LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] omvallen in rolstoelbus!

Ervaringen met gehandicaptenvervoer? En ben je hier niet tevreden over of juist wel? Geef hier jouw mening.
Lia Levering
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 okt 2003 11:50

omvallen in rolstoelbus!

Ongelezen bericht door Lia Levering »

Sinds enkele jaren ben ik afhankelijk van een rolstoel. Helaas! Ik woon in Amsterdam en de rolstoelbusjes van de gemeente worden bemand door chauffeurs die echt niks weten of kunnen. Ik ging met de Stadsmobiel naar het ziekenhuis voor een controle. De chauffeur kon mij niet vastzetten omdat er een ander systeem in de bus zat dan de beugels die ik op mijn rolstoel heb. Ik kreeg ook geen veiligheidsriem om want die had die niet in de bus. Het gevolg was dat ik in een bocht omnviel en daardoor mijn arm brak. De chauffeur heeft mij omhooggetrokken en op een stoel gezet. In het ziekenhuis heeft hij een brancard laten komen van de eerste hulp. Ik ben rugpatient en heb tioen een behoorlijke klap in mijn rug gehad en daardoor kwam ik voor 6 weken op bed te liggen. Doordat ik ook nog een gebroken armhad kon ik gewoon niks meer zelf. De gemeente deed niets en ik kreeg geen schadevergoeding of een excuus. Nu reis ik alleen nog met het echte ziekenvervoer. Het VZA. Gelukkig zijn deze mensen wel opgeleid en hebben ze ook een EHBO diploma. Dit zou bij iedereen die rolstoelen vervoerd verplicht moeten zijn.
Ik hoop dat de regering dit eens goed gaat bekijken en actie ondernemen zodat wij geen angst meer hebben om weg te gaan.

Gesloten