Pagina 1 van 4

Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 14:09
door Eric Ocean
Laatst kocht ik een Networkspace NAS van LaCie bij Dixons.
Na tijden problemen gehad te hebben met de installatie, bleek dit te worden veroorzaakt door het feit dat het een gebruikte drive was, met instellingen en bestanden van de vorige bezitter!

Nergens kon ik in de voorwaarden van Dixons terug vinden dat de aan mij als "nieuw" verkochte apparatuur wel eens tweedehands zou mogen zijn.

De behandeling in de winkel was vreselijk arrogant.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 14:23
door ciske
terug gaan naar Dixons en nieuwe eissen.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 14:28
door BBCS
Eric Ocean schreef: Nergens kon ik in de voorwaarden van Dixons terug vinden dat de aan mij als "nieuw" verkochte apparatuur wel eens tweedehands zou mogen zijn.
Verbaast mij niets.

De consument wilt wel binnen een x tijd een product terug kunnen brengen als men spijt heeft van een aankopen, maar vervolgens niet een teruggebrachte product accepteren als men een product gaat kopen.

Dat de winkelier vervolgens de gegevens niet verwijderd, is ook niet goed te praten.

Om dit soort problemen te voorkomen zit er maar één ding op: en wel de service en de mogelijkheid om een product terug te brengen af te schaffen, behalve als er iets mis is met het product.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 14:38
door ciske
Verbaast mij niets.

De consument wilt wel binnen een x tijd een product terug kunnen brengen als men spijt heeft van een aankopen, maar vervolgens niet een teruggebrachte product accepteren als men een product gaat kopen.
onzin BBCS , als je nieuw koopt moeten ze geen tweede hands verkopen dat is schofterig!

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 14:39
door Teunbosseman
BBCS schreef:
Eric Ocean schreef: Nergens kon ik in de voorwaarden van Dixons terug vinden dat de aan mij als "nieuw" verkochte apparatuur wel eens tweedehands zou mogen zijn.
Verbaast mij niets.

De consument wilt wel binnen een x tijd een product terug kunnen brengen als men spijt heeft van een aankopen, maar vervolgens niet een teruggebrachte product accepteren als men een product gaat kopen.

Dat de winkelier vervolgens de gegevens niet verwijderd, is ook niet goed te praten.

Om dit soort problemen te voorkomen zit er maar één ding op: en wel de service en de mogelijkheid om een product terug te brengen af te schaffen, behalve als er iets mis is met het product.

Sorry maar ik zou ook geen tweedehandsjes accepeteren en betalen voor nieuw.

Spijt van een aankoop kan meerdere oorzaken hebben dan alleen dat een consument een verkeerde beslissing neemt, deze kan ook verkeerd zijn ingelicht oid.
Tis trouwens geen recht om te retourneren bij spijtaankopen lees ik in diverse topics maar een gunst van de winkelier.

Dit is een gebruikt artikel geweest van vorige eigenaar welke om wat voor reden dan ook weer in het normale verkooptraject is gekomen.
Waarom niet zoals TomTom als refurbshed aanmerken tegen een lagere prijs zodat de consument zelf kan kiezen.

Kom op BBCS dit is wel heeel erg kort door het bochie om dan maar alles af te schaffen, denk eerder dat je het anders moet worden ingevuld...je zegt het zelf al...tis service.....geef een tegoedbon oid en geen geld terug bij spijtaankopen.

Maar dan ook de webwinkels meenemen he..... :wink:

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 14:50
door BBCS
Kom op BBCS dit is wel heeel erg kort door het bochie om dan maar alles af te schaffen, denk eerder dat je het anders moet worden ingevuld...je zegt het zelf al...tis service.....geef een tegoedbon oid en geen geld terug bij spijtaankopen.

Kijk, een winkel die de teruggebrachte spijtaankopen als tweede hands moet gaan verkopen, kan beter de deuren sluiten.
Dat kost die winkelier alleen maar geld. Grof geld.

Een tijdje terug heeft men bij zo'n keten de teruggebrachte producten nagekeken, waarvan bleek dat 50% van de producten niets mee aan de hand was.

Als de teruggebrachte producten niets mee aan de hand is, behoren die gewoon weer de nieuw verkoop in te gaan (kan praktisch ook niet anders.)
Waarom niet zoals TomTom als refurbshed aanmerken tegen een lagere prijs zodat de consument zelf kan kiezen.
Die refurbshed producten zijn producten die terug zijn gebracht waar wel iets aan mankeerde en die zijn gerepareerd of gereviseerd.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 15:35
door Teunbosseman
BBCS schreef:Kijk, een winkel die de teruggebrachte spijtaankopen als tweede hands moet gaan verkopen, kan beter de deuren sluiten.
Dat kost die winkelier alleen maar geld. Grof geld.

Een tijdje terug heeft men bij zo'n keten de teruggebrachte producten nagekeken, waarvan bleek dat 50% van de producten niets mee aan de hand was.

Als de teruggebrachte producten niets mee aan de hand is, behoren die gewoon weer de nieuw verkoop in te gaan (kan praktisch ook niet anders.)

Die refurbshed producten zijn producten die terug zijn gebracht waar wel iets aan mankeerde en die zijn gerepareerd of gereviseerd.

Ik zeg niet dat een winkelier spijtaankopen als tweedehands moet gaan verkopen, ik doelde op artikelen welke retour zijn gebracht waaraan wel wat markeert en daar weer mee als voorbeeld het TomTom gebeuren.....ik weet wel wat refurbsihed is hoor.
Tevens zei ik dat ze dan het systeem moeten aanpassen, bv in originele verpakking / niet gebruikt oid.......is toch nu ook veelal zo? Als het artikel geheel ongeopend is heb ik er geen problemen mee als zo weer de winkel ingaat, maar das in dit geval van TS niet het geval geweest.

In de bouwmarkt komt dagelijks tig zaken retour welke teveel / verkeerd of wat dan ook zijn gekocht.....deze gaan gewoon weer als nieuw in de vakken.
Als het maar ongebruikt is.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 15:37
door ciske
Als het maar ongebruikt is.

en dat is bij TS niet het geval dus heeft die recht op een nieuwe!

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 15:40
door BBCS
Teunbosseman schreef: Ik zeg niet dat een winkelier spijtaankopen als tweedehands moet gaan verkopen, ik doelde op artikelen welke retour zijn gebracht waaraan wel wat markeert en daar weer mee als voorbeeld het TomTom gebeuren.....ik weet wel wat refurbsihed is hoor.
Dan zitten we op één lijn. :D

Teunbosseman schreef:Tevens zei ik dat ze dan het systeem moeten aanpassen, bv in originele verpakking / niet gebruikt oid.......is toch nu ook veelal zo? Als het artikel geheel ongeopend is heb ik er geen problemen mee als zo weer de winkel ingaat, maar das in dit geval van TS niet het geval geweest.
Teunbosseman schreef:In de bouwmarkt komt dagelijks tig zaken retour welke teveel / verkeerd of wat dan ook zijn gekocht.....deze gaan gewoon weer als nieuw in de vakken.
Als het maar ongebruikt is.
Als het wel gebruikt is, en er is niets mis mee, behoort het wel terug in de verkoop te gaan. Maar dan moet het product niet als gebruikt uitzien, en moeten eventuele gegevens verwijderd worden.
Ziet een product als gebruikt of het is gebruikt: geen geld terug en de winkelier neemt het product ook niet terug.

Waarschijnlijk zitten we hier op één lijn. :D

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 15:41
door BBCS
ciske schreef:
Als het maar ongebruikt is.

en dat is bij TS niet het geval dus heeft die recht op een nieuwe!
Zeker.

Trouwens is het bij Dixons wat dat betreft altijd hetzelfde geneuzel.
Men heeft niet de kennis om dergelijke zaken goed af te handelen, en zeker niet om de gegevens te verwijderen. :cry: :cry:
Van een computerzaak mag meer kennis verwacht worden dan wat Dixons laat zien.

SCHAAM JE DIXONS! :twisted: :twisted:

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 15:43
door ciske
Als het wel gebruikt is, en er is niets mis mee, behoort het wel terug in de verkoop te gaan. Maar dan moet het product niet als gebruikt uitzien, en moeten eventuele gegevens verwijderd worden

met mij zit je dus niet op 1 lijn, gebruikt hoort niet als nieuw verkocht te worden.

geen idee of het bij Dixons zo gaat heb er nog nooit gekocht , maar alsnog zie zin hierboven ben het niet met je eens dit keer. :D

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 15:49
door BBCS
ciske schreef:
Als het wel gebruikt is, en er is niets mis mee, behoort het wel terug in de verkoop te gaan. Maar dan moet het product niet als gebruikt uitzien, en moeten eventuele gegevens verwijderd worden

met mij zit je dus niet op 1 lijn, gebruikt hoort niet als nieuw verkocht te worden.

geen idee of het bij Dixons zo gaat heb er nog nooit gekocht , maar alsnog zie zin hierboven ben het niet met je eens dit keer. :D
Als men een product terugbrengt waar niets mis mee is, heeft men het product in heel veel gevallen wel gebruikt.
Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 50% van de teruggebrachte producten niets mis mee is.
Als de winkelier die vervolgens als tweede hands zou gaan verkopen, lijdt hij daar behoorlijk verlies bij.

Als een product niet gebruikt uitziet, is het in de verkoop brengen op zich geen probleem.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 16:09
door ciske
Als een product niet gebruikt uitziet, is het in de verkoop brengen op zich geen probleem.

Dat vind ik dus wel , maar dat is persoonlijk.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 17:20
door hobby1
Als het wel gebruikt is, en er is niets mis mee, behoort het wel terug in de verkoop te gaan.
Dat kan, maar dan zoals ciske heeft opgemerkt, niet als nieuw, maar als product "gebruikt" met korting te verkopen.
Zijn er gebruikssporen of niet, is een blijft gebruikt.

Re: Dixons

Geplaatst: 11 aug 2011 17:54
door trebelski
Edit = situatie gewijzigd.

Re: Dixons

Geplaatst: 12 aug 2011 10:37
door ciske
@trebelski

gelijk heb je , ik zou dat ook niet pikken , nieuw is nieuw en niet een terug gebrachte.

Re: Dixons

Geplaatst: 12 aug 2011 10:56
door Wim2007
BBCS schreef:Als men een product terugbrengt waar niets mis mee is, heeft men het product in heel veel gevallen wel gebruikt. Uit onderzoek is gebleken dat meer dan 50% van de teruggebrachte producten niets mis mee is.
Als de winkelier die vervolgens als tweede hands zou gaan verkopen, lijdt hij daar behoorlijk verlies bij. Als een product niet gebruikt uitziet, is het in de verkoop brengen op zich geen probleem.
Het ligt dan nog altijd aan die winkelier zelf of hij een product (waar niets mis) mee is ook retour accepteert. Ook de verkoper heeft namelijk het recht de koper aan de koopovereenkomst te houden. Alleen voor 'koop op afstand' geldt een zichttermijn.

Re: Dixons

Geplaatst: 12 aug 2011 11:04
door ciske
Wim2007 schreef:
Het ligt dan nog altijd aan die winkelier zelf of hij een product (waar niets mis) mee is ook retour accepteert. Ook de verkoper heeft namelijk het recht de koper aan de koopovereenkomst te houden. Alleen voor 'koop op afstand' geldt een zichttermijn.

niet mee eens, de verkoper had een nieuw product moeten verkopen en niet een gebruikte of teruggebrachte al zit er geen fout in, nieuw houdt bij mij in dan ook helmaal nieuw en anders ligt je de boel op.

Re: Dixons

Geplaatst: 12 aug 2011 14:36
door Wim2007
ciske schreef:niet mee eens, de verkoper had een nieuw product moeten verkopen en niet een gebruikte of teruggebrachte al zit er geen fout in, nieuw houdt bij mij in dan ook helmaal nieuw en anders ligt je de boel op.
Over het al dan niet terecht zijn van het als 'nieuw' verkopen van een product dat bij een winkel weer is ingeleverd na een eerdere verkoop heb ik niets beweerd. Dus waarover u het niet eens bent met mij, is mij volkomen onduidelijk.

Re: Dixons

Geplaatst: 12 aug 2011 14:56
door ciske
Wim2007 schreef:
Over het al dan niet terecht zijn van het als 'nieuw' verkopen van een product dat bij een winkel weer is ingeleverd na een eerdere verkoop heb ik niets beweerd. Dus waarover u het niet eens bent met mij, is mij volkomen onduidelijk.
dat had je in de quote dus een misvatting :mrgreen: