| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn vriend is uit huis gezet
-
SusanvanderKolk
Mijn vriend is uit huis gezet
Situatie: Mijn vriend is 5 maand geleden door zijn vader het huis uitgezet door een confrontatie. Hierdoor was hij op zichzelf aangewezen en moet hij voor zichzelf zorgen. Mijn vriend is 17 jaar en valt dus onder de zorgplicht van zijn ouders. Maar hij krijgt totaal geen financiele hulp om voedsel en kleding etc voor zichzelf te kopen. Ook word de datum dat hij naar huis mag telkens uitgesteld (al 2 maand lang) en word hij het huis niet ingelaten. Hij woont nu tijdelijk bij een vriend en zijn ouders in huis, voor niets. Maar hij hoort zowiezo die financiele ondersteuning van zijn vader te krijgen, want hij valt toch nog onder zijn verantwoordelijkheid? Hoe kunnen we dit aanpakken?
Re: Mijn vriend is uit huis gezet
Ga er vanuit dat u vriend nog op school zit en de ouders dus oa ook nog kinderbijslag voor hem ontvangen.
De ouders van de vriend waar hij nu voorlopig is kan zijn vader vragen om financiele steun, nee heb je en ja kan je krijgen.
Anders mischien jeugdzorg inschakelen ????
De ouders van de vriend waar hij nu voorlopig is kan zijn vader vragen om financiele steun, nee heb je en ja kan je krijgen.
Anders mischien jeugdzorg inschakelen ????
17 jaar als hij bij vrienden woont,kan hij misschien een (zaterdag)baantje of een krantenwijk nemen.
Dan kan hij iets mee betalen.
Als hij nu bij een vriend woont en het is nog niet bij hem opgekomen om een baantje te zoeken ,dan denk ik dat zijn vader er hem niet voor niets uitgezet heeft.
17 jarige denken dat ze heel wat zijn en ze zullen hun ouders eens vertellen hoe alles moet.
Waarom is hij eruit gezet?Drank/drugs probleem ?Iets anders?
Als hij zich normaal gedraagt wordt hij niet op straat gegooid.
Als hij nu bij een vriend woont en het is nog niet bij hem opgekomen om een baantje te zoeken ,dan denk ik dat zijn vader er hem niet voor niets uitgezet heeft.
17 jarige denken dat ze heel wat zijn en ze zullen hun ouders eens vertellen hoe alles moet.
snepke schreef:
mee eens , voordat ouders het zover laten komen dat ze hun eigen kind eruit gooien is er wel heel wat aan de hand geweest, gewoon een baantje voor de kost zoeken naast de studie.
Wie zegt dat hij nog op school zit?ciske schreef:
mee eens , voordat ouders het zover laten komen dat ze hun eigen kind eruit gooien is er wel heel wat aan de hand geweest, gewoon een baantje voor de kost zoeken naast de studie.
Wie weet hing hij de hele dag thuis te lamballen of te gamen?
En alles thuis opeten en drinken en nog een grote bek op te koop toe.
Er is duidelijk iets aan de hand,misschien krijgen we nog antwoord .
En TS het is jouw vriend,waarom willen jouw ouders hem dan niet in huis,waarom moet hij naar een vriend?
Kennen ze hem ook al?
Waarom is hij eruit gezet??
-
seconds-out
nou ja..!?snepke schreef: Waarom is hij eruit gezet?Drank/drugs probleem ?Iets anders?
Kort door de bocht, alsof alle ouders zich altijd wel normaal gedragen en bovendien is het ook gissen.
Problemen met pubers zijn van alle tijden, het gaat niet aan dat ouders hun kinderen dan zomaar de straat opsturen..als er sprake is van een verslaving of anderzins een onhoudbare situatie moet toch op zijn minst een hulpverlenings instantie worden ingeschakeld.
Misschien is dat ook wel gebeurd, ik weet dat niet.
Een gezin hier achter een zoon van 17.
Drugs probleem.Hulpinstanties zeggen "eruit gooien en niet meer binnen laten"
Hij haalt alles weg wat los en vast zit(ook van zijn moeder en oma)
Hij is opgenomen geweest in een afkickkliniek
Na 14 dagen is hij daar weggelopen,want hij was beter,zei hij
Maar zijn ouders kregen het advies hem niet meer binnen te laten.
Hij haalt alles weg wat los en vast zit(ook van zijn moeder en oma)
Hij is opgenomen geweest in een afkickkliniek
Na 14 dagen is hij daar weggelopen,want hij was beter,zei hij
Maar zijn ouders kregen het advies hem niet meer binnen te laten.
Laatst gewijzigd door snepke op 09 aug 2011 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
seconds-out
Ja, dat kan.snepke schreef:Een gezin hier achter een zoon van 17.
Drugsproblemen kunnen een gezin kapot maken.
Als zelfs de hulpinstanties adviseren om hem niet meer binnen te laten, is dat dramatisch.
Klopt,heb het hierachter zien gebeuren,daarom moet er wel iets aan de hand zijn ,willen ze hun kind eruit zetten.seconds-out schreef:
Ja, dat kan.
Drugsproblemen kunnen een gezin kapot maken.
Als zelfs de hulpinstanties adviseren om hem niet meer binnen te laten, is dat dramatisch.
Misschien krijgen we nog antwoord van TS ,waarom haar vriend eruit is gezet.
Laatst gewijzigd door snepke op 09 aug 2011 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Wat er wel of niet speelt is voor ons alleen maar gissen. Maar ik weet wel dat het ook een kwestie is van verantwoordelijkheid nemen.Maar hij hoort zowiezo die financiele ondersteuning van zijn vader te krijgen, want hij valt toch nog onder zijn verantwoordelijkheid? Hoe kunnen we dit aanpakken?
De suggestie is al eerder gegeven, waarom neemt hij geen zaterdagbaantje? Krantenwijk? Na schooltijd in een friettent bij springen? Nu wordt de indruk gewekt dat hij de verantwoordelijkheid voor de financiën helemaal bij de ouders legt, en dat is natuurlijk niet zo. Een jong van die leeftijd mag best wel wat moeite doen om zelf wat inkomsten te verkrijgen.
De kinderbijslag die zijn ouders krijgen is in iedergeval niet op zijn plaats. Dit geld moet worden gebruikt voor de kinderen.
Maar waarom is hij op straat gezet. Snepke heb jij inhoudelijk kennis of gis je maar een beetje naar de motieven?
Maar waarom is hij op straat gezet. Snepke heb jij inhoudelijk kennis of gis je maar een beetje naar de motieven?
Ik vroeg waarom hij uit huis was gezet drugs/drank of iets anders.evdbeek99 schreef:De kinderbijslag die zijn ouders krijgen is in iedergeval niet op zijn plaats. Dit geld moet worden gebruikt voor de kinderen.
Maar waarom is hij op straat gezet. Snepke heb jij inhoudelijk kennis of gis je?
En er wordt nergens over kinderbijslag geschreven door ts.
Wie weet zit hij niet op school,dan heb je geen recht op kinderbijslag
Laatst gewijzigd door snepke op 09 aug 2011 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Josephien12
Ik lees hier - vrij vertaald - tussen de regels door dat sommigen vinden dat indien je een brutale puber op straat zet dat je hem maar gelijk ook een enveloppe moet geven met de kinderbijslag erin.
Toe maar, misschien ook gelijk maar een voorschot op de erfenis?
Toe maar, misschien ook gelijk maar een voorschot op de erfenis?
Naar huis mag? Van wie? Ouders?SusanvanderKolk schreef:Situatie: Mijn vriend is 5 maand geleden door zijn vader het huis uitgezet door een confrontatie. Hierdoor was hij op zichzelf aangewezen en moet hij voor zichzelf zorgen. Mijn vriend is 17 jaar en valt dus onder de zorgplicht van zijn ouders. Maar hij krijgt totaal geen financiele hulp om voedsel en kleding etc voor zichzelf te kopen. Ook word de datum dat hij naar huis mag telkens uitgesteld (al 2 maand lang) en word hij het huis niet ingelaten. Hij woont nu tijdelijk bij een vriend en zijn ouders in huis, voor niets. Maar hij hoort zowiezo die financiele ondersteuning van zijn vader te krijgen, want hij valt toch nog onder zijn verantwoordelijkheid? Hoe kunnen we dit aanpakken?
Het lijkt me niet dat het toeschuiven van geld de oplossing is.
-
seconds-out
Nee. niet de oplossing, maar de ouders zijn wel verantwoordelijk voor de kosten van het levensonderhoud zolang zoonlief nog minderjarig is.Jolijn schreef: Naar huis mag? Van wie? Ouders?
Het lijkt me niet dat het toeschuiven van geld de oplossing is.
Uhm er zijn ook ouders Snepke die zich niet normaal kunnen gedragen ipv de kinderen.snepke schreef:17 jaar als hij bij vrienden woont,kan hij misschien een (zaterdag)baantje of een krantenwijk nemen.
Is in principe helemaal niet van toepassing waarom de jongen uit huis gezet is dat is ook niet de vraag van TS.
Dat weet ik niet zo net wat je daar schrijft, als hij maar een bij-baantje heeft dan zijn ouders wel degelijk verplicht tot betalen is ook zo met kinderalimentatie.vogels schreef:
Inderdaad, iedereen blijkbaar weer ordinair nieuwsgierig en oordelend zonder de feiten te kennen.
Als die vriend kan werken omdat hij niet meer naar school gaat/op school zit, zijn de ouders niet onderhoudsplichtig meer.
-
manondoris
ouders zijn verantwoordelijk tot 18 jaar en ik denk ook dat er wel degelijk wat aan de hand is met deze jongen! je zet je kind echt niet zomaar op straat! ik hoop dat ts met wat meer info komt 
-
seconds-out
Nee, je zet je kind niet zomaar op straat, daar is meer aan vooraf gegaan.manondoris schreef:ouders zijn verantwoordelijk tot 18 jaar en ik denk ook dat er wel degelijk wat aan de hand is met deze jongen! je zet je kind echt niet zomaar op straat! ik hoop dat ts met wat meer info komt
Vaak een opeenstapeling van incidenten, en hoe precies het naadje van de kous zit, kom je misschien toch nooit achter.
.
Iedereen heeft het maar ook dat de zoon wel verslaafd zou zijn...allemaal speculaties, misschien zijn die ouders wel zwaar verslaafd.