Ik betaal all jaren €19,95 voor langzaam internet van kpn, ik zag op hun website dat ze internet hebben van 8mb download en 1 mb uploud voor €25,00. Dus ik vraag me af hoezo me internet zo langzaam is.
Ik heb een test gedaan van internet speed en hij is erg laag voor 20 euro per maand..
bedankt!!
Laatst gewijzigd door NHK op 15 aug 2011 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Er wordt teveel waarde gehecht aan die snelheden. Als je nooit films downloadt ga je er geen klap op vooruit als je van die 3,5 naar 8mb/s gaat. Internetten gaat even snel bij 8mb/s als bij 3,5 mb/s. Ik spreek uit ervaring. Heb wel eens 8 mb/s gehad (ook nagemeten). Nu 3 mb/s. Je merkt er werkelijk he-le-maal niets van. Alleen downloaden van bestanden gaat wat langzamer. Dus soms 2 minuten langer wachten.
Ik heb vandaag een brief gekregen van KPN, maar ze reageren niet op mijn vraag via email? En het rare is dat ik dan weer hetzelfde bedrag betaal maar dan van 1,5 mbit naar 8 mbits? en na 12 maanden €25 per maand.
En ook als ik geen email had gestuurd dan hadden ze dit vast nooit gedaan!!!
Technisch is er geen beperking, lijnlengte naar centrale is ~499 meter. Via ADSL is tot 20Mbit mogelijk, als uw abonnement dit toelaat (wat nu niet het geval is) zal u deze snelheid ook volledig halen.
Ook VDSL (zoals Telfort Internet Max) is beschikbaar, verwachte downloadsnelheid op uw adres is 38-42Mbit.
Telfort webcare schreef:Technisch is er geen beperking, lijnlengte naar centrale is ~499 meter. Via ADSL is tot 20Mbit mogelijk, als uw abonnement dit toelaat (wat nu niet het geval is) zal u deze snelheid ook volledig halen.
Ook VDSL (zoals Telfort Internet Max) is beschikbaar, verwachte downloadsnelheid op uw adres is 38-42Mbit.
En ook nog eens bij een kleine kwaliteitsprovider (KPN en Telfort horen daar zéker niet bij), waar klanten nog gratis te woord worden gestaan door een deskundige helpdesk door te bellen naar een gewoon telefoonnummer.
Reclame maken ze niet: mond-tot-mond reclame is voor DDS genoeg.
En geloof me: hoe meer reclame bedrijven maken, des te slechter ze meestal zijn. Denk aan die verschrikkelijke Tele2-reclames met dat valse schaap.
Vreems dat je bij KPN op de site alleen kunt lezen wat je maximaal qua snelheid kunt krijgen en niet wat je in de praktijk kunt verwachten.
Zij hebben alle gegevens dus zij kunnen de (potentiele) klanten precies vertellen wat ze kunnen verwachten.