LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 in gebreke stellen

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sdanckaarts

Tele2 in gebreke stellen

Ongelezen bericht door sdanckaarts »

Al maanden lang heb ik problemen met de decoder van Tele2. Een aantal problemen ondertussen :
1. Zappen duurt veel te lang (20s) ( vernaderen kanaal, aanpoassen volume, elke actie eigenlijk met de remote
2. Beeld bevriest tijdelijk
3. Beeld bevriest constant
4. Decoder start niet op
Maanden gelden contact opgenomen en het had te maken met een update, waren in gesprek met leverancier om het op te lossen. Hoorde maar niks van ze en dus 2 maanden geleden weer contact opgenomen, zelfde verhaal.

Nu opnieuw contact opgenomen en het verhaal is nu dat de decoder te oud was voor de update en het is niet meer op te lossen. Ik krijg geen nieuwe decoder en kreeg wel een aanbieding om het contract te vernieuwen. Dat is op zich voordeliger MAAR ik zit dan weer vast aan een contract duur. Tele2 misbruikt nu dus een technisch probleem aan hun kant om mij zo ver te krijgen om een nieuw contract af te sluiten. Als ik dit niet doe dan kan er niets aan de problemen gedaan worden.

M.i. verzaakt Tele2 hiermee aan haar verplichtingen. Ik heb immers betaald voor een televisie pakket en mag er vanuit gaan dat ik dan ook TV kan kijken. Dat er af en toe problemen zijn accepteer ik hierbij maar deze problemen maken het onmogelijk om TV te kunnen kijken.

Ik snap de houding van Tele2 ook niet want ze zeggen in feite : upgraden of accepteren dat je niet normaal TV kunt kijken. Ik wil best upgraden maar ik wil NIET de verplichting aan gaan van een contractduur van een jaar omdat zij niet kunnen leveren wat is overeengekomen in een ander contract. Kennelijk zijn andere mensen wel overstag gegaan ( begrijpelijk want als het maanden en maanden duurt dan kan ik me voorstellen dat je je op een gegeven moment maar overgeeft ).

M.i. blijft Tele2 dus in gebreke aangaande onze overeenkomst en misbruiken zij een technische storing om er commercieel gewin uit te halen. ( immers ben ik weer een jaar lang klant of ik kan geen TV kijken ).

Ik ben dan ook van plan om hen in gebreke te stellen maar ben benieuwd of anderen mij in dit pad zijn voorgegaan en misschien advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken.

ankiedennis

Re: Tele2 in gebreke stellen

Ongelezen bericht door ankiedennis »

Ook wij zijn al maanden bezig met onze digitale tvaansluiting van Tele2. Maar vandaag sloeg echt alles. Mijn man belde om weer een klacht door te geven. Of mijn man weer het hele riedeltje wilde nalopen. Nee zegt mijn man, dat heb ik al zo vaak gedaan. Jullie blijven in gebreken, want het probleem ligt aan onze oude decoder. Jullie willen geen nieuwe geven, wij moeten hem van jullie huren voor weer eens een jaarcontract en 10 euro meer betalen. Terwijl in ons contract staat dat we al interactief zouden moeten hebben, alleen vindt Tele2 het niet noodzakelijk om de decoders om te wisselen. De persoon aan de telefoon werd zo onbeschoft dat deze persoon de telefoonverbinding heeft verbroken. Waar halen ze de brutaliteit vandaan. Wij gaan nu dan ook opzoek naar een andere provider, want Tele2 kan niet met zijn klanten omgaan.

charenzonique

Ongelezen bericht door charenzonique »

Hoi ik benin tussentijd al een jaar bezig met tele 2. Mijn decoder heeft de zelfde problemen als wat jij aangeeft. Heb al diverse telefoontjes gepleegd met ze.
Ook zijn er 2 monteurs geweest op de lijn te checken. Tele2 geeft toe dat er meerdere fouten op de lijn zitten en dit zou alleen oplosbaar zijn door de ondergrondse kabel te vernieuwen. echter gaan zei dit niet doen omdat in de duizende euro's oploopt volgens Tele 2 .

Ik ben nu een juridische procedure gestart op al mijn geld terug te krijgen en om gewoon het product te krijgen waar ik recht op heb.

Ze willen me afschepen door het contract zonder kosten te ontbinden. Alleen dit ga ik niet doen.

Als ik jou was zou ik een procedure tegen ze starten.

sdanckaarts schreef:Al maanden lang heb ik problemen met de decoder van Tele2. Een aantal problemen ondertussen :
1. Zappen duurt veel te lang (20s) ( vernaderen kanaal, aanpoassen volume, elke actie eigenlijk met de remote
2. Beeld bevriest tijdelijk
3. Beeld bevriest constant
4. Decoder start niet op
Maanden gelden contact opgenomen en het had te maken met een update, waren in gesprek met leverancier om het op te lossen. Hoorde maar niks van ze en dus 2 maanden geleden weer contact opgenomen, zelfde verhaal.

Nu opnieuw contact opgenomen en het verhaal is nu dat de decoder te oud was voor de update en het is niet meer op te lossen. Ik krijg geen nieuwe decoder en kreeg wel een aanbieding om het contract te vernieuwen. Dat is op zich voordeliger MAAR ik zit dan weer vast aan een contract duur. Tele2 misbruikt nu dus een technisch probleem aan hun kant om mij zo ver te krijgen om een nieuw contract af te sluiten. Als ik dit niet doe dan kan er niets aan de problemen gedaan worden.

M.i. verzaakt Tele2 hiermee aan haar verplichtingen. Ik heb immers betaald voor een televisie pakket en mag er vanuit gaan dat ik dan ook TV kan kijken. Dat er af en toe problemen zijn accepteer ik hierbij maar deze problemen maken het onmogelijk om TV te kunnen kijken.

Ik snap de houding van Tele2 ook niet want ze zeggen in feite : upgraden of accepteren dat je niet normaal TV kunt kijken. Ik wil best upgraden maar ik wil NIET de verplichting aan gaan van een contractduur van een jaar omdat zij niet kunnen leveren wat is overeengekomen in een ander contract. Kennelijk zijn andere mensen wel overstag gegaan ( begrijpelijk want als het maanden en maanden duurt dan kan ik me voorstellen dat je je op een gegeven moment maar overgeeft ).

M.i. blijft Tele2 dus in gebreke aangaande onze overeenkomst en misbruiken zij een technische storing om er commercieel gewin uit te halen. ( immers ben ik weer een jaar lang klant of ik kan geen TV kijken ).

Ik ben dan ook van plan om hen in gebreke te stellen maar ben benieuwd of anderen mij in dit pad zijn voorgegaan en misschien advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Stap naar de Geschillencommissie ECD > www.sgc.nl

Van Tele2 hoef je geen enkele medewerking te verwachten: zoek dit forum er maar op na. Ontbind het gehele contract incl. bellen en internetten wegens wanprestatie.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... /Televisie

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bob Schurkjens schreef:Stap naar de Geschillencommissie ECD > http://www.sgc.nl

Van Tele2 hoef je geen enkele medewerking te verwachten: zoek dit forum er maar op na. Ontbind het gehele contract incl. bellen en internetten wegens wanprestatie.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... /Televisie

Hier sluit ik mij bij aan, tele 2 is nogal laks met alles, meewerken ken je wel vergeten.

Advies zoek een betere provider.

Gesloten