen? Je kunt toch niet zomaar een aanbieding op de website zetten terwijl het artikel niet leverbaar is?
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 05 mar 2013 01:40
door sadfly
Zelfde hier met Bol.com, was een dvd. konden ze niet leveren (gelukkig)
want je kan beter niet bij bol.com kopen. heb de zelfde dvd goedkoper gevonden ergens anders.
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 27 dec 2013 17:57
door MaaikeM
Hier nu ook te maken met zo'n geintje. Paar maanden geleden al een blu ray set van een bekende serie als pre order besteld, toen 36,99 (andere delen 59,99). Snel daarna werd de prijs aangepast, maar mijn bestelling bleef keurig staan. Nu, een paar weken voor deze uit zou komen krijg ik een mail dat de bestelling geannuleerd is omdat de leverancier niet kan leveren. Op de site is het product ook niet meer te vinden op dit moment.
Nou kan ik me niet voorstellen dat ze dit product niet weer opnieuw aan gaan bieden, dus gevraagd aan de webcare hoe of wat. Het antwoord was dat ze niet wisten wanneer dit product weer beschikbaar zou zijn en voor welke prijs dat dan zou zijn. Ik moest de website maar in de gaten houden. Misschien dat ze het niet meer op de release datum kunnen leveren (een andere winkel kon dat zo te zien ook niet meer, of de release datum is verplaatst), maar dat is natuurlijk geen reden om de boel meteen maar te annuleren.
Voor zover ik zelf kon vinden mag dit alleen als ze het product echt niet meer terug verwachten. Ik overweeg om een mail te sturen naar de klantenservice dat ik het prima vind om te wachten tot het er wel weer is en dat ik wil dat ze de bestelling terug zetten. Andere optie is om aan de bel te trekken zodra het weer beschikbaar is. In ieder geval niet echt een nette gang van zaken... bestel daar nog wel regelmatig wat, dus dat valt me toch erg tegen.
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 27 dec 2013 18:16
door teusenwilma
Wij hebben een telefoon besteld bij Bol.com
Deze zou worden geleverd door een externe verkoper.
Tot op heden is de telefoon nog niet geleverd en de externe verkoper is per mail en per telefoon niet bereikbaar. Als je naar de klantenservice van Bol belt verwijzen zij je door naar de externe verkoper, welke dus niet bereikbaar is. Bol.com geeft aan niets te kunnen doen.
Terwijl er ook nog bij het artikel werd aangegeven : voor 17 uur besteld is de volgende dag in huis.
Dit is dus sowieso al niet gebeurd.
Ik besteld toch een artikel bij Bol, dus als daar problemen mee zijn dan zijn zij toch verantwoordelijk.
En al helemaal als de externe verkoper niet bereikbaar is!
Artikel staat nog steeds op hun site, alleen nu 169 euro duurder!!
Bestellingstatus is nog actief, en nog niet geannuleerd.
Maar ben bang dat het artikel nooit meer geleverd gaat worden en wij een deze dagen ook een mail ontvangen dat het geannuleerd is omdat de verkoper het artikel niet meer kan leveren.
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 27 dec 2013 21:35
door Prolix
ik begrijp dat "externe verkoper" niet. Heb je nou iets besteld bij Bol of bij die ander?
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 27 dec 2013 21:51
door Peeceetje
Je besteld bij Bol.com, maar veel producten kopen ze zelf in bij een andere leverancier, en als die problemen heeft met leveren, heeft Bol.com dat natuurlijk ook.
Ze vermelden dat ook op hun site, en daarom duurt het ook langer voor die producten geleverd worden, tenzij het bedrijf waar ze het kopen een drop shipment doet, dan kan het sneller.
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 27 dec 2013 22:18
door Prolix
maar waarom bellen teusenwilma dan naar die partij? Daar doen zij toch geen zaken mee? en waarom legt Bol het probleem gewoon neer en houden ze de klant niet op de hoogte? Als ik het zo lees is dit een aanfluiting. Wat slecht zeg!
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 12 jan 2014 14:45
door MaaikeM
Hier is er inmiddels een vervolg. Het product wordt sinds 9 januari weer aangeboden, nu voor 69,99! Ik heb bol.com toen gemaild dat ik de bestelling alsnog wilde ontvangen voor het oude bedrag, waarop ik als antwoord kreeg dat ze niets kunnen veranderen aan prijswijzigingen en niets voor mij kunnen doen. Ik kon het product wellicht in een winkel goedkoper vinden!
Nou wilde ik het er sowieso niet bij laten zitten, maar ik heb elders vernomen dat ten minste 2 anderen een tegoed bon hebben gekregen voor het prijsverschil! Dus ik ga er nog weer achter aan.
Toevoeging:
Een duidelijke mail gestuurd waar in stond dat ze dit niet zo konden doen en waarom, dat anderen compensatie kregen en dat ik of levering of ook een bon wilde. Dat gaf resultaat: ze reageerden bijna direct dat ze inderdaad in dit geval wel konden compenseren en dat ook zouden gaan doen! Inmiddels opnieuw besteld
Kan overigens goed zijn dat het gewoon een foutje was van de betreffende medewerker, want die anderen hebben zo te zien wel direct bij hun eerste mail een tegoedbon gekregen.
Re: Bestelling geannuleerd door Bol.com
Geplaatst: 12 jan 2014 16:02
door newmikey
Heb nu inmiddels dezelfde ervaring met zowel een camera die door een derde partij zou worden geleverd als ook met simpele boeken en CD's. Het lijkt mij dat, ware het dat dit éénmalig was gebeurd, het misschien gewoon eens botte pech zou zijn, het er nu naar uit ziet alsof dit de vaste modus operandi van Bol.com is.
Ze mogen het misschien doen. Als consument mogen wij echter kiezen om nooit meer zaken met ze te doen ("one strike you're out"-principe). Ik hou het op het laatste.
Bol.com? Géén klantvriendelijke toko wat mij betreft.