LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik vrees ook dat je die maand huur zou moeten betalen maar misschien kan TS amok maken vanwege de staat van de woning.
En waarom dan daar zijn bij tekenen contract afspraken over gemaakt. Cocacola heeft de sleutel dus rechtmatig huurder met alle verantwoordelijkheden van dien. Dit gaat nog een naar staartje krijgen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vrees ook dat je die maand huur zou moeten betalen maar misschien kan TS amok maken vanwege de staat van de woning.
sorry hoor zie niet in waarom, TS is liever lui dan moe schijnt het , ze heeft getekend dat houdt in dat je met de staat van het huis akkoord bent gegaan en ze zouden nog dingen opknappen.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door DJM »

ronald g schreef:
Ik vrees ook dat je die maand huur zou moeten betalen maar misschien kan TS amok maken vanwege de staat van de woning.
En waarom dan daar zijn bij tekenen contract afspraken over gemaakt. Cocacola heeft de sleutel dus rechtmatig huurder met alle verantwoordelijkheden van dien. Dit gaat nog een naar staartje krijgen

Maar zo'n WBV kan niet iets doen wat tegen de regels is natuurlijk.
Misschien is er wel sprake van een corrupte werknemer die het geld in eigen zak steekt.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door DJM »

ciske schreef:
Ik vrees ook dat je die maand huur zou moeten betalen maar misschien kan TS amok maken vanwege de staat van de woning.
sorry hoor zie niet in waarom, TS is liever lui dan moe schijnt het , ze heeft getekend dat houdt in dat je met de staat van het huis akkoord bent gegaan en ze zouden nog dingen opknappen.
Dit heeft toch niks met luiheid te maken?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Misschien is er wel sprake van een corrupte werknemer die het geld in eigen zak steekt.
tuurlijk nog effe en dan ligt het aan de woningbouw :lol:

denk wel dat het met luiheid te maken heeft , TS wist hoe het huis was en wat er nog gedaan zou worden , maar je krijgt nou eenmaal geen huis gewit en geverfd dat is gewoon voor de huurder .

dat moet ieder mens doen hoor.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ronald g schreef:
Ik vrees ook dat je die maand huur zou moeten betalen maar misschien kan TS amok maken vanwege de staat van de woning.
En waarom dan daar zijn bij tekenen contract afspraken over gemaakt. Cocacola heeft de sleutel dus rechtmatig huurder met alle verantwoordelijkheden van dien. Dit gaat nog een naar staartje krijgen
Ik vrees dat je gelijk hebt. Punten over de staat van de woning zijn besproken, aantal zaken wordt door wbv opgelost en TS zou huurverlaging krijgen voor een aantal dagen. Lijkt me dat er dus een akkoord is over de staat van de woning.

Hoop dat TS wel heel goed de kleine lettertjes leest van het particuliere huurcontract.

TS wil klaarblijkelijk een woning waar je zo je meubels in kan zetten en klaar en vooral zo weinig mogelijk zelf doen. Kan het even niet na te laten om me hardop af te vragen of TS eigenlijk wel bereid is het noodzakelijke onderhoud te doen wat van een huurder verlangd kan worden :mrgreen:

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Of het met luiheid of financiel plaatje te maken heeft weten we natuurlijk niet.
Het zou mij een zorg zijn.
En particulier en huurtoeslag? Moet je er wél officieel kunnen inschrijven bij de gemeente als officiele huurder.Wie weet met 3 maanden borg aan huur voor je de sleutel krijgt? Voor de rest is het allemaal ons pakkie an niet. :lol: wij hoeven geen advies meer te geven.
Wel een luxe, zo heb je geen huis, zo heb je er twee.
Trouwens zo snel ben je nog nooit 600 euro kwijt geweest, daar had je heel wat van kunnen opknappen. Je tekent voor iets, je hebt niets en welstraks heel wat euries kwijt aan huhhhh niets?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ronald g »

Wellicht wil ts in het nieuwe huis ook nog een interieurverzorger lees schoonmaker m/v. Vergeet niet dat TS nu een kamer bewoont en van huren nog niets begrijpt. Zo jammer dat enkel het beste goed genoeg is.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Zint eer gij begint!
Eerst denken en dan pas dóen!

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door DJM »

ciske schreef:
Misschien is er wel sprake van een corrupte werknemer die het geld in eigen zak steekt.
tuurlijk nog effe en dan ligt het aan de woningbouw :lol:

denk wel dat het met luiheid te maken heeft , TS wist hoe het huis was en wat er nog gedaan zou worden , maar je krijgt nou eenmaal geen huis gewit en geverfd dat is gewoon voor de huurder .

dat moet ieder mens doen hoor.
Nee je krijgt geen gewit huis maar daar ging het dan ook niet over.
Het ging hier over een vies huis met gaten in de muren en dat lijkt me voor niemand leuk.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zeg nergens dat huur toeslag niet mogelijk is maar het wordt een moeilijk verhaal.
Waarom wordt dat een moeilijk verhaal? Dan kun je ook wel zeggen dat huurtoeslag bij een woning van de wbv een moeilijk verhaal is.
En particulier en huurtoeslag? Moet je er wél officieel kunnen inschrijven bij de gemeente als officiele huurder.
Tuurlijk, maar dat kan ook als je van een particuliere verhuurder huurt. Ik heb zelf 14 jaar een huis verhuurd, en de huurders konden gewoon huursubsidie / later huurtoeslag aanvragen en krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Het ging hier over een vies huis met gaten in de muren en dat lijkt me voor niemand leuk.

gaten zouden dichtgemaakt worden, wat verwacht je dan? kant en klaar huis? nooit gekregen zal ook zogoed als niemand krijgen.

sop en dweil zijn geduldig :lol: boenen met die hap, TS is nu dus 600 euries kwijt aan niks, en ze moet maar afwachten of ze geen boete krijgt, zou ik nog goed vinden ook ,want ze wist hoe het huis er uit zag.

alsnog liever lui dan moe zeg ik dan. :mrgreen:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

DJM schreef: Ik vrees ook dat je die maand huur zou moeten betalen maar misschien kan TS amok maken vanwege de staat van de woning.

Dit zijn in ieder geval de regels bij Prewonen maar ik weet niet of TS daar een huis wilde huren.


van een woning.
• De woning en de berging/schuur zijn leeg en bezemschoon.
• De woning is compleet. Sanitair, deurkrukken, kranen, wandcontactdozen,
e.d. zijn aanwezig.
• Alle binnendeuren zijn aanwezig.
• Deuren, ramen en kozijnen zijn schoon.
• Lijmresten op vloeren en trappen zijn verwijderd.
• Lichtschakelaars, stopcontacten, deurkrukken, deurkrukhouders
en kunststofkozijnen zijn onbeschilderd.
• Het binnenschilderwerk is verzorgd. Het sauswerk is glad en strak.
• De toiletpot(ten) heeft (hebben) geen kalkaanslag.
• Keuken, badkamer en toilet zijn schoon. Eventuele zwarte schimmel is
verwijderd met een bleekmiddel.
• De tuin ziet er verzorgd uit: geen hoge begroeiing, zwerfvuil en overdadig
onkruid.
• Vuilcontainers zijn leeg en schoon.
• Gordijnrailsen mogen blijven.
• Het naambordje op het gezamenlijke bellenbord hoeft niet verwijderd.
Dit doet Pré Wonen.
Dit schreef TS eerder :wink: De woningbedrijf is trouwens pré wonen
Ik snap dus niet dat een WBV die bovenstaand op z'n site heeft staan, en woning zoals beschreven aan TS aanbiedt.
BTW ik vind die regels niet overdreven, heb zelf mijn huizen ook zo opgeleverd en trof nieuwe ook zo aan.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ronald g »

Het had zo makkelijk kunnen zijn, alabastine voor de gaatjes een goed schoonmaakmiddel voor het houtwerk, verf en behang van de kwantum (geen laminaat) en poink het huis ziet er heel fris en schoon uit. Maar dat is wel werken gaat niet vanzelf. Het hele huurhuis klaar voor minder dan 600 euro, dat geld kan TS nu lekker aan de WBV betalen. Kan er geen medelijden mee hebben, zo'n draaikont heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is uiteraard weer een persoonlijke mening.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ronaldg. jij baseert je mening op een beschrijving door TS. Waarschijnlijk denk je dat het wel meevalt. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Misschien is het 10 x erger dan je dacht.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:@ronaldg. jij baseert je mening op een beschrijving door TS. Waarschijnlijk denk je dat het wel meevalt. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Misschien is het 10 x erger dan je dacht.

Waarom heeft TS dan het contract getekend?

Ik denk er net als ronald g over.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

ciske schreef:
Jolijn schreef:@ronaldg. jij baseert je mening op een beschrijving door TS. Waarschijnlijk denk je dat het wel meevalt. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Misschien is het 10 x erger dan je dacht.
Waarom heeft TS dan het contract getekend?
Ik denk er net als ronald g over.
Daarom Ten eerste wou ik die huis zowieso niet accepteren in de staat waarin het nu verkeert. Ik accepteerde het alleen omdat ik weinig keuze had

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:
ciske schreef:
Jolijn schreef:@ronaldg. jij baseert je mening op een beschrijving door TS. Waarschijnlijk denk je dat het wel meevalt. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Misschien is het 10 x erger dan je dacht.
Waarom heeft TS dan het contract getekend?
Ik denk er net als ronald g over.
Daarom Ten eerste wou ik die huis zowieso niet accepteren in de staat waarin het nu verkeert. Ik accepteerde het alleen omdat ik weinig keuze had
wat een flut reden , als ze weinig keus had dan zou ze dat huis accepteren , en niet tekenen en dan ineens via een ander particulier nemen trouwens niet slim.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

@ ciske, het maakt mij niet uit om welke reden TS getekend heeft. Jij vroeg 'waarom', ik heb het bericht terug gezocht. Da's alles.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

Jolijn schreef:@ ciske, het maakt mij niet uit om welke reden TS getekend heeft. Jij vroeg 'waarom', ik heb het bericht terug gezocht. Da's alles.

@Jolijn dat had ik gelezen maar alsnog is TS een draaitol waar dus een kostenplaatje aan zit, en sorry heb geen medelijden.

Een huis krijg je nooit kant en klaar daar moet je moeite voor doen.

Gesloten