LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tedo schreef::evil: krijg ik zaterdag een brief per post bezorgd, waarop ik welkom wordt geheten door Pretium Telecom!!!!! Zij hebben voor mij het abonnement bij KPN opgezegd!! Ik ken heel het bedrijf niet en ben persoonlijk nooit door hen benaderd; zij hebben contact gehad met een van de kinderen, waarschijnlijk met de mededeling dat ze met KPN spraken en dat het abonnement VERLAAGD zou worden; hierop heeft een van mijn dochters geantwoord op een bandje (hier dreigt Premium ook mee), maar het abonnement staat op mijn naam en ik weet van NIETS!!! Het moet toch niet gekker worden!!
Als ik het er niet mee eens ben, had ik maar in de periode van 1 week (na het telefonisch gesprek) moeten reageren, dan hadden zij het terug kunnen draaien, nu was het te laat want ik zat nu aan een 1 jarig contract vast!! Maar hoe kon ik nu reageren als ik niets van dit telefoongesprek wist?! Ik reageerde n.a.v. de BRIEF van Pretium. maar toen was het al te laat want er waren immers al 3 weken verstreken na het bewuste telefoongesprek!
Het is toch niet zo dat ik een abonnementverandering op mijn naam krijg, terwijl ik nergens van weet! Ik heb niets getekend en niets ingesproken, maar heb wel op mijn naam een contract, wat ik NIET wil!! Wie kan mij helpen??
Karel
Hoe oud was desbetreffende dochter?
Minderjarig? Dan heeft Pretium geen poot om op te staan.
En, laat hun maar eens met het bandje komen - volgens mij is dat er niet eens.

Neem contact op met KPN, meld het probleem, en zeg dat een ander persoon dan de contractbeheerder ongevraagd en zonder toestemming gegevens heeft gebruikt waardoor iemand nu in feite hun contract met jou steelt.

Het word echt tijd dat de overheid (justitie dus) eens wat aan dit gedrocht gaat doen. Mischien kunnen we een paar agenten er van overtuigen dat ze hier hun bonnenquotum mee kunnen vullen?

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door frenkievee »

Tedo,
Als eerste niks telefonisch met Pretium doen, maar alles schriftelijk afhandelen. Men zegt dan gewoon, dat je nooit gebeld hebt.
Handel naar datgene wat MementoMori op 22 augustus geplaatst heeft:
MementoMori schreef:Gewoon ouderwets met post maar wel aangetekend MET ontvangstbevestiging (kost € 8,-- bij TNT) is het beste. Het postadres en het huisadres die ik gaf zijn goed. Suprieur is "gewoon" Pretium, maar je moet op de details letten. Pretium staat er om bekend dat ze met juridische truukjes, zoals het zeuren over "opzeggen" of "opheffen" van het abonnement, de klanten die van ze af willen, dwarsbomen en pesten. Het is ook één van de weinige bedrijven, waar niet aangetekende post nooit aankomt. Suprieur zal niet veel anders zijn. In De Telefoongids staat uitvoerig beschreven wat je moet doen. Als de brief die je al gezonden hebt, redelijk overeenkomt met de voorbeeldbrieven, kan je gewoon het beste de reactie van Suprieur afwachten.

Groetjes,
MementoMori
Wel een vraag: is je dochter minderjarig? Dan lijkt het mij dat je om deze reden sowieso ontbinding van het contract kunt vragen (lees: eisen), want het is dan niet rechtsgeldig.
(edit vanwege typefoutje)

tedo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2010 15:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tedo »

Dank voor jullie info!
Het klopt toch niet dat Pretium belt en er dan maar vanuit gaat dat het contract/abonnement van de KPN op naam staat van degene die de telefoon opneemt. Dan heeft een vast-telefoon-abonnement op naam geen enkele betekenis, maar is iedereen die op hetzelfde adres woont en volwassen is, verantwoordelijk; zo wordt het tenminste door Pretium gebracht!
Ik vind het ook een slechte zaak van KPN om er maar vanuit te gaan dat wij willen veranderen van abonnement (en wel naar een andere aanbieder), zij zouden een schriftelijk bewijs moeten vragen; van de KPN zelf heb ik (nog) niets schriftelijk vernomen. Na een telefoontje wisten ze wel te vertellen dat ons telefoonnummer niet meer van KPN was. Ik snap hier echt niets van.........als ik 4 km te hard rijd, ligt er inderdaad meteen een bon in de bus. Waarom moeten wij (simpele, goedgelovige, belastingbetalende lui) van zulke praktijken de dupe worden?!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

Sowieso zit Pretium hier mis. De 7 dagen opzegtermijn gaan pas in na het ontvangen van de bevestigingsbrief. Let wel: na het ontvangen! U kunt dus gewoon nog steeds opzeggen. Wel schriftelijk en aangetekend doen, anders weet u zeker dat ze deze opzegging 'niet ontvangen'!

ceesvandoorn
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:15

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door ceesvandoorn »

In maart Pretium abonnement opgezegd en is ook beeindigd.
Nu wordt er echter een bedrag van € 65,00 afgeschreven zijnde een lidmaatschap.
Bij navraag bij Pretium blijkt dat een lidmaatschap en een telefonieabonnement van elkaar verschillen.
Dus let op : naast het abonnement ook het lidmaatschap opzeggen.

Ware oplichterspraktijken

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ah, het beruchte Pretium Privilege abonnement... 65 euro voor een luizig reclameblaadje dat een euro of 2 waard is... Bedrag storneren bij de bank, en een brief naar Pretium sturen dat je het er niet mee eens bent. Gebruik desnoods de PretiumGids (is hier op het forum nog wel ergens een linkje te vinden geloof ik) om er van af te komen.

benblont
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:49

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door benblont »

Mijn Oma van 88 belt mij vandaag huilend op, omdat ze een herinnering ontvangen heeft van ene Pretium Telecom . Zij is door dit bedrijf "zomaar" overgenomen is van KPN. zij weet hier niets van . bellen met Pretium wordt dood leuk verteld dat ze hieraan vast zit en niet terug kan. Dat dit soort bedrijven het lef hebben om oude mensen zo te misleiden. het allemaal maar moeilijker maken voor deze oude mensen. Zij heeft volgens haar nooit met zo'n bedrijf contact gehad. morgen ga ik bellen met dit bedrijf om verhaal te halen. dit krijgt nog zeker een staartje.
Schandalig !!! :evil:

tedo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2010 15:44

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door tedo »

Het bekende verhaal!! Je weet van NIETS, maar zit wel (volgens Pretium) aan een contract vast! Nu heb ik vandaag wéér contact gehad met de KPN, eindelijk iemand aan de telefoon, die er (hopelijk) meer van weet. Deze aardige man vertelde mij dat je vanaf de brief van Pretium, waarin ze je mededelen dat zij van de KPN gehoord hebben dat je overstapt naar Pretium, 3 maanden de tijd hebt om dit abonnement STOP te zetten,waar je niet eens om gevraagd hebt! Je moet dit natuurlijk wel per aangetekende brief doen!!!!!!!
Die 3 maanden 'proeftijd' zou de rechter Premium opgelegd hebben!
Tegen mij heeft Pretium gezegd dat ik slechts 1 week de tijd had om het abonnement op te zeggen na het telefonisch gesprek (het gesprek wat ik nooit met hen gevoerd hebt). Ik word er zo ziek van.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door frenkievee »

benblont,
Zoals ik hierboven ook al aangehaald heb:
Als eerste niks telefonisch met Pretium doen, maar alles schriftelijk afhandelen. Men zegt dan gewoon doodleuk, dat je nooit gebeld hebt.
Handel naar datgene wat MementoMori op 22 augustus geplaatst heeft:
MementoMori schreef:Gewoon ouderwets met post maar wel aangetekend MET ontvangstbevestiging (kost € 8,-- bij TNT) is het beste. Het postadres en het huisadres die ik gaf zijn goed. Suprieur is "gewoon" Pretium, maar je moet op de details letten. Pretium staat er om bekend dat ze met juridische truukjes, zoals het zeuren over "opzeggen" of "opheffen" van het abonnement, de klanten die van ze af willen, dwarsbomen en pesten. Het is ook één van de weinige bedrijven, waar niet aangetekende post nooit aankomt. Suprieur zal niet veel anders zijn. In De Telefoongids staat uitvoerig beschreven wat je moet doen. Als de brief die je al gezonden hebt, redelijk overeenkomt met de voorbeeldbrieven, kan je gewoon het beste de reactie van Suprieur afwachten.

Groetjes,
MementoMori
Voor je oma geldt in ieder geval situatie 5: een 'coulance' regeling voor ouderen boven 72 jaar.

chantalbrinkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2010 12:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door chantalbrinkman »

Aangezien ik al een tijdje niet meer bij KPN werk, kan ik eindelijk jullie helpen om van Pretium af te komen. Het heeft geen nut om met KPN te bellen. De rechter heeft vaak genoeg Pretium in het gelijk gesteld en KPN kan en mag niets hieraan doen. Als iemand dit van KPN zegt, krijgt KPN een boete.

De enige juiste weg is: de OPTA. Zij zijn de waakhond van de telefoniebedrijven en houden Pretium al een tijdje in de gaten. Alle bewijzen moet je schriftelijk hebben, telefonische afspraken zijn niet te traceren/ bewijzen. Let wel: het wordt voor jullie allemaal een lange en frustrerende weg, maar het zeker waard!

http://www.opta.nl/nl/

Als je niet zeker bent of je bent overgenomen, kun je KPN bellen, zij kunnen en mogen wel zeggen door wie je bent overgenomen. Maar meer kunnen en mogen zij ook echt niet doen en je wordt dan ook doorverwezen naar Pretium.
Succes iedereen!

chantalbrinkman
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2010 12:21

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door chantalbrinkman »

[quote="tedo"]
Ik vind het ook een slechte zaak van KPN om er maar vanuit te gaan dat wij willen veranderen van abonnement (en wel naar een andere aanbieder), zij zouden een schriftelijk bewijs moeten vragen; van de KPN zelf heb ik (nog) niets schriftelijk vernomen. Na een telefoontje wisten ze wel te vertellen dat ons telefoonnummer niet meer van KPN was. Ik snap hier echt niets van.........aquote]

Dit komt omdat KPN omwille van tijd en geld niet iedere aanvraag kan checken. Als ze dat wel doen ben je veel meer kwijt voor je abonemment. Jij krijgt een brief dat je wordt overgenomen door bedrijf X. Als je hier dan niets van af weet kun je contact opnemen met bedrijf X en dit annuleren, waardoor je bij KPN blijft. Dit is de goedkoopste en meest efficientse manier, ook al begrijp ik je frustratie hierover. Het is simpelweg niet te doen om alle aanvragen te controleren. Dit is overigens niet alleen bij de KPN, maar zo gaat het bij ELK bedrijf.

Willem1957
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 okt 2008 21:37

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Willem1957 »

Met het ene oog volg ik de ontwikkelingen rond Pretium Telecom en dit forum, met het andere oog kijk ik naar mijn "vrienden" in Den Haag.

Je kunt van alles vinden van de combinatie CDA/VVD met PVV maar 2 punten in het akkoord zijn erg handig als het gaat om Pretium Telecom en haar bestuursleden:
1) minimum straffen voor recidivisten
2) afnemen van het Nederlands paspoort van mensen met meerdere paspoorten.

Als het nieuwe kabinet is geinstalleerd zullen we de messen weer eens een beetje bijslijpen. Eind 2009 deed ik de voorspelling dat er iets bijzonder leuks aan zat te komen voor 2010, maar helaas heeft de val van het kabinet, de hiermee verband houdende verkiezing en de ietwat trage voortgang met kabinetsformatie, voor wat vertraging gezorgd maar de relevante onderwerpen zijn nog steeds relevant en bieden voldoende handvatten om het tuig nog eens wat flink de duimschroeven aan te draaien.

groet, Willem
50+, alive and kicking ass!

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste mensen,

Dit is de Moeder van alle Pretium draden op de internetforums. Daarom haal ik hem weer op. Hier staan 144 pagina’s kennis, informatie en wijsheid verzameld over het onderwerp Pretium. Ik raad aan om Pretium zaken hier dus aan te kaarten.

De Consumentenautoriteit (klik hier) schijnt inmiddels ook meer energie te steken in de bestrijding van piraten en andere proleten! Klaag dus! Want ook al zijn “ze” traag. Het is de enige weg om de teringbedrijven (dat is Haags voor bellen) op te ruimen door hun vergunning voor het aanbieden van telecommunicatie diensten in te laten trekken! Want die dreiging is het enige waarvoor ze gevoelig zijn.
En er voor te zorgen dat goede (bonafide) bedrijven een kans krijgen in piratennest Nederland! . Zie Youp .

Wil je meer weten: zie De Veteraan van het eerste uur in de strijd tegen de Telepiraterij en De Telefoongids.

Groetjes,
MementoMori

pruttium_teledief
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 nov 2010 16:25

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pruttium_teledief »

Beste mensen,

3 vragen:

-Kan iemand mij vertellen wat er in de oorspronkelijke voicelog van Pretium gezegd MOET zijn voordat contract geldig is?

-Geld deze voicelog eigenlijk wel voor 2 zaken tegelijk? Dus zowel voor Pretium Telecom telefonie als voor Pretiums loterijclubje/koopjeskelder/wegwerpblaadje Privilege? Of zijn er twee voicelogs?

-Als Pretium zelf aangeeft dat dit twee gescheiden clubs zijn, zegt Pretium toch eigenlijk dat de gewraakte voicelog maar voor 1 van de 2 clubs geldig kan zijn?
Of zie ik dit fout?

Gegroet,
Pruttium_teledief

rafc
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 sep 2010 08:35

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door rafc »

chantalbrinkman schreef: Dit komt omdat KPN omwille van tijd en geld niet iedere aanvraag kan checken. Als ze dat wel doen ben je veel meer kwijt voor je abonemment. Jij krijgt een brief dat je wordt overgenomen door bedrijf X. Als je hier dan niets van af weet kun je contact opnemen met bedrijf X en dit annuleren, waardoor je bij KPN blijft. Dit is de goedkoopste en meest efficientse manier, ook al begrijp ik je frustratie hierover. Het is simpelweg niet te doen om alle aanvragen te controleren. Dit is overigens niet alleen bij de KPN, maar zo gaat het bij ELK bedrijf.
Fout! Dat is nu een verkeerde gedachten. Dit is namelijk opgelegd door de OPTA. Deze heeft een systeem in het leven geroepen waardoor mensen gemakkelijker moeten kunnen overstappen. Het is zelfs zo als de klant aan ons aangeeft dat ze bij ons wil blijven dat wij ze moeten sturen naar de overnemer omdat wij verplicht zijn om het nummer over te geven als een andere provider om vraagt. Wij zien onze klanten ook niet graag overstappen naar andere providers, zeker niet als ze aangeven bij ons te willen blijven.

Dan Pretium zelf. Ik zal me niet snel negatief uitlaten over andere providers, want daar is het een vrije markt voor. Dat klanten van elkaar overgenomen worden prima, dat is voor de consument ook goed en blijven de prijzen intressant voor de consument.

Maar pretium gaat echt haar boekje te buiten. Hoewel andere providers en ook wij, enkele mensen in dienst hebben die geen hart hebben. Maar pretium is zo marktgericht en kopen gewoon nummers op van oude mensen en dan onder valse voorwenselen de klant overnemen. Zum kotsen. Deze figuren beseffen totaal niet in wat voor ellende dat ze deze mensen storten, te gek voor woorden.

En ik vind dat personen die zich hier schuldig aan maken op staande voet ontslagen worden of vergunning afgenomen worden. En dan maakt het me niet uit of je voor KPN, Ziggo, UPC werkt of PRETIUM heet.

Maar voor het laatste bedrijf mag van mij per omgaande de vergunning ingetrokken worden.

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Pruttium_teledief,

3 antwoorden:
- Zie voor de inhoud van het telefonische verkoopgesprek De Telefoongids blz. 7. Dit gesprek moet namelijk voldoen aan de informatieplicht volgens de Wet Overeenkomsten op Afstand artikel 7:46c. Als Pretium met de voice log wil aantonen dat het gesprek correct heeft plaatsgevonden, dan zal het gehele gesprek moeten zijn vastgelegd. Dat is het meestal niet. Vandaar dat de Welkomstbrief veel belangrijker is. Deze moet ALLE voorwaarden van de overeenkomst bevatten volgens de wet, in tegenstelling tot het telefoongesprek dat beperkt mag zijn tot de essentiële zaken. In De Telefoongids is dat volledig uitgediept.
- Als de voice log voor 2 overeenkomsten (telefonie en Pretium Privilege) geldt, dan moet voor beide aan artikel 7:46c worden voldaan. Het telefoongesprek en de voice log worden dan langer.
- Inderdaad. Ik weet ook dat Pretium bij de pogingen tot opzeggen naderhand schermt met het “2 afzonderlijke bedrijvenverhaal” als blijkt dat de incasso voor Privilege gewoon voortgezet wordt. Dat betekent dus dat er nooit een gecombineerde overeenkomst voor telefonie en Privilege in één telefoongesprek kan worden gesloten. Maar ja, Pretium is geen zuivere koffie en zij gebruiken alle trucjes en drogredeneringen.

Groetjes,
MementoMori

pruttium_teledief
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 nov 2010 16:25

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pruttium_teledief »

Interessant!

Wellicht een jurist aanwezig die in 1 klap 200.000 overeenkomsten met de koopjeskelder van meneer Niks wil ontbinden? Deze is volgens Pretium Telecom immers niet aan haar contract gekoppeld....

Gegroet!
Pruttium_teledief

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Jazeker,

Er is een jurist aanwezig, maar die zegt dat deze overeenkomsten altijd tussen (slechts) twee partijen zijn gesloten: de consument (natuurlijke persoon) en Pretium Privlege (rechtspersoon). Het beëindigen moet daardoor ook altijd door (één van) de twee partijen plaatsvinden.

Pretium Privilege beëindigen gaat redeljk makkelijk: Zie De Telefoongids "Situatie 3". Als ik De Telefoongids nu zo nog eens lees, begin ik haast te vermoeden dat deze speciaal voor Pretium geschreven is, maar ik weet dat niet zeker.

Groetjes,
MementoMori

pruttium_teledief
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 nov 2010 16:25

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door pruttium_teledief »

Twee partijen dus, geen drie.
En daar gaat het me nu juist om.

Stel dat ik als klant het telefoniecontract erken.
Maar tegelijk zeg dat de overeenkomst slechts uit 2 partijen bestaat: Pretium Telecom +klant .
Dus niet uit 3 partijen Pretium Telecom + Pretium BV + klant.

Pretium spreekt zichzelf namelijk tegen en moet klaarblijkelijk de schijn ophouden van scheiding tussen Pretium Telecom / Pretium BV.
Diezelfde schijn betekent dan ook dat Pretium BV, naast Pretium Telecom,nooit een overeenkomst is aangegaan in die ene voicelog?
Dit zou dan een overeenkomst moeten zijn van 3 partijen!

Is dat een punt waar iemand iets creatiefs mee kan bedenken?

Gegroet,
Pruttium_teledief



"Nothing is so detrimental to human qualities as greed."

MementoMori
Berichten: 354
Lid geworden op: 22 apr 2009 02:05

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Pruttium_teledief,

Nee, nee, er zijn wel zogenaamd 3 partijen, waarvan wij weten dat twee van de drie er eigelijk één zijn. Maar er zijn twee overeenkomsten, met ieder twee partijen:
1. Telefonie abonnement: de consument en Pretium Telecom BV,
2. Lidmaatschap Privilege: de consument en Pretium BV

Er is dus geen Deus ex Machina, die zomaar namens 'alle' consumenten het lidmaatschap van Privilege kan ontbinden. Alleen van de andere kant Pretium BV kan dat. Toevallig heet de bestuurder van Pretium Telecom BV en Pretium BV: Deus ex Machina BV (DEM BV). Zie hier.

Groetjes,
MementoMori

Gesloten