LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

als je er niks voor over hebt , moet je gewoon op je flatje blijven zitten.

behangen, witten, verven en soppen moet ieder mens bij het krijgen van een andere woning.

vind het wel terecht dat die mensen dan maar langer op de lijst moeten komen.

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

klaar is Klara/Kees
En ik maar denken dat je Ronald heet... :lol:

Maar inderdaad, je staat er soms verbaasd van wat kandidaathuurders verwachten van hun nieuwe woning. Toen ik uit Lelystad weg ging, verwachtten de nieuwe huurders dat ik de grindtegels voor niks zou laten liggen. Mooi niet, dus die waren binnen een dag verkocht voor een hoger bedrag dan ik aan hen had gevraagd.

En het behang, ze dachten inderdaad dat ik het op mijn kosten even opnieuw zou gaan behangen. Van de Wbv hoefde ik het behang dat in één slaapkamer zat alleen glad te schuren, verder niks, had ik ook gedaan, dus toen het hok opgeleverd werd, was meneer er niet content mee. Er mankeerde verder niets aan die woning, er was nog nooit in gerookt, de tuin was redelijk netjes, het was schoon, alles pas geschilderd, geen lijmresten op de vloeren, maar ja, dat behang in die ene slaapkamer...

Ze hebben de woning om die reden niet geaccepteerd, tot mijn blijdschap, want op de tweede plaats stond een goede kennis van me, die om een woning zat te springen, en er erg blij mee was. En als ik dat geweten had, had ik die tegels wel voor nop laten liggen, vanwege haar omstandigheden.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

ronald g schreef:Ik zie de nieuwe woning en in de tuin is een grasveld niet gemaait en onkruid tiert er welig. Ik ploeg door dat gras en binnen zie ik een afzichtelijk behang ( oud Hollands roze ) met gaatjes en de laminaat vloer ziet er niet uit, niet versleten maar gewoon vies, je kunt als je goed kijkt de etensresten nog zien.
Dat was dan niet het huis van WA of dat van mij. 8)

BTW zou jij zelf je huis zo achterlaten voor nieuwe huurders?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Jolijn schreef:
ronald g schreef:Ik zie de nieuwe woning en in de tuin is een grasveld niet gemaait en onkruid tiert er welig. Ik ploeg door dat gras en binnen zie ik een afzichtelijk behang ( oud Hollands roze ) met gaatjes en de laminaat vloer ziet er niet uit, niet versleten maar gewoon vies, je kunt als je goed kijkt de etensresten nog zien.
Dat was dan niet het huis van WA of dat van mij. 8)

BTW zou jij zelf je huis zo achterlaten voor nieuwe huurders?

Inderdaad Jolijn begrijp niet dat mensen een woning zo kunnen achterlaten en vraag me dan ook af waarom een woningstichting niet ingrijpt en eist dat een vloer schoon is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef: BTW zou jij zelf je huis zo achterlaten voor nieuwe huurders?
Zullen de mensen die helemaal geen vinger willen uitsteken om een nieuwe woning in te trekken bereid zijn de mouwen op de stropen voordat ze de woning verlaten ? :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30911
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk eigenlijk dat er teveel naar die huis-tuin- en keukenprogramma's wordt gekeken, waar woningen die vaak op zich netjes zijn, helemaal in een nieuw jasje worden gestoken, met ogenschijnlijk nauwelijks of geen moeite. Het echte werk/geklungel laten die lui toch écht niet op TV zien.

En ja, als mensen daardoor gaan denken dat ze het recht hebben op een woning die ze met net zo weinig moeite in kunnen richten als getoond wordt, dan krijg je dit soort topics.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ciske »

En ja, als mensen daardoor gaan denken dat ze het recht hebben op een woning die ze met net zo weinig moeite in kunnen richten als getoond wordt, dan krijg je dit soort topics.

mensen denken tegenwoordig dat ze een kant en klaar huis kunnen krijgen :mrgreen: dat zou makkelijk zijn.:-)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Emmy75 schreef:
Jolijn schreef: BTW zou jij zelf je huis zo achterlaten voor nieuwe huurders?
Zullen de mensen die helemaal geen vinger willen uitsteken om een nieuwe woning in te trekken bereid zijn de mouwen op de stropen voordat ze de woning verlaten ? :mrgreen:
Voor mij werkt het andersom. :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef: Voor mij werkt het andersom. :wink:
Hoezo andersom.. zou me niet verbazen als juist de mensen die geen kl.. willen doen voordat ze een woning betrekken een behoorlijk uitgeleefde puinbak achterlaten als ze er weer uitgaan.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door ronald g »

Het volgens mij een centen kwestie en niet zo zeer de onwil om te klussen. In een opwelling besluit men te gaan verhuizen en schrijft zich in voor een andere woning, niets mis mee maar vaak wordt vergeten dat verhuizen een kostbare zaak is en er vanaf het moment van inschrijving al een spaarpotje gemaakt moet worden. Helaas denkt men te vaak dat het zo'n vaart niet loopt en als er dan een huis aangeboden wordt schiet men in de stress. En woning die in principe een goede staat heeft wordt uitgewoond bevonden domweg omdat het inrichten naar eigen smaak een smak geld kost. Je kan op je klompen wel nagaan dat gordijnen, vloerbedekking en andere zaken die je mee verhuist niet gaan passen en in het ergste geval totaal onbruikbaar. Na de bezichtiging ontstaat een soort tunnelvisie die zich enkel op de gebreken baseert en uiteraard wat gaat dat allemaal wel niet kosten, dan kan een roze behangetje doorslaggevend zijn om de woning niet te accepteren. Vaak zijn het mensen die al een woning hebben en gaan verhuizen "een starter is niet zo kritisch" zij laten een woning achter die voor hun gevoel in perfecte staat is en moeten weer aan de slag. Laten ze die woning achter komt er toch een nieuwe huurder en die denkt op zijn beurt weer wat een puinhoop en begint het verhaal weer van voren af aan.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Huis aangeboden gekregen, maar het is helemaal verwaarloosd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ronald g schreef:dat verhuizen een kostbare zaak is
Ja dat klopt. Dat kost allemaal geld en nog behoorlijk ook als je het naar de zin moet maken. Echter men kan het zo duur/goedkoop maken als men zelf wil.
Men hoeft niet te schilderen / behangen / nieuwe gordijnen / vloeren enz. Het zijn uiteindelijk allemaal keuzes. En als de kosten van verhuizen een te groot struikelblok zijn, is de noodzaak om de verhuizen niet groot genoeg.

Als de noodzaak tot verhuizen groot genoeg is en er is geen geld, kijk je wel even langs dat lelijke knalroze behangetje. Als dat dan echt niet lukt, trek je deze eraf en kijk je tegen een kale muur. Of kun je nog altijd vragen in de bekendenkring of ze nog posters of oude tijdschriften hebben en die tegen de muur plakken. Klinkt misschien gechargeerd maar als ik bedenk hoe sommigen van mijn kennissen ooit begonnen zijn toen ze nog geen geld hadden daar is een huis met een lelijke muur, vloer en wat gaatjes in de muur nog een paleis tegen.

Gesloten