LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN verdient aan zomervakanties

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
beller1

KPN verdient aan zomervakanties

Ongelezen bericht door beller1 »

Nu al voor de tweede keer na terugkomst van mijn vakantie is de telefoon afgesloten.

Ik betaal maandelijks mijn telefoonabonnement op rekening.
Aan het begin van de zomervakantie wordt is de maandrekening gestuurd
die ik pas na terugkomst zie liggen. Zodoende betaal ik dus vier weken na ontvangst van de rekening.

Wordt ik gewoonweg afgesloten vanwege te laat betalen.
Men hanteert een termijn van 14 dagen.
Dat is wel erg kort in de vakantieperiode.
Vorig jaar zomer hetzelfde probleem.
Moet ik weer laten heraansluiten.
Zo verdient KPN leuk extra.

Waarom laat ik dan niet automatisch afschrijven.
Ik heb het minimale abonnement om slechts over een lijn te beschikken.
Twee jaar terug heeft KPN mijn abonnememnt spontaan (zonder aankondiging)
veranderd in een duurdere variant waardoor er, zonder dat ik het meteen merkte, gedurende enkele maanden te veel geld werd afgeschreven. Na ontdekkingheeft het me veel tijd gekost om e.e.a. weer terug te laten draaien.
Als ik handmatig betaal op rekening, dan zie ik tenminste als het bedrag onbedoeld verandert.

Teunbosseman

Re: KPN verdient aan zomervakanties

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Heb hetzelfde met mn ziektekosten verzekering......mn vrouw krijgt een rekening omdat bepaalde zaken onder eigen risico vallen.....prima geen probleem.

Acceptgiro zit erbij, goed geregeld zou je zeggen.....zij het niet dat mn vrouw met vakantie is en de betalingstermijn 15 dagen.

Ik heb het nu voor dr betaald maar heb een pittige mail gestuurd waarin ik deze 15 dagen als zeer kort bestempel......als ik geld terug krijg dan is dit ook niet binnen 15 dagen.

Of ze aub de termijn naar een gangbare 30 dagen willen zetten. Tot op heden nog geen bericht terug.

Ind lekker makkelijk zo voor jou, ff afsluiten en heraansluitkosten vangen.

trappist

Ongelezen bericht door trappist »

het lijkt of die twee weken termijn normaal aan het worden is, bij thuiskomst lag er ook bij mij een drietal enveloppen van een verzekeraar, de eerste met een rekening en daarna 2 aanmaningen, van mensen die op vakantie zijn hebben ze daar schijnbaar nog nooit gehoord...

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

sorry hoor als ieder bedrijf rekening ermee moet houden wanneer een klant op vakantie is betaalt iedereen te laat. 2 weken termijn is normaal,je krijgt daarna ook een herinnering. Eigen schuld dus dat je bent afgesloten

Teunbosseman

Pareltje31 schreef:sorry hoor als ieder bedrijf rekening ermee moet houden wanneer een klant op vakantie is betaalt iedereen te laat. 2 weken termijn is normaal,je krijgt daarna ook een herinnering. Eigen schuld dus dat je bent afgesloten

Das me ff te makkelijk gezegd. Draait het eens om, moet de consument maar tig tijden wachten als er geld terug moet worden betaald ???

Waar baseer jij op dat 2 weken normaal is ? In de zakelijke markt is 30 dagen zelfs 60 dagen normaal.
Herinnering krijgen ok, maar meteen worden afgesloten is wel erg rigureus.

beller1

Ongelezen bericht door beller1 »

Als er inderdaad nog een herinnering zou volgen, zou het geen probleem zijn.
Punt is dat ik slechts één rekening in de bus heb gekregen (de initiële rekening). Verder geen herinnering of aanmaning en direct al afgesloten.

Vandaar dat me dit wat tegenvalt van KPN.
Als verder niemand dit tegenkomt, dan zal het wel een uitzonderlijke situatie betreffen. Vreemde is wel dat hetzelfde zich voordeed een jaar geleden. Ook na de zomervakantie.

Teunbosseman

beller1 schreef:Als er inderdaad nog een herinnering zou volgen, zou het geen probleem zijn.
Punt is dat ik slechts één rekening in de bus heb gekregen (de initiële rekening). Verder geen herinnering of aanmaning en direct al afgesloten.

Als verder niemand dit tegenkomt, dan zal het wel een uitzonderlijke situatie betreffen. Vreemde is wel dat hetzelfde zich voordeed een jaar geleden. Ook na de zomervakantie.

Denk dat vele ( waaronder ik ) automatisch betalen.......al zij het met tegenzin.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Teunbosseman schreef:
beller1 schreef:Als er inderdaad nog een herinnering zou volgen, zou het geen probleem zijn.

Denk dat vele ( waaronder ik ) automatisch betalen.......al zij het met tegenzin.
Wat is het probleem met automatisch betalen? Het scheelt tijd, je weet zeker dat je een rekening niet vergeet te betalen. Je kunt het ook niet als stok achter de deur bewaren voor het geval er een probleem is, want je zit er contractueel aan vast. Als er klachten over de geleverde dienst zijn ontslaat je dat immers niet van de betaalverplichting.

Teunbosseman

GJvdZ schreef:Wat is het probleem met automatisch betalen? Het scheelt tijd, je weet zeker dat je een rekening niet vergeet te betalen. Je kunt het ook niet als stok achter de deur bewaren voor het geval er een probleem is, want je zit er contractueel aan vast. Als er klachten over de geleverde dienst zijn ontslaat je dat immers niet van de betaalverplichting.

Lees de vele problemen met automatische incasso's zou ik zeggen. Ik houd het liever in eigen hand zoals het ook VOOR de automatische incasso's was.

Bij klachten kan je wel degelijk een betaal opschorting doen, of het wijs is ivm eventuele gevolgen, is een andere discussie.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Het is heel simpel:

Als je te laat betaald, dan wordt je afgesloten. Als je weer wilt worden aangesloten, dan dien je daar kosten voor te betalen.

Het feit dat jij geen automatisch incasso wilt, is het niet het probleem van het bedrijf waarbij jij een dienst afneemt. Je moet gewoon op tijd betalen. Vakantie of geen vakantie.

Ik ben het met je eens dat het niet netjes is, maar het is wel zoals het gaat.

Hier heb je m.i. dus zelf schuld aan.

Teunbosseman

Hatertje schreef:Het is heel simpel:

Als je te laat betaald, dan wordt je afgesloten. Als je weer wilt worden aangesloten, dan dien je daar kosten voor te betalen.

Het feit dat jij geen automatisch incasso wilt, is het niet het probleem van het bedrijf waarbij jij een dienst afneemt. Je moet gewoon op tijd betalen. Vakantie of geen vakantie.

Ik ben het met je eens dat het niet netjes is, maar het is wel zoals het gaat.

Hier heb je m.i. dus zelf schuld aan.

Gaat niet om dat er niet betaald wordt maar om de TERMIJN. Bedrijf kan je niet verplichten om automatisch te betalen. Ook al wil TS betalen dan is de termijn nogal aan de korte kant.

In dit geval is het KPN, maar gebeurt precies hetzelfde met bv ziektekosten etc etc

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Blijft het verhaal hetzelfde.

Bij het aangaan van een contract ben je vrij om te informeren over de betalingstermijn. Op basis daarvan kan je besluiten om het contract aan te gaan of niet.

Als jij jezelf niet goed informeert, toch het contract ondertekend, en vervolgens wordt afgesloten omdat er niet op tijd is betaald, dan is dat volledig je eigen schuld.

Zoals ik eerder al aangaf is zo'n kort termijn niet netjes, maar wel waar je akkoord mee bent gegaan.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Er zijn een aantal bedrijven waaraan ik niet meer via automatische incasso betaal, omdat er in het verleden teveel dingen zijn misgegaan en het vervolgens veel te lang duurt voordat iets hersteld is. Bedrijven krijgen van mij in eerste instantie het voordeel van de twijfel en dan betaal ik automatisch. Gaat het een paar keer goed mis, is het afgelopen daarmee en betaal ik via acceptgiro of iets dergelijks.

KPN is een van die bedrijven die ik al jaren met accept betaal, vanwege die redenen. De meest recente rekening welke ik ontving heeft een factuurdatum van 22-7 en moest betaald zijn voor 5-8. Ik ontving die rekening pas op 28-7, waardoor ik net iets meer dan 1 week had om de rekening te betalen. Dat vind ik persoonlijk wel erg kort.

Een aantal jaren geleden had KPN een veel langere betalingstermijn.. als de factuurdatum rond de 24ste 25 ste lag moest deze voor de pak en beet 19de van de volgende maand betaald zijn. Dus ze hebben de betalingstermijn de laatste tijd aanmerkelijk verkort. In die tijd hadden ze er ook nog eens een handje van om de factuur op de 24 ste te maken en vervolgens kreeg je hem pas rond de 7de van de volgende maand in de bus. Zo is me dat ook een paar keer met een vakantie gebeurd. Een van de laatste keren wist ik dat de rekening eraan zat te komen en we gingen 17 dagen weg.. we vertrokken op de 10de en jawel hoor de rekening kwam pas nadat we vertrokken waren in de bus met een factuurdatum van de 25ste.. Deze rekening moest al betaald zijn ruim voordat we terug waren van vakantie.. We waren 2 dagen thuis en had de rekening inmiddels betaald, vervolgens krijgen we wel direct een herinnering in de bus met de mededeling dat we op de volgende factuur sowieso herinneringskosten in rekening gebracht kregen als de rekening al betaald was en als deze nog niet betaald was, moesten we die direct al overmaken. Bij die herinnering krijgen ze het ineens heel toevallig wel voor elkaar dat de rekening 1 dag na herinneringsdatum in de bus valt terwijl er in die tijd tussen factuurdatum en dag van ontvangst consequent minimaal 10 dagen zat. Het heeft even geduurd maar heb uiteindelijk die kosten niet hoeven betalen en de belkosten terug gekregen.

Bedrijven als KPN hebben de neiging als iemand al een keer afgesloten is geweest dat ze de volgende keer zonder pardon veel sneller overgaan tot afsluiting en ik vind best dat bedrijven er in de vakantieperiode rekening mee mogen houden dat de betaling later komt. Of dat ze niet direct overgaan tot afsluiting of herinneringskosten. De betalingstermijn iets langer zetten, zou heel veel oplossen. Op deze wijze worden mensen bijna gedwongen via automatische incasso te betalen om gelazer te voorkomen en dat vind ik niet juist KPN staat er zelf ook om bekend dat ze niet zo netjes zijn in hun eigen betalingstermijnen en ze hanteren minimaal 30 dagen en vaak nog veel langer.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hatertje schreef:Bij het aangaan van een contract ben je vrij om te informeren over de betalingstermijn. Op basis daarvan kan je besluiten om het contract aan te gaan of niet.
Soms worden betalingstermijnen ook gewoon doodleuk verkort. KPN is daar een goed voorbeeld van.

Teunbosseman

Hatertje schreef:Blijft het verhaal hetzelfde.

Bij het aangaan van een contract ben je vrij om te informeren over de betalingstermijn. Op basis daarvan kan je besluiten om het contract aan te gaan of niet.

Als jij jezelf niet goed informeert, toch het contract ondertekend, en vervolgens wordt afgesloten omdat er niet op tijd is betaald, dan is dat volledig je eigen schuld.

Zoals ik eerder al aangaf is zo'n kort termijn niet netjes, maar wel waar je akkoord mee bent gegaan.
Das niet helemaal waar, sinds geruime tijd ( crisis ) is de betalingstermijn eenzijdig van zo'n 30 dagen gehalveerd naar 15 dagen.
Veelal hebben 3 weken vakantie waardoor de niet automatsiche incasso's zogenaamd te laat betaald worden.

Bedrijven willen hun centen sneller hebben als voorheen. Opzich niks mis mee maar denk niet dat TS daar destijds mee akkoord is gegaan nav de voorwaarden in zijn contract.

Ja je kan het voorkomen door automatische incasso, maar dat wil iet iedereen om bekende redenen.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Hatertje schreef:Blijft het verhaal hetzelfde.

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn geweest bij het aangaan van het contract, KPN is er heel goed in voorwaarden eenzijdig te verslechteren.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Beller, je krijgt eerst de rekening met acceptgiro met wat je schrijft 14 dagen de tijd om te betalen, dan krijg je nog een herinnering bij KPN en dat moet ook weer binnen een x aantal dagen betaald zijn anders wordt je afgesloten maar ondertussen ben je wel al een maand verder.

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Chocomelk schreef:@ Beller, je krijgt eerst de rekening met acceptgiro met wat je schrijft 14 dagen de tijd om te betalen, dan krijg je nog een herinnering bij KPN en dat moet ook weer binnen een x aantal dagen betaald zijn anders wordt je afgesloten maar ondertussen ben je wel al een maand verder.
Lezen is moeilijk :-)
Er is geen herinnering geweest.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Pareltje31 schreef:sorry hoor als ieder bedrijf rekening ermee moet houden wanneer een klant op vakantie is betaalt iedereen te laat. 2 weken termijn is normaal,je krijgt daarna ook een herinnering. Eigen schuld dus dat je bent afgesloten
Nou... bij woningnet is het zo, als de automatische incasso niet lukt, en je binnen 14 dagen niet reageert, dan wordt je vrolijk uitgeschreven. Je moet zelf bijhouden of de afschrijving lukt, leuk als je maar één keer in de maand een rekeningafschrift krijgt, en niet aan internetbankieren doet.

Ben je jarenlang aan het betalen, en hopeta, kun je weer opnieuw beginnen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

CaptainSlow schreef:
Chocomelk schreef:@ Beller, je krijgt eerst de rekening met acceptgiro met wat je schrijft 14 dagen de tijd om te betalen, dan krijg je nog een herinnering bij KPN en dat moet ook weer binnen een x aantal dagen betaald zijn anders wordt je afgesloten maar ondertussen ben je wel al een maand verder.
Lezen is moeilijk :-)
Er is geen herinnering geweest.

Nee hoor lezen is niet moeilijk en had het ook gelezen, het is heel vreemd dat
Beller geen herinnering heeft gehad die krijgt men namelijk wel bij KPN.

Gesloten