LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overnemen aandelen

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Wilhelmus
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:39

Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

Wie kan mij vertellen of je bij overname van je aandelen, nog gebruik kan maken van je rechten nadat de rechter Dexia in het ongelijk heeft gesteld. Ik ben overigens een Eegalease.

Met vriendelijke groet W im

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Albert »

Probeer het eens via zoeken er is veel over geschreven.

Albert.

Wilhelmus
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:39

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

Albert,
Ik heb reeds gezocht maar kon hier niets over vinden. Ik hoop via dit forum daarom een antwoord te vinden.

Wim

Wilhelmus
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:39

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

Ik blijf wachten op iemand met een serieus antwoord, ik weet niets van de vete's op dit forum.

Wim

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Albert »

:roll:
Laatst gewijzigd door Albert op 07 okt 2003 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Albert »

Oh sorry Wilhelmus het lijkt me dat je dan je rechten kwijt bent, omdat je dan immers zelf eigenaar bent van de aandelen.

Albert.
Laatst gewijzigd door Albert op 07 okt 2003 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Albert »

Hoi An,

Je hebt gelijk ook een fijne dag.

Albert.
Laatst gewijzigd door Albert op 07 okt 2003 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.

An

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door An »

Goedemorgen Albert.

Ik las dit, en dacht, voor ik naar mijn werk ga zo dadelijk, MOET ik ff reageren.

Jeetje, jij hoeft hier toch geen uitleg te geven waarom jij hier op het forum zit? En helemaal al niet aan die tr..!

Ze heeft je toch al wel zover gekregen. Tjonge, tjonge , wat gaat haar dat aan?
Negeer haar toch gewoon! De meesten weten heus wel beter hoor!

Nu Albert, sterkte met alles en probeer er weer een fijne dag van te maken

Groetjes van An, :wink: .

Wilhelmus
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:39

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

Bedankt Albert,

Hier was ik al bang voor. Er werd mij geadviseerd om de aandelen over te nemen en dan na verloop van tijd ze gesplitst te verkopen zodat de schade beperkt kan blijven.
Nu heb ik gelezen dat er op 12 nov. een uitspraak komt en mijn contract loopt op 14 nov. af. Ik weet dus echt niet wat de beste optie is en voel mijzelf toch wat opgejaagd en ben bang om wederom een foute beslissing te maken. Dat kan ik mijn gezin niet nog een keer aandoen.


Wim

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door JH »

Wim,

Je contract loopt af op 14 november. Je bent bij eegalease aangemeld en je overweegt om de aandelen over te nemen. Je hebt dus de huidige overeenkomst buiten rechte vernietigd (ook al beweert dexia dat dat niet zo is) Dat je de nodige "rust in de tent"wil in je gezin is heel begrijpelijk, maar laat je ajb niet verleiden tot het overnemen van de aandelen. Bovendien betaal je dan wel de hoofdsom van het pakket met de restschuld die er thans is.
De keus of je wel of niet wil betalen ligt bij jou.
In dit forum is hierover al genoeg gesproken, wellicht dat je via de optie zoeken het een en ander terug kan vinden.
Als je overgaat tot betalen doe dat dan onder protest en met behoud van alle rechten

Luc 1
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2003 13:33

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Luc 1 »

Geplaatst op 27 Sep 2003 08:57 door JH


--------------------------------------------------------------------------------

Ankie, ook ik ben overstag gegaan door de intimidatie en dreigementen van dexia, om te betalen.
Er is nu weer "rust in de tent" voorlopig en het is gewoon een kwestie van geduld hebben tot er een positieve uitspraak komt, waarmee Dexia uiteindelijk door de knieeen gaat.
Gedwongen door incasso's, deurwaarders en dagvaardingen zal een ieder wel genoodzaakt zijn een advocaat in de arm te nemen. Dan is het nog maar de vraag of je het individueel kunt winnen wanneer er nog geen concreet oordeel is gevallen in deze zaak.

Ik las op de site van Adviesverlies de volgende passage:

"De strijd tegen dergelijke organisaties zal niet worden gewonnen in de rechtzaal (dat is hun domein) maar wel door de grote invloed van de massa, de consument. Inzet, doorzettingsvermogen en idealisme zal de macht van het establishment breken en de weg vrij maken voor een nieuwe orde."

Dus je hebt zelf ook onder protest betaald ! Aandelen overnemen lijkt me dat je niet moet doen.

Thomas.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door JH »

Luc 1 schreef:

Dus je hebt zelf ook onder protest betaald ! Aandelen overnemen lijkt me dat je niet moet doen.

Thomas.


so what

Luc 1
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 aug 2003 13:33

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Luc 1 »

Hoi JH,

Ik bedoelde daar niets mee alleen dat je voor jezelf moet beslissen. Als je het kunt betalen en de druk is te groot, dan heb je gelijk als je onder protest betaalt.

Adviseert SLV toch ook.

Succes, Thomas.

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Sonja »

Volgens mij verlies je je rechten, bij overname vd aandelen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door JH »

Right Sonja, plus dat je bij overname wel de totale hoofdsom en ook de restschuld moet betalen, dus de keuze is of betalen onder protest en wachten op een gunstige uitspraak van SLV/EL , of niet betalen en geconfronteerd worden met incassokosten en advocaatkosten.
Overigens in allebei de gevallen zal er geprocedeerd moeten worden om de centjes terug te krijgen. De keuze moet een ieder zelf maken.

Catharina
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2003 18:21

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Catharina »

Wij hebben een wvd die in november afloopt en denken erover om de aandelen over te nemen. Begrijp ik het nu goed dat als je de aandelen wilt overnemen dat je dan de hoofdsom en de restschuld moet betalen? Ik dacht dat je dan alleen de hoofdsom hoefde te betalen.
Ik ben lid van leaseverlies en eegaleaser en wil dus op het formulier niet meetekenen als mijn man de keuze moet doorgeven. Wordt het formulier met een handtekening erop geaccepteerd? Heeft iemand daar al ervaring mee?

Wilhelmus
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2003 21:39

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Wilhelmus »

Ik heb hetzelfde formulier ontvangen. Mijn vrouw tekent in ieder geval niet mee, dat is ons te gevaarlijk. Wij twijfelen zelfs of we het formulier wel moeten insturen omdat we er geen "onder protest' op kunnen invullen.

Wim

nadia
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:58

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door nadia »

JH, bij mijn weten als je de aandelen overneemt, is de totale hoofdsom de schuld. De restschuld is dus verweven in de hoofdsom. Volgens mij is het dan en de hoofdsom betalen en de restschuld maar is dit één.

Kan iemand anders hier nog iets over melden want volgens mij werkt zoals beschreven bovenstaande.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door CB »

Wat je moet betalen is de hoofdsom plus de waarde van de aandelen portefeuille.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Overnemen aandelen

Ongelezen bericht door Hans2 »

Als je de aandelen overneemt dan moet je alleen de reststand hoofdsom betalen. Dit bedrag staat op je contract.
Je moet zodra je je keuze formulier hebt ontvangen deze reststand hoofdsom overmaken op het nummer van Dexiabank.
Ook moet je een beleggingsrekening hebben geopend (bijv bij de postbank) waar naartoe Dexia de aandelen kan overmaken.

Wat gaat er soms fout:

1.Dexia beweert het bedrag te laat ontvangen te hebben en verkoopt alsnog de aandelen.
Automatisch kom je dan in het register van het incassobureau GGN
2. De aandelen raken zoek en komen niet terrecht op de beleggingsrekening.

Als alles goed gaat ben je de eigenaar van de aandelen geworden.
Je hebt dus vergelijkbaar een byzonder postzegel gekocht met een marktwaarde van€1500, maar je betaalt daar wel ongeveer € 5000 voor
in de hoop dat je dat bedrag er over 10 jaar voor krijgt.

Als je de aandelen overneemt heb je niets meer te maken met restschuld.

Juridisch kun je niets meer doen tegen Dexia.
Je moet je uit laten schrijven bij Eegalease en leaseverlies.
Door overname van de aandelen kunnen de stichtingen niets meer voor je doen.
Een overname onder protest is denk ik voor een rechter niet te verdedigen.

Gesloten