Geen betaling bestelde laptop
Geplaatst: 11 aug 2011 10:33
Geachte,
In de zomer van 2010 ben ik door een buurt bewoner benaderd met de vraag of ik voor hun een laptop kon regelen. Nadat ik gevraagd heb wat ze er mee wilde gaan doen een laptop besteld via een webshop met een totaalwaarde van 450 euro. Dit bedrag heb ik in eerste instantie zelf betaald en zou verrekend worden zodra de laptop afgeleverd werd. De laptop zou binnen 2 a 4 dagen geleverd worden maar niets bleek minder waar. Na 5 dagen kreeg ik van de webshop een mail dat de laptop niet meer leverbaar was en ik het geld terug gestort zou krijgen. De familie op de hoogte gesteld waarna hun alvast een nieuwe laptop hadden gekocht van dit keer hun eigen geld. Tot mijn grote schrik las ik 7 dagen later (het geld stond nog steeds niet als debet op mijn rekening) dat deze website failliet is gegaan. Ik heb daarna er alles aan gedaan om nog wat geld terug te krijgen van de webshop maar volgens de curator is er niets meer te halen en is de gelede schaden voor eigen rekening.
Nadat ik dit tegen de familie heb verteld waar ik zaken voor zou doen reageerde hun met de opmerking 'dat is jammer'. we willen 200 euro vergoeden, meer niet. Met andere woorden loop ik nu 250 euro mis omdat ik met mij goodwill een laptop op eigen kosten heb besteld en alles verrekend zou worden bij aflevering.
Sta ik in mijn recht?
Wat kan ik doen om van deze familie toch de volledige kosten terug te krijgen?
In de zomer van 2010 ben ik door een buurt bewoner benaderd met de vraag of ik voor hun een laptop kon regelen. Nadat ik gevraagd heb wat ze er mee wilde gaan doen een laptop besteld via een webshop met een totaalwaarde van 450 euro. Dit bedrag heb ik in eerste instantie zelf betaald en zou verrekend worden zodra de laptop afgeleverd werd. De laptop zou binnen 2 a 4 dagen geleverd worden maar niets bleek minder waar. Na 5 dagen kreeg ik van de webshop een mail dat de laptop niet meer leverbaar was en ik het geld terug gestort zou krijgen. De familie op de hoogte gesteld waarna hun alvast een nieuwe laptop hadden gekocht van dit keer hun eigen geld. Tot mijn grote schrik las ik 7 dagen later (het geld stond nog steeds niet als debet op mijn rekening) dat deze website failliet is gegaan. Ik heb daarna er alles aan gedaan om nog wat geld terug te krijgen van de webshop maar volgens de curator is er niets meer te halen en is de gelede schaden voor eigen rekening.
Nadat ik dit tegen de familie heb verteld waar ik zaken voor zou doen reageerde hun met de opmerking 'dat is jammer'. we willen 200 euro vergoeden, meer niet. Met andere woorden loop ik nu 250 euro mis omdat ik met mij goodwill een laptop op eigen kosten heb besteld en alles verrekend zou worden bij aflevering.
Sta ik in mijn recht?
Wat kan ik doen om van deze familie toch de volledige kosten terug te krijgen?