Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect
Geplaatst: 13 aug 2011 00:23
Hallo,
Hieronder wil ik graag een situatie schetsen die me onlangs bij één van de Kwik Fit garages is overkomen. Misschien hebben jullie wat tips/advies want zelf weet ik niet wat ik verder moet/kan doen..?
Op 4 augustus heb ik mijn auto bij één van de vestigingen van Kwik Fit in Groningen gebracht, voor het uitlijnen van de banden.
Aan het einde van de middag heb ik m’n auto weer opgehaald. Na het afrekenen stapte ik samen met mijn dochter in de auto en reed weg. Het viel me op dat het raampje aan de bestuurderskant helemaal open was en dat ik de auto op zo`n manier krijg ‘afgeleverd’. Dat was ik van Kwik Fit niet gewend, voorheen was het altijd zoals ik de auto heb gebracht. Maar goed, er was druk en na zo lang wachten bij de balie, wou ik nu eindelijk weg. Onderweg naar huis (ik woon eigenlijk tegenover de garage dus niet eens 30 meter verderop) bleek dat zowel de elektrische ruitbediening alsook de elektrische portiervergrendeling het niet meer deden, er kwam ook geen enkel geluid bij het indrukken van de knoppen.
Met een beetje vervelend gevoel reed ik direct terug naar de garage. De meneer zei dat ze daar best naar willen kijken maar voegde er direct aan toe dat het al laat is (rond vijf uur) en dat ze eigenlijk op tijd naar huis willen. Dat begreep ik ook maar dacht dat het zeker om iets kleins gaat dus na twintig minuten stonden we er weer op de stoep. Het probleem werd echter niet verholpen en het feit dat ik de auto toch wou meenemen (had hem vrijdag hard nodig), leverde gespannen sfeer op: het was al half zes en het portier van de deur lag nog helemaal open, geen tijd dus om het nog in elkaar te zetten. Ondanks mijn (zwakke want tja, je staat daar helemaal alleen met een klein kind) protesten gingen we lopend naar huis. We hebben afgesproken dat ik de auto volgende dag ’s ochtends kan komen ophalen.
Dat heb ik ook gedaan maar helaas, het raampje werd als ware ‘handmatig’ omhoog getrokken en met een stok en een soort sponsjes vastgemaakt. Nou ja, omdat ik ‘de auto nodig had en er was toch geen monteur die daar naar kon kijken want die was met vakantie’. Met deze woorden plus een opmerking dat ze er toch niets aan kunnen doen, werd ik naar huis gestuurd. Hieronder kunt u zien hoe het probleem werd ‘opgelost’:
http://wtrns.fr/1Omz55VJ5OIkqL
Het gevoel van ‘met een simpel smoes naar huis te worden gestuurd’ bleef echter hangen. Zaterdagochtend belde ik weer met de garage met de vraag hoe verder maar na een korte woordenwisseling, werd mij door de bedrijfsleider kenbaar gemaakt dat ik met mijn auto niet meer welkom ben op deze KwikFit vestiging.
Dinsdagmiddag, na een kort overleg met een paar andere mensen, heb ik toch besloten om een officiële klacht in te dienen bij Kwik Fit Nederland. Zo bedacht, zo gedaan. Woensdag kreeg ik een mailtje terug dat mijn klacht in behandeling is en dat ik binnen vijf dagen een antwoord zal krijgen. Om het niet langer af te wachten, belde ik vanochtend zelf met de klantenservice van Kwik Fit. De jongen die ik aan de telefoon kreeg, was er heel duidelijk over dat ik geen enkel aanspraak maak op een (kostenloze) reparatie van het defect. En ja, ze hebben inderdaad het raampje gebruikt want dat hoort bij het uitlijnen van een auto (als die op de brug staat, wordt het stuur op die manier bediend). Dat begreep ik ook wel, maar vroeg waarom ze het defect die ze daarbij hebben veroorzaakt niet willen repareren? ‘Maar hij rijdt toch?’ – zei de jongen. Toen ik hem vroeg waar is dan de WA-verzekering voor bedacht, kreeg ik te horen dat je bij een WA-verzekering eigen bijdragen hebt en daarmee moet ik dus de kosten van zo`n reparatie mee vergelijken. Het werd me toen duidelijk dat we op zo`n manier niet verder komen.
Ik vroeg hem aan wie ik me met deze klacht verder moet wenden. De jongen gaf me een site voor een ‘speciale’ geschillencommissie die ik hiervoor kan benaderen. Het bleek echter een soort vereniging/bedrijf te zijn waar ik me moet inschrijven om überhaupt verder te komen. Er staat in iedere geval niets over Kwik Fit of over die ‘speciale’ geschillencommissie waar ik terecht zou kunnen. Misschien weten jullie hier iets meer over? Het gaat om EAC Deventer. Misschien heb ik niet goed gezocht?
En natuurlijk, wat moet/kan ik verder doen met dit probleem?
Heb ik wel recht op het verhelpen van het defect?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Hieronder wil ik graag een situatie schetsen die me onlangs bij één van de Kwik Fit garages is overkomen. Misschien hebben jullie wat tips/advies want zelf weet ik niet wat ik verder moet/kan doen..?
Op 4 augustus heb ik mijn auto bij één van de vestigingen van Kwik Fit in Groningen gebracht, voor het uitlijnen van de banden.
Aan het einde van de middag heb ik m’n auto weer opgehaald. Na het afrekenen stapte ik samen met mijn dochter in de auto en reed weg. Het viel me op dat het raampje aan de bestuurderskant helemaal open was en dat ik de auto op zo`n manier krijg ‘afgeleverd’. Dat was ik van Kwik Fit niet gewend, voorheen was het altijd zoals ik de auto heb gebracht. Maar goed, er was druk en na zo lang wachten bij de balie, wou ik nu eindelijk weg. Onderweg naar huis (ik woon eigenlijk tegenover de garage dus niet eens 30 meter verderop) bleek dat zowel de elektrische ruitbediening alsook de elektrische portiervergrendeling het niet meer deden, er kwam ook geen enkel geluid bij het indrukken van de knoppen.
Met een beetje vervelend gevoel reed ik direct terug naar de garage. De meneer zei dat ze daar best naar willen kijken maar voegde er direct aan toe dat het al laat is (rond vijf uur) en dat ze eigenlijk op tijd naar huis willen. Dat begreep ik ook maar dacht dat het zeker om iets kleins gaat dus na twintig minuten stonden we er weer op de stoep. Het probleem werd echter niet verholpen en het feit dat ik de auto toch wou meenemen (had hem vrijdag hard nodig), leverde gespannen sfeer op: het was al half zes en het portier van de deur lag nog helemaal open, geen tijd dus om het nog in elkaar te zetten. Ondanks mijn (zwakke want tja, je staat daar helemaal alleen met een klein kind) protesten gingen we lopend naar huis. We hebben afgesproken dat ik de auto volgende dag ’s ochtends kan komen ophalen.
Dat heb ik ook gedaan maar helaas, het raampje werd als ware ‘handmatig’ omhoog getrokken en met een stok en een soort sponsjes vastgemaakt. Nou ja, omdat ik ‘de auto nodig had en er was toch geen monteur die daar naar kon kijken want die was met vakantie’. Met deze woorden plus een opmerking dat ze er toch niets aan kunnen doen, werd ik naar huis gestuurd. Hieronder kunt u zien hoe het probleem werd ‘opgelost’:
http://wtrns.fr/1Omz55VJ5OIkqL
Het gevoel van ‘met een simpel smoes naar huis te worden gestuurd’ bleef echter hangen. Zaterdagochtend belde ik weer met de garage met de vraag hoe verder maar na een korte woordenwisseling, werd mij door de bedrijfsleider kenbaar gemaakt dat ik met mijn auto niet meer welkom ben op deze KwikFit vestiging.
Dinsdagmiddag, na een kort overleg met een paar andere mensen, heb ik toch besloten om een officiële klacht in te dienen bij Kwik Fit Nederland. Zo bedacht, zo gedaan. Woensdag kreeg ik een mailtje terug dat mijn klacht in behandeling is en dat ik binnen vijf dagen een antwoord zal krijgen. Om het niet langer af te wachten, belde ik vanochtend zelf met de klantenservice van Kwik Fit. De jongen die ik aan de telefoon kreeg, was er heel duidelijk over dat ik geen enkel aanspraak maak op een (kostenloze) reparatie van het defect. En ja, ze hebben inderdaad het raampje gebruikt want dat hoort bij het uitlijnen van een auto (als die op de brug staat, wordt het stuur op die manier bediend). Dat begreep ik ook wel, maar vroeg waarom ze het defect die ze daarbij hebben veroorzaakt niet willen repareren? ‘Maar hij rijdt toch?’ – zei de jongen. Toen ik hem vroeg waar is dan de WA-verzekering voor bedacht, kreeg ik te horen dat je bij een WA-verzekering eigen bijdragen hebt en daarmee moet ik dus de kosten van zo`n reparatie mee vergelijken. Het werd me toen duidelijk dat we op zo`n manier niet verder komen.
Ik vroeg hem aan wie ik me met deze klacht verder moet wenden. De jongen gaf me een site voor een ‘speciale’ geschillencommissie die ik hiervoor kan benaderen. Het bleek echter een soort vereniging/bedrijf te zijn waar ik me moet inschrijven om überhaupt verder te komen. Er staat in iedere geval niets over Kwik Fit of over die ‘speciale’ geschillencommissie waar ik terecht zou kunnen. Misschien weten jullie hier iets meer over? Het gaat om EAC Deventer. Misschien heb ik niet goed gezocht?
En natuurlijk, wat moet/kan ik verder doen met dit probleem?
Heb ik wel recht op het verhelpen van het defect?
Alvast bedankt voor de antwoorden