LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door DJM »

Ik snap niet echt waarom mensen zo op de samenleving hangen als ze zelf verantwoordelijk zijn.
Iemand wil stoppen met roken omdat dat voor diegene gezonder is.
Daarmee gaat diegene kosten van het roken besparen maar toch mag het stoppen niks kosten.
Dat moet op kosten van de gemeenschap.

Hier praten we over:

Fabrieksprijs Champix starterspakket ( 11x0,5 mg en 14x1 mg)= €39,75
Aflevertarief apotheek en 6 % BTW= €12,17

Totaal: €51,92


Fabrieksprijs Champix vervolgpakket (28x1 mg)= €44,53
Aflevertarief apotheek en 6 % BTW= €24,34

Totaal: €68,87

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Champix wordt alleen vergoed als je dit icm een gedragsveranderende training volgt bij je huisarts
dit klopt voor geen meter, ik moet me nu aanmelden( heb dat ook gedaan) bij stivoro.

Unive vind ik persoonlijk een slechte service heb ben.

@DJM , ik bepaal zelf wat ik gebruik wat er in het pakket zit.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door frenchy »

wel Ciske, dat klopt wel!!

Bij Unive krijg je een vergoeding als het via Stivoro of Sinefuma gaat, maar ook als je huisarts een programma hiervoor hieeft en hiervoor een contract heeft afgesloten met Unive.

Precies zo als Jessica het omschrijft: Champix wordt alleen vergoed als je dit icm een gedragsveranderende training volgt bij je huisarts of een GGZ instelling die een contract hebben afgesloten om deze training te geven. En daarnaast dan Stivoro of Sinefuma.

En DJM Ik maak al jaren geen gebruik meer van Fysio, en moet het toch betalen bla bla bla. Zo kan ik er wel meer verzinnen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

wel frenschy , jij hoeft mij niet te vertellen hoe het in elkaar zit, inderdaad krijg je het vergoed, maar alsnog is Unive een waardeloos en klantonvriendelijk bedrijf, dus vertel jij mij nou maar niks.

juist door die flut unive ken ik dus langer wachten, hoezo pluk je er de vruchten van???

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door frenchy »

Stap je toch lekker over per 1-1 Ciske.
Dit is met alles wat je "koopt". Soms bevalt iets en soms niet. Dat noemt men een miskoop. Bevalt het niet, koop je het niet meer.
Zo is hier ook. Klaar!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

frenchy schreef:Stap je toch lekker over per 1-1 Ciske.
Dit is met alles wat je "koopt". Soms bevalt iets en soms niet. Dat noemt men een miskoop. Bevalt het niet, koop je het niet meer.
Zo is hier ook. Klaar!

misschien moet je eerst alles lezen voordat je een mening hebt lijkt mij stukken beter frenchy.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door frenchy »

Ik zal je eens wat zeggen ciske.
De mensen van de klantenservice weten zelf pas sinds een maand of 2 de volledige vergoeding, omdat dit constant veranderd was. Die vergoeding voor stoppen met roken is pas in december besloten. De eerste maanden werd de klantenservice platgebeld en de medewerkers konden geen antwoord geven. Behalve dat dit via Stiovoro vergoed werd, omdat dat het enigste was wat zeker was.

Zoals ik schreef is dit pas sinds kort duidelijk. Ik snap de frustratie bij de klanten, maar geloof me, ook de medewerkers van de klantenservice zijn gefrustreerd hierover.

De vergoeding komt hier op neer:
vergoeding als het "stoppen met roken programma" wordt gevolgd bij een ggz instelling of via de eigen huisarts MITS deze instelling of huisarts een overeenkomst heeft hierover met Unive. Dus niet gewoon een overeenkomst, maar specifiek voor dit programma. Of, zoals je al duidelijk was, via Stivoro of Sinefuma.

En dan nog wat Ciske.
Ik heb er gewerkt, en ik heb ook klanten aan de lijn die heeeel onvriendelijk zijn of die meteen de leiding willen nemen. Ik ben de vriendelijkheid zelver, maar als ik aangevallen werd door een klant die hartstikke onredelijk is en mij stomme koe of wat dan ook noemt, kun je niet meer van mij verwachten dat ik enigszins nog moeite voor je doe.
Aan jouw eerdere reacties (ook bij een ander topic) heb ik gemerkt dat je het niet zo op hebt met een klantenservice van wat dan ook. Als jij iemand aan de andere kant van de lijn behandeld als stront, mag je niet verwachten dat je zelf beter behandeld wordt.

En tuurlijk is Unive hier in gebreke. Zoveel verschillende antwoorden en onduidelijke of geen mail. Dat kan en mag niet.
Heb je het ook al via de officiële weg geprobeerd? Dus een klacht indienen via het klachtenformulier van de website? Als je dan een week of zo later belt, mag je eisen doorverbonden te worden met de afdeling klachten naar aanleiding van een klacht die je via de officiële weg ingediend hebt.

En een beetje vriendelijkheid helpt ook. Daar kom je namelijk veeeeeeeel verder mee. Probeer maar eens uit!

cabumba
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 mar 2010 20:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door cabumba »

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het volledig met Jessica en Frenchy eens ben !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

nogmaals frenchy , lees eerst het hele topic , en dan pas je mening geven , ging in de `1ste instantie om de asociale instelling van niet beantwoorden van mail. en voor de rest....tis wel goed wat een ander denkt of vindt , zal mij een worst wezen.

frenchy
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 apr 2011 13:10

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door frenchy »

tis wel goed wat een ander denkt of vindt , zal mij een worst wezen.
Dat was mij al duidelijk ja!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

frenchy schreef:
tis wel goed wat een ander denkt of vindt , zal mij een worst wezen.
Dat was mij al duidelijk ja!!!

goed zo werd eens tijd :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Ik wil hier toch effe nog een aanvullig op zetten, dat Unive niet antwoordde op mijn mails was niet netjes hebben ze later ook excuses voor gemaakt , maar inderdaad het gaat wel zo als hun zeiden.

mijn huisarts is op dit gebied fout geweest , die had zich als het via hem ging moeten aanmelden als begeleider , schijnt dat daar bepaalde dingen voor gedaan moeten worden, dus ik merk nu dat de fout bij hem ligt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Ik wil hier toch effe nog een aanvullig op zetten, dat Unive niet antwoordde op mijn mails was niet netjes hebben ze later ook excuses voor gemaakt , maar inderdaad het gaat wel zo als hun zeiden.

mijn huisarts is op dit gebied fout geweest , die had zich als het via hem ging moeten aanmelden als begeleider , schijnt dat daar bepaalde dingen voor gedaan moeten worden, dus ik merk nu dat de fout bij hem ligt.

maandag begin ik met de champix onder begeleiding van stivoro.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door snepke »

Succes,het lukt je wel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Succes,het lukt je wel

dank je snepke

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

En schijnbaar leert Univé nog steeds niks, zit weer eens op een antwoord op mijn mail te wachten , en jawel hoor geen antwoord leren ze nooit iets??

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Hoi Ciske,

Vervelend dat u weer moet wachten op een reactie van ons. Wanneer hebt u de e-mail gestuurd? En wat is het contactnummer? Dan kan ik het als het goed is opzoeken.

Neemt u contact met mij op via [email protected].
Ik help u graag.

Met vriendelijke groet,
Univé Verzekeringen

Melvin Boender
Webcare

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door snepke »

Wel toevallig dat ciske nu wel gelijk een antwoord krijgt.
Waar een forum al niet goed voor is.

Ciske wegwezen daar ,zorgverzekeringen genoeg,die niet via een forum communiceren.
Belachelijk,je kan voor hun de pot op,en geven geen antwoord.

Je ze zet het hier neer, en nog geen uur later heb je antwoord.

Catharina1956
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2008 00:21

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door Catharina1956 »

Als je naar een ander overstapt, dan moet je opzegging binnen zijn voor 1 januari. Zou het aangetekend doen met ontvangstbevestiging. Je hebt dan nog de tijd tot eind januari om een nieuwe af te sluiten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .

Ongelezen bericht door ciske »

Ik stap niet over, het is opgelost ze hebben hun excuses aangeboden omdat het druk is.

Gesloten